21

همه چیز درباره شهر جدید پردیس و خبرهای خوب ۹۸

  • کد خبر : 52137
  • 24 فروردین 1398 - 10:40
همه چیز درباره شهر جدید پردیس و خبرهای خوب ۹۸

گزارش امروز عصر شهروند، نگاهی دارد به شهر جدید پردیس ، آشنایی با شهرداری و شرکت عمران شهر جدید و مناقصات و مزایدات شهر و خبرهای خوب برای پردیسی ها در سال نود و هشت.

شهر جدید پردیس ، در ۱۸ کیلومتری شرق پایتخت قرار دارد و مترو آن تا سال ۱۴۰۲ راه اندازی می شود. ۳۰ هزار سند واحد مسکونی از مجموع ۸۵ هزار واحد مسکن مهر، با برگه های ضد جعل از طریق شرکت عمران شهر جدید، تحویل متقاضیان شده است و روند ساخت بقیه واحدها با پیشرفت ۷۵ درصدی ادامه دارد. قیمت مسکن در پردیس ظرف ۵ سال اخیر، تا ۴ برابر افزایش یافته است و بزودی قریب به نیم میلیون نفر در آن ساکن می شوند. جایی با ارزش سرمایه گذاری خوب با فاکتور سود آتی.

گزارش امروز عصر شهروند، نگاهی دارد به شهر جدید پردیس ، آشنایی با شهرداری و شرکت عمران شهر جدید و مناقصات و مزایدات شهر و خبرهای خوب برای پردیسی ها در سال نود و هشت.

اگر شما همشهری گرامی، ساکن پردیس هستید یا نظر و پیشنهاد و انتقادی درباره روند ساخت و ساز و توسعه زیر ساخت های عمرانی و خدماتی و بهداشتی شهر دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت در اختیار عصر شهروند قرار دهید. یادتان باشد که ۳۰ نماینده مردم تهران، ری، ش

میرانات، پردیس و اسلامشهر، پاسخگو و پیگیر سوالات شما درباره چالش های این شهر  هستند.

حتما بخوانید : درباره تسهیلات « وام مسکن یکم » و « اوراق تسهیلات مسکن » ( تسه )

با ما همراه باشید.

درباره پردیس

هم چون پرند، هشتگرد و اندیشه، شهر جدید پردیس ، یکی از مقصد های جدید اقامتی اطراف پایتخت است که در دارای بخش‌ هایی چون مرکزی، بومهن و جاجرود است. پردیس ، پنجاه و پنج رشته آبادی دارد و از تلو در سرخه حصار آغاز و تا بومهن ادامه دارد.  پردیس ، شرق دماوند است و غرب شهر تهران. شمال آن را شمیرانات و جنوبش را پاکدشت محصور کرده است. بخش بومهن شهرستان پردیس ، از بخش هایی چون گلخندان و دهستان طاهر آباد تشکیل شده و مرکزی نیز دهستان کرشت می باشد. بخش جاجرود، شامل دهستان جاجرود و سعید آباد است.

همه چیز درباره شهر جدید پردیس

پردیس که مقصد اقامتی و کسب و کار نوین اطراف پایتخت محسوب می شود در سال های اخیر به دلیل مسکن مهر و گران شدن ساخت و ساز در مناطق ۲۲ گانه تهران و سهولت دسترسی به آن از تهران، با استقبال هموطنان به خصوص مهاجران داخلی مواجه شده است و یکی از مقصدهای استان های مهاجر فرست ایران به مرکز، همین شهر جدید پردیس است.

حتما بخوانید : قیمت خرید خانه در پردیس ، هشتگرد، پرند در اسفند ۹۷ چگونه بود ؟

پردیس ، هجده کیلومتری شرق پایتخت بوده و در محور تهران به آبعلی قرار دارد. چهار هزار و دویست هکتار وسعت داشته و حریم شهری نود کیلومتری دارد. همان طور که گفتیم، شمال پردیس ، شمیرانات است و آب و هوای خوبی دارد. پست ترین بخش شهرستان پردیس ، رودخانه آب انجیرک در جنوب باغکمیش است و برای عاشقان کوهنوردی نیز، کوه دو هزار پانصد متری آرا را دارد که در شمال غرب آن واقع شده است. در شهر جدید پردیس ، ۸۰  هزار واحد مسکونی  تعبیه شده است که بخشی از آن تحویل متقاضیان گردید.

پردیس برترین شهر جدید کشور شد

پردیس ، منطقه نیمه سرد بوده و میانگین بارش سیصد و پنجاه میلی متر در سال برای آن گزارش شده است. در سال شصت و هشت، به منظور جلوگیری از روند بی رویه بزرگ شدن تهران، هیات وزیران، ساخت شهر جدید پردیس را در محلی که امروزه «آب انجیرک» نامیده می شود، تصویب کرد.

حتما ببینید: با ۳۰ نماینده تهران در مجلس دهم آشنا شوید

مشکل پردیس چیست؟

پردیس ، یکی از جاهایی است که هنوز واحد های مسکن مهر به صورت کامل در اختیار متقاضیان قرار نگرفته است. از ۲.۲ میلیون واحد مسکن مهر، بیش از نیم میلیون آن تکمیل نشده است. با این حال در لایحه بودجه سال ۹۸، ۶  ردیف اعتبار برای مسکن مهر در نظر گرفته شده است. ساخت و ساز در پردیس ، قابل مقایسه با پرند و هشتگرد نیست. چرا؟ چون موقعیت جغرافیایی آن به گونه ای است که برای ساخت و ساز، باید از کوه های سترگ عبور کرد.

حتما بخوانید: با لایحه بودجه سال  ۹۸ آشنا شوید

قیمت واحد های مسکن مهر پردیس ظرف چند سال اخیر، حدود ۴ برابر شده است و اگر  چه بخشی به دلیل تورم در ساخت و ساز و رشد قیمت مسکن در تهران و اطراف پایتخت است، اما به هر حال، آینده سرمایه گذاری و اشتغال   این شهر جدید سبب شده تا هر سال، شاهد افزایش قیمت مسکن در پردیس باشیم.

مسکنی که با سختی های فراوان ساخته می شود و برای انشعابات آب و گاز، پیمانکاران باید از کوه های صعب العبور گذر کرده و این، هزینه تمام شده ساخت و ساز زیر ساخت ها را افزایش می دهد و راه اندازی پروژه ها را با تاخیر.

با همه این اوصاف، از هشتاد هزار و اندی واحد های مسکونی پردیس ، حداقل ۳۰ درصد تحویل متقاضیان شده است و سایر، در مرحله ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد. کلنگ پردیس در سال ۱۳۹۱ یعنی آخرین سال دولت احمدی نژاد به زمین زده شده و ظرف ۷ سال گذشته، تورم در صنعت ساختمان، سبب شده تا ساخت و ساز در جهش قیمت ها، با تاخیر همراه شود. ساخت و سازی که در سال ۱۳۹۱ و به بعد انجام  می شود، با قرارداد های سال ۱۳۸۷ است. به مسائل مالی و تورم، باید توپوگرافی پردیس هم  اضافه شود که روند ساخت را کند کرده است.

مشکل پردیس چیست

برای یک گود برداری، باید هزینه زیاد پرداخت شود و بر خلاف پرند و هشتگرد، زمین مسطح با شیب زیر ۵ درصد در دسترس نیست.

حتما بخوانید: همه چیز درباره باستی هیلز لواسان (بورلی هیلز ایران)

میدان امام خمینی پردیس

(میدان امام خمینی پردیس)

مراکز دیدنی شهر جدید پردیس

شهر جدید پردیس بر خلاف شهر جدید پرند که مقصد های گردشگری تاریخی مثل قلعه سنگی با قدمت یک هزار ساله دارد و کارتینگ و اکسپو برای آن تعبیه شده است، هنوز مرکز گردشگری مهمی نداشته و به نظر می رسد، به  دلیل نزدیکی به تهران، پتانسیل خوبی برای توسعه ظرفیت های گردشگری و تفریحی برای ایرانگردان داخلی و بین المللی داشته باشد.

به خصوص آنکه در زمستان و هم چنین تابستان، از ظرفیت های گردشگری ورزشی و طبیعت گردی خوبی  برخوردار بوده و می توان سرمایه گذاران را برای طراحی و احداث اماکن ورزشی و اقامتگاه های فصلی، ترغیب کرد. آبشار کمرد و کوه آرا، از جمله ظرفیت های طبیعت گردی ابن دیار است.

مراکز دیدنی شهر جدید پردیس

(نقشه طرح تفصیلی شهرداری)

مناقصات و مزایدات شهرداری پردیس

اگر خواهان شرکت در مناقصات و مزایدات شهرداری در سال ۱۳۹۸ و پس از آن هستید، فایل PDF‌ این فعالیت های تجاری در حوزه های خدماتی، صنعتی و فروش املاک و ضایعات را در این نشانی دنبال کنید. فرصت های سرمایه گذاری در این شهر جدید نیز در سایت شهرداری PARDIS در دسترس است.

توجه داشته باشید که برای شرکت در پروژه های عمرانی، تاسیساتی، روشنایی و مشاوره فنی و مهندسی شهرداری پردیس ، شرکت مهندسی مسئولیت محدود یا سهامی خاص، بایستی گواهی صلاحیت (رتبه) از سازمان برنامه و بودجه بوده و اعتباردهی آن از طریق سامانه ساجات، قابل پیگیری و راستی آزمایی باشد. برای ورود به سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی به این لینک مراجعه کنید.

حتما بخوانید: قرارداد های میلیاردی شهرداری تهران در اسفند ۹۷

خبرهای  خوبی برای پردیسی ها در سال ۱۳۹۸

خبر های خوب برای اهالی عزیز شهرستان پردیس در سال نود و هشت و به بعد بسیار است. آرام آرام با توسعه زیرساخت های حمل و نقل، عمرانی، ارتباطاتی، آموزشی، بهداشتی و خدماتی این شهر نو و مدرن، شاهد رونق ساخت و ساز وسکونت اهالی که ترکیبی از فرهنگ ها و اقوام دوست داشتنی از سی و یک استان کشور هست، خواهیم بود.

  • این شهر نهایتا تا سال ۱۴۰۲، صاحب مترو خواهد شد.
  • جمعیت ابن شهر نو بزودی از مرز نیم میلیون نفر گذر خواهد کرد.
  • واحد های مسکونی و پروژه های زیر بنایی شهر، تا اوایل بهار سال ۱۳۹۹ تکمیل و آماده بهره برداری می شود.
  • دویست و شصت و شش هزار مسکن مهر معطل زیرساخت های آب و برق و جاده است که بخشی از آن در این شهر نزدیک تهران قرار گرفته و بزودی تکمیل می شود.
  • صد و پنجاه بلوک فاز یازدهم پردیس ، بهار نود و هشت صاحب آسانسور می شوند. آسانسور ها از گمرک بازرگان ترخیص شده است.
  • ۱۰ هزار واحد متقاضیان مسکن مهر در زمستان ۹۷،تعیین تکلیف شد.
  • پروژه های مسکن مهر پردیس در فاز های پنج، ششم، هشتم، نهم و یازدهم در حال تکمیل بوده و برنامه زمان بلندی تحویل بلوک های پروژه ها بر اساس قراردادهای پنج برگی ضد جعل از طریق کارگزاری تا خرداد ۹۸ انجام می شود.
  • کلیه قرارداد های رسمی واگذاری مسکن مهر متقاضیان فاز یازدهم (شرکت کوزو) تا اسفند ۹۷ به امضای  پیمانکار و شرکت عمران شهرجدید رسیده  است.
  • کلیه قرارداد های رسمی واگذاری مسکن مهر متقاضیان فاز پنجم، هشتم و نهم، ۳۱ اردیبهشت ۹۸ چاپ و تحویل متقاضیان می شود.

حتما ببینید: جزییات ساخت و سازهای غیر قانونی در شهرک کلاک لواسان

  • اگر تا آخر اسفند ۹۷، ۴۰ میلیون ریال واریزی برای تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس پرداخت کرده اید، مابقی آورده تکلیفی  را تا شهریور ماه نود و هشت باید در طی اقساط،  پرداخت کنید تا سند پنج برگی ضد جعل دریافت کنید.

مناقصات و مزایدات شهرداری پردیس

  • اولویت تحویل پروژه های مسکن مهر پردیس ، با متقاضیانی است که تا بیست و پنجم اسفند ماه نود و هفت نسبت به تکمیل پرداختی خود اقدام کرده باشند. قرارداد های فاز ۱۱ تا پانزدهم خرداد ماه سال نود و هشت توسط شرکت عمران شهر جدید ، در اختیار ثبت نام شوندگان قرار می گیرد.
  • اگر متقاضی فاز پنج شهر جدید هستید، به دلیل فرآیند به روز رسانی بایگاهی در سامانه، صورتجلسه انتخاب واحد (قرارداد تک برگی) برایشان ارسال خواهد شد.
  • طبق اعلام شهرداری ، ادمین تلگرامی در این نشانی، پاسخ گوی سوالات هموطنان گرامی است.
  • کلیه اخبار فعالیت های عمرانی، خدماتی و بهداشتی و آموزشی را در این نشانی دنبال کنید.
  • بهمن ماه ۹۷، ۲ هزار میلیارد تومان قرارداد به منظور عملیات اجرایی زیر ساخت های فاز ۲ قطار برقی تهران به این شهر، ما بین قرارگاه خاتم  و شرکت راهسازی و عمران ایران، منعقد شد.

آدرس و تلفن شهرداری و شرکت عمران شهر جدید پردیس

آدرس و تلفن شهرداری و شرکت عمران شهر جدید پردیس

  • سایت شهرداری: SH-PARDIS.IR
  • آدرس شهرداری: کیلومتر ۱۷ جاده آبعلی، شهر جدید پردیس
  • تلفن شهرداری: ۷۶۲۴۴۹۹۴ – ۷۶۲۴۴۹۹۵ – ۷۶۲۴۴۹۹۵
  • سامانه پیامک شهرداری: ۵۰۰۰۲۰۵۸
  • سایت شرکت عمران شهر جدید: برای اطلاعات بیشتر به این لینک بروید.
  • آدرس شرکت عمران شهر جدید: کیلومتر هفده آزاد راه تهران – پردیس ، فاز یک، میدان عدالت، خیابان فروردین شمالی، خیابان پیام، خیابان عمران
  • تلفن شرکت عمران شهر جدید پردیس: ۷۶۲۷۵۶۰۰
  • سامانه پیامک شرکت عمران شهر جدید پردیس: ۳۰۰۰۶۰۵۱

همشهری گرامی

اگر درباره ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی و خدماتی و حقوقی این شهر با ابهام و اعتراضی مواجه هستید، سامانه شکایات سازمان بازرسی کل کشور، آماده دریافت گزارش های مردمی است. برای اطلاعات بیش تر به این نشانی رجوع کنید. صبوری مقتاضیان مسکن مهر و همت دولت با تامین نقدینگی و پذیرش مشکلات توپوگرافی زمین و تورم متریال ساخت و ساز، چند اصل مهم در راه تکمیل این شهر در آینده نزدیک است.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=52137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. ممنون بابت خبرهای به روز شما از شهر پردیس. به سایت ما پردیس هم سر بزنید

  2. من ساکن فاز ۱۱ هستم در این فاز افتتاح بانک از مسائل ضروری است وفضای سبز کم وفضای بیرون از بلوکها نمای مخروبه دارد.

  3. با سلام و احترام، خواهش میکنم نقشه pdf فاز ۹ قدیم و جدید را اگر موجوده برایم ارسال فرمایید چون ایده های مهندسی ‌و محیط زیستی و فضای سبز و…. دارم که نیاز مبرم به این نقشه دارم. بنده نه املاکی هستم نه بخر بفروش لذا خواهشمند است مساعد فرمایی. متشکرم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .