4

چه کسانی از دریافت بسته حمایتی دولت جا ماندند؟

  • کد خبر : 14214
  • 10 دی 1397 - 8:36
چه کسانی از دریافت بسته حمایتی دولت جا ماندند؟

توزیع ناعادلانه بسته حمایتی به اقشار ضعیف و متوسط جامعه در دولت روحانی به یک چالش تبدیل شده است و در این بین کارگران فصلی، سربازان متأهل و بیکاران جای را در بین دریافت کنندگان بسته حمایتی ندارند.

به گزارش عصر شهروند، توزیع ناعادلانه بسته حمایتی به اقشار ضعیف و متوسط جامعه در دولت روحانی به یک چالش تبدیل شده است و در این بین کارگران فصلی، سربازان متأهل و بیکاران جای را در بین دریافت کنندگان بسته حمایتی ندارند.

توزیع سبد کالا به بخشی از جامعه در روزهای اخیر حاشیه ساز شده است و بسیاری از مشمولان این طرح انتفاداتی را نسبت به عدم دریافت این بسته‌ها داشته‌اند.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز در خصوص آخرین وضعیت سبد کالا به افراد مشمول، اظهار کرد: بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان سبد کالایی از خانواده یک نفره و ۴ نفره به افراد تحت پوشش قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کسانی که تا حالا سبد کالا را دریافت نکرده‌اند با مراجعه به سازمان بهزیستی مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

وزیر رفاه گفت: در مرحله بعدی برنامه‌ریزی دولت سبد کالا در اختیار کارمندان قرار خواهد گرفت که تا به امروز کارمندان آموزش و پرورش، سبدهای کالای خود را دریافت کرده‌اند که متوسط آن ۲۰۰ هزار تومان است. همچنین اکثر اقشار کارمندان دولت کشوری و لشکری و بعد بازنشستگان کشوری و لشکری سبد کالا دریافت خواهند کرد.

شریعتمداری ادامه داد: در مرحله سوم بازنشستگان تامین اجتماعی بودند که سبد کالای خود را دریافت کردند که منابع آن در دو نوبت تامین شد و هم اینک در مرحله اقدام و واریز است.

وی تصریح کرد: بعد از این مسئله نسبت به بخشی از جامعه برنامه‌ریزی خواهد شد که تحت پوشش یک نهاد و دستگاه مشخص نیستند و درآمد آنها ماهیانه کمتر از ۳ میلیون تومان است.

شریعتمداری تصریح کرد: از طریق بانک‌ها اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته است و همچنین سامانه تامین اجتماعی این افراد شناسایی و سبد کالایی خود را دریافت خواهند کرد.

محمدحسن زدا سرپرست تامین اجتماعی نیز در این باره گفت: تلاش کردیم که بسته حمایتی مستمری‌بگیران تحقق پیدا کند. در نهایت شنبه هفته جاری تأمین اعتبار شد به‌طوری که ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش که حقوق زیر ۳ میلیون می‌گیرند بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: تا پایان سال دو مرحله دیگر نیز سبد حمایتی به بازنشستگان ارائه خواهد شد که در مرحله اول، به‌صورت نقدی خواهد بود و به هر بازنشسته ۲۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

به‌گفته زدا، بسته حمایتی به مستمری‌بگیرانی که تا کنون این بسته را از سایر نهادها دریافت نکرده‌اند، تعلق می‌گیرد و بازنشستگان مشمول بعد از همپوشانی بسته را دریافت می‌کنند. افرادی که از نهادهای دیگر بسته حمایتی گرفته‌اند اسمشان در لیست سازمان تأمین اجتماعی نخواهد بود.

به گزارش تسنیم علی رغم اینکه مسئولان در حوزه رفاهی اعلام کرده‌اند که بازنشستگان تامین اجتماعی بسته حمایتی خود را شنبه دریافت کرده‌اند اما بخش قابل توجهی از خانواده‌ها هنوز این بسته‌ها را دریافت نکرده اند.
کارگران فصلی و روزمزد و افرادی که هیچ پوشش بیمه ای هم ندارند هنوز نتواسته‌اند بسته حمایتی خود را دریافت کنند علاوه بر اینکه پرنسل بخش‌های خصوصی دارنده بیمه تامین اجتماعی هم حقوقشان کمتر از ۳ میلیون تومان است همچنان از دریافت بسته حمایتی محروم هستند.

در همین زمینه نیز سربازان متاهل نیز جای برای دریافت بسته حمایتی از سوی دولت ندارند و این در حالی است که دریافت ماهیانه این افراد کمتر از یک میلیون تومان است حال اینکه چرا دولت در این زمینه تمهیداتی ندارد مایه تعجب است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=14214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .