8

کدام املاک را شهرداری تهران نمی فروشد؟!

  • کد خبر : 295424
  • 15 فروردین 1402 - 7:42
کدام املاک را شهرداری تهران نمی فروشد؟!
مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت املاک شهرداری که کاربری فرهنگی دارند از دایره اقتصادی شهرداری خارج شده‌اند و این املاک در لیست فروش قرار ندارند.

به گزارش عصرشهروند ، ابوذر مختاری درخصوص نحوه فروش املاک شهرداری تهران گفت:‌ «برای فروش املاک، بورس یکی از ابزار است، مزایده و تهاتر هم روش‌های دیگری است که استفاده می‌شود. در تمامی این موارد کارشناس رسمی براساس سامانه جامع املاک، ملک را کارشناسی و قیمت‌گذاری می‌کند و در تهاتر و مزایده هم فرایند فروش شفاف است.»

وی ادامه داد: «سرعت، زمان و صرفه و صلاح در اولویت دستگاه‌های اجرایی است. ممکن است یک منطقه به این نتیجه برسد که اگر ملک را امروز تهاتر کند سرعت کار بهتر است و ممکن است منطقه دیگری از روش مزایده یا عرضه در بورس استفاده کند. هیچکدام از این راه‌ها را مسدود نکردیم و همچنان عرضه املاک در بورس دنبال می‌شود.»

مختاری درخصوص فروش املاکی که ارزش فرهنگی و میراثی دارند اما ممکن است به ثبت میراثی نرسیده باشند مانند خانه شهرداران در دوره گذشته، تلاش برای فروش ساختمان روزنامه اطلاعات در این دوره از مدیریت شهری هم گفت: «املاکی که موضوعیت فرهنگی داشته باشند را نمی‌فروشیم، اما در خصوص فروش روزنامه اطلاعات، قرار است این ملک به بانک شهر واگذار شود که متعلق به شهرداری است و قرار نیست این ساختمان را تخریب کنند بلکه می‌خواهند از آن استفاده اداری کنند. ما قصد فروش هیچ ملکی که ارزش فرهنگی دارد را نداریم و هر ملکی که موضوعیت و کاربری فرهنگی دارد از دایره اقتصادی شهرداری خارج است و حتی درخصوص جابه‌جایی بهره‌بردار آن نیز معاونت اجتماعی و در کمیسیون بند ۶ تصمیم‌گیری می‌شود.» منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=295424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .