7

چمران : دود کاهش درآمد شهرداری از محل ارزش افزوده به چشم همه میرود

  • کد خبر : 291676
  • 31 خرداد 1401 - 14:51
چمران : دود کاهش درآمد شهرداری از محل ارزش افزوده به چشم همه میرود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مطرح شدن موضوع کاهش درآمد شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده متذکر شد: امیدوارم که با روشن بینی سران قوا، این موضوع عملی نشود، چرا که به ضرر شهرداری هاست و آسیب به شهرداری ها آسیب به شهرها و مردم است و دود آن به چشم همه ما خواهد رفت.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی چمران رئیس شورا اظهار داشت: قرار بود در شورای سران موضوعی مطرح شود که طبق آن یک چهارم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری های کشور که اکثرا دچار مشکل هستند، برای مسکن سازی توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص پیدا کند. متاسفانه هرساله یک هجومی نسبت به این مبالغ مالیات بر ارزش افزوده صورت می ‏گیرد و ارگان هایی را با شهرداری در این زمینه شریک می کنند.

او ادامه داد: اصل مالیات بر ارزش افزوده متعلق به شهرداری ها بود اما با تصویب قانون تجمیع عوارض در سال ۸۲ این مبالغ را محدود کردند و حالا هم هر وزارت خانه بخشی از آن را کاهش می دهد، لذا از سران قوا و ریاست جمهوری و ریاست مجلس که به امور شهری آشنایی دارند و ریاست قوه قضاییه خواهشمندم که اجازه ندهند که سهم شهرداری ها کاهش پیدا کند.

چمران با اشاره به پیشنهاد قائمی مبنی بر تفویض مسئولیت جمع آوری مالیات املاک خالی به شهرداری ها  گفت: بله یک زمانی شهرداری این عوارض را جمع آوری می کرد اما در سال های گذشته این عوارض برداشته شد.
حال امیدوارم که با روشن بینی سران قوا، این موضوع عملی نشود، چرا که به ضرر شهرداری هاست و آسیب به شهرداری ها آسیب به شهرها و مردم است و دود آن به چشم همه ما خواهد رفت .

او در پایان ضمن موافقت با پیشنهاد قائمی متذکر شد : هنگام تصویب این قانون هم به مجلس متذکر شدیم که این قانون توسط شهرداری ها عملی می شود و بدون حضور شهرداری ها قابل اجرا نیست . منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=291676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .