5

چمران : دین اسلام با واقعه غدیرخم تکمیل شد

  • کد خبر : 292160
  • 26 تیر 1401 - 12:00
چمران : دین اسلام با واقعه غدیرخم تکمیل شد
چمران در صحن شورا با اشاره به عید غدیر اظهار داشت: پس از خطبه پیامبر در واقعه غدیر خم و انتخاب حضرت علی (ع) به جانشینی، آیه (حال که این کار را انجام دادی، امروز دین کامل شد و ما نعمت خود را بر شما تمام کردیم و راضی شدیم که اسلام دین شما باشد) نازل و بر تکمیل شدن دین تاکید شد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی چمران در هفتاد و هشتمین جلسه شورا در سخنان مقدماتی ضمن تبریک عید سعید غدیر به همه مسلمین خود اظهار داشت: عید غدیر یکی از اعیاد مهم اسلامی است که تعیین کنند نوع حکومت و سیاست در صدر اسلام و پس از آن بوده و هست و بحث امامت و ولایت نشان دهنده عمق نگاه پیامبر به مکتب اسلام و فرمانیست که خداوند خطاب به پیامبر خود صادر کرد تا حضرت امیرالمونین علی (ع) را به عنوان جانشین خود و ولی مومنین انتخاب کند.

او افزود: وقتی پیامبر در این خصوص دچار نگرانی شد، آیه ای به این مضمون نازل شد که :«ای رسول ابلاغ کن آنچه را که از جانب خدا به تو فرمان داده شده و اگر این کار را نکنی، چنان است که اصلا رسالت خود را انجام نداده ای. از مردم هم نگران نباش چون خداوند کافرین را هدایت نخواهد کرد» و بدین ترتیب پیامبر خطبه خود را قرائت می کند و مردم با امیرالمومنین بیعت میکنند و سپس این آیه ( حال که این کار را انجام دادی، امروز دین کامل شد و ما نعمت خود را بر شما تمام کردیم و راضی شدیم که اسلام دین شما باشد ) نازل شد و این خطبه هم در روایت اهل تسنن و هم در روایت اهل تشیع آمده است.

چمران در ادامه یادآور شد: این امر عامل بسیاری از اختلافات شد اما واقعیت این است که بسیاری از خود اهل سنت هم مانند اهل تشیع، واقعه غدیر خم را تایید می کنند اما گزینشی عمل می کنند . اما ملت ما خوشحال و خوشبخت است که به ولایت علی بن ابی طالب (ع) معتقد است و مجددا این عید را به امام زمان و مقام معظم رهبری و مردم خوبمان تبریک می گویم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت : امروز علاوه بر عید غدیر، روز تاسیس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که آن را به فرمانده نیروی انتظامی و کادر این نیرو که هم در مرزبانی و هم در شهرها کار سختی دارند، تبریک می گویم.
همچنین چهارشنبه ۲۹ تیرماه تولد امام موسی کاظم است که ولادت این امام را خدمت همه مسلمانان تبریک عرض می کنیم . منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=292160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .