3

پیشنهاد آقامیری برای معضل ترافیک تهران

  • کد خبر : 298866
  • 02 آبان 1402 - 15:49
پیشنهاد آقامیری برای معضل ترافیک تهران
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر، به موضوع ترافیک در تهران اشاره کرد و گفت: چهار میلیون خودرو در تهران داریم که سه میلیون آنها فعال هستند که فضای بسیاری از معابر شهر را گرفته است در صورتی که ظرفیت معابر شهر هم به استناد آمار و اظهار نظری که پلیس راهور و کارشناسان می گویند بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار خودرو بیشتر نیست.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر با اعلام اینکه تمام پایتخت های کشورهای دنیا برای بحث ترافیک یک محدودیت هایی ایجاد می کنند؛ گفت: این کشورها علاوه بر اینکه حمل و نقل عمومی را توسعه می دهند؛ در کنار آن الزاماتی را ایجاد می کنند که بتوانند شهر را مدیریت کنند.
او افزود: پیشنهاد من این است که از این ۴ میلیون خودرویی که داریم حداکثر ۳ میلیون آن فعال است و این فعال بودن از نیم ساعت تا ۴ ساعت خودروهای شخصی را شامل می شود. ما باید این ظرفیت را تعداد تردد خودروی سطح شهر را به حدود حداکثر ۸۰۰ هزار برسانیم که معابر ما روان و استاندارد شود.
وی یادآور شد: سازمان ترافیک یک طرحی داشت که متأسفانه چون دستخوش تحولات مدیریتی و جابجایی مسئولان شد این طرح متوقف ماند که انشاالله در این جابجایی مدیران که صورت گرفته رو به رشد باشد و اتفاقات خوبی بیافتد. ما منتظر بودیم طرح و ترافیک جدید به صحن بیاید که ظاهرا از آن خبری نیست که مدیران جدید طرح را بررسی کنند تا به یک نقطه مثبتی برسند.
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: پیشنهاد مشخص بنده این است در کنار طرحی که دارند بررسی می کنند؛ این طرح را هم بررسی کنند که ما از شنبه تا چهارشنبه ما حضور دو پلاک در تهران داشته باشیم. یعنی از همان زوج و فرد شنبه صفر و یک باشد، یکشنبه ۲ و ۳ باشد الی آخر. یعنی یک پنجم خودروهای تهران بتوانند از شنبه تا چهارشنبه را در ساعتهایی که مشخص می کنند تردد کنند و روزهای پنج شنبه و جمعه و ایام تعطیل طرح و ترافیکی نباشد.

او افزود: این عملاً تعداد خودروها را به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو می رساند و قابلیت فروش طرح و ترافیک تا ۲۰۰ هزار واحد خودرو را دارد. همین الان در طرح و ترافیک ما صد و ده هزار مجوز فروخته می شود و اگر این طرح که البته نیاز به کارشناسی دارد اجرا شود، قابلیت فروش طرح و ترافیک را به ۲۰۰ هزار مجوز می رساند و عدد تردد استاندارد تردد شهر تهران را به همان عدد ۸۰۰ هزار تردد خواهد رساند و تردد روان شهر همانند ایام نوروز می شود که حدود سه پنجم خودروها حضور ندارند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298866

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام تنها راه جلوگیری از ترافیک شهری از شنبهتا جها شنبه تنها تردد وسایل حمل و نقل عممی و سرویس سازمانها و مدارس و ارگانها باشد و با متخلفین این قانون شدیدا برخورد شود تا فرهنگ سازی شود که از ماشین شخصی تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه استفاده گردد مگر در موارد خاص با داشتن مجوز قانونی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .