6

چکار کنیم که از ورزش کردن خسته نشویم ؟

  • کد خبر : 24293
  • 05 بهمن 1397 - 7:53
چکار کنیم که از ورزش کردن خسته نشویم ؟

عصرشهروند| بالاخره بعد از مدتها تصمیم می گیرید که به باشگاه بروید. در ابتدای کار بسیار راضی هستید و دو هفته اول همه چیز عالی به نظر می رسد. اما کم کم تصمیم می گیرید که یکی از ورزش ها را از تمرینتان حذف کنید و بعد از مدتی یکی دیگر و همین روال ادامه پیدا می کند تا اینکه روزی می رسد که کتانی های ورزشتان فقط خاک می خورند. باید به فکر راه حلی برای این مشکل بود راه حلی که به تمرین جذابیت داده و دیگر برای شما کسل کننده نباشد. بدین منظور یکسری پیشنهادات انگیزه دهنده که توسط ورزشکاران توصیه شده است را ذکر می کنم.

تنها ورزش نکنید

می دانم که این را قبلا هم شنیده اید اما از نظر علمی هم ثابت شده که ورزش به همراه یک دوست تاثیربخش تر از ورزش به تنهایی است زیرا حس رقابت را در شما ایجاد کرده و با انگیزه بیشتری به تمرین ادامه می دهید.

با لباسهای ورزشی بخوابید

یا اینکه کیف باشگاهتان را از شب قبل آماده کنید. هرچیزی که باعث جدا شدن شما از رختخواب می شود انجام دهید. زیرا سخت ترین مرحله ورزش لحظه رفتن به باشگاه است پس سعی کنید این مرحله را با این روش آسان کنید.

تمرین را به روزمرگی تبدیل کنید

حتی زمانی که تمرین نمی کنید نیز حرکات ورزشی انجام دهید. سعی کنید ورزش را در تمام حرکات روزانه دخالت دهید. به عنوان مثال هنگام مسواک زدن آرنج را بیشتر بالا ببرید. یا اگر مدت طولانی در محل کار روی صندلی نشسته اید بلند شوید و کمی راه بروید. و حرکاتی از این قبیل.

تمرین را همانند تجویز پزشک بدانید

کمتر کسی می تواند از تجویز پزشک شانه خالی کند پس بهتر است که ورزش را هم مانند تجویز پزشک در نظر بگیرید.

هدفون بزنید

ورزش فقط یک فعالیت فیزیکی نیست بلکه به تمرکز ذهن نیز نیاز دارد. پس باید کاری کنید که هنگام ورزش تمام حواستان فقط به حرکات ماهیچه ها باشد تانتیجه بهتری به شما بدهد.پیشنهاد من این است که حتما از هدفون استفاده کنید زیرا هم با گوش دادن به موسیقی روی حرکات ورزشی تمرکز می کنید و هم اینکه کسی نمی تواند با صحبت هایش ایجاد مزاحمت کند.

رشته مناسب خودتان را انتخاب کنید

رشته ورزشی را انتخاب کنید که واقعا به آن علاقه مند هستید. زیرا مطمئنا رشته ای را ادامه خواهید داد که به آن علاقه زیادی دارید. پس به باشگاه رفته و در ورزش مورد علاقه تان ثبت نام کنید. و یا رشته ای جدیدی را انتخاب کنید که برای شما جذابیت داشته باشد. زیرا احتمال ترک آن کمتر است.

بهانه ذیق وقت نیاورید

راه های زیادی هستند که تمرین را به یک ورزش کامل و مفید تبدیل می کنند. به عنوان مثال میان هر کدام ازتمرین های سخت ایروبیک زمان بسیار کوتاهی را برای استراحت قرار دهید. به کمبود وقت فکر نکنید زیرا در این زمان کوتاه کالری زیادی را می سوزانید. این کار متابولیسم بدن شما را بالا برده و باعث می شود حتی بعد از پایان تمرین نیز همچنان کالری بسوزانید.

ورزش را متوقف نکنید

طبیعت همه ما آدم ها این است که تا بخواهیم به چیز جدیدی عادت کنیم ۲۱ روز الی ۱۲ هفته طول می کشد. ورزش نیز همینطور است هفته های اول ممکن است سخت و طاقت فرسا باشد اما سعی کنید که متوقف نشده و آن را با تمام سختی هایش ادامه دهیدد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=24293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .