14

پاسخ به چرایی عدم درج حقوق مدیران شهرداری در سامانه شفافیت

  • کد خبر : 287881
  • 29 آذر 1400 - 17:03
پاسخ به چرایی عدم درج حقوق مدیران شهرداری در سامانه شفافیت
رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: محرمانگی گزارش‌ها باید مرور شود که هر گزارشی محرمانه قلمداد نشود و بر اساس آن در سامانه بارگذاری نشود.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در واکنش به اینکه  حقوق مدیران و قراردادها در دوره فعلی در سامانه شفافیت هنوز بارگذاری نشده است و این نگرانی وجود دارد که شهرداری تمایلی به بارگذاری اطلاعات در این سامانه نداشته باشد، اظهار کرد: این مساله کاملا درست است. در موضوعات مربوط به شفافیت معمولا دستگاه‌های اجرائی مقاومت می کنند.

او ادامه داد: با رفتن شورای پنجم، فاوای شهرداری از این فرصت استفاده کرده و این کار را انجام نداده است. به این مساله اعتراض کردم و تذکر دادم و پاسخ آن این بود که قرار است به روز شود.

صادقی با تاکید بر اینکه مجموعه جدید این موضوع را در اولویت‌های اصلی خود را قرار داده‌اند، ادامه داد: تاکید شورای ششم نیز بر این است که آن چیزی را که مردم باید بدانند در سامانه بارگذاری شود و مطلع شوند و بدانند چه هزینه‌هایی برای شهر انجام می‌شود و خروجی آن به چه صورت است.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که در دوره ششم چه تعداد قرارداد بسته شده است؟ اظهار کرد: از شهرداری آمار خواستم، اما هنوز گزارشی به من داده نشده است.

احمد صادقی درباره علت آن گفت: نمی‌دانم. باید پیگیری شود سامانه‌های موجود چقدر هزینه و چقدر کارایی داشته‌اند و اثربخش بوده‌اند، اما تا به امروز هرچه که از سازمان فاوا درخواست کردم امتناع کردند.

او با تاکید بر اینکه سامانه شفافیت توسعه پیدا می‌کند و ساختارمند و ضابطه‌مند می‌شود، افزود: با توجه به اینکه سامانه شفافیت بحث جدیدی است ، باید تجدیدنظر کنیم و ببینیم چه اطلاعاتی به درد مردم می‌خورد .

صادقی ادامه داد: نحوه دسترسی مردم به این اطلاعات باید مشخص شود. محرمانگی گزارش‌ها باید مرور شود که هر گزارشی محرمانه قلمداد نشود و بر اساس آن در سامانه بارگذاری نشود. گزارش‌هایی که محرمانه باشد نیز به صورت عادی مطرح نشود. این موارد باید یکبار دیگر مرور شود و کمیته هوشمندسازی و شفافیت انها را مشخص و ابلاغ کند.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در واکنش به اینکه در محرمانه تلقی کردن گزارش‌ها گاها اغراق می‌شود،گفت: تنها چیزهایی که قانون مشخص کرده باید محرمانه تلقی شود. برای مثال افشای مشخصات احوالی اشخاص نباید صورت گیرد و نه آن چیزی که خوشمان بیاید و به سلیقه رئیس سازمان و یا مقامی روی آن تاکید شود .منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=287881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .