9

۳برابر بودجه قرارداد خرید اتوبوس و مترو منعقد شده است

  • کد خبر : 298634
  • 09 مهر 1402 - 18:38
۳برابر بودجه قرارداد خرید اتوبوس و مترو منعقد شده است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بودجه امسال علاوه بر۱۷ هزار میلیارد تومان رقم پیش‌بینی شده؛ ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین وسایل حمل‌ونقل عمومی پیش‌بینی کردیم؛ گفت: ۳ برابر این بودجه برای اتوبوس و مترو قرارداد منعقد شده است.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد هشتادمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، به فرارسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، ولادت امام جعفر صادق(ع)، مؤسس مذهب جعفری و آغاز هفته وحدت اشاره کرد و ضمن تبریک این هفته به تمامی آزادی خواهان جهان و ملت های مسلمان گفت: پیامبر اکرم(ص) یک شخصیت بزرگ تاریخ، روی زمین است و نمونه ای همچون ایشان قابل مثال نخواهد بود. همه پیامبران در اوج قله هستند و پیامبر ما فراتر ازهمه و دارای اخلاق و سجایای بسیار زیباست که ما باید به عنوان اسوه و الگو از آنها بیاموزیم.
رئیس شورای شهر با بیان اینکه هرساله روز ۱۲ مهر، بعنوان روز تهران و آغاز هفته تهران نام گذاری شده است؛ خطاب به شهرداری تهران در انتقادی عنوان کرد: با توجه بهع اینکه تهران پایتخت ام القرای جهان اسلام و مأمن اتفاقات مهم سیاسی است؛ به نظر نمی آید شهرداری تهران در این خصوص اقدامات و تدارکاتی انجام داده باشد. از این رو درخواست داریم تا با توجه به اینکه ما باید روز تهران را ارج بنهیم. شهرداری تهران طی چند روز باقیمانده بتواند برنامه های خوبی را در این خصوص تدارک ببنید.

سه برابر بودجه مصوب شورا برای خرید اتوبوس و مترو قرارداد امضا شده است

مهدی چمران در یکصد و هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه علت ترافیک را همه می‌دانند؛ اظهار کرد: ما بیش از ظرفیت خیابان‌ها خودرو داریم و مردم بیشتر از خودروهای شخصی و تک سرنشین استفاده می‌کنند و اگر این خودروها جمع آوری شوند و با اتوبوس‌ها تردد کنند از تعداد وسایل شخصی کاسته خواهد شد.
وی با بیان اینکه مردم می گویند باید در صف بایستند تا به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی پیدا کنند؛ یادآور شد: چند روز دیگر آلودگی و وارونگی هوا پیش می آید و بحث سالهای قبل تکرار می شود. باید ببینیم کشورهای دیگر چه کردند. در پکن می بینیم سوخت اصلاح شده و وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کرده است.
چمران تأکید کرد: همین که دولت می گوید نیازی نیست برای کسب پروانه یه چند اداره مراجعه کنند، اگر عملیاتی شود؛ از میزان تردد خواهد کاست.
وی با بیان اینکه در بودجه امسال علاوه بر۱۷ هزار میلیارد تومان رقم پیش بینی شده ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین وسایل حمل و نقل عمومی پیش بینی کردیم، اظهار کرد: ۳ برابر این بودجه برای اتوبوس و مترو قرارداد منعقد شده است. در هفته‌های آینده از معاون حمل و نقل و ترافیک دعوت می‌کنیم تا آغاز به ساخت واگن‌های مترو را اعلام کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دیروز تعدادی اتوبوس وارد ناوگان شد؛ گفت: البته این ما را راضی نمی‌کند و پیگیری می‌کنیم و فشار وارد خواهیم کرد که اتوبوس‌سازان دستگاه‌هایی را که قول داده بودند، تأمین کنند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .