3

نماینده مجلس: نظر مجلس غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها است

  • کد خبر : 95913
  • 29 تیر 1398 - 9:22
نماینده مجلس: نظر مجلس غیرقانونی بودن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها است

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت که بخشی از مجلس شورای اسلامی هم با نظر سازمان بازرسی مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها موافق است.

ابوالفضل ابوترابی، درباره نامه رئیس سازمان بازرسی به روسای قوا مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها، اظهار کرد: در این باره اختلاف برداشت حقوقی وجود دارد که نتیجه آن نامه سازمان بازرسی مبنی بر خلاف قانون بودن برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بوده است.

وی ادامه داد: طرحی در کمیسیون شوراها برای قانونی شدن شورایاری‌ها مطرح بود که در این کمیسیون رد شد. رد این طرح را می‌توان به معنای قبول داشتن نظر سازمان بازرسی کل کشور تعبیر کرد و به دنبال آن گفت که برگزاری این انتخابات وجاهت قانونی ندارد.

حتما بخوانید :

آسنایی با ۳۰ نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی

زمان انتخابات مجلس یازدهم

این عضو کمیسیون شوراها اضافه کرد: نظر ما این است که انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است چون اساسا در کمیسیون شوراها هم رای به تشکیل شورایاری‌ها داده نشده است. البته که در ادوار گذشته شورایاری‌ها وجود داشتند ولی در وهله کنونی باید در مجلس شورای اسلامی استفساریه مطرح شده تا اختلاف برداشت حقوقی رفع شود یا اینکه قانونی تصویب شود که این اتفاق هم رخ نداد و کمیسیون شوراها طرح مذکور را رد کرد، لذا می‌توان تعبیر کرد که اراده مجلس شورای اسلامی نیز بر تشکیل شورایاری‌ها نیست.

ایسنا

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=95913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .