6

هزینه معاینه فنی خودروها در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 295244
  • 05 فروردین 1402 - 16:09
هزینه معاینه فنی خودروها در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران از جریمه ۵۲ هزار تومانی پلیس برای خودروهای فاقد معاینه خبر داد.

به گزارش عصرشهروند،شادی مالکی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره خودروهای ملزم به دریافت معاینه فنی گفت: خودروهای مدل ۱۳۹۸ و ماقبل از آن که ۴ سال از عمر آنها گذشته ملزم به دریافت معاینه فنی هستند. خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی باشند توسط پلیس ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان جریمه می شوند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای امسال دریافت معاینه فنی برای خودروهای مدل ۹۸ الزامی است، ادامه داد: داشتن معاینه فنی از منظر ایمنی خودرو و سرنشینان آن از یک سو و از سوی دیگر داشتن سفری ایمن ضروری است.

وی با اشاره به دلایل محیط زیستی معاینه فنی برای خودروها اظهارکرد: طبق قانون هوای پاک دریافت معاینه فنی برای خودروهایی با عمر بالای ۴ سال الزامی است. خودروهایی که ملزم به دریافت معاینه فنی هستند در تست آلاینده‌ها باید مونواکسید کربن خودروها زیر ۷ دهم و در معاینه فنی برتر این عدد باید زیر ۶ دهم باشد.

مالکی  با بیان اینکه در تهران ۸  مرکز معاینه فنی از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر فعال هستند، تاکید کرد: برای مراجعه به مراکز بیهقی، آبشناسان، سراج، دماوند و دو واحد سیار نوبنیاد و گیلان شرقی شهروندان می توانند با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت گیری اینترنتی زمان مراجعه خود را بدون معطلی انتخاب کنند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران ا اشاره به اینکه هزینه انجام معاینه فنی خودروها در سال جدید ۹۲ هزار تومان است، اظهار کرد: مالکانی که از وضعیت معاینه فنی خودروهای خود مطلع نیستند می‌توانند با مراجعه به سایت symfa .ir از وضعیت خودروی خود با خبر شوند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=295244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .