16

نمایشگاه کتاب تهران ۹۸ : زمان ، تخفیفات ، ناشران و نقشه دسترسی

  • کد خبر : 58723
  • 04 اردیبهشت 1398 - 16:02
نمایشگاه کتاب تهران ۹۸ : زمان ، تخفیفات ، ناشران و نقشه دسترسی

در گزارش امرور عصر شهروند، به معرفی شیوه دسترسی به مصلی تهران با تاکسی، خودرو شخصی، مترو و اتوبوس اشاره شده و جزییات خرید یارانه ای کتاب های خارجی نیز ذکر شده است. هم چنین برای مترجمان،‌ نویسندگان، بازاریابان و مراجعه کنندگان حرفه ای، ۶۰ نکته مهم معرفی شده که بازدهی آن ها را از نمایشگاه امسال افزایش می دهد. مهمان ویژه نمایشگاه امسال، چین است که ۴ هزار عنوان کتاب با ۱۵ هزار جلد به مصلی تهران آورده است.

صفر تا صد نمایشگاه کتاب تهران

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با معرفی ۴۰۰ هزار عنوان کتاب از ۳۲۰۰ ناشر داخلی و خارجی و شعار «خواندن، توانستن است»، از ۳ شنبه ۳ اردیبهشت تا شنبه ۱۴ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برگزار می شود. ساعت کار نمایشگاه کتاب تهران ، ۱۰ صبح تا ۸ شب است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به نمایشگاه کتاب، ایستگاه مصلی و شهید بهشتی در خط ۱ مترو می باشد. هر سوال یا شکایتی درباره این دوره از نمایشگاه دارید، با سامانه پیامکی نمایشگاه کتاب ۱۰۰۰۰۳۸۵۱ مطرح کنید.

در گزارش امرور عصر شهروند، به معرفی شیوه دسترسی به مصلی تهران با تاکسی، خودرو شخصی، مترو و اتوبوس اشاره شده و جزییات خرید یارانه ای کتاب های خارجی نیز ذکر شده  است. هم چنین برای مترجمان،‌ نویسندگان، بازاریابان و مراجعه کنندگان حرفه ای، ۶۰ نکته مهم معرفی شده که بازدهی آن ها را از نمایشگاه امسال افزایش می دهد. مهمان ویژه نمایشگاه امسال، چین است که ۴ هزار عنوان کتاب با ۱۵ هزار جلد به مصلی تهران آورده است.

نظرات خود و هم چنین کتاب هایی که خرید کرده اید را با محترمانه در بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : تقویم سال ۹۸ بهمراه همه مناسبت ها و تعطیلی ها

سایت و اینستاگرام نمایشگاه کتاب ۹۸

مشتاقان اینستاگرام، مهم ترین رویداد فرهنگی و هنری ایران پس از جشنواره بین المللی فیلم فجر (پردیس چارسو در خیابان جمهوری)، در شبکه اینستاگرام دنبال کنند. اینستاگرام نمایشگاه در این نشانی در دسترس است. اگر می خواهید در جریان حضور سلبریتی ها،‌ استقبال مردم از کتاب  های پر فروش، زمان حضور چهره های  فرهنگی و هنری در نمایشگاه قرار بگیرید،‌ به هشتگ کتاب یا #TEHRANBOOKFAIR مراجعه کنید که این روزها، شاهد جولان پست های داغ داغ مخاطبان «یار مهربان» در روزهای تحریمی است. برنامه حضور اهالی اهل قلم را اینجا تماشا کنید.

سایت و اینستاگرام نمایشگاه کتاب ۹۸

(بیش  از ۱ میلیون عکس روی هشتگ کتاب تگ شده است)

حتما ببینید: همه چیز درباره  استایل سلبریتی ها در جشنواره جهانی فیلم فجر تهران

جزییات فروش یارانه ای کتاب به سازمان ها و نهادها

اگر شما خواننده گرامی عصر شهروند، نماینده سازمان یا نهاد دولتی یا ارگان عمومی در ۳۱ استان کشور هستید، باید توجه داشته باشید که از روز چهارم نمایشگاه کتاب تهران ، خرید کتاب از بخش «تازه های کتاب» ناشران خارجی با یارانه امکان پذیر خواهد بود. خرید کتاب یارانه ای از بخش ناشران خارجی، مربوط به کتاب هایی است که در فاصله سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میلادی توسط ناشران خارجی منتشر شده باشند.

ارز  تعلق گرفته به منظور خرید کتاب از ناشران خارجی، ارز بر اساس نرخ سامانه نیما بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و کتاب های بر این اساس قیمت گذاری و به فروش می رسد و تخفیف ۲۵ درصدی خواهد داشت.

حتما بخوانید : بولت ژونال چیست ؟

جزییات اسکان گروه های شهرستانی

اگر از ۴ ازدیبهشت لغایت ۱۴ اردیبهشت به منظور بازدید از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، عازم پایتخت هستید، زائرساری حرم مطهر امام خمینی (ره)، ویژه بازدید کنندگان کاروان های دانشجویی شهرستانی به منظور اسکان یک شب این دسته از عزیزان در دسترس است. اسکان موقت دانشجویان و طلاب در مهمان سرای بهشت زهرا قرار دارد.

شرایط پذیرش مراجعه کنندگان فقط مربوط به دانشجویان شاغل به تحصیل با ارائه معرفی نامه است. ساعت ورود به محل اسکان، از ساعت ۱۸ تا ۲۲ بوده و ساعت خروج نیز ۸ صبح است. امکان اسکان در زائر سرا به  دوستان و نزدیکان دانشجو و طلاب شهرستانی وجود نداشته و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۸۸۴۹۶۳۹۹ تماس حاصل فرمایید.

جزییات اسکان گروه های شهرستانی سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران

عزیمت به نمایشگاه کتاب تهران با مترو

استفاده از مترو، یعنی نمایشگاه بدون خودرو که شعار  نمایشگاه کتاب امسال نیز محسوب می شود. برای رفتن به نمایشگاه کتاب تهران ، از هر جای تهران که حضور دارید، خود را به خط ۱ مترو برسانید که شما را از تجریش به کهریزک  می برد. همان طور که در ابتدای گفتار عنوان شد، ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مترو مصلی، نزدیک  ترین ایستگاه های مترو به نمایشگاه هستند.

نقشه مترو تهران را اینجا ببینید (عکس PDF لود شود)

قرار است در فاصله ۴ اردیبهشت تا ۱۴ اردیبهشت ۹۸، فاصله حرکت قطارها در خط ۱ مترو تهران به ۴ دقیقه کاهش یابد.  هم چنین در روزهای آخر هفته (پنج شنبه و  جمعه)، فاصله حرکت قطارها در خط ۱ و ۳ مترو تهران از ۱۲ دقیقه به ۹ دقیقه  کاهش می یابد و این باعث میشود که مشتاقان، سریع تر به محل برگزاری نمایشگاه بروند.

چگونه از راه آهن به نمایشگاه کتاب برویم؟

اگر شما خواننده گرامی قصد سفر به تهران با قطار و بازدید از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارید، توصیه می شود که از ایستگاه مترو تهران که جنب درب ورودی ایستگاه راه آهن مرکزی تهران است استفاده کنید و وارد خط ۳ شده و در آنجا، به ایستگاه شهید بهشتی بیاید که کلا ۱ هزار تومان برای هر نفر هزینه دارد.

چگونه از راه آهن به نمایشگاه کتاب برویم

چگونه از فرودگاه مهر آباد تهران به نمایشگاه کتاب تهران برویم؟

اگر مسافر پایتخت به منظور تماشای نمایشگاه کتاب تهران امسال هستید و با هواپیما به تهران می آیید، توجه داشته باشید که از ایستگاه پایانه ۱ و ۲ و پایانه  ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد تهران که در خط ۴ مترو تهران قرار دارد، می توان به ایستگاه دروازه دولت در خط ۱ مترو (قرمز  رنگ) رسید و سپس با تغییر مسیر، وارد خط ۱ مترو شد و به ایستگاه شهید بهشتی یا مصلی رفت. مترو تهران تا ساعت ۱۱ شب به خدمات رسانی ادامه می دهد.

عزیمت به نمایشگاه کتاب تهران با اتوبوس تندرو

خطوط اتوبوسرانی تندرو (BRT) شهرداری تهران در طول برگزاری این رویداد، آماده خدمت رسانی به مشتاقان کتاب و کتابخوانی هستند. خط ۵ اتوبوس های تندرو که در مسیر پایانه  علم و صنعت و میدان آرژانتین تردد دارد، علاقمندان را به درب شمالی مصلی در اتوبان رسالت می رساند. خطوط عبوری از مصلی تهران، از میدان صنعت شهرک  غرب، فلکه سوم تهرانپارس و میدان آزادی است.

در نمایشگاه امسال، سامانه ویژه معلولان و جانبازان نیز تعبیه شده تا این عزیزان به راحتی در فضای بزرگ مصلی تهران به منظور تماشای غرفه ها، از خدمات حمل و نقل ویژه استفاده کند.

نقشه اتوبوس BRT تهران را اینجا ببینید ( PDF لود شود)

چگونه با خودرو شخصی به نمایشگاه کتاب برویم؟

حتی الامکان برای بازدید از نمایشگاه امسال چون در مصلی برگزار می شود و نه شهر آفتاب، از خودرو شخصی استفاده نکنید و اجازه دهیم تا هوای فوق العاده پاک و ابری و بارانی و دل انگیز اردیبهشتی پایتخت، هم چنان حفظ شود و تماشای کوه های برفی تهران از فضای  نمایشگاه کتاب تهران ، برای همگان میسر باشد.

اما اگر به هر دلیلی قصد عزیمت به این رویداد فرهنگی مهم سال «رونق تولید» دارید، توصیه می شود که یکی از ۴ جهت زیر را در نظر داشته باشید.

اگر از سمت جنوب مصلی وارد می شوید، شما بایستی از طریق بزرگراه های شهید تندگویان یا شهید چراغی، به اتوبان شهید نواب صفوی رفته و از این اتوبان، به بزرگراه حکیم شرق بروید. پس از گذر از تونل رسالت، به مصلی تهران خواهید رسید. توجه داشته باشید که خیابان ها و کوچه های اطراف مصلی تا شعاع حداقل یک کیلومتری در آخر هفته ها، جای پارک نداشته و البته پارکنیگ نمایشگاه نیز فضای خوبی برای توقف خودروها است.

اگر از سمت غرب عازم محفل کتابخوان های بهاری ایران هستید، بایستی از میدان آزادی به سمت اتوبان محمد علی جناح رفته و پس از رسیدن به بزرگراه حکیم، به حکیم شرق بروید. پس از گذشت از  بزرگراه حکیم و گذر از  تونل رسالت، به مصلی تهران خواهید رسید.

اگر از سمت شرق پایتخت، عازم این رویداد هستید، بایستی خود را به اتوبان رسالت برسانید و با گذر از این بزرگراه، به مصلی می رسید. چون مصلی تهران در محدوده طرح  زوج و فرد قرار دارد، بایستی به این موضوع دقت کنید و در صورت نیاز، نسبت به خرید مجوز ورود به طرح  زوج و فرد قبل از ساعت ۷ عصر اقدام کنید.

طرح  زوج و فرد در روزهای تعطیل وجود ندارد . توجه داشته باشید که اگر از جنوب یا غرب، عازم نمایشگاه کتاب  تهران هستید، تا تقاطع اتوبان شهید نواب صفوی با اتوبان حکیم، شما در محدوده طرح  زوج و فرد قرار ندارید.

پارکینگ های مصلی تهران

مصلی  تهران دارای ۳ پارکینگ بزرگ است که امکان توقف ۴۲۰۰ خودرو را دارد. به موارد زیر بر اساس روش های دسترسی ۴ گانه ای که در بالا توضیح دادیم توجه کنید:

  • پارکینگ درب شماره ۱ مصلی تهران از خیابان شهید دکتر بهشتی که در ضلع جنوب مصلی تهران واقع شده است در دسترس است و ظرفیت ششصد خودرو دارد.
  • پارکنیگ لجستیک مصلی تهران که از بزرگ ترین پارکنیگ های پایتخت است، از خیابان شهید دکتر مفتح و قبل از دانشگاه الهیات در دسترس بوده و ظرفیت پارک ۳ هزار خودرو را دارا می باشد.
  • پارکنیگ گلگشت که از اتوبان رسالت می توان به آن دسترسی داشت، قبل از سامان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد بوده و ظرفیت توقف هفتصد خودروسواری و پانصد دستگاه اتوبوس شرکت واحد را دارا می باشد.

عزیمت به نمایشگاه کتاب تهران با تاکسی

اگر از شرکت های حمل و نقل اینترنتی استفاده می کنید، بهتر است خود را به نقاط نزدیک به مصلی برسانید تا در ترافیک اطراف درب های اصلی گرفتار نشوید. در چند پایانه مرکزی پایتخت، تاکسی و خودرو ون در دسترس شما است که شما را در اسرع وقت با قیمت های مصوب شورای اسلامی  شهر، به مصلی منتقل می کند:

  • میدان تجریش
  • میدان نوبنیاد
  • میدان صنعت شهرک غرب
  • پایانه بیقهی میدان آرژانتین
  • میدان رسالت
  • پایانه تهرانپارس
  • میدان آزادی
  • میدان ونک
  • ترمینال جنوب
  • میدان راه آهن
  • پایانه خاوران
  • پایانه نعمت آباد
  • پایانه شاهد.

۳۰ موضوع برای بازدید حرفه ای از نمایشگاه کتاب تهران

  • با خود آب و غذاهای کم حجم پر انرژی مثل خشکبار و میوه به همراه ببرید تا پس از چند ساعت قدم زدن، در صف سوسیس و کالباس و سیب زمینی فروشی ها قرار نگیرید و وقت و پول شما هدر نرود.
  • پیش از عزیمت به نمایشگاه کتاب تهران ، فهرست جدیدترین کتاب های منتشر شده سال های اخیر را از سامانه موسسه شهر کتاب آمار بگیرید.
  • جزییات کتاب های مورد نظر خود را به صورت موضوعی، نویسنده، ناشر، سال نشر و اطلاعاتی از این دست در سایت کتابخانه ملی ایران، مشاهده کنید.
  • با مراجعه به سایت رسمی نمایشگاه کتاب تهران، موقعیت ناشران در سالن های مختلف را بررسی کنید تا در زمان عزیمت به مصلی، به نزدیک ترین درب ورودی به سالن مورد نظر، مراجعه کنید.
  • به محض ورود به نمایشگاه کتاب ، نقشه های زنگی که به صورت رایگان در مجموعه توزیع می شود را تهیه و سالن های مورد نظر خود را علامت بزنید.
  • اگر بازدید کننده حرفه ای هستید، روز پنج شنبه و جمعه (نه صبح و نه عصر)، عازم مصلی نشوید.
  • بهترین ساعت بازدید از نمایشگاه برای نویسندگان، مترجمان، ناشران، خریداران خرد و عمده و کتابخوان های حرفه ای، صبح ها است.
  • از ساعت ۱ عصر به بعد، جلسات پرسش و پاسخ و سخنرانی شخصیت ها و چهره های فرهنگی و هنری در غرفه ها و سالن های مختلف برگزار می شود که آمار آن را باید با گشتی در هشتگ های اینستاگرامی و صفحات سلبریتی ها بگیرید.
  • از غرفه های اطلاع رسانی رایانه ای حاضر در نمایشگاه کتاب تهران که به صورت دیجیتالی است، استفاده کنید تا شماره غرفه و سالن محل عرضه کتاب  مورد نظر شما، پیدا شود.
  • پیش ازعزیمت به این رویداد، مهم ترین کتاب هایی که در طول سال ۹۷ یا سال های اخیر، مد نظر شما بوده و در فهرست  علایق موضوعی و تحقیقاتی شما و خانواده قرار دارد را لیست کنید تا نسبت به خرید این اقلام پر اولویت در اسرع وقت اقدام کنید.
  • بیش تر کتاب های عرضه شده در این رویداد، با تخفیف ۱۰ تا ۲۵ درصدی عرضه  می شود و قرصت خوبی برای  خرید پر فروش ترین و محبوب ترین کتاب  های داستانی، فرهنگی، هنری، سیاسی، آموزشی و روانشناسی ایران است.
  • از خرید مواد غذایی از دستفروشان در روزهای سرد و گرم نمایشگاه اردیبهشتی تهران اکیدا پرهیز کنید.
  • زمان بازدید خود از سالن های نمایشگاه کتاب تهران را در صورتی که تنها ۱ بار قصد بازدید دارید، به ۲ قسمت تقسیم  بندی کنید و فاصله بین ۲ قسمت، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه  را به مرور کتابچه ها و و بروشورها و کاتالوگ های اطلاع رسانی از ناشران اختصاص دهید تا با مرور کافی و رفع خستگی، بازدید حداکثری را در اختیار داشته  باشید.
  • همراه کردن کودکان درسالن های بزرگسالان ، هم وقت و انرژی شما را هدر می دهد و هم امکان بازدید حداکثری و پر بازده را نخواهید داشت.
  • در رویداد امسال هم چون سال های پیش، بخش ویژه کودکان و نوجوانان آماده ارائه خدمات رسانی فرهنگی و هنری به گروه سنی زیر ۱۸ سال است.
  • اگر بار زیاد دارید، آن ها را به بخش امانت بدهید و سعی کنید در پاکت یا کیسه یا بسته مشخص با ذکر نام و مشخصات شما باشد و حتما رسید دریافت کنید.
  • کلیه خرید های شما در نمایشگاه امسال، بایستی با فاکتور رسمی که نام ناشر و زمان خرید و مشخصات کتاب و میزان تخفیف روی آن درج شده باشد، صورت بگیرد. موارد تخلف را به واحدهای نظارتی اطلاع دهید.
  • در سالن های نمایشگاه، باجه های پست وجود دارد تا اگر قصد پست کتاب مورد نظر به دوست و آشنایی  با ارگانی در مراکز استان ها دارید، از خدمات پستی استفاده  کنید.
  • مینی بوس های سیار در سطح نمایشگاه کتاب تهران ، برای تردد سالمندان و افراد کم توان توصیه می شود.
  • هر سالنی، دارای مسئول انتظامات ویژه است. موارد تخلف و مزاحمت را به این افراد اطلاع دهید.
  • متوسط بازدید افراد از نمایشگاه کتاب تهران در هر روز، بیش از ۴ ساعت است. به دلیل توقف های طولانی و ایستادن طولانی مدت و به منظور کاهش خستگی، حتی المقدور از کفش راحتی استفاده کنید.
  • ازدحام جمعیت و هوای گرم سالن ها و هوای مطبوع تهران در روزهای برگزاری این رویداد سبب می شود تا شما نیازی به پوشیدن کاپشن و لباس های ضخیم نداشته باشید.

قابل توجه نویسندگان و مترجمان جوان

اگر نویسنده هستید و یا مترجم تازه کار و قصد دارید تا برای آثار  خود، ناشری در سال ۹۸ پیدا کنید، موارد زیر را در نظر  داشته باشید:

  • پیش از عزیمت به نمایشگاه کتاب تهران ، فهرستی از ناشرانی که در موضوع مورد نظر خود، فعالیت دارند را از سایت کتابخانه ملی آمار بگیرید.
  • با مراجعه به سایت IR، در جریان شماره غرفه و سالن ناشر یا ناشرین مورد نظر قرار بگیرید.
  • خلاصه ای از کتاب تالیف شده یا ترجمه شده را پرینت گرفته و چند نسخه تهیه کنید و در داخل پاکت های جداگانه گذاشته و در زمان مراجعه به غرفه ها، در اختیارمسئول غرفه قرار دهید.
  • حتما پیش از مراجعه به غرفه ناشر مربوطه، با تماس با انتشارات، از زمان حضور مدیر اجرایی یا رییس انتشارات در غرفه مطمئن شوید.
  • اگر فرصت مذاکره با ناشران را به صورت حضوری پیدا کردید، علت و دلایل مستند و مستدل برای نشر اثر شما و تجاری سازی آن را ارائه کنید و بازار هدف را به صورت شفاف، ذکر کنید.

قابل توجه بازاریابان کتاب

  • برای بازاریابی کتاب، از پخشی های معتبر و با تجربه استفاده  کنید.
  • نشر کتاب با هزینه های چاپ و کاغذ بالا در سال ۹۸، به صورت اشتراکی، فرصت تبلیغاتی و چاپ وتیراژ بالایی را برای تازه کارها به ارمغان خواهد آورد.
  • رایزنی با ناشران و کتابفروش ها برای معرفی تازه های ناشر و چاپ اولی ها، در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب تهران توصیه می شود.
  • تبلیغ گسترده و رایگان کتاب تازه انتشار یافته شما یا تولید محتوای صوتی و تصویری و ویدیویی برای آن در شبکه های اجتماعی توصیه می شود.

قابل توجه ناشران محترم بخش دانشگاهی و بین الملل

با توجه به آغاز نمایشگاه کتاب تهران از ۴ اردیبهشت و اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه کتاب توجه به موارد ذیل ضروری است:

  • جهت ورود به سامانه هدفمندی یارانه به این لینک مراجعه نمایید
  • نام کاربری و کلمه عبور همان نام کاربری و کلمه ورود سامانه ثبت نام نمایشگاه کتاب می باشد
  • از روز ۳ اردیبهشت ورود به سامانه فراهم و امکان اصلاح قیمت کتب تنها برای یکبار ایجاد گردیده است
  • برای ورود اطلاعات کتب دارای اعلام وصول که در خانه کتاب ثبت نشده همراه با مستندات (اصل کتاب+ مجوز اعلام وصول) به دفاتر پشتیبانی طرح که در هر بخش مستقر شده مراجعه نمایید
  • جهت ثبت کتب لاتین افست شده در سامانه در بخش دانشگاهی به دفاتر پشتیبانی فوق الذکر مراجعه نمایید.

همراه گرامی

منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات ارزنده شما عاشقان کتاب و کتاب خوانی در زمان بازدید از نمایشگاه کتاب تهران هستیم.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=58723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. وقت بخیر واقعا عالی و کاربردی بود.

  2. عالی بود ممنون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .