26

کاشت مو و همه چیز درباره روش‌ها ، مزایا ، معایب و قیمت کاشت و پیوند مو

  • کد خبر : 31639
  • 28 اردیبهشت 1398 - 14:58
کاشت مو و همه چیز درباره روش‌ها ، مزایا ، معایب و قیمت کاشت و پیوند مو

روش‌های زیادی برای پیوند و کاشت مو (Hair Transplantation) آقایان و بانوان وجود دارد و هر یک نیز٬ معایب و مزایای خاص خود را دارد. ایران٬‌ یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای انجام اعمال جراحی تهاجمی و غیر تهاجمی در حوزه زیبایی بوده و مقصد گردشگری سلامت خاورمیانه. اما ارزان بودن و سریع بودن٬ […]

روش‌های زیادی برای پیوند و کاشت مو (Hair Transplantation) آقایان و بانوان وجود دارد و هر یک نیز٬ معایب و مزایای خاص خود را دارد. ایران٬‌ یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای انجام اعمال جراحی تهاجمی و غیر تهاجمی در حوزه زیبایی بوده و مقصد گردشگری سلامت خاورمیانه. اما ارزان بودن و سریع بودن٬ نباید سبب شود تا هر فردی٬ آخرین گزینه را در فهرست اولین انتخاب خود قرار دهد.

این گزارش٬ اهتمامی است برای آشنایی شما با تکنیک های مختلف و مزایا و معایب هر یک و هم چنین نکته هایی که باید برای داشتن مو های پر پشت و پر تراکم بدانید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : صفر تا صد کاشت مو

داستان کاشت مو

جراجی چشم٬ جراحی چاقی و لاغری و جراحی تهاجمی زیبایی و پیوند و کاشت مو و ابرو و لیفتینگ صورت٬ از جمله متداول ترین جراحی های صنعت بهداشت و درمان ایران است که به دلیل هزینه های پایین و کیفیت بالای انجام آن توسط پزشکان مجرب ایرانی٬ سبب شده تا ایران٬ قطب گردشگری سلامت خاورمیانه باشد. سالانه صدها هزار نفر از سراسر جهان به ایران سفر می کنند تا جراحی زیبایی٬ چشم٬ چاقی و لاغری و هم چنین پیوند و کاشت مو انجام دهند که به دلیل هزینه پایین و سرعت عمل و عدم نیاز به بیهوشی و بستری شدن طولانی مدت٬ ترغیب جامعه به استفاده از این اعمال زیبایی٬ روند صعودی پیدا کرده است.

داستان کاشت مو

(هیچ بهترین روش پیوند و کاشت مو نداریم و هر تکنیکی بر اساس حال کاندید عمل و معاینه کامل٬ انتخاب می شود)

نکته ای که باید درباره همه این جراحی ها به خصوص لیفتینگ صورت و زیبایی و پیوند و کاشت مو بیان کرد٬ اهمیت توجه به انجام این فعالیت ها توسط پزشک متخصص و مجرب در محیطی بهداشتی و استاندارد است. از همه  مهم تر٬ بیمار٬ باید کاندیدای مناسب این جراحی ها باشد.

متاسفانه بسیاری از کسانی که برای جراحی های زیبایی یا کاشت مو و پیوند به جامعه پزشکی مراجعه می کنند٬ بدون این که راه های جایگزین را زیر نظر پزشک٬‌ بررسی کرده باشند و معاینه درستی صورت گرفته باشد٬ راه آخر را انتخاب می کنند. همیشه راه آخر٬ بهترین گزینه نیست.

کاشت موی دیوید بکهام

(دیوید بکهام٬ ستاره سابق منچستریونایند انگلستان و همسر ویکتوریا بکهام٬ از سلبریتی های دنیای مد است که پیوند و کاشت تار ها در او به طور موفقیت آمیزی انجام شد)

اگر شما با مشکل ریزش مو یا پر پشت نبودن مو مواجه هستید٬ مراجعه به پزشک برای پیوند و کاشت مو و مشاهده معجزه بر اساس شنیده ها و خوانده ها٬ اقدام اثربخش و صحیحی نیست. چرا که طبق طب فرا درمان نگری٬ زنجیره علت هایی که سبب ریزش مو یا پر پشت نبودن مو در بخش های مختلف سر می شود٬ باید بررسی شود و به جای معلول درمانی٬ علت درمانی در دستور کار قرار بگیرد.

فرهنگی که میان ایرانیان٬ خیلی مورد توجه نیست و رژیم ارجاع در صنعت سلامت کشورمان٬‌ تلاش دارد این روش و دیدگاه را در میان نسل قدیم و جدید٬ اصلاح کند.

تکنیک های خاص برای کاشت و پیوند

(الگوهای مختلفی در طاسی مردان وجود دارد که تکنیک های خاص خود را برای کاشت مو  و پیوند طلب می کند)

افرادی که به دنبال پیوند مو طبیعی هستند٬ گاها به خاطر افزایش سن٬ موقعیت اقلیمی٬ استرس یا مشکلات تغذیه و رژیم غذایی پر شکر یا پر نمک٬ مو های طبیعی خود را از دست داده و همین عامل٬ سبب کاهش اعتماد به نفس آن ها شده است. عده دیگر٬ افرادی هستند که این مشکل٬ ناشی از تصادفات و سوختگی و سوانح است و به صورت غیر طبیعی بر آن ها حاکم شده و چاره ای جز روی آورن به اعمال پیوند٬ ندارند.

در هر دو گروه٬ که احتمالا٬ شما خواننده گرامی هم در یکی از این دو دسته جای می گیرید٬ آرزو ها و انتظارات در عمل پیوند٬ باید با واقعیت های علمی روز جهان٬ منطبق و همراستا باشد. متخصص و جراح پیوند مو٬ تنها کسی است که صلاحیت بررسی وضعیت بیمار را دارد. آن هم بیماری که کاندید این کار باشد. نه هر مراجعه کننده ای که با کم مویی مبتلا است.

حتما بخوانید : تقویم سال ۹۸ در یک نگاه

تبلیغات کاشت مو

(فقط به تصاویر BEFORE  و AFTER استناد نکنید)

هشدار به آقایان و بانوان برای کاشت مو

اگر کم تر از ۳۰ سال سن دارید٬ از انجام عمل پیوند و کاشت مو ٬ خودداری کنید و به جای معلول درمانی٬ علت درمانی کنید. جراحان و متخصصان پیوند معتقد هستند که به محض آغاز ریرش٬ از مراجعه به پزشکان برای عمل پیوند و کاشت مو ٬‌ خودداری شود. متاسفانه٬ برخی از کلینیک ها٬ به مراجعه کنندگان کم سن و سال٬ در این باره اطلاعات لازم نمی دهند و سلبریتی های فوتبالیست که این کار را انجام و در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند٬ تبلیغ کننده غلط این رفتار هستند.

کاشت مو در افراد زیر 30 سال

توجه داشته باشید که اگر شما زیر ۳۰ سال سن داشته باشید و برای ریزش٬ تحت عمل جراحی تهاجمی یا غیر تهاجمی قرار بگیرید٬ این احتمال وجود دارد که ظاهر شما به نسبت قبل از پیوند٬ بهتر نشود. مخصوصا اگر٬ عمل  جراجی زود انجام شود٬ احتمال ریزش شمار بیش تری از تار ها در آینده٬‌ وجود خواهد داشت و تار مو کافی برای برداشت از مناطق پر پشت٬ در دسترس نخواهد بود. بنابراین گام اول در پیوند٬ این است که از ریزش تار های بیش تر٬‌ جلوگیری شود. آن هم زیر نظر پزشک متخصص و نه آرایشگر مردانه و زنانه و تجویزهای اینترنتی شبکه های اطلاع رسانی!

مراقب تبلیغات فریبنده باشید

تبلیغات فریبنده ی کاشت مو

در برخی از سایت ها و شبکه ها٬ ادعا شده است که پیوند و کاشت مو به صورت تضمینی انجام می شود و در یک جلسه٬ ده ها هزار تار٬ پیوند زده می شود و برای همه سنین آقایان و بانوان٬ تجهیزات تخصصی وجود دارد. با تصاویر نیز  چنین القا می شود که این کار مسوبق به سابقه بوده است. توجه کنید که همه روش های پیوند و کاشت مو ٬ برای همه افراد٬ پاسخ گو نیست و استفاده از تکنیک مربوطه و فناوری مربوطه٬ پس از معاینه بیمار و به تشخیص پزشک متخصص انجام می شود. لذا باید مراقب ترفندهای بازاریابی کلینیک ها و موسسات پیوند و کاشت مو بود.

پیوند مو در مردان با موهای کم پشت

(روش FUE HAIR TRANSPLANT)

پیوند برای مردانی که مبتلا به ریزش هورمونی یا کم پشتی بوده یا زنانی که مبتلا به ریزش مو هورمونی هستند٬ مناسب خواهد بود. طبق نظر متخصصان جراحی عمومی٬ اگر هنوز چهل درصد تراکم تار مو های شما کاسته نشده است٬ به دلیل کمبود فضا٬ بستر خوبی برای کاشت مو ٬ فراهم نیست. اگر فرآیند کاشت مو ٬ بدون معاینه درست انجام شود٬ ریشه های اطراف٬ آسیب خواهند دید و سبب بروز جوش های چرکی می شود.

علت ریزش مو

علت ریزش٬ دلایل بسیاری دارد. موقعیت جغرافیایی محل زندگی شما٬ نوع تغذیه شما٬ میزان خواب شما٬ میران مصرف آب٬ استرس٬ موضوعات وراثتی و ده ها موضوع دیگر٬ می تواند از دلایل ریزش باشد. اما فاکتور وراثت٬ مقوله ای است که بسیاری از پزشکان در این حوزه بر آن تاکید داشته و از دلایل اصلی ریزش می دانند. کچلی سکه ای که یکی از مشکلات شایع در مردان است و هم چنین طاسی مردانه که ANDROGENIC ALOPECIA نام دارد٬ بعضا عامل وراثتی دارند و در شکل زیر مشاهده می کنید.

کاشت مو در خانم ها

در بانوان نیز یکی از علل شایع ریزش٬ فاکتور وراثت است و هورمونی به نام DHT است. توجه کنید که بانوان و آقایان در عصر دیجیتالی جدید که کم تحرکی و دیبابت (بیماری خاموش قرن)٬ مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است٬ سبک زندگی اشتباه و رفتار های نادرست دارند که اختلال تغذیه ای و رژیم غلط لاغری از آن جمله است. همه این ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در تراژدی فراگیر ریزش٬ تاثیر گذار است.

ریزش موی سکه ای و کاشت مو

این تصور که کسانی که کلاه٬ زیاد بر سر می گذارند٬ با ریزش گسترده مواجه خواهند شد٬ سخن علمی نیست. حتما پدر بزرگ و مادر بزرگ های خود را دیده اید که گاها در ۳۶۵ روز سال٬ ۹۰ درصد مواقع در داخل و بیرون خانه٬ کلاه بر سر دارند و در سن ۸۰ سالگی٬ تار های سفید پر پشت دارند.

کاشت مو در افراد سن بالا

پس٬ مقوله ریزش را به استحمام و کلاه بر سر گذاشتن٬ نباید نسبت دارد. از طرفی٬ روزانه تعدادی از تار ها٬ به صورت طبیعی می ریزد و تعداد دیگری٬ جایگزین می شود. مهم این است که تعادل بین ریزش و رویش برقرار باشد و سعی کنیم با سبک زندگی سالم٬ این تعادل را حفظ کنیم.

روش های کاشت و پیوند مو

در برخی از مردان٬ ریزش در منطقه فرق سر افزایش می یابد و کم پشتی مو٬ قابل مشاهده است. اگر مبتلا به این الگوی طاسی هستید٬ اگر در پشت سر شما٬ تراکم تار ها به اندازه کافی باشد٬ متخصص می تواند در یک عمل٬ منطقه طاس را پوشانده و در صورت نیاز٬ تراکم منطقه را افزایش دهد. اگر با این وضعیت روبرو هستید و سن شما کم تر از سی و پنج سال است٬ بهتر است برای کند کردن روند پیشرفت ریزش٬ دارو٬ طبق دستور و تجویز پزشک متخصص٬ مصرف شود.

مراحل کاشت مو

روش های پیوند و کاشت مو

به نکات زیر توجه کنید:

  • در تکنیک های جدید پیوند و کاشت مو ٬ ریشه تار ها٬ تک به تک از ناحیه پر پشت به ناحیه دچار ریزش٬ منتقل می شود. از تار های پشت سر استفاده می شود نه بخش پیشانی. چون بخش پشت سر٬ تحت تاثیر هورمون ها٬ قرار نمی گیرد. چون٬ گیرنده هورمونی ندارند.

 تکنیک های جدید کاشت مو

(روش FUT)

  • از پیوند و کاشت مو ٬ می توان برای ترمیم ابرو و مژه و ریش و سبیل استفاده کرد. در هر فولیکول٬ یک تا سه تار رشد می کند که در تکنیک پیوند و کاشت مو ٬ این فولیکول ها یا ریشه٬ به بخش دچار ریزش٬ انتقال می یابد.
  • ۲ روش اصلی و شناخته شده برای پیوند و کاشت مو ٬ FUT و FIT است.

۲ روش اصلی و شناخته شده برای کاشت مو

(محصول عمل FIT)

  • روش FUT یا  Follicular Unit Transplantation در کاشت مو و پیوند٬ یک نوار کوچک از تار های پشت سر به ضخامت ده تا پانزده میلی متر و به طولی که پزشک تشخیص می دهد٬ با روش جراحی٬ برداشته و به بخش دچار ریزش٬ انتقال پیدا می کند. نتیجه این روش٬ مطلوب گزارش شده است.

  • روش FIT در کاشت مو و پیوند٬ اقدامی است بدون جراحی و خون ریزی و بر اساس آن٬ فولیکول ها از ناحیه پر پشت پشت سر٬ جدا می شوند و و در ناحیه کم پشت٬‌ کاشته می شوند. برای مواردی که روش FUT انجام شده و برای افزایش تراکم٬‌ نیاز به پر پشت شدن است٬ کارایی خوبی دارد.
  • در هر روش کاشت مو و پیوند٬ ۲ تا ۳ هفته باید به تار ها فرصت داد تا رشد کنند. در فاز استراحت٬ شاهد ریزش هستیم که نگران کننده نیست و بعضا چند ماه هم به طول می انجامد. اما دوباره شاهد رویش هستیم و به همین خاطر٬ این عمل را در یک بازه دوازده ماهه٬ به دنبال نتایج مطلوب آن باشید.

روش FIT در کاشت مو

  • روش SAFER در واقع روشی است با دستگاه PUNCH MATICK که تار های زنده و قابل نمو و رشد٬ به صورت اتوماتیک از پشت سر برداشته و به ناحیه کم تراکم٬ انتقال می یابد. سرعت و کارآیی این روش٬ مطلوب گزارش شده است و شاهد خون ریزی و برش مثل روش FUT نیستیم. نیاز به پانسمان نداشته و با بی حسی موضعی کاربرد دارد و ظرف ۷ تا ۱۰ روز٬ شاهد ترمیم مقطعی هستیم. در این روش هم باید ۱۰ تا ۱۲ ماه برای تراکم کامل٬ زمان داد تا تار ها از فاز استراحت خارج شده و ترمیم کامل شود.

روش های کاشت BHT برای کاشت مو

  • روش BHT روشی است که از تار های کتف و سینه و ران برداشته و در قسمت های کم پشت٬‌ کاشته می شود. برای همگان٬ کاربرد ندارد. اما برای کسانی که بانک موی کافی ندارند٬ مطلوب است.

داستان میکرونیدلینگ٬ مزونیدلینگ٬ مزوکربونیک و اسکالپ تراپی

حتما درباره این ۴ موضوع هم زیاد در تبلیغات شنیده اید و دیده اید. مزونیدلینگ٬ تکنیکی برای جوان سازی و شادابی پوست به روش غیر تهاجمی  که باعث کلاژن سازی پوست و درخشندگی آن می شود. از سوزن استفاده می شود تا باعث کلاژن سازی پوست شود. یکی از فرق هایش با میکرونیدلینگ آن است که قطر سوزن هایی که به کار می رود٬ خیلی زیاد نیست. از این روش ها برای تقویت فولیکول ها و جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. جذب دارو در هر یک از این روش ها نیز متفاوت است. مزو کربونیک هم برای رفع ترک های پوستی در فرآیند پیوند و کاشت مو کاربرد دارد.

هاشور زدن کف سر

اسکالپ تراپی یا میکرو اسکالپ هم به معنی هاشور زدن کف سر است. اگر دچار کم پشتی سر هستید و روش های کاشت مو و پیوند جواب نمی دهد  و ریزش مقطی دارید و در بخش خط شکستگی سر٬ خون رسانی کافی نیست٬ این روش کاربرد دارد. این روش با روش ترنسپلنت (FIT/FUT/SUT) فرق دارد.

۱۰ نکته درباره کاشت مو

(مزوتراپی)

۱۰ نکته درباره کاشت مو

  • در سال های اخیر بسیاری از مراکز غیر مجازی که در حوزه کاشت مو و پیوند فعالیت می کردند٬ تعطیل شدند. لذا همواره از مراکز مجازی که مجوز از وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی دارند٬ برای کاشت تار و ریش و ابرو استفاده کنید.
  • شست و شوی زیاد باعث ریزش نمی شود. اما نوع ماده شوینده٬‌ تاثیر منفی در بافت و مقاومت تار دارد.
  • از صابون و شامپو که ph قلیایی دارند استفاده نکنید.
  • تراشیدن با تیغ و کندن تار سفید٬ تاثیری در افزایش ضخامت و تعداد تار ها ندارد.
  • روش PRP برای تقویت و تغذیه فولیکول ها بوده تا کیفیت تار ها افزایش یابد و مکانیسم ترمیم٬ تسریع شود و از ریزش بیش تر جلوگیری شود.
  • روش مزوتراپی٬ یک روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است و ویتامین تراپی را بر عهده دارد و بایستی توسط پزشک انجام شود تا کلاژن سازی را تسریع کند. برای همه افراد٬ کاربرد ندارد و کاندید آن باید به خوبی معاینه شود.
  • بهترین سن پیوند مو بین سی تا چهل و پنج سال است و در سنین بالا تر هم امکان پذیر بوده اما اثربخشی آن کم تر خواهد بود.
  • اگر رژیم غذایی سخت و شخصی دارید و زیر نظر متخصص تغذیه یا پزشک نیست٬ کاندید خوبی برای ریزش تار ها در کوتاه مدت و بلند مدت خواهید بود.
  • اگر در رژیم غذایی شما، مصرف آب یه همراه غذا زیاد است٬ دچار کمبود سدیم خواهید شد که از عوامل ریزش خواهد بود.
  • اگر می خواهید خود شما و فرزندان شما٬ از تار های خوب و پر پشتی برخوردار باشند٬ سبزی٬ لبنیات٬ پروتئین حیوانی٫ کربوهیدرات و میوه جات را حذف نکنید.
  • ریزش در مردان و زنان٬ یکسان نیست و روش های یکسانی هم برای درمان ندارد.
  • ریزش تار ها در زنان معمولا ارثی است و طاسی با الگوی FPHL اطلاق می شود.
  • اگر بیش از ۵۰ درصد تار ها ریخته باشد٬ مزوتراپی و روش های دارویی٬ جوابگو خواهد بود.
  • اگر قصد ندارید همه بخش های سر را اصلاح کنید٬ روش FUT توصیه می شود. مخصوصا برای کسانی که قسمت جلوی سر خالی  است. زمان در FUT کم تر از روش FIT است.
  • هیچ بهترین روش کاشت مو و پیوند نداریم. مراقب آگهی های فریبنده باشید. تا معاینه کامل ناحیه سر توسط متخصص با ابزار های پیشرفته و مدرن صورت نگیرد و مشاوره تخصصی بسته به شرایط شما ارائه نشود و روش های جایگزین معرفی نگردد٬ همه برداشت ها و انتظارات شما٬ آرزویی خیالی خواهد بود!
  • از کتاب های مراقبت از پوست و مو همیشه استفاده کرده و در فرهنگ کتابخوانی خود در طول سال٬‌ وارد کنید.

راز مو های پر پشت اولویا پالرمو

(اولویا پالرمو٬ راز مو های پر پشت خود را تغذیه و خواب مناسب و ویتامین تراپی می داند)

همراه گرامی

اگر شما هم تجربه کاشت مو دارید یا درباره روش های مدرن پیوند مو نیازمند اطلاعات هستید، تجارب و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با عصر شهروند در میان بگذارید.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=31639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .