5

پروژه ترمینال جدید شرق یا نماد ناکارآمدی شهرداری تهران!

  • کد خبر : 300360
  • 21 اردیبهشت 1403 - 20:39
پروژه ترمینال جدید شرق یا نماد ناکارآمدی شهرداری تهران!
در حالی طی سالها 1401 و 1402 شورای شهر تهران بودجه مناسبی برای راه اندازی ترمینال جدید شرق مصوب کرده است اما هنوز ، زمان بهره برداری از این پروژه مشخص نیست!

به گزارش عصرشهروند، سابقه ساخت پایانه جدید شرق به ابتدای دهه ۸۰ برمی گردد. بیش از دو دهه از شروع پروژه ساخت ترمینال جدید شرق می گذرد و شهروندان تهرانی چندین شهرداری با تفکرات متفاوت دیده اند اما هنوز این پروژه به پایان نرسیده است!

در دوره شهرداری علیرضا زاکانی هرچند ، تبلیغات رسانه ای و وعده های متعددی درباره زمان افتتاح پایانه شرق به تهرانی ها داده شده است اما تاکنون هیچکدام تحقق پیدا نکرده است.

اردیبهشت ۱۳۸۱ و در شصت و دومین جلسه رسمی شورا ، مهدی پیرهادی طی گزارشی که از پایانه شرق تهران در صحن شورای شهر ارایه کرد، مبلغ اولیه قرارداد را ۷۷ میلیارد تومان دانست و گفت: شورای ششم برای سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰۸ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته است. این عضو شورای شهر از تخریب شیشه ها و سقف کاذب ، آبگرفتگی در طبقه دوم، تخریب برخی از ستون های شیشه ای و تخریب کف سازی در این پروژه خبر داد.

اعتراض اعضای شورای شهر اما بدون فایده!

آذر ماه ۱۴۰۱ اعضای شورای شهر درتذکری با اشاره به اینکه پروژه ترمینال جدید شرق در فهرست وعده های شهردار تهران بوده است خواستار تعیین تکلیف زودتر این پروژه شدند.

در این جلسه مهدی بابایی عضو شورای شهربا یادآوری این نکته که از روز اول تشکیل شورای شهر ، چند نفر از اعضای شورای شهر نسبت به ضرورت راه‌اندازی ترمینال شرق تذکراتی را ارائه کردند و برای راه‌اندازی ترمینال شرق بودجه مناسبی در نظر گرفته شده ، راه اندازی زودتر پایانه جدید شرق را خواسته جدی همه اعضای شورای شهر از شهرداری تهران دانست.

شهرداری تهران : بودجه نداریم !

به قول اعضای شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۱ بودجه مناسبی برای تکمیل و بهره برداری ترمینال جدید شرق در نظر گرفته شد اما فروردین ۱۴۰۲ پوریا علیمردانی، مدیرعامل بهره برداری سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه مسافری شهر تهران مدعی شد ، این پروژه دو ماه است که برای تکمیل به ما سپرده شده است. وی ادعا کرد ؛ ما کارفرمای این پروژه نبودیم و موضوع پایانه شرق در بخش عمرانی شهرداری تهران پیگیری می‌شد. افتتاح پایانه شرق مدت‌ها به دلیل کسری بودجه به تاخیر افتاد و نیمه کاره مانده بود.

۳هزار میلیارد تومان پول مردم تهران ، هر روز فرسوده می شود

به گفته مسئولان شهرداری تهران بالغ بر ۲ تا سه هزار میلیارد تومان از عوارض مردم در پروژه احداث پایانه شرق هزینه و رها شده است. در حالی که این پروژه می توانست در سال ۹۶ با مبلغ ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شود درسال ۱۴۰۲  نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار بود که این اعتبار در بودجه همان سال مورد تصویب اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. اما با گذشت ۲ ماه از سال ۱۴۰۳ هنوز به بهره برداری از آن امیدی نیست.

در اردیبهشت ۱۴۰۲ مهدی بابایی در مصاحبه با عصر شهروند ، با گلایه از مدیریت شهر تهران اظهار داشت: با وجود بودجه مصوب برای پروژه ترمینال شرق این موضوع در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف نشد.

قولی که فراموش شد!

” قول می‌دهیم پایانه شرق ۶ ماه آینده افتتاح شود ” این وعده تشکری هاشمی در تیرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران بود! حالا حدود ۴ ماه از این وعده رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می گذرد و شهروندان تهرانی به این خلف وعده ها عادت کرده اند!

 

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .