0

پرونده آتش سوزی ساختمان پلاسکو به کجا رسید؟

  • کد خبر : 299983
  • 27 اسفند 1402 - 10:17
پرونده آتش سوزی ساختمان پلاسکو به کجا رسید؟
با گذشت حدود ۷ سال از حادثه آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو حکم مقصران حقیقی و حقوقی این پرونده برای اجرا به دادسرای امور جنایی پایتخت فرستاده شد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار حوادث ، رسیدگی به این پرونده از ۳۰ دی سال ۹۵ همزمان با آتش‌سوزی ساختمان تجاری پلاسکو آغاز شد. حدود ساعت ۸ صبح روز حادثه خبر آتش‌سوزی که از طبقه ۱۱ ساختمان شروع شده بود به آتش‌نشانی اعلام شد و با حضور در محل عملیات خاموش کردن آتش ادامه یافت، اما ۴ ساعت بعد با وجود تلاش نفسگیر آتش‌نشانان برای مهار آتش، ساختمان پلاسکو به طور کامل فروریخت و ۱۶ آتش‌نشان و ۶ نفر از کارکنان پاساژ که داخل ساختمان بودند زیر آوار ماندند و جان باختند.

با تشکیل پرونده ۳۶ متهم حقیقی و حقوقی در این پرونده شناسایی شدند و پس از تکمیل تحقیقات کیفرخواست برای آنها صادر شد. متهمان در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت پای میز محاکمه رفتند. در نهایت پس از برگزاری جلسات دادگاه، حکم اولیه صادر شد و پس از تأیید در دادگاه تجدیدنظر، برای اجرای حکم به شعبه چهارم دادیاری دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع شد.

بر اساس رأی صادره، بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران هر کدام به پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان، سازمان آتش‌نشانی ۱۸۰ میلیون تومان، سازمان مدیریت بحران تهران ۱۵۰ میلیون تومان، وزارت کشور ۱۴۰ میلیون تومان، وزارت راه و شهرسازی ۱۴۰ میلیون تومان، اتحادیه اصناف تهران ۱۲۰ میلیون تومان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۵۰ میلیون تومان، مدیریت بحران کشور ۵۰ میلیون تومان و بیمه مرکزی ۲۴ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند. همچنین اعضای هیأت مدیره ساختمان پلاسکو نیز هر کدام به پرداخت مبلغ ۲۴ میلیون تومان بدل از حبس و سه مغازه‌دار و متصدی که در این آتش‌سوزی نقش داشتند به ۶ ماه حبس محکوم شدند. احکام صادره از سوی قاضی امین کرمانی‌نژاد دادیار شعبه چهار اجرای احکام به محکومین ابلاغ و اجرا خواهد شد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .