6

هر پنج دقیقه یک سکته مغزی !

  • کد خبر : 26912
  • 10 بهمن 1397 - 10:30
هر پنج دقیقه یک سکته مغزی !

عصر شهروند | بابک زمانی رئیس انجمن سکته مغزی در نشست خبری اظهار کرد: به ازای هر پنج دقیقه یک نفر به سکته مغزی مبتلا و سالیانه ۱۰۰ هزار مورد جدید سکته مغزی در کشور پیدا می شود.

وی ادامه داد: از سه سال گذشته روش درمان سکته مغزی حاد در کشور آغاز شده است که با برداشتن لخته خون از رگ‌های مغزی فرد نجات پیدا می‌کند.

زمانی افزود: ساعت طلایی برای نجات بیماران در هنگام بروز سکته حاد مغزی بین چهار تا چهار و نیم ساعت است و از سه سال گذشته برنامه درمان عوارض سکته مغزی و روش جدید مکانیکی برداشتن لخته خون از رگ‌های مغزی در کشور آغاز شده و تجهیزات این کار در پنج بیمارستان تهران و شهر های اصفهان شیراز تبریز مشهد و به تازگی در همدان فراهم شده است.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران بیان کرد: برای اولین بار سامانه ثبت بیماران سکته حاد مغزی در کشور راه اندازی شده است و تا به امروز حدود سه هزار نفر مبتلا به این عارضه تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه درمان سکته مغزی در ایران و دنیا از سرعتی چشمگیر برخوردار است، افزود: درمان سکته حاد مغزی در ایران با تمام پیشرفت‌هایی که داریم فاصله زیادی با دنیا دارد و من امیدوارم در آینده نزدیک این فاصله جهت درمان سکته حاد مغزی در کشور کاهش پیدا کند.

وی گفت: درآوردن لخته خون یکی از روش‌های موفق درمانی است که در کشورهای پیشرفته به اثبات رسیده و در دنیا در حال انجام این روش درمانی برای بیماران سکته حاد مغزی هستند و این روش درمانی از طریق آنژیوگرافی و درآوردن لخته خون یکی از موثرترین راه‌های درمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر بیماران مبتلا به سکته مغزی در فاصله زمانی بین چهار و نیم تا ۶ ساعت منتقل شوند به ازای هر سه نفر یک بیمار نجات پیدا می‌کند بیان کرد: بیمارستان شهید رجائی امام خمینی تجهیزات لازم جهت درمان بیماران مبتلا به سکته حاد مغزی از طریق روش درآوردن لخته خون را دارند و بیماران سکته حاد مغزی باید زود تشخیص داده شود تا بتوان درمان موثر باری بیماران مبتلا به این عارضه را انجام داد و برای درمان بیماری سکته حاد مغزی به روش جدید باید در بیمارستانها و مراکز درمانی دستیار مغز و اعصاب باشد تا بعد از انجام آنژیو گرافی این روش به سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه باید بیمارستان‌ها همچنین برخی از مراکز درمانی خصوصی تجهیزات روش درمانی جدید جهت برداشتن لخته خون را داشته باشند تا به محض بروز عارضه سکته مغزی به نزدیکترین مراکز درمانی جهت مداوا منتقل شود ادامه داد: باید شرایط در بیمارستان های سراسر کشور طوری باشد تا تجهیزات لازم جهت انجام روش درمانی برداشتن لخته خون را برخوردار باشد تا در هنگام بروز این عارضه همراهان بیمار به دنبال بیمارستان یا مراکز درمانی حایز این شرایط نگردند.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=26912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .