2

به وعده‌های شهرداری در حوزه حمل‌ونقل عمومی اطمینان نداریم!

  • کد خبر : 300156
  • 25 فروردین 1403 - 13:56
به وعده‌های شهرداری در حوزه حمل‌ونقل عمومی اطمینان نداریم!
عضو شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری حدود ۱۸ ماه، توجه لازم را به اولویت اصلی پایتخت یعنی موضوع حمل‌ونقل عمومی نداشت، گفت: تا وقتی وسایل نقلیه عمومی وعده‌ داده‌ شده برای سال ۱۴۰۳، وارد چرخه استفاده مردم نشود، نمی‌توان به تحقق وعده‌های مسئولان شهرداری در حوزه حمل‌ونقل عمومی اطمینان داشت

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، «ناصر امانی» رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر این که توسعه حمل‌ونقل عمومی مهمترین اولویت شهرداری در سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود، اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز مانند بودجه ۱۴۰۲ شهرداری، بخش زیادی از اعتبارات مدیریت شهری برای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته شده است، زیرا ترافیک و آلودگی هوا اصلی‌ترین مشکلات شهروندان تهرانی است و توسعه حمل‌ونقل عمومی می‌تواند بیشترین کمک را به رفع این مشکلات داشته باشد؛ بنابراین شهرداری در سال جدید حتما باید در این زمینه گام‌هایی جدی بردارد تا بتواند به وعده‌هایی که بارها در حوزه حمل‌ونقل مطرح کرده است، عمل کند.

وی افزود: شهروندان تهرانی به‌حق گلایه‌مند هستند که ناوگان حمل‌ونقل عمومی موجود پاسخگوی نیاز آن‌ها نیست، به‌راحتی به وسایل نقلیه عمومی دسترسی ندارند، تعداد اتوبوس‌ها به‌شدت کم است و ناوگان مترو نیز نه‌تنها در سال‌های اخیر تقویت نشده است، بلکه تعداد زیادی از قطارها به دلیل نیاز به تعمیر، از خط خارج شده و هنوز به مدار استفاده برنگشته‌اند. طبیعتا وجود چنین مشکلاتی باعث می‌شود که اهالی پایتخت برای انجام امور روزمره خود به استفاده از خودروهای شخصی روی بیاورند که این مساله هم باعث تشدید ترافیک و هم افزایش آلودگی هوا شده است.

عملی نشدن وعده‌های شهرداری در زمینه حمل‌ونقل عمومی در دو سال متوالی

امانی ضمن انتقاد از عملی نشدن وعده‌های شهرداری تهران در زمینه حمل‌ونقل عمومی در دو سال متوالی گفت: شهرداری در دو سال متوالی یعنی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ وعده داد که تعداد مشخصی اتوبوس، قطار مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی را از طریق نوسازی و بازسازی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه خواهد کرد، اما مدیریت شهری تهران در هر دو سال گذشته در عمل به وعده‌های حمل‌ونقلی خود موفق نبوده است و با این که در روزهای اخیر مسئولان شهرداری مجددا وعده‌هایی را در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۳ بخصوص با به سرانجام رسیدن خریدهای خارجی در حوزه‌های اتوبوس، مترو، تاکسی و … ارائه کرده‌اند، اما هیچ تضمینی برای محقق شدن وعده‌های مربوط به سال جدید وجود ندارد.

رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دلایل مختلفی برای محقق نشدن وعده‌های حمل‌ونقلی مسئولان شهرداری تهران در دو سال گذشته وجود دارد که یکی از آن‌ها ناتوان بودن تولیدکنندگان داخلی در زمینه تحویل اتوبوس براساس قراردادهای منعقده است. اما حتی این مساله نیز به نوعی به ضعف مدیریت شهری بازمی‌گردد که نتوانست برآورد صحیحی را درباره توان تولید اتوبوس‌سازان داخلی انجام دهد، زیرا نباید طبق برآوردهای نادرست به مردم وعده داده می‌شد و بعد عملی کردن این وعده‌ها با چالش مواجه می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: اکنون هم عمده وعده‌هایی که شهرداری تهران درباره توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال جدید می‌دهد، براساس اظهارات مسئولان دولت و وعده‌های طرف‌های خارجی است و تا وقتی اتوبوس‌ها، واگن‌های مترو، تاکسی‌ها و وَن‌های وعده‌ داده‌ شده وارد چرخه استفاده مردم نشود، نمی‌توان بر تحقق وعده‌های مسئولان شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی اطمینان داشت. به همین دلیل است که در سال جدید، شهرداری باید با توان بیشتری برای ورود ناوگان حمل‌ونقل عمومی خریداری‌شده از داخل و خارج کشور تلاش کند.

شهرداری حدود ۱۸ ماه توجه لازم را به حوزه حمل‌ونقل عمومی نداشت

امانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهار نظر یکی از اعضای شورا درباره ناتوان بودن شهرداری در رفع مشکلات با وجود اینکه حدود ۳۰ ماه سپری‌ از آغاز دوره ششم مدیریت شهری سپری شده است، توضیح داد: شهرداری تهران در حدود دو سال و نیم گذشته به بسیاری از وعده‌های خود عمل نکرده و نتوانسته است بخش زیادی از مطالبات شهروندان و اعضای شورای شهر درباره مشکلات عدیده پایتخت را برطرف کند. البته نمی‌توان گفت که شهرداری در دوره کنونی مدیریت شهری در اداره شهر ناتوان بوده است، اما نارضایتی‌های غیرقابل انکاری در بخش‌های مختلف از دوره مدیریتی فعلی شهرداری تهران وجود دارد.

وی افزود: شهرداری تهران در ابتدای دوره کنونی مدت زمانی نسبتا طولانی به دلیل دیر تشخیص دادن اولویت‌های مدیریت شهری برای رفع مشکلات، مسیر خود را اشتباه رفت؛ به نحوی که شهرداری عملا با تاخیر ۱۸ ماهه، اقدامات خود برای حل مهمترین مساله شهر یعنی معضل ترافیک و کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی را آغاز کرد و اگر از ابتدای دوره کنونی مدیریت شهری، اولویت‌ها درست تشخیص داده می‌شد و شهرداری در مسیر صحیحی جهت‌گیری می‌کرد، احتمالا امروز وضعیت دیگری را در حوزه ترافیک شهر تهران مشاهده می‌کردیم؛ بنابراین نارضایتی و انتقاد برخی اعضای شورای شهر ناشی از آن است که شهرداری حدود ۱۸ ماه به اولویت اصلی شهر تهران یعنی موضوع حمل‌ونقل عمومی توجه لازم را نداشت.

شهرداری تا ۷۰ درصد به تذکرات اعضای شورا پاسخ می‌دهد

عضو شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره توجه شهرداری به تذکرات اعضای شورا، عنوان کرد: شهرداری به صورت شِکلی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد تذکرات اعضای شورا را پاسخ می‌دهد، اما وقتی محتوای پاسخ ارائه‌شده توسط مسئولان شهرداری را بررسی می‌کنیم، شاهد آن هستیم که پاسخ‌ها، فاصله بسیاری با مسائل و مشکلات مطرح‌شده در تذکرات اعضای شورای شهر دارد؛ به همین دلیل، شیوه پاسخ‌دهی شهرداری به تذکرات، نتوانسته است رضایت بخشی از اعضای شورای شهر تهران را جلب کند؛ زیرا بخشی از پاسخ‌هایی که شهرداری به تذکرات اعضای شورا می‌دهد، قانع‌کننده نیست و نمی‌تواند به حل مشکلات مطرح‌شده در تذکرات کمک کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواردی که پاسخ‌های شهرداری به تذکرات اعضای شورا ارائه شده، جواب‌ها قانع‌کننده نبوده است. وقتی چنین پاسخی به ما داده می‌شود، اگر بخواهیم مجددا با شهرداری مکاتبه کنیم که جواب شما قانع‌کننده نبوده است و آن‌ها بخواهند دوباره به این مکاتبه ما پاسخ بدهند، وارد یک روند خسته‌کننده خواهیم شد. این در حالی است که در اغلب تذکرات اعضای شورا، یک مساله یا مشکل از شهر و شهروندان مطرح می‌شود که شهرداری موظف است هم به آن پاسخ بدهد و هم برای رفع آن مساله تلاش کند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .