10

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران تصویب شد

  • کد خبر : 265559
  • 26 مرداد 1399 - 16:28
گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران تصویب شد
اعضای شورای اسلامی شهر تهران گزارش تفریغ بودجه سال 97 شهرداری تهران را که توسط حسابرس منتخب شورا قرائت شد، به تصویب رساندند.

به گزارش عصرشهروند ، در دویست و سی و یکمین جلسه شورا، بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ در دستور قرار گرفت.

بعد از قرائت گزارش توسط حسابرس منتخب شورا، اعضای شورا به بیان سوالات خود در خصوص این گزارش پرداختند.

در ابتدا سید محمود میر لوحی با تشکر از اقدامات شهرداری در راستای ارسال تفریغ بودجه، گفت در گذشته تفریغ بودجه با تاخیر های چندین ساله به شورا ارسال می شد. امیدواریم با تلاش همکاران شهرداری تفریغ بودجه سال ۹۸ نیز در ماه های آینده به شورا ارسال شود.

وی در ادامه گفت: همانطور که بیان شد، ۱۶۰۰ میلیارد تومان خارج وظایف شهرداری هزینه شده، و این در حالی است که بودجه غیر نقد عملیاتی نمی شود. بحث دریافت سهم دولت که بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان بوده نیز آورده نشده، و تلاش کافی نیز برای تحقق آن صورت نگرفته است.

محمد سالاری نیز گفت: این گزارش از نظر انتظام بخشی، و حذف انحرافات با گزارش های قبل قابل قیاس نیست.

وی افزود: تفریغ، یعنی مقایسه برنامه و بودجه سالانه با عملکرد شهرداری، و وقتی این دو را با هم مقایسه می کنید، انحرافات احتمالی اشکار می شود. گرچه یک سری اشکالات ساختاری است.

سالاری گفت: سوال مهم در این گزارش این است که چرا عملکرد ریالی با عملکرد مقداری، یکجا دیده نشده و مورد مقایسه قرار نگرفته است.

ما زمانی می توانیم تفریغ انجام دهیم که عملکرد ریالی و عملکرد مقداری با هم مقایسه شود.

وی ادامه داد: چرا ارائه این گزارش مبتنی بر فرمت دستور العمل ابلاغی وزارت کشور نیست؟

سالاری در ادامه پرسید: چرا عملیات حسابرسی در ۱۰ منطقه با هم ارسال نشده؟ در حالیکه برای ارائه گزارش و بررسی عملکرد، باید همه حسابرسی ها یکجا مورد بررسی قرار گیرد!

سالاری افزود: حسابرس گفته در بسیاری از موارد نمی توان اظهار نظر قطعی کرد. در حالی که این جواب روشنی برای شورا نیست. حسابرس باید در فرایند عملیات حضور پیدا می کرد .

در ادامه مرتضی الویری گفت: گزارش تفریغ موافق و مخالف ندارد. و این گزارش تصویری از عملکرد دخل و خرج شهرداری است، که حسابرس ارائه می دهد.

سید ابراهیم امینی نیز گفت: همانطور که پارلمان ملی (مجلس شورای اسلامی) بر بودجه سنواتی کشور نظارت می کند، و عملکرد دولت را بررسی می کند. شورای شهر به عنوان پارلمان شهر نیز بر عملکرد شهرداری تهران در هزینه کرد بودجه نظارت می کند. اما یک تفاوت در اینجا وجود دارد، اینکه پارلمان ملی بازوی محاسباتی به عنوان دیوان محاسبات دارند. و ما نداریم. لذا پارلمان شهر از طریق ارجاع به حسابرس این کار را انجام می دهد.

امینی با اشاره روند بررسی تفریغ بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر طبق ماده ۲۱۹ آیین نامه داخلی مجلس، رییس دیوان محاسبات کشور موظف به ارایه گزارش تفریغ در زمان حداکثر نیم ساعت در جلسه علنی مجلس است. و در ادامه گزارش به کمیسیون های اصلی و کمیسیون های فرعی ارجاع می دهد، تا ظرف یک ماه گزارش تفریغ را بررسی کنند . لذا ما هم باید گزارش را به کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون های فرعی ارجاع دهیم، تا گزارش جامعی تهیه شود. و بیاید در شورا قرائت شود .

در ادامه محسن هاشمی گفت: اتفاقی که در شهرداری در طول ده سال اخیر افتاده، همیشه همین بوده که شهرداری گزارش را می فرستاده، و کمیسیون برنامه و بودجه با حسابرس وارد قرارداد می شده، و بعد از بررسی به صورت ماده واحده به صحن می فرستاده .

زهرا نژاد بهرام نیز گفت: این گزارش مربوط به بخشی از سازمان ها و مناطق شهرداری است. نه همه ی مناطق، لذا نقص گزارش، ارزش رسیدگی به آن را دچار نقصان می کند. وقتی در خصوص مجموعه شهرداری صحبت می کنیم، دیگر نمی توانیم بگوییم بخشی آمده و بخشی نیامده است.

وی افزود: بر طبق گزارش تفریغ بالغ بر ۱۶۵۲ میلیارد تومان خارج از وظیفه شهرداری هزینه شده، که در موارد ۱۹ گانه مطرح شده، اما توضیحی در این خصوص داده نشده است. لذا گزارش نقص دارد و قابلیت تصویب ندارد.

ناهید خداکرمی نیز گفت: انتظار می رفت این ۱۹ مورد بررسی و پاسخ داده می شد.

محسن هاشمی گفت: این گزارشی که امروز ارایه شد، کمترین مغایرت ها را با بودجه ای که تصویب کردیم، دارد. لذا خواهش می کنم با صحبت هایی که شبهه ایجاد می کند، فعالیت های شهرداری را زیر سوال نبرید.

هاشمی افزود: تمام این ۱۹ بند، توضیحات است و این حرکت بسیار خوبی است، که کمیسیون برنامه و بودجه انجام داده است.

در نهایت گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ به تصویب رسید.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=265559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .