14

وزیر آموزش و پرورش : معلمان با کیفیتی تربیت نکرده‌ایم

  • کد خبر : 282004
  • 24 خرداد 1400 - 13:56
وزیر آموزش و پرورش : معلمان با کیفیتی تربیت نکرده‌ایم
وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده به همراه آمار و ارقام به دست آمده، نشان دهنده حرکت به سمت جلو است ولی نمی‌توانیم این آمار را ملاکی برای دسترسی به معلمان توانمند قرار دهیم و بیان کنیم معلمان با کیفیت را تربیت کرده‌ایم.

به گزارش عصر شهروند در اخبار آموزش پرورش، محسن حاجی میرزایی در نشست با اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: فلسفه وجودی تشکیل این جلسه، بحث و بررسی مأموریت‌ها، کیفیت برنامه‌ها و دغدغه‌های احتمالی در دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: شاید بزرگ‌ترین فرصت جمهوری اسلامی برای تمدن‌سازی، نظام تعلیم و تربیت باشد و من بر این باورم که علی‌رغم تمام دستاوردهایی که در حوزه تعلیم و تربیت، کسب کرده‌ایم باز هم آنگونه که باید به این حوزه توجه کافی نشده است و اگر بخواهیم در این زمینه فعالیت کنیم با ظرفیتی بسیار بیش از آنچه امروز مورد استفاده قرار گرفته، مواجه خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که رکن اصلی آموزش و پرورش، معلمان هستند، گفت: بر اساس دستورالعمل جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش، لازم است معلمان قبل از ورود به عرصه معلمی در دانشگاه فرهنگیان، آموزش ببینند و تربیت شوند بنابراین باید از توانایی برنامه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، برای تربیت معلمان توانمند و مسئولیت‌پذیر اطمینان حاصل کرد.

حاجی میرزایی افزود: خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده به همراه آمار و ارقام به دست آمده، نشان دهنده حرکت به سمت جلو است ولی نمی توانیم این آمار را ملاکی برای دسترسی به معلمان توانمند و باکیفیت قرار دهیم و به صورت قاطع بیان کنیم که در این شرایط معلمانی باکیفیت را تربیت کرده‌ایم.

وی تصمیم‌گیری و مسئولیت هیئت امنا در برنامه‌ریزی و آموزش نیروهای جذب شده در دانشگاه فرهنگیان را بسیار خطیر دانست و بیان کرد: لازم است هیئت امنا با بررسی و برگزاری جلسات مداوم به جمع بندی درست در آموزش نیروی انسانی برسد. در حال حاضر نیاز اصلی ما تربیت نیروی انسانی برای آموزش در دوره ابتدایی است و تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت که در این دوره از معلمان با کیفیت و آموزش دیده استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: ما آماده ایم به صورت مستمر، جلسات هیأت امنا را در محورهای مختلف، برگزار، بررسی و موارد لازم را تصویب و  اجرا کنیم تا به دانشجومعلمانی توانمندتر و باکیفیت تر از امروز دست یابیم. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=282004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. مرکز تربیت معلم ها که تعطیل کردین نتیجه اش همینه همینجوری امتحان میگرفتین استخدام میکردین شد معلم بی کیفیت

  2. تو بیا برو بابا

  3. …. حرف مفت زیاد میزنه
    همه از نیروهاشون دفاع میکنن ….. ما هی زر میزنهبه جا این حرفا به فکر معیشت معلمان بدبخت باش که زیر خط فقرن

  4. باز هم حرف مفت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .