17

چگونه لاغر شویم و منطقی لاغر بمانیم : ۱۰۰ نکته و ۲۰ کتاب

  • کد خبر : 32004
  • 20 مهر 1399 - 10:56
چگونه لاغر شویم و منطقی لاغر بمانیم : ۱۰۰ نکته و ۲۰ کتاب
گزارشی جامع از اینکه چگونه لاغر شویم و منطقی لاغر بمانیم را در ادامه می خوانید .

چگونه لاغر شویم ؟

جامعه امروز ایران با معضل اضافه وزن و فشار خون مبتلا است و بخشی از مرگ و میر ایرانیان را به خود اختصاص داده است. افرادی که به دنبال چگونه لاغر شدن هستند٬ به دنبال چگونه لاغر و خوش اندام ماندن نیستند. روش های پیکر تراشی و جراحی تهاجمی برای کاهش وزن (لیپوماتیک) یا لیزر٬ آخرین گزینه برای لاغری و کاهش وزن است و اولین انتخاب نیست. لاغری با ورزش٬ لاغری با طب سنتی و یوگا و هم چنین لاغری با رژیم غذایی درست و تردمیل و پاسخ به ده ها سوال متداول خوانندگان گرامی در این حوزه٬ گفتاری خواندنی را برای مخاطبان محترم سایت فراهم کرده است.

اگر شما هم به دنبال روش های لاغری منطقی هستید یا سابقه لاغر شدن با روش های علمی و صحیح را دارید٬ نظرات٬ دیدگاه ها و پیشنهادات خود را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. یادمان باشد که در لاغری یا چاقی٬ آن چه اولویت دارد٬ نظر پزشک متخصص است و نه تجویز های اینترنتی.

با ما همرا باشید.

حتما بخوانید : چگونه در یک هفته ۴ لاغر شویم ؟

معضلی به نام چاقی

چگونه لاغر شویم ؟ معضلی به نام چاقی

سلول های چربی اضافی در بدن انسان٬ ترشح هورمون ها و سیگنال های التهابی را سبب شده که مسئول بیماری های مزمن مثل دیابت نوع دوم و بیماری های قلبی و عروقی است. ذائقه ایرانی ها٬ شیرین شده و زنگ خطر چاقی در ایران به صدا در امده است.

۲۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ایران٬ چاق هستند. شاید به همین خاطر است که تجارت کثیف لاغری توسط سودجویان و کلاهبرداران سایبری٬ کسب و کار پر رونقی است. رییس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در سال ۹۶ گفته بود که ۷۰ درصد ایرانی ها٬ اضافه وزن دارند و باید فکری برای کاهش وزن خود بکنند. چاقی و لاغری مفرط٬ از عوامل سرطان است.

روش های عجیب در لاغری !

بله! مواردی که در ادامه می آید٬ شما را با روش های عجیب و غریب آشنا می کند که در صنعت و تجارت لاغری امروز ایران و جهان٬ محبوب شده و مخاطبانی بالاخره دست و پا کرده تا بخاطر یک مشت دلار٬ ذهن ها را از روش های درست و علمی٬ منحرف کند.

همه ما می دانیم که روش صحیح لاغری٬ استفاده از رژیم غذای درست منطبق با قد و وزن و جنسیت و میزان تحرک روزانه بوده و با مصرف غذای سالم و ارگانیک٬ می توان کالری ورودی به بدن را کنترل کرد تا با ورزش صحیح٬ سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و از اضافه وزن ما جلوگیری کند. قرار نیست مرتب٬ بدن را در حالت کاهش یا افزایش وزن قرار داده و  سلامتی خود را در معرض مشکلات گوارشی و پوستی و . . . قرار داد. تعادل٬ بهترین استراتژی است. نه لاغری خوب است و نه چاقی.

روش های عجیب در لاغری

تمرینات ورزشی صحیح و رژیم غذایی اصولی٬ سرعت متابولیسم را افزایش می دهد و سبب سوزاندن چربی های اضافه و ایجاد هیکل عضلانی و خوش اندام خواهد شد. حفظ این وضعیت٬ مهم ترین کار است. وظیفه مهم مردمان عصر دیجیتال که کم تحرک هستند و در معرض فست فود و نوشابه های گاز دار و کیک و شیرینی  های وسوسه انگیز اینستاگرامی!٬ حفظ تعادل است. روش های عجیبی هم بعضی ها برای حفظ تعادل دنبال  می کنند:

روش های لاغری منطقی

  • سیب بو کنید. بو کردن سیب به زعم بعضی ها٬ اشتها را سرکوب می کند. البته سیب٬ پنی سیلین طبیعی بوده و برای کاهش وزن٬ مفید است.
  • استفاده از روبان: بستن روبان پارچه ای به دور شکم و فهمیدن این که روبان تنگ یا گشاد می شود٬ راهی برای لاغری است که در میان بانوان فرانسوی متداول است.
  • عکس گرفتن برای لاغری: البته منظور از عکس گرفتن برای اینستاگرام نیست. از غذای خود عکس بگیرید. آن را نگاه کنید. ببینید چه تفاوتی با غذاهای قبلی دارد. چقدر نمک و سس و ادویه و روغن دارد.
  • دفترچه لاغری: شاید خنده دار باشد! اما اگر می خواهید علمی لاغر شوید و لاغر و خوش اندام بمانید٬ باید مستندات و یافته های علمی خود را مکتوب کنید. هر چیزی مکتوب شود٬ جدی گرفته می شود و چسبندگی ذهنی برای انسان فراهم می کند تا به آن رجوع کرده  و اطلاعات خود را ارتقا دهد. کالری دریافتی را یادداشت کنید و با نظرات پزشک خود٬ تطبیق دهید.
  • غذا خوردن جلو آینه: یک تحقیق می گوید که یک سوم افرادی که جلوی آینه غذا می خورند٬ کم تر غذا می خورند.
  • از صبحانه تا شام: برای لاغری٬ باید صبحانه کامل مصرف کنید و شام را کم کنید.
  • رنگ آبی: روانشناسی رنگ می گوید که رنگ آبی٬ سرکوب کننده اشتها است. آبی کلاسیک ٬ رنگ سال ۹۹ اشتها را تشدید می کند .. .
  • شمع وانیل: وانیل٬ اشتها را کاهش می دهد. اگر چه بوی مست کننده در طراحی عطر و کیک است.

گول این عکس های اینستاگرامی را نخورید

(گول این عکس های اینستاگرامی را نخورید!)

داروی لاغری بدون رژیم

خیلی ها به دنبال روش های فوری و ضربتی برای چاقی و لاغری هستند. مخصوصا کسانی که باید خود را تا تاریخ مشخصی به خاطر عروسی و نامزدی و مهمانی و . . .  لاغر کنند! راه های ضربتی٬ خطرناک و برای سلامتی روح و جسم مضر است. نگاه به لاغری نباید با نگاه به کاهش فشار خون٬ در یک راستا باشد.

فشار خون با قرص٬ در مدت کمی کاهش می یابد. اما لاغری قرص محور٬ آسیب زا است. ملکول هایی که در لابراتوار کشف می شود٬‌ بعضا در بعد آزمایشگاهی و روی حیوانات٬ زمینه لازم برای کاهش وزن را فراهم می کند و ترمز متابولیسم است. ملکول NMTT از أن جمله است.

درباره قرص های لاغری و قرص های چاقی٬ اولویت با معاینه پزشکی و بررسی راه های جایگزین بر اساس وضعیت بیمار است و آن چه مهم است٬ رعایت دستور پزشک معالج است. مصرف قرص لاغری بدون تجویز پزشک چه در داروخانه و چه جاهای دیگر٬ کمکی به لاغری نکرده و خطرناک خواهد بود.

سونای خشک و بخار و لاغری

سونای خشک و بخار هیچ تاثیری در لاغری بلند مدت ندارد. شاید شما یک ساعت در سونا باشید و شاهد کاهش ۱ کیلو از وزن خود باشید. کاهش وزن به دلیل کاهش چربی نیست. بلکه به دلیل کاهش آب بدن است. ورزش های هوازی٬ تاثیر بهتری از سونای خشک و بخار برای لاغری و خوش اندامی دارد. کاهش آب بدن٬ به سرعت قابل جبران است و وزن از دست رفته باز می یابد. اگر شما مرتب با سونای خشک و بخار٬ باعث کاهش وزن شوید٬ پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست و لاغری صورت را شاهد هستید که روش کاملا غیر علمی برای کاهش وزن است.

اگر بیش  از ۴۰ سال سن دارید٬ برای جلوگیری از لاغری مفرط و تحلیل عضلانی٬ به جای سونا محوری٬ ورزش محوری برنامه ریزی شده را در دستور کار قرار دهید. تقویت عضلات فوقانی و تحتانی مثل سینه و بازو با وزنه زدن و ورزش٬ در دسترس است. در سونا٬ از ورزش های سنگین اجتناب و در حد کشش معمولی برای مدت محدود٬ تحرک داشته باشید. پس اگر به دلیل لاغری و چاقی به سونا می روید٬ از این کار پرهیز کنید.

کنترل وزن در فرآیند کاهش وزن را جدی بگیرید

(کنترل وزن در فرآیند کاهش وزن را جدی بگیرید)

چگونه تا نوروز ۱۴۰۰ لاغر شویم ؟

خیلی ها از بهمن ماه٬ روند لاغری خود را آغاز می کنند تا لباس های شیک و مجلسی که قرار است خیاط آن ها اماده کند برای مراسم نوروزی٬ مناسب آنان باشد. همان طور که گفتیم٬ لاغری فورس ماژوری مناسب هیچ کس نیست. ترفند های لاغری تا نوروز ۱۴۰۰ خیلی باب شده است. اگر به هر دلیلی مجبور هستید تا نوروز٬ مقداری از وزن را کاهش دهید٬ روش های زیر را در نظر بگیرید:

حتما بخوانید : تقویم ۹۹ در یک نگاه

  • هر وقت در فاصله بهمن تا اسفند٬ گرسنه شدید٬ غذا بخورید. گیاه خواری و خام گیاه خواری٬ ترفند لاغری نیست. فلسفه دیگری دارد. هر چقدر زود تر احساس سیری کنید٬ مصرف میان وعده های الکی و پر کالری را کم می کنید.
  • بهمن و اسفند٬ ماه تحرک است. همه جور تحرکی نیاز است البته با در نظر گرفتن شرایط کرونا زده جامعه ، از خرید لوازم عید تا خانه تکانی(ماسک و رعایت نکات بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا فراموش نشود !). در همه این فرآیند ها شرکت کنید. مراقب باشید که در خریدهای بیرون خانه٬‌ بستنی های ماستی و کیک های کم شکر و ذرت های پرسس و تارت های خوشمزه٬ شما را گول نزند.
  • عید ۱۴۰۰ عید نمک و شکر است متاسفانه! چرا؟ بخاطر شیرینی ها و خشکبار. ظرف ۲ هفته این همه شیرینی و خشکبار پر شکر و پر نمک مصرف می شود که یکی از ایرادات پزشکی به این روش برگزاری مراسم نوروز باستانی است که خیلی فورس ماژور برگزار می شود. از دید و بازدید ها گرفته تا خوردنی ها. نمک کم تر یعنی نیاز به آب کم تر و دفع آب اضافی بدن. رژیم کم نمک٬ یعنی تسریع سوخت و ساز چربی بدن و حداکثر سازی کالری سوزی.

لاغری تا نوروز 99

  • از زجر کشیدن تا عید٬ خودداری کنید تا وقتی با دوستان و آشنایان مواجه شدید٬ کلید واژه همه آن ها٬ لاغر شدن صورت شما نباشد! میزان کالری سوزانده شدن بدن شما باید بیش از کالری ورودی باشد. پس٬ تحرک بایدت فرزند! تحرک! مردمان روزگار ما٬ با معضل کم تحرکی و زیاد نشستن روبرو هستند. این ها سیگنال های خوبی برای تجارت لاغری و چاقی است و نه برای صنعت بهداشت و سلامت.
  • فرهنگ آرام غذا خوردن را تقویت کنید.
  • فرهنگ درست جویدن غذا را تقویت کنید.
  • اگر به دنبال سبزه ذرت در سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۰ هستید٬ پس از غلات با دانه های گندم در رژیم غذایی خود استفاده کنید و آن را با ماست کم چرب همراه کنید. توت فرنگی و تمشک و این چیزها هم برای طعم دادن مناسب است.
  • سبزیجات را جدی بگیرید. پروتئین های غیر حیوانی هم مناسب لاغری و خوش اندام ماندن است.
  • از چای سبز به صورت مستمر خودداری کنید.
  • صبحانه باید کامل باشد اما نهار را باید کامل و کم کالری مصرف کرده و شام را هم مثل اروپایی ها٬ زود میل کنید تا فرصت کافی برای هضم غذا قبل از خواب داشته باشید.
  • ژله بدون قند شما را گول نزند. باید کم مصرف شود. کلا٬ مصرف ژله عالی است به خصوص برای بانوان.
  • دمنوش های لاغری٬ طبق اعلام مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی٬ فریب افکار عمومی است به آن بها ندهید. کاهش ۱۰ کیلو وزن در یک هفته با دمنوش لاغری .. . .٬ دروغ است.

تعطیلات نوروز بدون چاقی

  • ترکیب عسل و دارچین٬ هم برای ماساژ پوست صورت مناسب است و هم کلسترول مزمن را درمان کرده و برای برنامه های علمی کاهش وزن٬ مفید گزارش شده است.
  • مصرف قند مصنوعی و شیرین کننده ها٬ تاثیر در کاهش وزن ندارد.
  • اگر رژیم خودسرانه داشته باشید٬ چروک پوست و ریزش مو را تجربه خواهید کرد.
  • با شکم گرسنه خوابیدن٬ یک اشتباه بزرگ است.
  • بدانید که لاغری نادرست در ۲ ماه پایانی سال٬ بستر کمبود کلسیم٬ فشار خون٬ دیابت٬ بیماری های قلبی و عروقی خواهد بود. پس خود را در سال جدید٬ به دردسر نیازندازید. عید٬ ۱ هفته از پنجاه و اندی هفته سال است و نه بیش تر!

اشتباهات لاغری

یک رژیم غذایی سالم٬ رکن دستیابی شما به لاغری و لاغر ماندن و خوش اندام بودن است. اگر به دنبال لاغری هستید اما رژیم غذایی سالم ندارید٬ بدانید ره به ناکجا آباد دارید. رژیم غذایی یعنی چی؟ یعنی برنامه غذایی. برنامه غذایی را چه کسی می دهد؟ برنامه ریز. برنامه ریز غذایی کیست؟ متخصص تغذیه و پزشک مجرب و نه بدنساز و مشاور اینترنتی ناشناس!

رژیم های غذایی نادرست٬ افیون چافی و لاغری عوام است. اشتباهات رژیم غذایی با گذشت زمان٬ می تواند اثر مخرب خود را نشان داده و بی نتیجه شدن تلاش ها ما را به ارمغان آورد. اشتباهات رژیم غذایی٬ سلامت انسان را تهدید می کند. رژیم غذایی باید متعادل باشد. اگر دنبال روش دلخواه هستید٬ تعادل باید آرمان شما باشد.

بعضی ها چون هم وزن دختر خاله و پسر عمه و مادر و همکار اداره هستند٬ رژیم غذایی وی را برای کاهش وزن دنبال می کنند که کاملا غلط است. این مثل همان روش اشتباهی است که افراد در لیفتینگ صورت دنبال می کنند. چون روش لیزر برای سفت شدن پوست صورت در دوست و برادر و خواهر جواب داده است٬‌ آن ها نیز کورکورانه تقلید می کنند.

بزرگ ترین اشتباه در رژیم غذایی٬ محدود کردن رژیم است. رژیمی که زجر آور باشد٬ به درد ۱ روز هم نمی خورد چه برسد به درد چند هفته و چند ماه. دنبال این روش ها در عصر مدرن نباشید. چون خیلی زود خسته شده یا آسیب های روحی و جسمی برای شما به دنبال می اورد.

خشکبار به اندازه کافی٬ چربی سوز است

(خشکبار به اندازه کافی٬ چربی سوز است)

تنوع برنامه غذایی در رژیم غذایی صحیح لاغری٬ یک اصل است. پرهیز از کربوهیدرات ها٬ نشاسته ها٬ میوه ها و امثالهم٬ شاید منطقی باشد اما در دراز مدت٬ سلامت شما را تهدید می کند. مراقب باشید با رژیم لاغری٬ مغز و قلب را خسته نکنید. مغز و قلب شما نباید قربانی لاغری شما برای عروسی و نامزدی و عید نوروز باشد!

اگر فکر می کنید که نوشیدن ناکافی آب٬ تسریع لاغری است٬ اشتباه می کنید. تامین آب مورد نیاز بدن٬ بر اساس جنیست و قد و وزن و تحرک٬ بخشی از برنامه غذایی سالم خواهد بود. آهنگ سوخت و ساز بدن را مختل نکنید. این که بعضی ها فکر می کنند فقط باید ۳ لیتر آب در روز مصرف کننده و بقیه اش٬ دفع سدیم و کلسیم و این چیزهاست٬ اشتباه است!

کارگر کارخانه ذوب آهن یا فوتبالیست یا نوجوانی که در مناطق گرم سیر زندگی می کند٬ اگر بخواهد در روز فقط ۲ لیتر آب مصرف کند که زنده نخواهد ماند! مصرف آب٬ باید متعادل اما بر اساس نیاز بدن باشد. کسی که روزانه ۱۰ کیلومتر می دود که مصرف آب آن به اندازه یک پیر مرد ۸۰ ساله نیست!

گول سالاد را نخورید. سالادهای خوش آب و رنگی که پر از نمک و چربی اشباع است را فراموش کنید.

حتما بخوانید : صفر تا صد مسابقه عصر جدید احسان علیخانی

سریع ترین راه برای آب کردن چربی شکم و پهلو

آب کردن چربی شکم و پهلو هم فورس ماژور نمی شود. بدون رژیم غذایی سالم و برنامه ریزی شده و بدون ورزش٬ امکان ندارد. البته اگر٬ روش های جراحی تهاجمی٬ آرمان شما نباشد. لاغری و تناسب اندام٬ برای بدنی خوش استایل لازم است. اما همان طور که چربی شکم و پهلو٬ یک هفته ای و یک ماهه ایجاد نشده است٬ یک هفته ای هم به دنبال حذف آن نباشید.

برای کوچک کردن چربی شکم و پهلو  :

  • هر کاری می کنید زیر نظر پزشک متخصص باشد.
  • روش جراحی٬ حتما آخرین گزینه باشد.
  • یک لیوان آب پرتقال و آب هویج در دستور کار روزانه باشد.
  • یک فجان چای سبز مناسب است.
  • مصرف میوه با آب٬ کار ساز است.
  • آب گریپ فروت را دریابید.
  • لیمو و زیتون از رژیم غذایی حذف نشود.
  • رژیم غذایی سالم بدون تحرک، بی فایده است و در بلند مدت٬ تاثیری نخواهد داشت.

نقش یوگا و تردمیل و طب سنتی در لاغری

نقش یوگا و تردمیل و طب سنتی در لاغری

هر ۲ در لاغری درست و اصولی٬ نقش دارد. اما باید برنامه ریزی شده باشد. تردمیل زیاد٬ افیون مفاصل است. طب سنتی که بدون نظر پزشک معالج باشد و با توصیه های عطاری چی ها باشد هم به درد نمی خورد. یوگا٬ نقش خوبی برای مقابله با استرس دارد. استرس٬ عامل شناخته شده برای تجمع چربی است. استرس٬ سوخت و ساز را کند می کند. بسیاری از بانوانی که تحت عامل استرس هستند٬ چاق هستند. یوگا باید اصولی دنبال شود و آرمان آن٬ بلند مدت باشد. انتظار معجزه ۲ هفته ای از یوگا و طب سنتی و تردمیل نداشته باشید.

خواب و ورزش

خواب و ورزش کافی٬ عامل مهمی برای کاهش وزن است.  خواب کم٬ شما را چاق می کند. صورت را لاغر و مشکلات روحی و روانی ایجاد می کند. بدن٬ خیلی زود٬ گرسنگی را با خواب آلودگی٬ اشتباه می گیرد. ۸ ساعت خواب نیاز است. خواب هم در شب انجام می شود نه روز. چون اثر مغناطیسی جاذبه زمین در شب کم تر است.

طبق اعلام رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی٬ استفاده بی رویه از غلات و نشاسته و کم تحرکی٬‌ مهم ترین دلایل چاقی ایرانیان است. حذف  چربی ها٬ منجر به چاقی می شود و به  جای حذف٬ باید ورزش کرد تا سوخت و ساز بدن افزایش یابد.

لاغری با میوه

لاغری با میوه

خطری که لاغری با میوه دارد این است که بدن شما را در معرض کمبود انواع پروتئین قرار می دهد. چرا که بدن از ذخایر موجود استفاده کرده اما پس از اتمام ذخایر٬ لاغری همراه با ضعف را احساس خواهید کرد. چون میوه، اسید چرب و پروتئین ندارد. رژیم گیاه خواری باید توسط متخصص تغذیه نوشته شود و متنوع باشد و همه گروه های غذایی را شامل شود. شما نباید برای لاغری٬ شش واحد غلات و چربی را از برنامه غذایی خود حذف کنید. هر رژیمی  که باعث شود بیش از ۶ کیلو در ماه کاهش وزن داشته باشید٬ علمی نیست  و مردود است.

بهترین روش برای لاغری با میوه یا بی میوه٬ لاغری در حد ۲ تا ۴ کیلو در ماه است. البته قضیه  جراحی و تشخیص پزشکی فرق دارد. چربی های دیواره قلب و کلیه نباید از بین برود.

یک توصیه مهم برای لاغری

فرآیند لاغری خوب است که آسیب زا نباشد. مستمر باشد و آرمانش٬ افزایش سلامتی و تحرک بیش تر و زندگی بهتر و بیش تر شما شود. فرآیندی در لاغر شدن مطلوب است که کم هزینه باشد. تهاجمی نباشد. شما را خوش استایل کند و فرهنگ ورزش کردن٬ خواب کافی و آب کافی را در شما تقویت کند.

یک توصیه مهم برای لاغری

کتاب های مفید برای پاسخ به : چگونه لاغر شویم ؟

  • کتاب فردا خیلی دیر است … از امروز شروع کنید. اثر سیامک فرسادی نژاد٬ ترجمه سیامک فرسادی نژاد از موسسه سامه- نشر سال ۱۳۷۷
  • کتاب کوچک رژیم درمانی – نوشته رضا حجازی فرهمند- نشر کانون فرهنگی آموزش- سال ۱۳۸۱
  • کتاب درمان طبیعی چاقی و لاغری نوشته هانیه صفری- نشر رز قلم. سال ۱۳۹۷
  • کتاب مجموعه تندرستی و تغذیه و رژیم لاغری درست . نوشته مریم عابد پور و فرزاد منصوری یزدی- نشر برادران منصوری- سال ۱۳۸۹
  • کتاب برنامه ۱۴ روزه برای کاهش وزن – نوشته بهمن محمدی – نشر آفتاب اندیشه سال ۱۳۸۹
  • کتاب رژیم های غذایی چاقی، درمان لاغری، نوشته محسن احمدی- نشر حسین فهمیده- سال ۱۳۸۴
  • کتاب رژیم لاغری سریع، نوشته استیلمن- ترجمه اعظم فطرتی. سال ۱۳۹۷
  • کتاب لاغری و تناسب اندام بر اساس گروه های خونی – نوشته آنیتا کوزاریس- ترجمه اکرم آرخ- نشر سعید نوین- سال ۱۳۹۰
  • کتاب ایروبیک و کاهش وزن در منزل مخصوص آقایان و بانوان – نوشته سمیرا سلطانی- نشر بوستان سال ۱۳۹۰

کتاب های مفید لاغری

کاهش وزن با لاغری و ضعف در اندام٬ اشتباه نگیرید. ۱۰۰ سال پیش مردمان آن عصر٬ این روش های عجیب لاغری و چاقی را نداشتند و بعضا عمر و زندگی سالم تر و بیش تری از مردمان عصر ۲۱ داشتند. پس به اشتباهات فکر کنید. دارو های لاغری و چاقی٬‌ حتی در غرب هم چاره ساز نبودند. دارو های مجاز لاغری هم کم ضرر نیستند.

سبک زندگی سالم را فراموش نکنیم.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=32004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. بهترین روش لاغری با استفاده از توصیه های طب سنتی اسلامی هست.من حدود ۲۰ کیلو کم کردم بدون بازگشت.مهمترین توصیه نخوردن ناهار.صبحانه خوب و شام سر شب و ترجیحا سبک.

  2. عالی بود لطفا بیشتر از این نوع مقاله بذارید سپاس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .