3

چمران : از عملکرد برخی شهرداران گله مندیم

  • کد خبر : 299200
  • 06 آذر 1402 - 16:52
چمران : از عملکرد برخی شهرداران گله مندیم
رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوع هیات امنای محلات اشاره کرد و با بیان اینکه امیدواریم مقدمات و اجرای این مهم با همکاری شهرداری تهران به خوبی شکل گرفته و فصل جدید فعالیت های آن آغاز شود؛ عنوان کرد: خوشبختانه زمینه شکل گیری هیات امنای محلات در حال انجام است. اما بعضاً می بینیم برخی از شهرداران مناطق، چندان همکاری مناسبی در این خصوص صورت نداده اند از این رو از آنها گلایه مندیم و خواستار همکاری قاطع هستیم.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با اشاره به آغاز هفته بسیج و تبریک آن به همه بسیجیان و ملت شریف ایران اظهار کرد که امیدواریم آنچنان که خواست امام راحل بود، ما شاهد یک بسیج همه گیر  و فراگیر باشیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که بسیج و تفکر بسیجی از ایران هم فراتر رفت و پایه و اساس حرکت و ایستادگی و مقاومت مردمی، در کشورهای مقاومت را صورت داد گفت: این تفکر آنقدر بزرگ بود که نه تنها مختص ایران نبود بلکه این تفکر بسیجی در جای جای دنیا شکل گرفت که برهه قابل لمس آن در ۸ سال جنگ تحمیلی بود که بدنه اصلی جنگ و دفاع مقدس نیروهای بسیجی بودند و بسیاری از فرماندهان سپاه که به درجات بالای فرماندهی نیز رسیدند همه بصورت بسیجی وارد میدان شده بودند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز امیدواری از اینکه ان شاءالله در شورا و شهرداری تکیه بر این تفکر بیش از پیش پررنگ تر شود  تا زمینه موفقیت ها برای بدنه مدیریت شهری افزوده شود خاطر نشان کرد: این شجره طیبه بسیج ، هم برای ملت ما و هم برای مسلمان و حتی در کشورهای دیگر توانسته یک الگو باشد و امیدواریم که هرروز بسیجیان ما نه فقط در زمینه نظامی بلکه در همه فعالیت ها می توان جهاد گونه عمل کرد و موفق بود.
وی  در ادامه به رزمایش شکوهمند پنجاه هزار نفری حماسی «الی بیت‌المقدس» که روز جمعه در تهران بمناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اشاره کرد اظهار کرد که مردم و بسیجیان با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» پیام صهیونیسم‌ ستیزی و استکبارستیزی را از قلب تهران به آمریکا و رژیم صهیونیستی مخابره کردند.
چمران در ادامه به سالروز قیام مردم گرگان علیه رژیم پهلوی به علت هتک حرمت زائران امام رضا (ع) در پنجم آذرماه سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و در ادامه یاد و خاطر شهدای این قیام را گرامی داشت.
وی همچنین به آغاز دهه فاطمیه اول و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اشاره و ضمن تسلیت این روز به پیشگاه حضرت ولی عصر و دلدادگان آن حضرت، ابراز امیدواری کرد که انشاءالله بتوانیم همه ما رهرو راه اهل بیت در مسیر مبارزه با ظلم وستم باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به  پیروزی مقاومت مردم غزه اشاره کرد و با ذکر این نکته فلسطینیان آغاز گر بازستانی کشور و دفاع از سرزمینشان بودند گفت: اسرائیلی های جنایتکار که با گذشت بیش از ۷۵ سال از اشغالگری شان اقدام به کشتارها و قتل عام زنان، کودکان و مردم فلسطینی کرده بودند پس از مقاومت ها ناچار شدند تا آتش بس را قبول کنند و این موفقیت مردم غزه به لطف الهی و به بهای خون پاک شهیدان مقاومت صورت گرفت.
وی یادآور شد: روز گذشته دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که شمار شهدای غزه ۲۰ هزار نفر تخمین زده شده است، که بیش از یک سوم آن فقط کودکان بوده است؛ اسرائیل برای تصرف فلسطین اعلام کرده بود که میخواهد حماس را نابود کند و تا از بین بردن این نیروی مقاومت دست از جنگ بر نخواهد داشت و مردم غزه را هم جابجا کنم و مهاجرت اجباری به آنها تحمیل کنیم، اما اسرائیل بعد از ۵۰ روز بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان ها با شکست های سهمگین روبرو شد مجبور شد تا تن به آتش بس بدهد.
چمران تاکید کرد: امیدواریم این پیروزی مقدمه شکست کامل اسرائیلی ها شده و سرزمین قدس از لوث وجود این افراد خبیث پاک شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به موضوع هیات امنای محلات اشاره کرد و با بیان اینکه امیدواریم مقدمات و اجرای این مهم با همکاری شهرداری تهران بخوبی شکل گرفته و فصل جدید فعالیت های آن آغاز شود عنوان کرد: خوشبختانه زمینه شکل گیری هیات امنای محلات در حال انجام است اما برخی بععضاً می بینیم برخی از شهرداران مناطق شهرداری چندان همکاری مناسبی در این خصوص صورت نداده اند از این رو از آنها گلایه مندیم و خواستار همکاری قاطع را داریم.
وی ادامه داد: امیدواریم این گلایه مندی مرتفع شود و منجر به دریافت اخطار و اعلام اسامی آنها نشود.
چمران با انتقاد ازعدم عملکرد فرمانداری تهران در حمایت از نمایندگان مردم شهر تهران در شورای اسلامی شهر عنوان کر د که متاسفانه مجموعه فرمانداری تهران ملالغتی شده نمایندگان منتخب شهروندان تهرانی را تنها بعنوان عضو شورا خطاب کرده و بر این باور است که این اعضا که همگی بعنوان منتخبان مردم شهر هستند نماینده شورا هستند و نمایندگان شورا حق رای ندارند و نباید دخالتی در آرا و ارائه نظرات داشته باشد.
وی در خصوص تخفیفاتی که در سنوات قبل به بخش عوارض اختصاص پیدا کرده بود خطاب به شهروندان تهرانی گفت: سال گذشته به دلایل خاصی تصمیم گرفته شد تا این تخفیف ها داده شود اما این رویه تنها برای همان مقطع زمانی و بصورت استثنایی بود و همیشگی نخواهد بود از این رو مردمی که فیش هایشان ارسال شده در انتظار تخفیف عوارض نباشند و بایستی پرداخت شود.

بدهی دولت به شهرداری به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یکصد و نود و پنجمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نرخ کرایه‌های تاکسی اینترنتی، اظهار کرد: هنوز قرار نیست اتفاقی در این خصوص رخ دهد؛ عموما نرخ‌ها بر اساس قانون شورا باید تصویب شود و این ادعا که از وزارت کشور برای نرخ‌ها اجازه گرفت و اتحادیه باید آن را تعیین کند نیز لازم است بررسی شود.
وی افزود: برای تغییر نرخ تاکسی یا شهرداری باید ورود کند و دستور دهد یا شورا. اما تاکنون چنین نبوده است. بنابراین سازمان تاکسیرانی نمی‌تواند در این زمینه ورود کند.
چمران با بیان اینکه پیش بینی شده تاکسی‌های برقی وارد کشور شود، گفت: این خودروها با شرایط خاصی وارد کشور خواهد شد و اگر ۱۰۰ هزار دستگاه وارد شود، احتمالا ۱۰ هزار دستگاه تاکسی سهم تهران خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه اتوبوس با سواری متفاوت است، اظهار کرد: ورود این خودروها مدتها زمان می برد و شاید یک سال طول بکشد وارد خطوط شوند. اتوبوس‌ها را نیز نمی‌توان سریع ساخت و وارد کرد. باید قطعات اتوبوس‌ها از خارج خریداری شود تا بتوان آن را ساخت.‌ بهترین سازنده قول داده ماهیانه ۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل دهد که در مهر و آبان تحویل داده است. البته ما به این بسنده نکردیم و خرید اتوبوس‌های برقی نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به چانه‌زنی‌های شورا برای پرداخت هزینه‌های مشترک دولت و شهرداری، گفت: قانون مواردی را مشخص کرده و اعلام می‌کند اما هنوز سهم دولت مشخص نشده است. چند نامه‌نگاری صورت گرفته و در نشست کلانشهرها نیز مطرح شد که دولت بدهی‌های خود را به شهرداری‌ها بپردازد.
چمران تاکید کرد: میزانی که شهرداری در خصوص بدهی دولت، حساب کرده ۴۰ هزار میلیارد تومان است اما آنچه دولت حساب می‌کند ممکن است اختلاف داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنوز پیشنهادی از سوی شهرداری در مورد رایگان شدن عوارض نماهای ایرانی ارائه نشده است، اظهار کرد: ما طرحی را در دوره چهارم ارائه دادیم که نماهای برتر از تخفیف برخوردار شوند اما متاسفانه اجرایی نشد. امروز هم هنوز طرحی در این زمینه به شورا ارائه نشده است.
وی در پایان در خصوص نقشه هوایی جدید تهران و مقایسه آن با قبرستان وادی‌السلام عراق در فضای مجازی گفت: ممکن است لس آنجلس هم با یک قبرستان در افغانستان شباهت داشته باشد؛ شهرسازی تهران کاملا قابل قبول ما نیست و وضعیت معماری ما ناهنجار است و آن معماری ایرانی اسلامی که پیش از این در دنیا حرف برای گفتن داشت، دیگر شاهدش نیستیم. وقتی شهری گسترش پیدا می‌کند و طرحی ندارد، چنین می شود. وقتی می‌گوییم طرح جامع شهر باید به عنوان قاموس شهر اجرایی شود، به همین دلیل است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .