2

کاهش ۳۹ درصدی بارش در تهران

  • کد خبر : 300114
  • 19 فروردین 1403 - 11:48
کاهش ۳۹ درصدی بارش در تهران
مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: از ابتدای سال زراعی (اول مهر ۱۴۰۲) تا ۱۵ فروردین سال جاری این استان نسبت به بلندمدت ۳۹ درصد کاهش بارش داشته است.

به گزارش عصرشهروند، مازیار غلامی ، درباره وضعیت بارش باران و دمای استان تهران اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی یعنی از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه جاری به شکل پهنه‌ای درسطح استان ۱۲۰ میلیمتر بارش داشتیم که نسبت به بلند مدت ۳۹ درصد و نسبت به سال قبل چهار درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تمام شهرستان‌های استان تهران به جز سه شهرستان هم نسبت به بلندمدت و هم نسبت به سال قبل کاهش بارش داشته‌اند. بر این اساس تنها شهرستان‌های فیروزکوه ۴۰ میلیمتر، دماوند۲۰ میلیمتر و شهریار ۱۴ میلیمتر هم نسبت به سال قبل و هم نسبت به میانگین بلندمدت بارش بیشتری دریافت‌ کرده‌اند.

مدیر کل هواشناسی استان تهران درباره وضعیت دما در فروردین و اردیبهشت ماه جاری گفت: از نظر تغییرات دما از ابتدای سال زراعی یعنی از اول مهر ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه جاری متوسط  دمای تهران ۲ درجه سانتیگراد نسبت به میانگین بلند مدت و ۱.۵ درجه نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌های فصلی حکایت از این دارد که طی نیمه دوم فروردین و اردیبهشت متوسط دمای استان ۱ تا ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از نرمال خواهد بود و متوسط بارش هم درخوشبینانه ترین حالت نزدیک به وضعیت نرمال پیش‌بینی می‌شود.

غلامی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه استان تهران نسبت به بلندمدت ۳۹ درصد کاهش بارش دارد بنابراین هم مردم و هم نهادهایی مانند وزارت جهاد کشاورزی باید مدیریت مصارف آب و صرفه جویی را مد نظر قرار دهند زیرا بارش‌ها نتوانسته مساله کم آبی تهران را حل کند. منبع 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .