9

هشدار چمران به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در گلاب‌دره و خاک سفید

  • کد خبر : 297836
  • 17 مرداد 1402 - 18:00
هشدار چمران به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در گلاب‌دره و خاک سفید
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اتفاق اخیر تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز منطقه 19 تهران و درگذشت شهادت گونه چند تن از نیروهای خدوم شهرداری و ناجا به ادامه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در گلاب‌دره و خاک سفید هشدار داد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و قبولی عزاداری شیعیانان جهان در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به حادثه فروریزش ساختمان غیرمجاز در منطقه ۱۹ شهرداری تهران که منجر به جان باختن ۵ نفر از هموطنان شد اشاره کرد و ضمن تسلیت به خانواده این افراد عنوان کرد: حادثه غم انگیزی که متأسفانه در روز یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ظهر شاهد بودیم؛ برای ما از جهات مختلف دردآور و زجر آور است و آن جان باختن دو نفر از کارکنان خدوم شهرداری تهران، دو نفر از عوامل نیروی انتظامی و یک نفر شهروند تهرانی بود که این اتفاق در حین اجرای قانون در تخریب ساخت و ساز ساختمان های غیر مجاز در منطقه خلازیر تهران بود.

وی ضمن اعلام اینکه درگذشت دو تن از نیروهای خدوم شهرداری در جریان این حادثه، درگذشتی شهادت گونه است از شهردار تهران خواست تا موضوع انتساب لقب شهید خدمت در هیئت دولت مطرح شود چرا که این عزیزان در جریان اجرای فرامین قانونی بودند ضمن آنکه با این اقدام هم یاد و نام آنان گرامی داشته خواهد شد و هم تسلی خاطر خانواده آنان خواهد شد.

مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرار بود معاون فرهنگی و اجتماعی گزارشی در این جلسه ارائه دهد؛ گفت: به علت حادثه جان‌گداز منطقه ۱۹ قرار شد شهردار منطقه و مدیرعامل سازمان آتش نشانی و در صورت ضرورت معاون خدمات شهری شهرداری و رئیس سازمان مدیریت بحران گزارشاتی ارائه دهند.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورا برای سال سوم، گفت: نامگذاری معابر و بررسی وضعیت باغات از دیگر دستورات این جلسه است.
چمران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید هماهنگی منسجمی شکل بگیرد و زمینه را فراهم کردیم که مأموران شهرداری از طریق قوه قضاییه نیز حکم داشته باشند و پیش از ساخت جلوی آن گرفته شود. این برای من همواره سئوال بوده که چرا سازه باید ساخته و سپس تخریب شود.‌

نیاز به همکاری بین دستگاه‌ها وجود دارد که از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود

وی با بیان اینکه در گلاب‌دره و خاک سفید نیز همین وضعیت وجود دارد و باید قبل از ساخت از آن پیشیگری شود، تأکید کرد: بسیج کردن نیروهای شهرداری و پلیس و هدر رفتن هزینه‌ها برای تخریب از مواردی است که باید با نظارت از آن جلوگیری شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر جلوی ساخت ۱۰ مورد را بگیریم دیگر ساخت و ساز صورت نمی گیرد، گفت: خوشبختانه هنوز کسی در این ساختمان‌ها ساکن نبود و اگر چنین بود اتفاقات بدتری می‌افتاد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .