18

درباره همرفیق شهاب حسینی و مهمان هایش

  • کد خبر : 280760
  • 26 فروردین 1400 - 17:31
درباره همرفیق شهاب حسینی و مهمان هایش
همرفیق نام یک مجموعه در شبکه نمایش خانگی نماوا است که توسط شهاب حسینی اجرا و کارگردانی شده است.

همرفیق نام یک مجموعه در شبکه نمایش خانگی نماوا است که توسط شهاب حسینی ، هنرپیشه سینمای ایران اجرا و کارگردانی شده و تهیه کنندگی آن را حسن خدادادی بر عهده داشته است. همرفیق در فصل اول خود، ۳۰ قسمت را پخش می کند تا یکی از تاک شوهای مطرح ایرانی در سال ۱۴۰۰ شمسی را شاهد باشیم.

همرفیق بر وزن هم بازی و همشهری و هموطن، کلمه ای کمتر مصطلح در ادبیات گفتاری و نوشتاری ایرانیان است و شاید خیلی، معنا و مفهومی نداشته باشد. وقتی دو نفر، با یکدیگر بازی می کنند، به واسطه بازی  کردن، هم بازی می شوند. اما وقتی دو نفر، با یکدیگر رفیق هستند، دیگر نیازی نیست که به واسطه رفاقت، هم رفیق شوند ! از نظر معناشناسی کلمه همرفیق، می توان بحث هایی ارائه کرد.

شهاب حسینی که در سال های اخیر به خاطر  سفرهای آمریکا و  نقش آفرینی در سریال جنجالی و پر حاشیه شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی، در کانون توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار گرفته، اعتبار خوبی برای قرارگیری در کسوت یک مجری تاک شو دارد. تا کنون او را در این عرصه ندیده بودیم و برای مخاطب نیز که دنبال کارهای شهاب حسینی است، تماشای او به عنوان مجری در یک برنامه گفت و گو محور با سلبریتی های سینما و تلویزیون و ورزش ، لحظات سرگرم کننده خواهد بود.

همرفیق را باید پایه گذار یک روش اجرا در برنامه های تاک شو محور ایرانی دانست. اینکه مهمان برنامه خودش مهمان دیگری را دعوت کند، جالب توجه است. اما شوخی های بعضا نخ نما شهاب حسینی، روند برنامه را با فراز و نشیب های زیادی همراه می کند که ملال آور است.

اساس کار برنامه همرفیق بر این منوال است که مهمانی که به برنامه همرفیق دعوت می شود ، می تواند یک نفر را به عنوان همرفیق معرفی کند تا او نیز در برنامه حضور داشته باشد. لذا در هر برنامه، ۲ نفر مهمان شهاب حسینی هستند و هر کدام نیز باید هدیه ای به دوستش بدهد.

برنامه همرفیق مثل برنامه هفت خان محمدرضا گلزار، در تهران ضبط می شود.  گفت و گوی ۳ نفره میان شهاب حسینی و ۲ مهمان برنامه، حول و حوش موضوعات مختلف بوده و برنامه با حضور تماشاگران در صحنه به شیوه خنداونه ای برگزار می شود.

سکانسی از برنامه حضور علی انصاریان و رضا صادقی در برنامه همرفیق

(سکانسی از برنامه حضور علی انصاریان و رضا صادقی در برنامه همرفیق)

اگر به اینستاگرام رسمی برنامه همرفیق به کارگردانی شهاب حسینی مراجعه کنید، این برنامه، هشتگی با نام  #همرفیق_من  تدارک دیده تا فرهنگ دوستی و رفاقت در شبکه های اجتماعی، گسترش یابد و با این کارزار تبلیغاتی، ضمنا توسعه برندینگ برنامه، کار فرهنگی هم انجام داده باشد و  کاربران، ویدیوهایی با موضوع دوستی و رفاقت و مرام در کنار رفیق خود ضبط و منتشر کنند و روی این هشتگ، تگ کنند.

همرفیق اعلام کرده که  ویدیو های  برگزیده و اعلام آمادگی علاقمندان به حضور در این برنامه به عنوان تماشاگر از طریق اپلیکیشن شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) که پر کاربرد ترین اپلیکیشن پرداخت موبایلی کشور است و بیش از ۴۰ میلیون دانلود فعال دارد، انجام شده است.

حتما بخوانید: چالش های افزایش حق اشتراک فیلیمو و نماوا

قسمت های جالب همرفیق

در هر برنامه همرفیق، شاهد اجرای گروه موسیقی بمرانی هستیم. گوشه ای در استودیو برنامه حضور دارند و در زمان ورود مهمان ها، اجرا دارند و موسیقی زنده را شاهد هستیم. هم خوانی شبنم  مقدمی با آن ها سبب شد تا این برنامه با حضور وی، چالشی شود و با اعتراض ساتراپ همراه شود.  اما اجرای هوتن شکیبا با گروه موسیقی بمرانی به واسطه دوستی قدیمش اش با اعضا این گروه موسیقی پاپ، با مشکلی مواجه نشد.

رقص کردی محسن تنابنده (نقی معمولی سریال پایتخت) با احمد مهران فر (ارسطو سریال پایتخت) در قسمت پنجم برنامه همرفیق، از قسمت های  جالب این برنامه بود. ساز دوزله به برنامه آمد و با رتیم سازهای مدرن گروه موسیقی بمرانی، لحظاتی جذاب را خلق کرد و محسن تنابنده، رقص کردی کرد.

شهاب حسینی، علاوه بر  این که سابقه مدیریت کافه و بازیگری دارد، دستی هم  بر نوازندگی داشته و مثل رضا یزدانی، گیتاریست ماهری است. او در قسمت دهم که با حضور رضا صادقی به مناسبت گرامی داشت یاد مرحوم علی انصاریان اجرا شد، با نواختن گیتار، قطعه ای با نام «با همه بی سر و سامانی ام» را از مرحوم ناصر عبداللهی نواخت.

قسمت های جالب همرفیق

حاشیه های همرفیق

هر جا صحبت از شهاب حسینی و گروه موسیقی و موسیقی زنده با ساز و آواز است، شاید حضور حاشیه، خالی از لطف نباشد! مخصوصا اگر در فضای مجازی، قرار باشد این کار تولید و پخش شود. مرداد ۹۹ بود که اخذ مجوز برنامه همرفیق با چالش هایی مواجه شد. مجوز ساخت برنامه، از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت شد و مجوز پخش آن نیز از سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر که با نام ساترا فعالیت دارد و زیر نظر صدا و سیما می باشد.

دریافتی ۵۰۰ میلیون تومانی نویدمحمد زاده از برنامه همرفیق، یکی از حاشیه های پر رنگ تر از متن این برنامه بود که نه او و نه شهاب حسینی به آن واکنشی نشان ندادند و گویا صرفا یک شایعه بود . . .

(تصویری هدیه هوتن شکیبا به بهرام افشاری

(تصویری هدیه هوتن شکیبا به بهرام افشاری (بازیگر نقش بهتاش فریبا در سریال پایتخت) که تابلو نقاشی طبیعت اثر دایی وی بود)

فهرست مهمانان اصلی و همرفیق ها

اگر قصد داشتید تا به تماشای قسمت هایی از برنامه همرفیق در ماه های اخیر بشینید، فهرست مهمانان اصلی و همرفیق ها و هدایایی که اعطا کرده اند را لیست کردیم:

  • قسمت اول همرفیق (۲۰ آذر ۹۹): مهمان اصلی: نوید محمدزاده – همرفیق: وحید جلیلوند – هدیه مهمان: کتی که نوید محمدزاده در هنگام دریافت جایزه ونیز ایتالیا بر تن داشت.
  •  قسمت دوم همرفیق  (۲۷ آذر ۹۹): مهمان اصلی: هوتن شکیبا – همرفیق: بهرام افشاری – هدیه  مهمان: تابلوی نقاشی اثر مهدی ضیاء الدینی  که دایی هوتن شکیبا (بازیگر ابلق) محسوب می شود.
  • قسمت سوم همرفیق (۴ دی ۹۹): مهمان اصلی: پژمان جمشیدی – همرفیق: سام درخشانی (هم بازی او در خوب بلد جلف)  – هدیه مهمان: چند جلد کتاب
  • قسمت چهارم همرفیق (۱۱ دی ۹۹): مهمان اصلی: فاطمه معتمدآریا – همرفیق: مرضیه برومند – هدیه مهمان: عکس یادگاری قدیمی از حضور مرضیه برومند در مراسم ازدواج فاطمه معتمدآریا.
  • قسمت پنجم همرفیق (۱۸ دی ۹۹): مهمان اصلی: محسن تنابنده – همرفیق: احمد مهران فر – هدیه مهمان: کفش بچگانه برای پسر احمد مهران فر
  •  قسمت ششم همرفیق (۲۵ دی  ۹۹): مهمان اصلی: هادی حجازی فر- همرفیق: محمد حسین مهدویان ۰ هدیه مهمان: چند CD از موسیقی نواحی ایران
  • قسمت هفتم همرفیق (۲ بهمن ۹۹): مهمان اصلی: مهران احمدی – همرفیق: برزو نیک نژاد  – مهمان اصلی: بروز نیک نژاد – هدیه مهمان: یک عدد ساعت مچی مردانه
  •  قسمت هشتم همرفیق (۹ بهمن  ۹۹): مهمان اصلی: شبنم مقدمی – همرفیق: مریم شیرازی – هدیه مهمان: یک گلدان سرخس
  •  قسمت نهم همرفیق (۱۶ بهمن ۹۹): مهمان اصلی: نیما رئیسی – همرفیق: محمدرضا علیمردانی – هدیه مهمان: یک کره جغرافیایی
  • قسمت دهم همرفیق (۲۳ بهمن۹۹): مهمان اصلی: رضا صادقی – همرفیق: علی انصاریان – هدیه مهمان: یک فرنچ پرس
  •  قسمت یازدهم همرفیق ( ۳۰ بهمن ۹۹): مهمان اصلی: خداداد عزیزی – همرفیق: رضا شاهرودی – هدیه مهمان:  پیراهن شماره  ۱۶ پرسپولیس (شماره پیراهن سابق رضا شاهرودی).
  •  قسمت دوازدهم همرفیق (۷ اسفند ۹۹): مهمان اصلی: جواد عزتی – همرفیق: سروش صحت (مجری برنامه کتاب باز شبکه نسیم و هنرپیشه و کارگردانی سینما) – هدیه  مهمان: یک فوری از جنس چدن
  •  قسمت سیزدهم همرفیق (۱۴ اسفند ۹۹): مهمان اصلی: پیمان قاسم خانی – همرفیق: مهراب قاسم خانی – هدیه مهمان: اکشن فیگور دانیل دی لوئیس در دار و دسته های نیویورکی
  • قسمت چهاردهم همرفیق (۲۱ اسفند۹۹): مهمان اصلی: سارا بهرامی – همرفیق: پردیس احمدیه – هدیه مهمان : یک فلوت ریکوردر.
  •  قسمت پانزدهم همرفیق (۲۸ اسفند  ۹۹): مهمان اصلی: احمدرضا عابدزاده – همرفیق: کریم باقری – هدیه مهمان: اجازه باز کردن هدیه توسط احمدرضا عابدزاده داده نشد.
  • قسمت شانزدهم همرفیق (۵ فروردین ۱۴۰۰): مهمان اصلی: مهدی هاشمی- همرفیق: امین تارخ – هدیه مهمان : یک جعبه موسیقی.
  •  قسمت هفدهم همرفیق (۱۲ فروردین ۱۴۰۰): مهمان اصلی: هومن سیدی – همرفیق: نوید پورفرج – هدیه مهمان:  پیراهن ورزشی باشگاه AC میلان ایتالیا
  • و…

اینستاگرام برنامه همرفیق

اینستاگرام رسمی برنامه همرفیق در نشانی: https://www.instagram.com/hamrefigh_official/?hl=en در دسترس است. تصاویری از حضور مهمانان و همرفیق های آن ها را به همراه نظرات مخاطبان برنامه زیر پست ها می توان مشاهده کرد.

ویدیویی از سکانس های جذاب هر قسمت نیز معمولا در اینستاگرام برنامه همرفیق منتشر می شود. معمولا چند روز پیش از پخش هر برنامه، از مخاطبان صفحه اینستاگرام که بیش از ۵۰ هزار نفر است، سوال می شود که به نظر شما، همرفیق مهمان اصلی چه کسی خواهد بود.

تصویری از حضور هومن سیدی در برنامه همرفیق

(تصویری از حضور هومن سیدی در برنامه همرفیق)

حتما بخوانید: درباره سریال دراکولا مهران مدیری

مخاطب گرامی

اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره قسمت های مختلف برنامه همرفیق و مهمانان و اتفاقاتش دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. یادمان باشد که :

عشق ورزیدن، دوستی، خوب خواندن و خوب فکر کردن و

خوب رفیق پیدا کردن، همه، نیاز به مهارت دارد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=280760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .