18

همسفریابی در سه سوت ! : ۱۰ راهکار جالب

  • کد خبر : 166183
  • 19 دی 1398 - 6:28
همسفریابی در سه سوت ! : ۱۰ راهکار  جالب
گزارشی از 10 راهکار برای همسفریابی را در عصر شهروند می خوانید .

همسفریابی در سه سوت !

آیا شما هم از تنها سفر کردن  خسته شدید؟ آیا شما هم به دنبال راهی برای  آشنا شدن با گردشگران  انفرادی به منظور سفر  دسته  جمعی هستید؟‌ آیا نمی دانید چگونه  می توان در رویدادهای رایگان گردشگری در ایران و کشورهای مختلف جهان شرکت کرد؟ آیا هم دوست دارید مسافر جام جهانی روسیه  ۲۰۱۸ با گروه های گردشگری خارجی باشید؟ آیا می دانید از چه سایت های  مطرحی  میتوان برای آشنایی با همسفرهای ماجراجو استفاده کرد؟ پاسخ به  این پرسش  های جذاب را می توانید در گفتار امروز سرویس تهران گردی عصر شهروند دنبال کنید تا در عصر گردشگری مجازی، با فرصت  های پیدا کردن همسفر  خوب آشنا شویم.

با ما همراه  باشید.

حتما بخوانید : دیده نگار خلاق ؛ شرکت طراحی و ساخت اپلیکیشن

همسفریابی و اینکه بسیار سفر باید تا پخته شود خامی . . .

دیدن، سفر  کردن و گشتی در آفاق  انفس به  منظور  تماشای شکوه نقاش عالم روی بوم هزار رنگ و هزار نقش آفرینش، بخشی از سبک زندگی صدها میلیون گردشگری است که سالانه عزم سفر  کرده و خانه  و کاشانه  خود را به منظور تماشای نقاط دیگر جهان،  ترک می کند. کسانی که به منظور تفریح، سفر می کنند و سفر  آنها جنبه  کار و بیزینس و تحصیل و این جور مسائل ندارد، افراد با پشتکار هستند که تلاش می کنند تا سختی مسیر را به جان خریده  و سرزنش  ها گر کند خار مغیلان، غم نخورده و قصدشان  از سفر، یاد گرفتن است! حتی اگر به راه  بادیه رفته  و شکوه خلقت را در ماسه  های سوزان  کویر و بیابان های بی آب و علف شگفت انگیز ایران تا  گرند کانیون های قاره  آمریکا جستجو کنند. برای آنها، همه چیز، به از نشستن  باطل است که گر مراد نیابند، به  قدر وسع بکوشند . . .

همسفریابی در سه سوت!: ۱۰ راهکار جالب

(یکی از راه های همسفریابی ، آشنایی با توریسم  بلاگرها است)

به هر  حال، سفر، خام را پخته و روح را جلا می دهد. مهم نیست تنها سفر میکنید یا گروهی. مهم نیست مقصد سفر  شما مقصدهای بی نظیر طبیعت گردی مازیچال و فیلبند  و سوباتان (بهشت اردیبهشت ایران) در شمال یا جزیره  ای  با خاک خوردنی (جزیره  هرمز)  یا مرموز ترین سرزمین ایران (شهر سوخته سیستان) در جنوب است! مهم نیست به موزه بدون  سقف اروپا (فلورانس) می روید یا بزرگ ترین موزه تاریخ (هرمیتاژ سنت پترزبورگ) را دیدن می کنید. .. هر  جا بروید به قصد سفر، ارزشمند است و سفر، نوعی سرمایه  گذاری است که به قول بورس بازها: به فاکتور سود آتی می اندیشد!

حتما بخوانید : گشتی در آتشکده آدریان تهران در خیابان ادیان پایتخت

یکی از راه های همسفریابی، آشنایی با توریسم  بلاگرها است

(واژه سلفی، در فهرست ۵۰ هشتگ پر طرفدار اینستاگرام  است و میلیون ها سلفی باز عاشق گردشگری را در این  هشتگ: #SELFIE  پیدا کنید)

پر  بیننده ترین  هشتگ های اینستاگرام را اینجا ببینید

سفر یعنی تجربه و تجربه یعنی آگاهی و اگاهی همان  فرصت است! فرصتی که می تواند ارزش افزوده ایجاد کند و شما را با واقعیت های بسیاری  برای تغییر سبک زندگی، کاربردی  کردن  نوآوری  در زندگی و کسب  و کار و بسیاری مسایل ریز و درشت که ارزش صدها جلد کتاب خواندن دارد ، آشنا می  کند.

اما چه خوب است که سفر را گروهی  انجام دهیم. چرا؟!

  • سفر گروهی به نسبت سفر انفرادی، ریسک کم تری دارد.
  • سفر گروهی به نسبت سفر انفرادی، ارزان تر  تمام می شود.
  • سفر گروهی به نسبت  سفر  انفرادی، بیش تر خوش می گذرد.
  • سفر گروهی به نسبت سفر انفرادی، آسان تر به پیش می رود.
  • سفر گروهی به نسبت سفر  انفرادی، غنی تر است.
  • سفر گروهی به نسبت سفر انفرادی، هیجان انگیز تر  خواهد بود.

سفر گروهی به نسبت سفر انفرادی، ریسک کم تری دارد.

همین  ۶ فاکتور کافی  است که ما به  اهمیت  و ارزش گروهی سفر  کردن  در قیاس با سفرهای انفرادی، پی  برده و برنامه ای برای سفر گروهی داخلی یا خارجی در  دستور کار  قرار دهیم. توجه کنید که سفر  گروهی، به  معنای با تور سفر کردن نیست. چرا که شما می توانید خانه ای  در شهر  کشور  مقصد (از طریق ایر بی  ان بی) رزرو کرده  و با خرید گروهی بلیط  هواپیما یا قطار یا  اتوبوس (مثلا از کایاک یا اکسپدیا)، پس از انتخاب یک تور لیدر  حرفه ای، سفر  گروهی  را برنامه  ریزی  کنید.

سفر گروهی به نسبت سفر انفرادی، ارزان تر  تمام می شود.

چگونه گروهی  سفر کنیم؟

این سوالی است که خیلی  تازه  وارد های عرصه گردشگری  از تور لیدرها  و فعالان حرفه ای این صنعت می پرسند. برای گروهی سفر کردن:

  • اراده سفر نیاز است.
  • حوصله و بردباری نیاز است.
  • افزایش مهارت های ارتباط  اجتماعی نیاز است.
  • علاقه و اشتیاق آشنایی با افراداز فرهنگ ها و زبان ها و ملیت های  مختلف نیاز است.
  • برنامه ریزی نیاز است.
  • وقت شناسی نیاز است.
  • هماهنگ شدن با نظر اکثریت نیاز است.

اریک استون، از  معروف ترین  توریسم  بلاگرهای جهان است که شما را با گروهی  سفر کردن  آشنا  می کند

(اریک استون، از  معروف ترین  توریسم  بلاگرهای جهان است که شما را با گروهی  سفر کردن  آشنا  می کند)

هشتگ سفر گروهی در اینستاگرام

(بیش از نیم میلیون عکس از کسانی که گروهی سفر می کنند روی هشتگ TRAVELBUDDY به  اشتراک  گذاشته  شده  است)

کسانی که گروهی سفر می کنند، ظرفیت بیشتری برای  تبدیل شدن به همسفر آینده شما دارند.

(کسانی که گروهی سفر می کنند، ظرفیت بیشتری برای  تبدیل شدن به همسفر آینده شما دارند. آنها را در  هشتگ های مطرح گردشگری اینستاگرام  بیابید)

این ها حداقل خصلت های است که افراد برای گروهی سفر کردن نیاز دارند. اما برای اینکه گروهی  سفر کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:‌

  • در تورهای گردشگری داخلی یا خارجی ثبت نام کنید.
  • تورهایی را انتخاب کنید که شناخته شده و تور لیدر ماهر و مطرح داشته  باشد.
  • تورهایی برای سفر گروهی انتخاب  کنید که پیش تر، اطلاعات خوبی درباره هرم  سنی و تحصیلاتی شرکت کنندگان داشته باشید.  جوان ۲۵ ساله ای که در تور بازنشستگان ثبت  نام کند، انتظار مورد نظرش را  نمی تواند دریافت کنید.
  • در تورهای گردشگری دانشجویی ثبت نام کنید.

با رایگان سوارها آشنا  سوید.  هیچ هایکرها، همسفرهای خوبی هستند معمولا

(با رایگان سوارها آشنا  سوید.  هیچ هایکرها، همسفرهای خوبی هستند معمولا!)

  • تیمی از دوستان و آشنایان ترتیب داده و زیر  نظر یک موسسه گردشگری معتبر با تور لیدر مجوز دار، مقصد گردشگری یک روزه را تجربه کنید. بعدا  چند روزه  کرده  و سپس  یک سفر  خارج از کشور را با این گروه، هماهنگ کنید.
  • از تورهای گروهی گردشگری انجمن ها و NGO ها در زمینه های محیط زیست و باستان شناسی و طبیعت و امثالهم استفاده کنید.
  • به سایت های اینترنتی معروف داخلی و خارجی مراجعه کرده  و  عاشقان سفر  را بشناسید و با ان ها سفر  کنید.

به سایت های اینترنتی معروف داخلی و خارجی مراجعه کرده  و  عاشقان سفر  را بشناسید

(بک پکرها، گروهی هستند که برای  پیدا کردن همسفر،  معمولا پیشگام هستند)

  • عکاسان، زیاد سفر می  کنند. مخصوصا عکاسان حرفه ای! مهارت  عکاسی یادگرفته و شکارگر لحظه های ناب طبیعت با عکاسان باشید!
  • با توریسم بلاگرها و فشن بلاگرهای معروف شهر  و دیار و کشور خود آشنا شده  و با انها تعامل  کنید و برنامه های مشترک فوتوشوت و طبیعت گردی و گردشگری علمی و فشن را مدیریت کرده  و دوستان زیادی برای سفر و گردش پیدا کنید.

بک پکرها، گروهی هستند که برای  پیدا کردن همسفر،  معمولا پیشگام هستند

  • از طریق هشتگ های گردشگری مثل : #TOURISM, #TRAVELTOGETHER, #TRAVELو#TRIP  عاشقان  سفر را در  نقاط  مختلف جهان پیدا کرده تا اگر به شهر آنها رفتید، سفر مشترک را با آن ها تجربه  کنید.
  • در کانال ها و گروه های گردشگری داخلی و جهانی عضو شوید.

چگونه  همسفر پیدا کنیم؟

چگونه  همسفر پیدا کنیم؟

پیدا کردن همسفر،  یکی  از سخت ترین کارها در  صنعت گردشگری و گردشگری انفرادی است.  کسانی که گروهی  سفر می کنند با این تراژدی روبرو نیستند و معمولا خاصیت گردشگری گروهی آن است که گروه های مختلف گردشگری به راحتی با هم تعامل کرده و زمینه توسعه گروه فراهم می شود. اما کسانی که تنها سفر می کنند (SOLO TRAVELLERS) مخصوصا بانوانی که تنهایی سفر می کنند، همواره  با چالش همسفریابی روبرو هستند.

حتما بخوانید : گشتی در باغ پرندگان تهران به میزبانی پلیکان و فلامینگوهای زیبا

پیدا کردن همسفر،  یکی  از سخت ترین کارها در  صنعت گردشگری و گردشگری انفرادی است

راهکارهایی برای همسفریابی در ادامه  ارائه می شود که در نظر داشته  باشید:

همسفریابی با هشتگ گردی

از هشتگ های گردشگری  با هم استفاده کنید. مثل TRAVELTOGETHER. در این هشتگ، کسانی که گروهی سفر می  کنند، مشخصات سفر و تصاویر گردش خود را به اشتراک می گذارند و معمولا، اهل سفر مشترک هستند. شما می توانید این افراد را در شبکه های اجتماعی (مثل اینستاگرام) پیدا کرده  و  با آن ها برای سفر مشترک به  نقاط خاص تعامل کرده  و به تفاهم  برسید.

همسفریابی با کوچ سرف ها

همسفریابی با کوچ سرف ها

یکی از روش های جالب برای گروهی  سفر کردن و پیدا کردن  همسفر، مراجعه به سایت  COUCHSURFING.COM  است  و آشنایی با میزبان  های مهمان نواز که آماده  میزبانی از گردشگران  در  هزاران شهر دنیا به  مدت چند ساعت تا چند روز است.

معمولا کوچ سرفها، گزینه های خوبی برای تبدیل شدن به همسفر داخل شهر و بیرون  شهر  یا جهانگردی هستند.  چون  ذاتا، عاشق سفر  و تعامل با گردشگران از نقاط مختلف جهان هستند. این  فرصت  را در نظر  بگیرید که انجمن های آن، فرصت  خوبی برای پیدا کردن  همسفر است. فقط  مراقب اعتبار و  صلاحیت کاربران پیشنهاد دهنده  باشید.  چون عضویت  اکثریت، رایگان است.

همسفریابی با لونلی پلنتی ها

همسفریابی با لونلی پلنتی ها

‌ کاربران سایت  لونلی پلنت، همواره مشتاق سفر کردن گروهی هستند. در  این  سایت  معتبر گردشگری جهان که ناشر کتب راهنمای  گردشگری است، انجمنی  وجود دارد برای پیدا کردن همسفر.  گردشگران، بازه زمانی  و کشورهای مقصد را اعلام می کنند و کسانی که دوستدار سفر با این  افراد بر  اساس برنامه  زمان بندی آن ها هستند، آمادگی خود را منتشر می کنند.  سالانه  صدها هزار لونلی  پلنتی،  از این طریق رایگان، همسفر پیدا کرده  و به سفر می پردازند.

همسفریابی با تریپ ادوایزر

همسفریابی با تریپ ادوایزر

صدها میلیون گردشگر  از ۲۰۰ کشور دنیا، بیش از ۶۰۰ میلیون  توصیه برای سفر به اشتراک گذاشته  اند. چه سایتی بهتر از TRIPADVISOR برای پیدا کردن همسفر و سفر  گروهی؟ بزرگ ترین شبکه اجتماعی  گردشگران جهان، فرصت  خوبی  برای یافتن همسفرهای حرفه ای به  منظور سفر به  نفاط  مختلف جهان است. توجه کنید که با عضویت رایگان در این  سایت  میتوانید کد کاربری و رمز عبور دریافت کرده  و با تشکیل پروفایل، با دیگر کاربران سایت  تعامل کنید و نظر انها را درباره سفر با خودتان جویا شوید.

همسفریابی با اینترنیشن

همسفر یابی با اینترنیشن

بزرگ ترین  سایت اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی، هنری و ورزشی و آشنایی با گردشگران و مهاجران  در نقاط مختلف  دنیا، درگاه  خوبی برای پیدا کردن همسفر  برای سفرهای داخل کشور و خارج از کشور  است. در  واقع در ساین INTERNATIONS.ORG  شما قادر  خواهید بود تا با  گردشگران بین المللی که به منظور  کار و تحصیل و گردش، به  یکی از ۳۹۰ شهر دنیا سفر  کرده اند، آشنا شده  و در  رویدادها (EVENT) که شرکت می  کنند شرکت کنید  و با آنها تعامل کرده  و دوستان و همسفران خوب داخلی و بین المللی  را برای  سفرهای هیجان انگیز پیدا کنید.

در این سایت، رویدادهایی  برای  سفر گروهی  هم تدارک دیده  می شود که شما می توانید در ان ها ATTEND (شرکت) کنید. عضویت در سایت  رایگان اما برای ترتیب دادن رویداد، می بایست عضو  رسمی  (غیر رایگان) باشید. میلیون  ها نفر  از جمله ده  هزار شهروند ایرانی در این پرتال عضویت دارند.

همسفریابی با کوله پشتی گردها

همسفریابی با کوله پشتی گردها

کوله پشتی گردها (BACKPACKER) در  فهرست گردشگران خودمانی و ماجراجو  هستند که با کمترین هزینه، به  دنبال سفر های جذاب انفرادی و گروهی  هستند. این افراد را می توان در جاهای مختلف از جمله هاستل  ها، سایت  های گردشگری و انجمن های توریستی و زیست محیطی پیدا کرد. به سایت BACPACHERS.COM مراجعه کرده  و با این فراد خوش سفر ، آشنا شوید و همسفر پیدا کنید.

همسفریابی با هاستل  گردها

همسفریابی با هاستل  گردها

یکی دیگر از روش های همسفر پیدا کردن، هاستل گردی  به جای هتل  گردی است. شما معمولا در  هتل، قادر  نخواهید بود تا همسفر  برای  سفر  خود پیدا کنید. چون اکو سیستم  متفاوتی به نسبت  مهمانسراها و هاستل دارد. اما در هاستل که فضای  خودمانی و جوان پسند دارد، افراد می توانند با گردشگرانی که انفرادی  یا گروهی سفر می کنند، آشنا شده و برنامه های سفر مشترک را برنامه  ریزی  کنند.

هاستل گردی یکی دیگر از روش های همسفر پیدا کردن،

چرا که در هاستل، شما فرصت  خوبی برای  پخت و پز مشترک با افراد داشته  و در  بازی  های هاستلی و گپ و گفت های شبانه، بستر  مطلوبی برای  به اشتراک گذاری ایده  ها و نظرات  در  فضایی  دوستانه فراهم می شود.  از این  فرصت  استفاده  کنید و برنامه  سفر  خود را در کشور مقصد، در هاستل قرار دهید تا با این راه، همسفر های  هیجان انگیز برای سفر  خود پیدا کنید.

همسفریابی با وسایل حمل و نقل عمومی

همسفریابی با وسایل حمل و نقل عمومی

سفر  کردن با وسایل حمل و نقل عمومی مثل قطار و اتوبوس، احتمال بیشتری برای شما دارد تا همسفر برای سفر کنونی  یا آینده خود پیدا کنید. چون هواپیما، جایی  است که افراد اکثرا خواب بوده یا اکو سیستم متفاوتی با قطار و اتوبوس دارد که مرتب توقف کرده  ومسافران جدید به آن اضافه  می شود. وسایلی  مثل اتوبوس و قطار، شانس  بیشتری برای  شما به  منظور تعامل با افراد و به اشتراک گذاری  نظرات  فراهم می کند و گردش مشترک می  تواند  یکی از ارمغان های سفر با این  ابزار باشد.

سایت های همسفریابی

سایت های همسفر  یابی

سایت های همسفریابی با سایت  های همسر یابی  فرق  می کند! مراقب باشید که در  دام کلاهبرداران و تبهکاران مجازی قرار نگیرید که از شما میخواهند تا مشخصات کارت  اعتباری خود را وارد کرده و به  عضویت سایت  در  آیید! کلید واژه پیدا کردن  سایت  های این  حوزه:‌trvale  buddy, trip  buddy, backpackers, travel  together است. سایتی مثل:‌HELPX.net  یا TRAVBUDDY.COM  به  شما کمک می کند تا همسفرهای مجازی پیدا کنید.

همسفر  های موقت زیاد  داشته باشید

همسفر  های موقت زیاد  داشته باشید

به جای اینکه مسیر  A تا B  را به مدت چند روز، با یک همسفر  طی کنید، به  دنبال چند سفر در چند روز باشید و فرصت تعامل با افراد گوناگون و طی کردن چند ساعت مسیر با آنان (چه جوان چه میانسال چه کهنسال) را در نظر داشته باشید که فرصت  ساز  است  و طیف و شمار همسفرهای شما را برای سفرهای آینده  افزایش می دهد.

تور لیدرها  همسفرهای زیادی دارند

تور لیدرها  همسفرهای زیادی دارند

‌ کسانی که چند سال به عنوان تور لیدر فعالیت  می کنند، حتی زمانی که از این حرفه تخصصی خارج می شوند، باز هم همسفرهاهی بسیاری برای سفرهای داخلی و خارجی دارند. اگر قصد دارید وارد این حرفه شوید، کار سختی پیش روی شما نیست و دریافت مدرک تور لیدری، فقط ۹ ماه زمان می برد و کم تر از ۲ میلیون  تومان خرج روی دست شما می گذارد.

همراهان گرامی

اگر قصد پیدا کردن  همسفر  برای سفرهای داخلی یا خارجی دارید (مثل همسفر برای سفر به جام جهانی روسیه  یا جام ملت های آسیا یا کریسمس گردی) سوالات خود را بر اساس  اطلاعاتی که در این گفتار ارائه شد در اختیار  عصر شهروند قرار دهید تا پس  از بررسی،  پاسخ های شایسته  ای در اختیار عاشقان سفر  قرار دهیم.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=166183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۰
  1. باسلام
    کسی هست همسفر خارج از کشورش بشم برای چی

  2. کسی هست بخواد سفر اروپا بره
    همسفر بشیم

  3. کل مطلب رو خوندم لطفا یک سایت یا اپلیکیشن ایرانی برای همسفریابی معرفی کنید سایت های ارائه شده زیاد به کار ما ایرانی ها نمی خوره.ممنون از مقاله تون

  4. کسی هست برای سفربه سریلانکا

  5. سلام من اهل سفرم سالی یک بار میرم الان میخوام دبی برم اگه کسی هست پیا بده

  6. همسفر برای گرجستان میخوام کسی هست پیام بده لطفا

  7. با سلام خدمت دوستان عزیز دنبال ی همسفر هستم برای سفر ب گرجستان با ماشین شخصی برای تعطیلات نوروز هستم کسی بود خبر بده با تشکر

  8. دنبال یک هم سفر میگردم برای ایران گردی . یک ادم بی حاشیه و سالم . هدف از همسفری کاهش هزینه ها و هم صحبت هست

  9. سلام. دنبال همسفر زوج خوب برای مسافرت ایرانگردی هستم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .