12

هشتگ چیست و چطوری بسازیم و محبوب کنیم؟ [۴۰ توصیه]

  • کد خبر : 24588
  • 09 اسفند 1397 - 13:21
هشتگ چیست و چطوری بسازیم و محبوب کنیم؟ [۴۰ توصیه]

هشتگ (HASHTAG) مثل لایک و فالور و دایرکت٬ خیلی به گوشمان می خورد و در شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغاتی و بازاریابی موثر٬ کاربرد فراوانی دارد. بعضی از برندها٬ به جای تبلیغ سایت خود٬ به معرفی هشتگ اختصاصی خود اقدام می کنند و به نظر می رسد جایگاه هشتگ مهم تر از تصور […]

هشتگ (HASHTAG) مثل لایک و فالور و دایرکت٬ خیلی به گوشمان می خورد و در شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغاتی و بازاریابی موثر٬ کاربرد فراوانی دارد. بعضی از برندها٬ به جای تبلیغ سایت خود٬ به معرفی هشتگ اختصاصی خود اقدام می کنند و به نظر می رسد جایگاه هشتگ مهم تر از تصور ماست.

هشتگ در واقع یک کلمه یا جمله ای حاوی عدد و رقم است که پس از علامت # قرار می گیرد. مثل هشتگ محبوب دنیای مد و لباس: #FASHION که  ۶۰۵ میلیون عکس روی آن تگ شده است یا هشتگ محبوب دنیای گردشگری: #TOURISM که  ۲۶ میلیون عکس روی آن تگ شده یا حتی هشتگ #تهران که ۷ میلیون عکس از مقصدهای مختلف گردشگری و تاریخی پایتخت ۲۳۳ ساله ایران به همراه تصاویر عمومی کاربران از تهرانگردی ها بر روی آن منتشر شده است.

حتما بخوانید : باستی هیلز لواسان و محرمانه هایش : « بورلی هیلز » لوکس ایران !

هشتگ فشن

( هشتگ فشن٬ فرصتی برای آشنایی با فعالان و علاقمندان به دنیای رنگارنگ مد و لباس و طراحی استایل و محصولات آرایشی و بهداشتی و برند های این حوزه است)

هشتگ توریسم

(  برچسب توریسم٬ بهترین هشتگ برای آشنایی با مقصدهای گردشگری جذاب و کوله پشتی گرد ها و نقاط بکر در سراسر جهان است و دیدن جهان از دوربین گردشگران اماتور و حرفه ای)

هشتگ تهران

( هشتگ تهران فرصتی برای تماشای پایتخت ایران از زاویه دوربین و نگاه پایتخت گردهای ایران و آشنایی  با غذا و رسومات تهرانی ها)

وقتی شما بر روی یک برچسب بروید٬ به اطلاعاتی در آن حوزه٬ دسترسی پیدا می کنید. مثلا اگر به هشتگ محبوب #PARIS بروید٬ به اطلاعات درباره پایتخت فرانسه و هر چیزی که کاربران اینترنت درباره فرانسه منتشر کرده اند و روی آن تگ شده٬ دسترسی پیدا می کنید.

هشتگ پاریس

(بیش از ۹۶ میلیون عکس درباره پاریس و فرانسه روی هشتگ پاریس تگ شده است و شما را با هر چیزی که فکر کنید در پایتخت عشاق اروپا! آشنا می کند. از درگیری های پاریس تا خانه های مد و رستوران ها و کافه های رمانتیک و دانشگاه ها و فرصت های کسب و کار و سلبریتی های پاریسی و غیره)

البته چون هیچ کنترلی روی تعریف هشتگ و عمومیت یافتن آن نیست و هر کسی می تواند هر هشتگی درست کرده و هر عکسی که دوست دارد (چه مرتبط چه غیر مرتبط با موضوع هشتگ ) روی آن تگ کند٬ لذا ۱۰۰ درصد منبع خوبی برای دریافت اطلاعات نیست. چرا که شما میتوانید عکسی که در بوستان نهج البلاغه تهران گرفته اید و مشغول لبو خوردن هستید! را روی برچسب فشن گرام (#fashiongram) که هشتگ محبوب عاشقان مد و لباس و لاکچری گردی است تگ کنید!

حتما بخوانید : فشن استایلیست کیست ؟

هشتگ فشن

( هشتگ فشن گرام را نگاه کنید که بیش از ۲۳ میلیون عکس توسط عاشقان مد و فشن بلاگر و حتی ها کاربران معمولی روی آن تگ شده است و بعضا هیچ ربطی هم به فشن ندارد! مثل عکسی که با فلش نارنجی نشان داده شده و یک تابلو نقاشی را نشان می دهد!)

هشتگ بیمارستان در زبان سوئدی

(هشتگ می تواند به هر زبانی تعریف شده و استفاده شود. مثل برچسب بالا که به معنی بیمارستان در زبان سوئدی بوده و شاهد تصویری از پرستاران و پزشکان سوئدی روی این هشتگ هستیم)

هشتگ می تواند فارسی یا انگلیسی یا سوئدی (مثل برچسب #sjukhuset) یا به هر زبان دیگری باشد. هشتگ می تواند با معنی  یا بی معنی باشد. برچسب می تواند به هر چیزی دلالت کند. از شهر  و کشور و مغازه و منطقه جغرافیایی و مد و لباس گرفته تا اسم اشخاص و برند و نام حیوانات و گیاهان و هر چیزی که فکر کنید. برچسب ها را کاربران اینترنت خلق کرده اند و حدود یک دهه است که محبوب شده و کاربرد آن گسترش یافته است.

هشتگ چیست ‌و چه کاربردی دارد؟

هشتگ چیست در اینستاگرام

  • هشتگ یک نماد پیشوندی و یکی از تگ های داده است که در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها کاربرد دارد. مثل برچسب های که در اینستاگرام و فیس بوک و توییتر استفاده می شود.
  • هشتگ برای معرفی بهتر و گسترده تر مختوای متنی وتصویری و ویدیویی که در شبکه های اجتماعی تولید می شود٬ کاربرد داشته و سبب مشاهده بیش تر کاربران از یک پست عمومی خواهد شد.
  • هشتگ٬ برچسبی است که برای دسته بندی و طبقه بندی اطلاعاتی موضوعات و مفاهیم گوناگون در شبکه های اجتماعی در سطح بین المللی استفاده می شود. اما همان طور که گفته شد٬ نظارتی روی صحت و دقت تگ شدن تصاویر روی آن ها وجود ندارد.

هشتگ برند کریستین دیور

(۴۳ میلیون عکس روی هشتگ برند کریستین دیور فرانسه تگ شده است که شما را با مصرف کنندگان٬ تولید کنندگان٫ توزیع کنندگان حقیقی و حقوقی محصولات آرایشی  و بهداشتی و پوشاکی این برند لاکچری گرد ها آشنا می کند)

هشتگ دیور

(یکی از پست هایی که کاربران اینستاگرام روی هشتگ دیور تگ کرده اند را نگاه کنید. برای دیده شدن بیش تر این عکس٬ روی هشتگ دیور تگ شده است و ده ها برچسب دیگر نیز در کنار آن ارائه شده تا لایک آن افزایش  یابد)

  • هشتگ به شما امکان می دهد تا به احتمال قوی٬ به تصاویر و موضوعاتی در حوزه های مورد نظر در فضای شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کنید. مثلا با ورود به هشتگ #DIOR قطعا به تصاویری از جدیدترین و قدیمی ترین محصولات غول آرایشی و لباس فرانسوی ها (کریستین دیور) دسترسی پیدا خواهید کرد. اما مشاهده کیک تولد یک بچه در برزیل یا شیشه آب یک پیر زن در آنگولا روی برچسب دیور نباید تعجب آور باشد!
  • برچسب ابزاری رایگان و آسان و فوق العاده برای بهتر دیده شدن و بیش تر دیده شدن در شبکه های اجتماعی است. یکی از دلایلی که سبب می شود تا افراد٬ اینستانوشته های خود در اینستاگرام را روی هشتگ های بی ارتباط با متن و مفهوم نوشته خود تگ کنند (مثل به کاربردن هشتگ #LADYGAGA روی موضوعات اقتصاد سیاسی!)٬ علاقمندی برای کسب LIKE بیش تر برای پست خود و دریافت FOLLOWER  برای صفحه یا مشاهده VIEW بیش  تر برای  ویدیو منتشره هستند.
  • هشتگ را باید ابزاری رایگان برای توسعه بازاریابی صنعتی دانست. ۲۴ میلیون عکس تبلیغاتی روی برچسب MARKETING تگ شده است.

هشتگ بازاریابی

( هشتگ بازاریابی  فرصتی برای آشنایی  با بازاریابان و فعالیت های شبکه ای و تولید کنندگان کالا و خدمات در سراسر  جهان است)

  • برچسب به شما این امکان می دهد تا در کم ترین زمان ممکن٬ اطلاعات خوبی درباره مقصدهای گردشگری، ایرانگردی٬ جهانگردی٬ طراحان مد و لباس٬ مدیران استارت آپ ها٬ نهادهای خدماتی و مدیریتی وعلمی و تحقیقاتی و اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران و سایر نقاط جهان بدست آورید و با تولید کنندگان محتوا روی این هشتگ ها وارد رایزنی شوید.

هشتگ فینگرفود

( هشتگ فینگرفود یک برچسب جذاب و وسوسه انگیز برای آشنایی با استارت آپ های جذاب خانگی است که با امکانات کم٬ درآمد زایی دارند)

هشتگ محبوب و پر فالور و پر بیننده فارسی زبان

(این تولید کننده فینگرفود ایرانی٬ از ده ها هشتگ محبوب و پر فالور و پر بیننده فارسی زبان برای دیده شدن بیش  تر این محصول خوشمزه استفاده کرده است)

  • هشتگ ها٬ ابزار فرصت آفرین است. یعنی به شما امکان می دهد تا با جماعتی که در یک حوزه کاری فعال هستند (مثل دندان پزشکی یا نانو فناوری یا نجوم یا طراحی لباس یا تولید فینگرفود و کیک تصویری) آشنا شده و با آن ها برای توسعه کسب و کار و کارآفرینی و خرید و فروش و تبادل اطلاعات٬ وارد صحبت شوید. فرصتی که در فضای غیر شبکه ای٬ هم هزینه بر و هم وقت گیر بود.
  • برچسب ها عاملی برای توسعه برند هستند. برند هایی که برچسب دارند٬ کاربران را به تگ کردن محتوای خود روی آن توصیه و تشویق می کنند که سبب معروفیت هشتگ شده و توسعه غیر مستقیم کسب و کار آن ها را در شبکه های اجتماعی و اقتصاد آنلاین به دنبال خواهد داشت.
  • هشتگ ها برای توسعه کمپین های تبلیغاتی فوق العاده تاثیر گذار است. مثلا برچسب هایی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و شورای اسلامی شهر و روستا در ۳۱ استان کشور توسط هواداران نامزدها و جریان های سیاسی و اجتماعی ساخته می شود و سبب ایجاد یک جنبش اجتماعی در فصای دیجیتالی می شود و هزاران و بلکه میلیون ها نظر را با یکدیگر همراه می کند. این قدرت هشتگ است.

هشتگ مربوط به جنش تسخیر وال

( بچسب مربوط به جنش تسخیر وال استریت)

  • هشتگ ها٬ ابزاری برای مدیریت جنبش های اجتماعی است. جنبش وال استریت #OccupyWallStreet٬ جنبش زندگی سیاه ها مهم است نشان دهنده عمق کارکرد ژرف و شگرف برچسب ها در فضای اطلاعاتی جهان دارد.  یا هشتگ دختران ما را برگردانید (#BRINGBACKOURGIRLS) که اشاره  به ربودن ۲۰۰ دختر دانش اموز توسط نیروهای بوکو حرام داشت.

هشتگ BRINGBACKOURGIRLS

(هشتگ BRINGBACKOURGIRLS)

هشتگ metoo

  • هشتگ ٬‌ ابزاری برای جمع اوری پول و همراه کردن کاربران برای فعالیت های نیکوکاری است. جنبش سلفی بدون آرایش این ماموریت را دنبال می کرد.
  • برچسب های اعتراضی هم در سال های اخیر روند صعودی پیدا کرده است. مثل #METOO که مبدع آن بانوانی بود که در هالیوود مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند و ظرف مدت کوتاهی به یک جنبش حمایت از زنان تبدیل شد. برچسب اعتراض به قانون حمل سلاح در آمریکا (#GUNCONTROLNOW) نیز از دیگر برچسب های اعتراضی محبوب سال های اخیر است.
  • هشتگ ها برای سازمان ها و شرکت ها٬ ابزاری برای تعامل با مشتری (CRM) است. مثلا مک دونالد با راه اندازی هشتگ : #MCDSTORIES از مشتریانش خواست تا تجربیات خود را درباره محصولات همبرگر و رستوران های زنجیره ای روی این هشتگ به اشتراک بگذارند.

هشتگ ما حالمان خوب نیست

قواعدی که در هشتگ سازی باید رعایت کنیم

یک سری  نکات هستند که عزیزانی که قصد دارند تا از طریق این ابزار قدرتمند شبکه های اجتماعی٬ مطالب و نوشته های خود را به اطلاع میلیون ها هموطن و دیگر کاربران شبکه های اجتماعی قرار دهند باید در نظر داشته تا اثربخشی کار افزایش یابد.

نیم‌فاصله ممنوع

در هشتگ نویسی و هشتگ بازی٬ نیم فاصله که در زبان فارسی باید رعایت شود٬ معنی ندارد. اگر  شما میخواهید فاصله ای بندازید٬ بهتر است با underline باشد . مثل: دوستان ـ خوب . شما نمی توانید این برچسب را به صورت#دوستان‌خوب قرار دهید. چنین چیزی امکان ندارد. مثلا کسب و کار را اگر بخواهید به عنوان هشتگ تعریف کنید باید این گونه باشد:  #کسب ـ  و ـ کار.  یعنی دو کاراکتر آندرلاین نیاز  است.

هیچ کاراکتر

در هشتگ ها نمی توان از کاراکتر دیگری مثل @ &  % استفاده کرد. تعریف نشده است. اما کاربرد عدد در تعریف هشتگ٬ مشکلی ندارد.

محدودیت هشتگ ها

شما نهایت تا ۳۰ هشتگ می  توانید نیز پست های اینستاگرامی خود استفاده کرده و مطالب خود را روی این هشتگ ها تگ کنید. اما سعی کنید که تعداد برچسب ها را کوتاه کرده و از هشتگ های تخصصی که دقیقا موضوع و مفهوم نوشته شما را منعکس می کند استفاده کنید تا هم اعتماد کاربران و فالورهای خود را جلب کنید و هم امکان تگ شدن خوب مطالب خوب خود را در هشتگ های خوب فراهم کنید.

محدودیت هشتگ ها

(المان شهری در شهر نیس فرانسه که سبب شده گردشگران با آن عکس  گرفته و در اینستاگرام تصاویر خود را روی این هشتگ تگ کنند و توسعه برندینگ شهر گردشگری نیس را به ارمغان آورد. ایده خوب برای شهرداران هزاران شهر ایران)

هر چقدر برچسب های شما بی ربط باشد! کاربران کم تری به صفحه شما خواهند آمد و این فرصت تگ شدن مطالب خوب شما را در هشتگ های مرتبط و خوب سلب می کند. به این موضوع مهم دقت کنید تا هر پست شما در اینستاگرام روی هشتگ های مرتبط تگ شود. مثلا اگر پست شما مرتبط با گردشگری است٬ صدها هشتگ خوب گردشگری داریم که فعالان این حوزه همواره برای یافتن مقصدهای  توریستی و اطلاعات سفر و تفریح در سراسر جهان ازآن استفاده می کنند.

مثل: TOURISM, TOURISMBLOGER, TRAVEL, TRAVELGRAM, WORLDVISIT, BACKPACKERS و امثالهم.  لذا استفاده از هشتگ مد و لباس و لاکچری و غذا و کیک و شیرینی و رنگ سال!٬ اقدامی فرصت آفرین برای دیده شدن بهتر مطلب گردشگری شما نیست.

SEO بازی

اگر دوست دارید تا از طریق ربات های فضول گوگل و موتورهای جستجو شناخته شده و ایندکس شده و همواره مطالب شما در KEY WORD  های مرتبط با موضوع محتوای اینستاگرامی شما به نمایش در آید٬ تعداد هشتگ ها را محدود کرده و به محتوای خود٬ رنگ و لعاب بهتری بدهید. مردم در اینستاگرام٬ با کمبود محتوای خوب مواجه هستند نه با هشتگ! محتوای خوب روی هشتگ خوب یعنی افزایش بازدید از صفحه شما و رونق کسب و کار. پس به SEO توجه کنید و اصول سئو خوب را فرا بگیرید. حتی اگر صفحه معمولی در اینستاگرام دارید. SEO می تواند غوغا کند اگر بدانید!

هشتگ نامربوط ممنوع

برای آخرین بار متذکر می شویم که به ده ها دلیل٬ هشتگ نامربوط با محتوای خود در شبکه های اجتماعی استفاده کردن٬ مصادف با کاهش اعتماد فالورهای شما و کاهش کلاس محتوای صفحه و از دست دادن مخاطبانی است که به مدد گوگل به صفحه شما وصل می شوند. حرفه ای باشید و حرفه ای فکر کنید. حرفه ای فکر کردن یعنی تولید محتوای متنی و تصویری یونیک و خوب و چند زبانه و کاربر پسند.

هشتگ های پربیننده سال ۲۰۱۸

سال ۲۰۱۸ سالی بود که رنگ بنفش تیره (ULTRA VIOLET) رنگ سال بود.  رنگ سال ۲۰۱۹ میلادی هم  مرجانی زنده (LIVING CORAL) شد. شمار کاربران اینستاگرام به مرز  ۱ میلیارد رسید و اکنون یک ششم جمعیت کره زمین٬ اینستاگرد و هشتگ باز شده  اند! این یک فرصت طلایی برای استارت آپ ها و فعالان کسب و کار دیجیتالی (کارآفرینی دیجیتالی) است تا از این بازار عالی با ابزارهای قدرتمند رایگان٬ محصولات و خدمات و ایده ها و نوشته هایشان را جهانی کنند. هشتگ های پربیننده سال ۲۰۱۸ در قالب چند محور است. گردشگری٬ مد و لباس٬ سیاست٬ خودرو٬ اکسسوری٬ کلمات خاص مربوط به اسامی شهرها و کشورها و اشخاص.

محبوب ترین هشتگ های عمومی اینستاگرام

محبوب ترین هشتگ های عمومی اینستاگرام به این شرح است که ساعت به ساعت هزاران عکس روی آن تگ می شود. اما الزاما گزینه خوبی برای دیده شدن بهتر محتوای شما در این شبکه اجتماعی عکس محور محبوب نیست:

#instagood.#instamood .#like4like.#love.#me. #photooftheday. #picoftheday.#tbt.

محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام

گوگل برای عبارت محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام٬ ۳۰ مورد را معرفی می کند که به شرح زیر است. باز هم تاکید میکنیم که این برچسب ها هیچ تضمینی برای دیده شدن بهتر و بیشتر مطالب شما در این شبکه نیست:

. #love #instagood #me  #cute  #tbt #photooftheday #instamood #iphonesia  #tweegram #picoftheday #igers  #girl #beautiful #instadaily  #summer #instagramhub #iphoneonly  #follow #igdaily #bestoftheday #happy #picstitch  #tagblender #jj #sky #nofilter  #fashion #followme #fun #sun. …

هشتگ عشق Love

تا پایان دسامبر ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۱  میلیارد و ۴۰۰ میلیون عکس روی هشتگ محبوب اینستاگرام یعنی عشق تگ شده  است. شما اگر مطلبی که هیچ ربطی به عشق و عاشقی و دنیای رمانتیک ها ندارد (مثلا مطلبی در حوزه  مبدل های حرارتی نیروگاه ها!) را روی این هشتگ تگ کنید٬ شاید چند لایک بگیرید. اما این نشان از حرفه ای بودن شما نمی دهد.

همراه گرامی!

اگر شما هم علاقمند به تعریف هشتگ های موثر و اثربخش برای کسب لایک و فالو بیش تر در سال ۲۰۱۹ هستید و به دنبال راهکارهای خلاق و هیجان انگیز و کم تر استفاده شده در صفحه خود هستید٬ درخواست خود را به اطلاع کارشناسان ما رسانده تا توصیه های خوبی برای کسب VIEW  بهتر صفحه خود در اینستاگرام و توییتر برایتان ارائه شود.

 


ادامه این گزارش به نقل از لوکس تهران

هشتگ های فارسی اینستاگرام ؛ پر ببینده ترین و معروف ترین ها

معروف ترین هشتگ های فارسی اینستاگرام که کاربران ایرانی این شبکه از آن ها با برای دیده شدن بهتر و بیش تر اینستانوشته‌های خود استفاده می کنند، از مد و لباس تا گردشگری و سیاست را شامل می شود. چون اینستاگرام ایرانیان، تا حدی سیاست زده است و مقولات سیاست داخلی و خارجی و فرهنگ در آن زیاد رد و بدل می شود، لذا جای تعجب ندارد که هشتگ‌های پر بیننده فارسی، با استقبال بیش از چهل میلیون اینستاگرد ایرانی روبرو شود.

در گزارش امروز، نگاهی داریم به پر بیننده ترین و محبوب ترین هشتگ های فارسی ایرانیان در اینستاگرام تا اگر شما قصد استفاده از آن ها برای بازدید بیش تر مطالب و کسب لایک و فالو دارید، لیستی به روز شده در اختیار داشته باشید. توجه داشته باشید که این لیست، بخشی از پر بیننده ترین هشتگ های فارسی اینستاگرام را شامل شده و قطعا، شمار پر بیننده ها بسیار زیاد است.

با هشتگ گردی امروز ما همراه باشید.

چرا از هشتگ استفاده کنیم؟

این سوال خیلی ها است. محورهای ده گانه زیر را در نظر داشته باشید:

  • هشتگ سبب دیده شدن بهتر و بیشتر پست های اینستاگرامی و توییتری شما می شود.
  • ویدیوهایی که روی HASHTAG های پر بیننده تگ می شود، view بیش تری از ویدیوها بدون آن دارد.
  • هر چقدر موضوع HASHTAG، مرتبط با نوشته شما باشد، مخاطب بیشتری به صفحه شما خواهد آمد.
  • تگ کردن تصاویری از اصفهان گردی شما روی HASHTAG شانزلیزه!، پرستیژ صفحه شما را کاهش می دهد.
  • شناسایی هشتگ های پر بیننده یکی از وظایف اینستاگردها به خصوص فعالان اینستاگرام ایرانیان است.
  • اگر می خواهید بهترین گزینه ها را شناسایی کنید، به صفحات سلبریتی های ایرانی مراجعه کنید.
  • اگر می خواهید به فهرست شاخ های اینستاگرام اضافه شوید، حتما قدرت جادویی هشتگ ها را باور کنید.
  • هشتگ ها، یک ابزار قدرتمند در بازاریابی دیجیتالی و تبلیغات ارزان است.
  • تگ کردن نوشته های مهم خود روی نمونه های فارسی پر بیننده در اینستاگرام و توییتر، سبب می شود تا مقالات و نوشته های تصویری و ویدیویی و پادکست ها، بیش تر دیده شود.
  • در موتور های جستجو، مطالبی که تعداد معقولی TAG مرتبط دارد، در نتایج جستجو، رتبه بهتری می گیرد.

پس، باید توجه داشت که این ابزار تبلیغاتی ارزان و فراگیر، اهرم قدرتمند شبکه های اجتماعی از اینستاگرام تا توییتر و فیسبوک و تلگرام بوده و ابزاری فرصت آفرین محسوب می شود. شما با خلق یک هشتگ فارسی، می توانید جریان سازی کنید. مثل هشتگ: مافیای کنکور یا حالمان خوب نیست یا هر چیز دیگر. جریان سازی اینترنتی هشتگ های فارسی در سال های اخیر سبب شده تا بخش زیادی از جامعه با یک موضوع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و امثالهم آشنا شود. مثل برچسب : ژن خوب!

کدام هشتگ ها از همه بهتر است؟

این سوال دیگری است که برای بسیاری از کاربران اینستاگرد ایرانی مطرح می شود. کدام هشتگ ها از همه بهتر است؟ در واقع برای این سوال، پاسخی قطعی و متقن وجود ندارد. هر برچسب ، چه فارسی چه انگلیسی و چه ژاپنی و سوئدی، دارای انرژی، ظرفیت و قدرت تاثیر گذاری خاصی  است و انتظار معجزه نباید از دسته خاصی از هشتگ های پر بیننده داشت.

فضای مجازی، فضای لحظه ها است. فضای ثانیه ها است. فضای کم حوصله ها است! در این فضا، دقت، فدای سرعت و ظاهر می شود. وقتی ظرف چند دقیقه، صد ها عکس روی برخی از HASHTAG های پربیننده تگ می شود، هر چقدر یک HASHTAG معروف و محتوای منتشر شده شما عالی باشد، بازهم شانس خیلی زیادی برای دیده شدن ندارد.

هشتگ فینگرفود

(فینگرفود، از جمله HASTAG هایی است که قشر  خاصی  از شکم گردها خیلی به دنبال آن هستند. زیاد دیده می شود. حتی اگر به دلیل تخصصی بودن، عکس کمی روی آن بارگذاری شود. )

حتی اگر پست خود را روی ۲۰ تا ۳۰ هشتگ  پربیننده، تگ کنید.  توصیه  می شود به جای تمرکز فوق العاده زیاد روی شناسایی و استفاده از هشتگ های پربیننده فارسی یا انگلیسی زبان، از برچسب های تخصصی با مخاطب معمولی استفاده کنید تا کاربران حرفه ای تر ، تخصصی تر و مرتبط تر با موضوعی که به اشتراک گذاشته اید، با صفحه شما آشنا شوند.

مثلا اگر طراح لباس هستید و مزون داری می کنید، هشتگ مد و مدل، خیلی مناسب شما نیست. به جای آن، از هشتگ مزون استفاده کنید. یا برچسب خیاطی یا هشتگ های مربوط به جشنواره های مد و لباس تا متخصصان و کاربران و دانشجویان و دانش آموزان و کارٖفرینان و ژورنالیست های این حوزه با صفحه شما آشنا شوند. اگر شما روی برچسب غیرمرتبط، پست خود را تگ کنید، حتی اگر صدها لایک و فالو داشته باشید، این ها چون عمومی و اصطلاحا، فالورهای الکی (fake followers)‌ هستند که چند دقیقه می آیند و زود هم  می روند، در بلند مدت، هیچ  فایده ای در ارتقا صفحه و فرصت آفرینی صفحه شما در اینستاگرام نخواهد داشت.

هشتگ هنر

(قریب به ۴ میلیون عکس در حوزه های مختلف هنری از طراحی و خوشنویسی و میناکاری و منبت گرفته تا هنرهای دراماتیک، روی این HASHTAG بارگذاری شده است. از جمله محبوب ترین ها در میان کاربران ایرانی اینستاگرام)

این نکته های ظریف را رعایت کنید و برای هر پستی که منتشر می کنید، اگر آرمان شما، VIEW بیشتر است و دنبال مخاطب بهتر هستید، مطالعه کنید و هشتگ خوب مرتبط را پیدا کنید تا از این ابزار جادویی، برای شکار کاربران خوب استفاده کنید. یادتان نرود، صفحاتی که عمومی است، هشتگ در آن ها کاربرد دارد و اگر صفحه شما خصوصی باشد، عملا عکسی از شما به اشتراک عمومی گذاشته نمی شود. ضمن رعایت حریم خصوصی خود و دیگران، با حوصله و دقت، هر پست را منتشر کرده و برای بازخورد بهتر، برچسب های خوب را روی آن تگ کنید.

جشنواره هشتگ های پر بیننده فارسی

۳۰ هشتگ پر بیننده فارسی را به روایت تصویر مشاهده کنید. از مد شروع می کنیم.

هشتگ مد

(قریب به ۳ میلیون عکس اینستاگردهای ایرانی روی #مد تگ شده است که بسیار  پر طرفدار به نظر می رسد. هر چیزی که مربوط به مد و لباس و استایل است، روی HASHTAG محبوب، تگ می شود. البته مملو از پست هایی است که هیچ ریطی به مد ندارد. مثل بورس! برای بورس به این نشانی بروید. مدل هم مثل مد، طرفداران زیادی دارد)

هشتگ مدلینگ

( مدلینگ ، با حدود یک میلیون عکسی که روی آن توسط لاکچری گردهای و دختر و پسرهای عشق مد، بارگذاری شده است، از جمله انتخاب های محبوب ایرانیان است که جشنواره بچه پولدار ها و طراحان لباس و مزون ها و برند های محبوب ایرانیان در این شبکه محسوب می شود. برای شناسایی مانکن های ایرانی و برترین طراحان مزون و تحلیل لباس سلبریتی های ایران و جهان و نگاهی به الگوهای الهام بخش محصولاتی به رنگ سال ۱۳۹۸ (مرجانی زنده) به این  hashtag بروید)

هشتگ گردش

(اگر عشق گردش و گردشگری و تفریح هستید، موضوعاتی هم چون: گردش، گردشگری، سفر، تفریح، توریسم، شما را با مقصد های جذاب و هیجان انگیز بسیاری در ایران و سایر نقاط جهان آشنا می کند. خوبی این آدرس ها آن است که شما را با توریسم بلاگر ها و کوله پشتی گردها و کوچ سرف ها آشنا کرده و فرصت های گردشگری خوبی برایتان به ارمغان می آورد. اگر آرمان شما، پیدا کردن همسفر است، این hashtag ها را در نظر داشته باشید)

هشتگ گردشگری

(#گردشگری، محبوب آژانس های گردشگری و تور لیدر ها و عاشقان سفر و تفریح در ۳۱  استان ایران به شمار می رود.)

هشتگ سفر

(#سفر، از جمله پر بیینده ترین و معروف ترین hashtag های فارسی اینستاگرام ایرانیان است. قریب به پنج و نیم میلیون عکس از سفر و تفریح توسط ایرانگردان و جهانگردان ایرانی و خارجی، روی آن بارگذاری شده و به نظر می رسد، که در فهرست ۱۰۰ هشتگ پر بیننده ایرانیان در سال ۹۸ باشد)

هشتگ زیبا

(#زیبا نیز از جمله دیگرHASHTAG  های محبوب و پر بیننده فارسی برای ایرانیان به شمار می رود که بیش از سه میلیون عکس ایرانیان روی آن به اشتراک  گذاشته شده است. به همه چیز مربوط به می شود. اما خیلی تخصصی نیست و انتظار معجزه از آن نداشته باشید. )

هشتگ طلا

(#طلا و جواهر نیز از جمله دیگر گزینه های پر بیننده ایرانیان در اینستاگرام است. محفلی برای آشنایی با سازندگان طلا و جواهرات و متخصصان صنف طلا و جواهرات در ۳۱ استان کشور و آشنایی با فناوری های جدید ساخت اکسسوری و فلزات گران بها. اگر قصد تحصیل در رشته طراحی و ساخت طلا و جواهرات دارید یا می خواهید با کارآفرینان جدید آشنا شوید، مروری بر روی عکس های تگ شده روی این HASTGA را توصیه می کنیم)

هشتگ دستبند

(#دستبند با تگ شدن بیش از یک و نیم میلیون عکس روی آن، هم چنان در فهرست یکی از HASHTAG های خوب و پر بیننده اینستاگرام ایرانیان است. برای علاقمندان به خرید اکسسوری مخصوص ولنتاین و سالگرد ازدواج و کادو و هدیه های فصلی به دوست و اشنا، گزینه های هیجان انگیز را در اختیار شما قرار می دهد که با قیمت های خوب، محصولات با کیفیت را می توان در اختیار داشت. این HASHTAG، کاربرد زیادی دارد)

هشتگ رونالدو

(شاید تعجب کنید که شمار مخاطبان و تصاویری که روی #رونالدو، ستاره سابق رئال مادرید و یوونتوس در حال  اضافه شدن هست، روز به روز در حال افزایش بوده و بزودی، قریب به ۲ میلیون عکس توسط ایرانیان روی این موضوع فارسی بارگذاری می شود. دنیای ورزش و طرفداران این فوق ستاره مستطیل سبز را در این هشتگ دنبال کنید)

هشتگ پرسپولیس

(بیش از ۲ میلیون عکس اینستاگردهای ایرانی روی #پرسپولیس  بارگذاری شده است. از زمانی که سرخ پوشان پایتخت به فینال لینگ قهرمانان آسیا راه یافتند، شمار مخاطبان صفحه پرسپولیسی ها از مرز ۲.۳ میلیون کاربر فرا تر رفت. اگر میخواهید صفحه شما را فوتبالی ها از سراسر ایران و جهان ببینید، تگ کردن پست های ورزشی مرتبط با فوتبال روی این هشتگ را فراموش نکنید)

هشتگ استقلال

(استقلالی ها هم هشتگ محبوبشان را خیلی دوست دارند. اگر استقلالی هستید، حتما این برچسب را فراموش نکنید تا هم تیمی های خود را پیدا کنید و در بازی های استقلال، همسفر پیدا کنید. به هر حال، هشتگ آبی  پوشان پایتخت، از جمله هشتگ های جنجالی و محبوب فارسی در میان فوتبالی ها به شمار می رود)

هشتگ ارز

(هشتگ ارز، به دلیل نوسانات شدید ارزی در نیمه اول سال ۹۷، در فهرست هشتگ های پر بیننده قرار گرفته است. عکس زیادی روی آن مثل هشتگ مد و لباس، تگ نمی شود، اما برای مشاهده قیمت ارز و سکه و طلا می توان به این هشتگ رفته و در جریان آخرین اطلاعات ارز  در بازار غیر رسمی کشور قرار گرفت. ارتباط با صرافی  های مجاز هم  از طریق این هشتگ امکان پذیر است)

هشتگ رستوران

(اگر شکم گرد هستید و دوست دارید با نحوه پخت انواع غذا و شیرینی و نوشیدنی آشنا شوید، هشتگ رستوران، علاوه بر این موضوعات، شما را با مقصد های جذاب و کم تر شناخته شده شکم گردی ایران آشنا می کند. فود بلاگرها، حضور فعالی در این صفحه دارند، به خصوص سرآشپزهای معروف رستوران های لاکچری تهران و هتل های کشور. اگر استارت آپ غذا دارید یا می خواهید با طرح ها و الگوهای هیجان انگیز غذاهای سنتی و فرنگی آشنا شوید، این هشتگ فارسی محبوب را مرور کنید)

هشتگ عطر

(عطر، از جمله مواردی است که توسط طیف زیادی از کاربران در سنین مختلف، هم جست و جو می شود و هم دیده می شود. لذا برای تماشای جدید ترین محصولات عطر مردانه و زنانه با اسانس ها و نت های شگفت انگیز، به این HASHTAG مراجعه کنید که مخاطبات بسیار دارد و از محبوب های ایرانیان محسوب می شود)

هشتگ ساعت

(ساعت، به اندازه کافی محبوب کاربران اینستاگرام است که HASHTAG محبوبی داشته باشد. برای  تماشای جدید ترین ساعت ها از برند های بین المللی و تکنیک های جدید ساخت و هم  چنین مشاهده گران قیمت ترین و پر فروش ترین ساعت جهان، این HASHTAG را فراموش نکنید)

هشتگ بستنی

(بستنی، از جمله محبوب ترین و پر بیننده ترین HASHTAG ها محسوب می شود. فکر نکنید که تعداد عکس های بارگذاری شده روی آن، از ۵ میلیون عکس فرا تر نرفته است! خیر! خیلی ها برای آشنایی با مقصدهای بستنی خوری محبوب و معروف و آشنایی با طرح های جدید بستنی سازهای مطرح، از این عکس ها استفاده می کنند. بنابراین، یکی از HASTAG هایی که VIEW بالا دارد، همین بستنی  است. محبوب لاکچری گردهای بالا شهر تهران)

هشتگ تهران

(قریب به هشت میلیون عکس روی این HASHTAG  بارگذاری شده است. پایتخت ایران، یکی از محبوب ترین گزینه ها برای اینستاگردها بوده که تصاویر خود را روی آن به اشتراک گذاشته و تصاویر تهرانگردی یا ایرانگردی یا جهانگردی را در آنجا بگذارند تا لایک و فالو بگیرند. البته همان طور که قبلا گفتیم، این نوع HASTAG ها، معمولا پاتوق تصاویر بی  ربط می شود)

هشتگ لاکچری

(قریب به ۲.۵ میلیون عکس روی این HASHTAG  که محبوب  لاکچری  گرد ها و مشکل پسندها هست، بارگذاری شده است و شما را با سبک زندگی لوکس و هیجان انگیز بعضی ها آشنا می کند. برای دیدن برندها و لباس  ها و رستوران ها و مقصدهای گردشگری لوکس، از این استفاده کنید. هم تصاویر زیادی روی آن منتشر  می شود و هم  زیاد VIEW می شود)

همراهان گرامی

اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کاری دارید یا دوست دارید صفحات پر فالو و لایکی داشته باشید و به دنبال استراتژی کسب و کار و بازاریابی دیجیتالی  هستید، نظرات و دیدگاه ها و سوالات خود را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=24588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .