10

وعده جمع آوری دوماهه معتادان متجاهر به کجا رسید؟!

  • کد خبر : 289763
  • 06 فروردین 1401 - 2:10
وعده جمع آوری دوماهه معتادان متجاهر به کجا رسید؟!
بیش از دوماه از وعده جمع آوری تمام معتادان متجاهر از سطح شهر تهران می گذرد. حالا نه مسئولان شهرداری تهران در موردش مصاحبه می کنند ، نه گزارشی ارائه می دهند و نه وعده جدید می دهند!

به گزارش عصرشهروند، بیش از سه ماه از روزی که زاکانی شهردار تهران وعده جمع آوری دوماهه معتادان متجاهر تهران را داد گذشته است. اولین بار وعده زاکانی درباره جمع آوری معتادان متجاهر از زبان علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس رسانه ای شد.

۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ در جلسه مجمع تهران با شهردار و اعضای شورای شهر خضریان اظهار داشت که در این جلسه شهردار تهران قول مساعد داد تا با همکاری سایر دستگاه‌ها تمامی معتادان متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

اینکه زاکانی چرا چنین وعده ای را داده و آیا خواست افراد حاضر در جلسه بوده یا توسط وی مطرح شده مشخص نیست اما ۹ روز بعد وی با تعیین زمان اظهار داشت پرونده ای ۳ تا ۶ ماهه باز کردیم که در این زمان چهره شهر از معتادان متجاهر پاک و کودکان کار ساماندهی شوند.

تقریبا ۲ ماه بعد یعنی ۲۹ آذر شهردار تهران سنگ بزرگی را برداشت که به باور کارشناسان این حوزه از همان اول نشانه نزدن بود.

وی علاوه بر وعده های تجهیز یک بوستان  برای مادران و کودکان و قرارداد دان آن در اختیار قرارگاه نخبگان محلات ، احداث مسکن ویژه زوجین توسط نخبگان محلات ، زمان وعده جمع آوری معتادان متجاهر از شهر تهران را به دوماه کاهش داد البته این وظیفه را بر عهده عنوان مبهم ” نخبگان محلات ” قرار نداد.

زاکانی در جلسات متعدد بعدی نیز تاکید کرد بعد از جمع آوری معتادان متجاهر باید درمان، سم زدایی، اشتغال و حرفه آموزی، هویت یابی و آشنایی با خانواده و …  انجام شود و دست یک معتاد متجاهر بعد از ترک باید به یک دوست و رفیق برسد که نگذارد مجدد به اعتیاد برگردد.

در ادامه شرف دوست، معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران در مصاحبه با شبکه خبر تاکید کرد از ۱۰ دی ماه طرح جذب و شناسایی معتادان متجاهر به وسیله نیروی انتظامی انجام می شود و شهرداری تهران در حال آماده سازی ۶ مرکز برای پذیرش معتادان است.

 

مصاحبه معاون حمایتهای اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران با شبکه خبر

حالا زمان اجرای وعده های داده شده سرآمده است. هیچ گزارشی در خصوص نتایج جمع آوری معتادان متجاهر از شهر تهران به اطلاع شهروندان تهرانی نرسیده است. چقدر هزینه این وعده ها شده و اهداف طرح چه بوده و چند درصد از اهداف طرح محقق شده است؟ نواقص طرح چه بوده و آیا طرح ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر؟

نگارنده این گزارش طی ماه های جاری به دفعات از سه راه افسریه گذر کرده بجز یکی دوبار که معتادان در حال فرار از دست ماموران و پخش شدن در محله های اطراف بودند در روزهای دیگر گعده ها و تجمعات معتادان در فضای سبز سه راه افسریه در حال استعمال مواد مخدر و گذر از عرض بزرگراه هستند. همه این صحنه ها وحشتناک در جلوی چشم هزاران شهروند تهرانی و  مسافرانی است که از مشهد مقدس و از جاده خاوران وارد تهران می شود.

همچنین بخوانید : جمع آوری معتادان متجاهر؛ از خلخالی تا زاکانی

وعده جمع آوری کل معتادان متجاهر شهر تهران به کنار حداقل به ورودی ها و خروجی های شهر تهران رسیدگی کنید.

بهتر است مدیریت جدید شهری طرحی نو دراندازد و در مورد طرح ها و برنامه هایی که دارد  وعده ندهد و با رسانه ها مصاحبه نکند تا زمانی که طرح اجرایی شود . آن وقت نتایج موفقیت آمیز آن را به مردم که به قولی نوکری آنها را می کنند گزارش دهند. مردم گوششان از وعده های کارشناسی نشده پر است.

اگر شما شهروند تهرانی نیز در محل خود یا در سطح شهر تهران با معتادان متجاهر مواجه شدید و یا نظری در این خصوص دارید ما را در جریان بگذارید.

 

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=289763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .