6

نوجوانان تهرانی زمین بازی رایگان ندارند

  • کد خبر : 298797
  • 25 مهر 1402 - 14:44
نوجوانان تهرانی زمین بازی رایگان ندارند
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ایجاد فضاهای مناسب تفریح و ورزش کودکان و نوجوانان شهر گفت: می‌توان در بوستانهای تهران فضاهای ورزشی کوچک مقیاس برای ورزش تفریح نوجوانان ایجاد کرد. باید بستری فراهم کنیم تا صدای خنده و نشاط کودکان و نوجوانان در بوستانها بپیچد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورا ضمن تبریک هفته تربیت بدنی به ورزشکاران، با بیان اینکه تمام سالن ها و ورزشگاه هایی که در سطح شهر تهران داریم اعم از شهرداری و بخش دولتی و خصوصی به طور کل پولی هست و ما سالن رایگان در سطح شهر نداریم؛ گفت: امروز نوجوانان ما کجا می توانند ورزش کنند؟ پیشنهاد بنده این است زمین های ورزشی کوچک مقیاس در پارک ها با فنس کشی ایجاد شوند تا مزاحمتی برای سایر شهروندان در بوستان ها نداشته باشد.
او افزود: سابقاً آنقدر زمین خالی در سطح شهر تهران بود که این فوتبالیست های قدیمی ما در همین زمین های خاکی فوتبالیست شدند؛ ولی الان نوجوانان ما زمین بازی رایگان ندارند. در دیدارهای مختلف با مردم به ویژه در مساجد به ما می گویند که ما یک جا می خواهیم برویم و یک سانس اجاره کنیم باید ۶۰۰ هزار تومان حداقل برای دوساعت پول بدهیم، خوب چند بار این اتفاق باید بیافتد؟
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید در کنار توجه به ساخت پاتوق های محله، به فضای ورزش نوجوان شهر هم توجه شود افزود: الان ما داریم زمین می خریم و پاتوق محله درست می کنیم. اشکال ندارد پاتوق محله ها باشد؛ ولی یک همچین فضاهایی هم برای نوجوان ها ببینیم. اینکه صرفاً سالن ورزشی درست کنیم برای اقشار مختلف مردم هزینه دار است و مردم کم برخوردار ما این امکان را ندارند که بتوانند سالن ورزشی کرایه کنند و از این فضاها استفاده کنند.
او با بیان اینکه در تمام پارک ها می توان این فضاها را ایجاد کرد؛ یادآور شد: می توان فضاهای ۱۵۰ متری و حتی ۱۰۰ متری اعم از زمین های کوچک فوتبال و والیبال؛ ولو اینکه اندازه این زمین هم استاندارد نباشد را ایجاد کرد. مدیرعامل سازمان بوستان ها و شهرداران مناطق اعلام کردند که می توان چنین فضاهایی را ساخت و به کودکان و نوجوانان خدمات ارائه داد. سالن های ورزشی هزینه ای هستند و به خصوص اقشار کم برخوردار نمی توانند با پرداخت هزینه ورزش کنند.
آقامیری با تأکید بر اینکه اجازه دهیم سر و صدای نشاط نوجوانان ما و بازی بچه ها در پارک ها و بوستان ها شنیده شود و یک فضای مناسبی برای بازی نوجوانان ایجاد شود؛ از کمیته ورزش و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خواست در قالب طرح یا فوریتی این مطلب را بررسی و عملیاتی نمایند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298797

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .