21

همه چیز درباره پارسا خائف و اینستاگرامش : رازهای موفقیت صدای جادویی

  • کد خبر : 121746
  • 16 شهریور 1398 - 4:30
همه چیز درباره پارسا خائف و اینستاگرامش : رازهای موفقیت صدای جادویی

پارسا خائف ، نوجوان اردبیلی توانست در بین بیش از یک هزار اجرا در فصل اول مسابقه استعدادیابی عصر جدید شبکه ۳، با کسب       میلیون رای مردمی، عنوان سومین را در بین ۵ فینالیست مقتدر برنامه کسب کرده و جایزه ۵۰۰ میلین تومانی اختصاص اسپانسر برنامه را از آن خود کند. او، از دیار آواها […]

پارسا خائف ، نوجوان اردبیلی توانست در بین بیش از یک هزار اجرا در فصل اول مسابقه استعدادیابی عصر جدید شبکه ۳، با کسب       میلیون رای مردمی، عنوان سومین را در بین ۵ فینالیست مقتدر برنامه کسب کرده و جایزه ۵۰۰ میلین تومانی اختصاص اسپانسر برنامه را از آن خود کند. او، از دیار آواها و نواهای خاطره انگیز و نوستالژیک و سرزمین صداهای جادویی آمده بود تا موسیقی سنتی  اصیل ایرانیان را بار دیگر با حنجره های یک نوجوان خوش استعداد، روایت کند و میلیون ها بیننده تلویزیونی را به عالم حافظ و مولانا ببرد. پارسا، رتبه اول جشنواره موسیقی ملی  تهران در سال ۹۷ و رتبه اول جشنواره موسیقی استان اردبیلی را در سال ۹۵ را در کلکسیون افتخاراتش داشت.

این هنرمند نوجوان کشورمان، در سال نود و هفت، به مدت ۲ روز، نخستین  کنسرتش را در تالار شهریار شهر تبریز (دیار  اولین های ایران) روی صحنه برد که با استقبال گسترده تبریزی ها همراه شد. پارسا خائف ، سال گذشته  در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر نیز به اجرای آواز کلاسیک ایران زمین پرداخت و هم چون جشنواره بین المللی شمس و مولانا، مورد تجلیل بزرگان موسیقی دستگاهی کشور قرار گرفت.

حتما ببنیید: همه چیز درباره شرکت در برنامه عصر جدید

درباره پارسا خائف

پارسا خائف، تنها یک نوجوان خوش فکر و خوش استعداد در حوزه هنر و موسیقی و آواز کلاسیک ایران نیست. در درس و مشق نیز، یک دانش آموز موفق و درس خوان است به گونه ای که در پستی که در فوریه  ۲۰۱۸ میلادی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته شده است، وی در فهرست دانش اموزان ممتاز مدرسه دانش پژوهان با معدل ۱۹.۹۳ در نوبت اول سال تحصیلی ۹۶-۹۷ معرفی شد.

همه چیز درباره پارسا خائف و اینستاگرامش

پارسای ۱۴ ساله از اردبیل، چند ماه پیش توانست با اجرای یک  تصنیف ساده فارسی در عصر جدید، خیلی زود تبدیل به یک چهره موسیقیایی جدی و حرفه ای در موسیقی سنتی ایران شده و نظر کارشناسان را به خوذ جلب کند. تسلط او به دو موسیقی سنتی ایرانی و آذری، خود نشان دهنده اهمیت آموزش و استعداد در ساحت اموزش هنر موسیقی و خوانندگی است.

یکی از ویدیوهایش را بگذارید

پارسا، متولد بیست و پنجم اردیبهشت است. پدرش کارمند و مادرش خانه دار و در خانواده ای معمولی متولد شد. یک خواهر دارد که سال ۱۳۹۴ به دنیا آمد و عاشقش هست. پارسا، یک اردیبهشت ماهی است  و در سال ۱۳۸۴ در خانواده ای فرهنگ دوست در دیار زیبا اردبیل متولد شد. از سن ۷ سالگی، آواز را زیر نظر  استاد محمد علی احدی و حیدر محرمی آغاز کرد و اکنون بیش  از ۷ سال  است که به صورت حرفه ای در این  عرصه، مشاقی می کند.

کسب ۴ میلیون و ۵۶۴ هزار رای مردمی برای ارسال پارسا به فینال عصر جدید، اتفاق کمی نیست. این که حداقل ۵ درصد ملت، به او رای مثبت دادند، مسئولیتش را مضاعف می کند. موفقیتی کم نظیر در یک برنامه تلویزیونی که وی را محبوب مردمان ۳۱ استان کشور کرده است.

پارسا خائف، برنده فصل اول مجموعه تلویزیونی استعداد یابی عصر جدید به مجری گری و تهیه کنندگی احسان علیخانی است. او منتخب رای میلیونی مردم در فینال فصل اول عصر جدید است و توانست رای بیش از ۵ میلیون تن از هموطنان را کسب کرده و صاحب جایزه ۵۰۰ میلیون تومان تخصصی عصر جدید شود.

او در یک رقابت فشرده با ۴ فینالیست هنرمند و فعال و مجبوب عصر جدید، توانست به این مقام دست یابد و به قولی بعضی از رسانه ها، با حمایت عصر جدید و شبکه ۳ و استعداد خودش، به محبوب ترین خواننده جوان موسیقی سنتی ایران تبدیل شود.

پارسا، متولد بیست و پنجم اردیبهشت است

پارسا خائف، همان طور که در آخرین اجرایش در فینال عصر جدید گفته بود، قصد داشت در صورت کسب رتبه اول و تصاحب جایزه نیم میلیارد تومانی مسابقه که توسط اسپانسر برنامه (اپ هفت هشتاد ) ارائه می شود، آلبومی با همکاری نوازندگان و آهنگسازان به نام کشور برای تولید یک اثر جذاب و پر طرفدار موسیقی سنتی، تولید و روانه بازار موسیقی کشور  کند. بازاری که در عرصه موسیقی سنتی ایرانی، مخاطب چندانی ندارد و از همه مهم تر، شاهد خلاء جدی فعالیت هنرمندان و خوانندگان زیر ۳۰ سال در این حوزه هستیم.

پارسا خائف موفق به کسب مقام اول هفتمین جشنواره موسیقی بخش آواز ایرانی

(لوح تقدیر  مربوط به  کسب مقام اول هفتمین جشنواره موسیقی بخش آواز ایرانی است که اسفند سال ۹۶ به کلکسیون افتخارات این هنرمند نوجوان اردبیلی اضافه شد)

این که نوجوانی با استعداد و خوش فکر و خوش صدا و البته آموزش دیده در این عرصه به قول آریا عظیمی نژاد، در قد و قواره یک خواننده سنتی پر طرفدار و با کاریزمای یک نوجوان دوست داشتنی وارد ساحت ساز  و آواز کلاسیک ایران زمین شود، آن هم در عصر رپ و پاپ و غیره، بسیار ارزشمند و نوید بخش دوستی دوباره نسل جوان ایرانی با هنر  آواز کلاسیک ایران زمین در عصر دیجیتال  است.

تبریز گردی به روایت پارسا

این که خواننده ای بتواند خوب بخواند، درست بخواند، تمیز بخواند و با حس بخواند و حس کاریزماتیک القا کند، اهمیت زیادی دارد. اما این که خواننده ای  بتواند بدون متن، خوب سخن بگوید و خوب بنویسد، آن هم در سن ۱۴ سالگی، خودش استعداد مضاعف است. به نوشته زیر توجه کنید که جدید ترین نوشته پارسا خائف در اینستاگرامش محسوب می شود.

این نوشته نشان می دهد که پارسا، اهل  مطالعه است. واژگان کلماتش برای نوشتن و حرف زدن، خوب است و رسم ادب ومعرفت را در ادبیات گفتاری ونوشتاری و رفتاری،  رعایت  می کند که الگوهای خوبی برای دانش اموزان و هم سن و سال های وب محسوب می شود.

این متن عکس شود و بک گراند  هم عکسی کم رنگ از پارسا باشد.

مهمان منازل هم‌‌میهنان عزیزم باشم، همواره‌ شرمنده‌ی لطف و محبت‌شان بوده‌ام. دیروز نیز مهمان مردم خون‌‌گرم و با فرهنگ تبریز بودیم و روزی به یادماندنی در دیار استاد شهریار داشتیم و با حضور در بیمارستان بین المللی ولیعصر (عج) تبریز با دکتر شهرام #دبیری رییس بیمارستان و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر #تبریز دیدار کرده و در این دیدار علاوه بر تجلیل به خاطر موفقیت‌های ملی اخیر در عرصه موسیقی و تاکید به اهمیت هنر، دکتر دبیری و دکتر رحیمی با اهدا تابلو #نقاشی_ستارخان و هدایای ارزشمند، مرا مورد لطف قرار دادند. همچنین به دستور #دکتر_دبیری، کادر مدیریتی بیمارستان بین المللی ولیعصر (عج) تبریز زیر نظر #دکتر_رحیمی #تیم_فوق_تخصصی پزشکی تشکیل دادند تا محافظت از وضعیت جسمانی مرا در دوران حساس بلوغ و نوجوانی بر عهده گیرند. بر خود وظیفه می‌دانم از میزبانی مردم شریف تبریز، کادر بزرگوار بیمارستان بین‌المللی ولیعصر (عج) و در راس مجموعه از اطبای فرهنگ‌دوست تبریزی، دکتر دبیری و دکتر رحیمی تشکر ویژه‌ای داشته باشم. به امید این‌که در ادامه‌ی مسیر، پروردگارم مرا شایسته‌ی پاسخی مناسب به این همه لطف مردم مهربانم بگردان.

تبریز گردی به روایت پارسا خائف

پارسا، شیفته استاد محمد رضا شجریان است و به قول حضرت استاد، هنرمند باید در همه عرصه ها، هنرمند باشد.

اینستاگرام پارسا خائف

پارسا خائف با راه اندازی صفحه اینستاگرامش در سال گذشته، تلاش کرده تا بخشی از ظرفیت های هنر آواز کلاسیک ایران را به روایت خودش، ارائه دهد و همراهی رسانه ها هم سبب شده تا صفحه او، هر ماه، با شمار کاربران بیش تری همراه شود.

پارسا خائف تا ۳۰ مرداد ماه ۹۸، قریب به ۱۱۰ پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته و بیش از ۲۰۰ هزار دنبال کننده جذب کرد. او قریب به ۴۰۰ صفحه را در اینستاگرام  دنبال می کند که نشان می دهد به این فضا مثل هم سن و سالی های خود، علاقمند است.

این فینالیست جوان و دارنده رتبه اول فصل اول عصر جدید احسان علیخانی در شبکه ۳، مرتب، ویدیوهایی از خود در اینستاگرامش به اشتراک می گذارد که ظرف چند روز با بیش از ۱۰۰ هزار view‌همراه می شود و معمولا بیش از ۱ هزار کامنت از سوی طرفداران آذری زبان و غیر آذری زبان این خواننده کوچولو.

بعضی از ویدیوهایی که پارسا خائف در اینستاگرامش با کمک ادمین به اشتراک گذاشته است، توانسته بیش از ۲۲۰ هزار بار دیده شود که رکورد قابل توجهی برای صفحه یک خواننده نوجوان در اینستاگرام است. البته پارسا خائف در اینستاگرامش، ویدیوهایی هم دارد که بیش از ۶۰۰ هزار بار دیده شده است. مثل این ویدیو که قریب به ششصد هزار بار دیده شده و بیش از ۱۲۰۰ کامنت دریافت کرد.

اینستاگرام پارسا خائف

این عکس، نخستین پست اینستاگرامی است که پارسا خائف در مرداد سال ۱۳۹۶ منتشر کرد و قریب به ۴ هزار لایک دریافت کرد. وی به همراه خانواده، سفری به باکو، پایتخت آذربایجان داشت.

نخستین پست اینستاگرامی پارسا خائف

عکس بالا، دومین پست اینستاگرامی  پارسا خائف را مشاهده می کنیدکه مربوط به سالن والیبال شهر اردبیل است و نشان می دهد که این خواننده نوجوان و محبوب اردبیلی، به دنیای توپ و تور هم علاقمند است.

رازهای موفقیت پارسا خائف

سومین پست اینستاگرام پارسا خائف را مشاهده می کنید که مربوط به سال ۹۵ است و او عکس مشترکی با علی دایی، فوتبالیست محبوب اردبیل و ایران و آسیا دارد. احتمالا از  این پس، باید شاهد عکس ها و سلفی های بیش تری از پارسا خائف با جامعه هنرمندان، ورزشکاران و چهره  های معروف فرهنگی و اجتماعی کشورمان باشیم. پارسا خائف، همواره شهریار فوتبال ایران را قهرمان خودش خطاب می کند.

  تمرین پارسا خائف  با پسر  عمویش در سالن پذیرایی منزل

این عکس، تصویری از ویدیوی  تمرین پارسا خائف  با پسر  عمویش در سالن پذیرایی منزل وی است که قطعه ابر می برد را تمرین می کنند. ۶۰ هزار  بازدید، نشان می دهد که کاربران، علاقه  زیادی به شنیدن ویدیوهای خودمانی و زمان تمرین این خواننده نوجوان اردبیلی دارند.

رازهای موفقیت پارسا خائف

احتمالا از لحظه ای که خواهر ۴ ساله پارسا خائف وارد استیج عصر جدید در رقابت فینال شد، میلیون ها هموطن با چهره این دختر بچه دوست داشتنی که خیلی برادرش را دوست دارد، آشنا شدند. تصویر بالا، لباس  جذاب قرمز رنگ این بانوی کوچولو را در مراسم تولد ۲ سالگی او در اینستاگرام برادرش به نمایش می گذارد. پارسا درباره اش نوشته بود: نفس کوچولوی من، آبچی گلم  تولدت مبارک.

احسان علیخانی هم در رقابت فینال گفته بود که پارسا، عاشق خواهرش است و این عشق، دو طرفه  است.

رازهای موفقیت پارسا خائف

همه ایرانیان، دارای استعداد هستند. شناسایی این استعداد و سرمایه گذاری روی این استعداد تا بارور کردن آن و افتخار به این بالندگی، نیاز به ممارست و توجه و کار کارشناسی دارد. استعداد پارسا، به درستی شناسایی شد. به درستی آموزش داده شد و به درستی هدایت شد. او اکنون، در گام اول در مسیر حرفه ای شدن قرار دارد و امیدواریم، حضور او، نقطه عطفی برای ترغیب نوجوانان و جوانان ایرانی به موسیقی کلاسیک ایران زمین شود.

حمایت های خانواده پارسا از موفقیت های هنریش را نباید دست کم گرفت. این که پارسا، هم در درس و هم مشق خوانندگی موفق است را نباید فراموش کرد.  این که پارسا در این سن، ادبیات گفتاری و ادبیات نوشتاری فاخر و جذابی دارد که معمولا در هم سن و سالی های او دیده نمی شود، جای تامل دارد. این  یعنی باید فرهنگ مطالعه را در بین نوجوانان و هنرمندان کشور، توسعه داد.

پارسا خائف نشان داد که خواستن توانستن است و بهای موفقیت را باید پرداخت کرد. همان هزینه ای که حسن فتحی روشن، منتالیست موفق ایرانی و دیگر فینالیست عصر جدید و دیگر هنرمندان گرامی  این فصل، پرداخت کردند تا شاهد هنرنمایی های  هیجان انگیز آن ها روی استیج عصر  جدید باشیم. یاشاسین ایران.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=121746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .