1

وعده جدید زاکانی : ورود ۴۵۰۰ اتوبوس در سال آینده

  • کد خبر : 299801
  • 01 اسفند 1402 - 18:47
وعده جدید زاکانی : ورود ۴۵۰۰ اتوبوس در سال آینده
شهردار تهران در صحن شورای شهر تهران گفت : ما قرارداد دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی را منعقد کرده ایم که دو هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال آینده و ۵۰۰ دستگاه در سال ۱۴۰۴ تأمین خواهد شد.

به گزارش عصرشهروند، زاکانی در نوبت بعدازظهر جلسه دویست و هفدهم شورا و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری با بیان اینکه مدل تأمین مالی متفاوت است؛ گفت: ما قرارداد دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی را منعقد کرده ایم که دو هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال آینده و ۵۰۰ دستگاه در سال ۱۴۰۴ تأمین خواهد شد.
وی افزود: هزار دستگاه از عقاب افشان، ۵۰۰ دستگاه از اسنا، ۵۰۰ دستگاه از سبلان و ۵۰۰ دستگاه از شتاب خریداری شده است. اتوبوس های شتاب برقی است که بخشی از آن تا پایان امسال، بخشی دیگر در سال آینده و بخشی در سال ۱۴۰۴ تأمین خواهد شد؛ البته قول اولیه این بود که تا پایان امسال این اتوبوس ها را تحویل دهد. تحویل اتوبوس های سایر شرکت ها تا پایان سال آینده انجام خواهد شد.
شهردار تهران با بیان اینکه ۲۵ درصد از منابع مالی تأمین اتوبوس ها نقد و مابقی غیرنقد و از محل تسهیلات است؛ یادآور شد: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز براساس خرید خارجی تأمین می شود که لایحه آن امروز به شورا تقدیم شد. نمونه اولیه آن در گمرک بندرعباس موجود است. ون، تاکسی، اتوبوس و موتور وارد گمرک شده تا استانداردها را بسنجیم و واردات را عملیاتی کنیم. ۶ ماه پس از عملیاتی شدن قرارداد، اتوبوس های خارجی وارد ناوگان خواهد شد.
وی با بیان اینکه ما نمی خواهیم اتوبوس داری کنیم؛ یادآور شد: وسایل حمل و نقل عمومی در قالب شرکت سهامی عام که مدل آن با رئیس کل بانک مرکزی به نتیجه رسیده، قرار می گیرد و رانندگان سهام دار شرکت سهامی عام خواهند بود. رانندگان، هم از محل رانندگی درآمد خواهند داشت و هم ماهانه از سود سهام خود برخوردار خواهد شد. شهرداری نیز اگر سهمی داشته باشد؛ درآمد پایدار کسب خواهد کرد.

هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی گران تر بود

وی افزود: ما در این بخش از مجموعه های مختلف قیمت گرفتیم. قیمت ها حداقل ۳۱۶ هزار یورو و حداکثر ۳۴۷ هزار یورو بود. برای بخشی از این موضوع نیز پیمان کلی بسته شد. وقتی موضوع به سفر به چین کشیده شد و از نزدیک با ظرفیت ها آشنا شدیم، دیدیم که با همین کیفیت، قیمت ها ارزان تر است.

شهردار تهران با بیان اینکه آنچه مورد تأکید دولت و وزارت صمت بود این بود که باید بسته اولیه کامل وارد شود تا مشکل شهر را حل کنیم، تصریح کرد: ۲۹ ماه و ۹ روز پیش، از هزار و ۸۶۰ اتوبوس تهران ۸۸۰ دستگاه در گردش داشتیم. این در حالی بود که نیاز شهر تهران ۱۰ تا ۱۱ هزار اتوبوس است. ما چرا مردم را به اسارت گرفته ایم؟ به همین دلیل تأکید دولت بر این بود که بسته اول کامل و به صورت برقی وارد شود تا بتوان گشایش ایجاد کرد.
وی ادامه داد: ما در نهایت به رقم ۲۲۰ هزار یورو و تحویل در بندرعباس رسیدیم و قیمت گذاری ها نیز توسط کارشناسان انجام شد و ما ورودی به ماهیت نداشتیم. رقم هر اتوبوس داخلی بیش از سه میلیارد تومان از اتوبوس خارجی بالاتر بود و با این حال برای تقویت بخش داخلی، با این تولیدکنندگان نیز قرارداد بستیم.

طرف قرارداد خرید اتوبوس دومین تولیدکننده برتر چین است

وی با بیان اینکه برخی خدمات پس از فروش در داخل کشور مطلوب نیست، اظهار کرد: شرکتی که با آن وارد قرارداد شدیم، دومین تولیدکننده برتر چین است و متعهد شده که برخلاف رسم موجود آن کشور، انبار نگهداری برای نگهداری قطعات به ارزش ۱۰ میلیون یورو در ایران ایجاد کند.

زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از مجموعه ها علاقمند هستند از این خدمات سود ببرند اما این خدمت در یک شرکت ارائه می شود و ما در این موضوع شریک خواهیم شد و منبع درآمد پایدار برای تهران خواهد شد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .