8

پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان اینترنت پرسرعت موبایل

  • کد خبر : 277541
  • 03 اسفند 1399 - 12:00
پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان اینترنت پرسرعت موبایل
همراه اول در جذب مشترکان ارتباطات سیار پیشتاز است، به طوری که در شرایط کنونی این اپراتور 38 میلیون و 781 هزار و 566 مشترک دارد که در بخش ارتباطات سیار 3 جی و 4 جی از آن خدمات دریافت می کنند.

براساس آخرین گزارش از وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند سیار تا پایان سه ماهه سوم امسال شرکت همراه اول توانسته ۱۱ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۵۷ مشترک در بخش ۳جی را تحت پوشش قرار دهد و در بخش ۴ جی تعداد مشترکان خود را به تعداد ۲۷ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۸۰۹ برساند که در مجموع تعداد مشترکان این اپراتور در بخش ارتباطات سیار ۳ جی و ۴ جی ۳۸ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۵۶۶ نفر است.

طبق این داده ها تعداد مشترکان ایرانسل نیز مجموعا ۳۵ میلیون ۶۰۶ هزار و ۵۷۶ مشترک است.

رایتل به عنوان سومین اپراتور کشور ضعیف ترین عملکرد را در این بخش داشته به طوری که در مجموع تعداد مشترکان سیار آن به ۳ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۷۴۳ نفر می رسد که ۸۴۹ هزار و ۸۷۷ مشترک در بخش ۳ جی و ۲ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۸۶۶ مشترک در بخش ۴ جی فعال هستند.

براساس این داده ها در بخش اتباطات پهن باند سیار همراه اول نیز بیشترین مشترک را تاکنون توانسته جذب کند و رایتل هم با اختلاف بسیار زیاد در جایگاه سوم قرار گرفته است.

حالا با توجه به اینکه ضریب نفوذ ارتباطات سیار در کشور به بیش از ۹۲ درصد رسیده است رقابت برای اپراتورهایی که در جایگاه پایین تر قرار دارند برای جذب مشترکان بیشتر بسیار سخت خواهد بود.

تعداد مشترکان استانی

براساس تعداد مشترکان استانی؛ همراه اول توانسته در آذربایجان غربی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار و در آذربایجان شرقی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک جذب کند که با توجه به ضریب نفوذ موبایل در این استان ها که حدود ۸۰ درصد و کمتر از میانگین مجموع کشور است نشان می دهد که غالب ارتباطات سیار این استان ها از طریق همراه اول است و احتمالا در آیند سایر مشترکان به این اپراتور روی بیاورند بیشتر است.

همچنین در استان تهران با ضریب نفوذ ۱۰۹ درصد همراه اول توانسته ۷ میلیون و ۳۸۹ هزار مشترک جذب کند که جمعیت غالب این استان محسوب می شود و در استان اصفهان اپراتور همراه اول توانسته ۳ میلیون و ۲۱۸ مشترک را جذب کند در حالی که ضریب نفوذ موبایل در این استان به ۹۷ درصد رسیده و بیش از میانگین کشوری است و در استان خوزستان هم تقریبا شرایط مشابه ای وجود دارد و همراه اول در این استان که ضریب نفوذی ۹۸ درصدی دارد توانسته بیش از یک میلیون و ۸۶۱ هزار مشترک جذب کند

در سایر کلان شهرها هم همراه اول عملکرد مثبتی در بخش ارتباطات سیار داشته، به گونه ای که در استان البرز این اپراتور بیش از ۱ میلیون و ۴۶۴ هزار مشترک دارد و در استان خراسان رضوی تعداد مشترکان این اپراتور به بیش از ۲ میلیون و ۴۱۶ هزار نفر می رسد در شرایطی که هنوز ضریب نفوذ موبایل در این استان قابلیت رشد دارد و همچنین در استان فارس با ضریب نفوذ ۹۱ درصدی همراه اول بیش از ۲ میلیون و ۲۹۶ هزار مشترک دارد.

در چهار استان گیلان، کرمانشاه، مازندران و کرمان هم همراه اول بین یک میلیون و تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک دارد که نشان می دهد که این اپراتور در شهرهای بزرگ از محبوبیت بیشتری برخوردار است و مشترکان بیشتر تمایل دارند از خدمات ان استفاده کنند در این استان ها ضریب نفوذ موبایل همچنان قابلیت رشد دارد و احتمالا در آینده شاهد رشد بیشتر مشترکان همراه اول خواهیم بود. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=277541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .