12

واکنش مهدی چمران به مصوبه بلندمرتبه سازی / با ارقام بودجه حمل و نقل شاید بتوان ۲ واگن برای مترو خرید!

  • کد خبر : 287778
  • 28 آذر 1400 - 12:09
واکنش مهدی چمران به مصوبه بلندمرتبه سازی / با ارقام بودجه حمل و نقل شاید بتوان ۲ واگن برای مترو خرید!
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با این ارقامی که در بودجه گذاشتند شاید ۵۰ متر هم نشود یک تونل مترو کَند یا ۲ رام قطار خریداری کرد، ۲ واگن شاید بشود خرید.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه سی و دوم این شورا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ابلاغ بلندمرتبه‌سازی از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی گفت: برای بلندمرتبه‌سازی در سال ۹۶ در کمیسیون ماده ۵ طرحی تهیه و تصویب شد و قانون بلندمرتبه‌سازی سال ۹۵ لغو شد و از آن به بعد اگر ساخت‌وسازی [خلاف آن] انجام شده تخلف بوده است.

حتما بخوانید : آزاد شدن بلندمرتبه سازی در تهران از سوی شورای عالی شهرسازی

وی ادامه داد: این مصوبه به شورای عالی معماری و شهرسازی رفت و  پاسخی از آن نیامد. الان نیز نمی‌دانم و خبر ندارم. با ما مشورتی نکردند. البته در آن زمان نظرات خود را علاوه بر اینکه به صورت کتبی به کمیسیون ماده ۵ فرستادم، نظرات خود را به عنوان کسی که در این زمینه تجربه داشت به صورت خصوصی نیز به شورای عالی معماری و شهرسازی فرستادم.

چمران با ابراز امیدواری درخصوص اینکه مصوبه شورای عالی برنامه خوبی باشد، گفت: پیشنهاد ما این بود که در نقاط خاص و در جاهایی که این کار می‌تواند صورت پذیرد، بلندمرتبه‌سازی آن هم با شرایطی از جمله رعایت فاصله انجام شود، نه در خانه‌های مسکونی معمولی.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره حذفیات بودجه در بخش حمل و نقل اظهار کرد: بودجه‌ای که به مجلس رفته بودجه خوبی نبوده، حتی از سال ۱۴۰۰ هم پایین‌تر است .

وی ادامه داد: با این ارقامی که در بودجه گذاشتند شاید ۵۰ متر هم نشود یک تونل مترو کَند یا ۲ رام قطار خریداری کرد . ۲ واگن شاید بشود خرید .

چمران با بیان اینکه میزان اعتبارات کم شده است، گفت: با این ارقام که نمی‌شود کاری کرد و باید اصلاحات اساسی انجام داد. هرچند سخت است که در مجلس این اصلاحات را انجام داد. اما اگر واقعا می‌خواهند تهران تکانی بخورد باید این اصلاحات را انجام داد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=287778

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .