12

چاقی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

  • کد خبر : 243991
  • 30 فروردین 1399 - 14:14
چاقی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت و مرکز سلامت همگانی انگلیس (NHS) ، چاقی یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند خطر ابتلا به کووید-۱۹ را افزایش دهد.

ایسنا نوشت: بر اساس مقاله‌ جدیدی در نشریه “سان”، بزرگسالان با شاخص توده بدنی (BMI) بیش از ۳۰، چاق محسوب می‌شوند و اضافه وزن یا چاقی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و این امر احتمال ابتلا به عفونت کووید-۱۹ را بیشتر و مبارزه بدن با این بیماری را سخت‌تر می‌کند.

مرکز سلامت همگانی انگلیس همچنین اعلام کرده که افراد با شاخص توده بدنی ۴۰ یا بالاتر در صورت ابتلا به ویروس، عوارض شدیدتری را تجربه خواهند کرد. BMI یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲.

بنا به گزارش مرکز سلامت همگانی انگلیس، تاکنون بیش از ۶۰ درصد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این کشور، دارای اضافه وزن بوده‌اند. وزن اضافی روی دیافراگم افراد چاق فشار وارد کرده و تنفس را سخت‌تر می‌کند. اضافه وزن همچنین باعث گرفتگی شریان‌ها، التهاب مزمن، دشواری گردش خون و ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

به گزارش دویچه‌وله، در گذشته نیز مطالعات این نکته را ثابت کرده بودند که افراد چاق و دارای اضافه وزن در معرض خطر عوارض جدی یا مرگ ناشی از عفونت‌هایی مانند آنفلوانزا قرار دارند. چاقی یک عامل خطرناک برای سایر بیماری‌های مزمن از جمله دیابت نوع ۲، سکته مغزی، حمله قلبی و برخی سرطان‌ها است.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=243991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .