3

۳۳ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان تهران تعیین شد

  • کد خبر : 204186
  • 08 بهمن 1398 - 16:06
۳۳ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان تهران تعیین شد

رئیس کل دادگستری استان تهران از تعیین ۳۳ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان تهران خبر داد.

به گزارش عصر شهروند، محمد جواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران در اولین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی استان تهران اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات پرشور و حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آراء مردم پیشگیری از تخلفات را در دستور کار قرار داده ایم.

وی حساسیت و وسعت برگزاری انتخابات در استان تهران را دلیل فعال سازی ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در سطح استان با وجود فعالیت ستاد کشوری در پایتخت عنوان کرد و گفت: فضای مجازی و رصد آن اهمیت فوق العاده‌ای در پیشگیری از جرایم انتخاباتی دارد.

رئیس شورای قضایی استان تهران، تلاش و همگرایی همه مسئولان اجرایی، نظارتی و قضایی را برای برگزاری انتخابات با شکوه ضروری دانست و افزود: انتخابات باعث رشد، رونق و تعالی مردم سالاری دینی شده که مردم در آن نقش به‌سزایی دارند.

حشمتی مهذب اضافه کرد: بررسی و رصد فعالیت‌های انتخاباتی با استفاده از تجارب قبلی برای پیشگیری از وقوع جرایم و مقابله با آن‌ها در این ستاد مورد توجه قرار گرفته است.

حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی انتظامی استاندار و رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان تهران نیز گفت: تبلیغات زود هنگام انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عملا اتفاق افتاده و باید شیوه مواجهه قانونی خصوصا با رسانه‌های پرمخاطب برای دست اندرکاران تبیین شود.

گودرزی افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز بار‌ها در فرمایشات خود بر لزوم مشارکت حداکثری در صحنه انتخابات تاکید داشته‌اند، همه باید در این راستا، کمر همت بسته و شرایط لازم را برای این مهم فراهم کنیم.

سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در این نشست از بررسی سوابق اسنادی نامزد‌های انتخاباتی در مدت مقرر گزارشی ارائه کرد و گفت: با هوشیاری کامل در جهت حفظ امنیت در مسیر برگزاری انتخابات تلاش می‌کنیم.

همچنین عیسی فرهادی فرماندار تهران در این نشست گفت: با تمامی نامزد‌های تائید صلاحیت شده برای سرعت بخشی در امر اطلاع رسانی و انجام وظایف اجرایی انتخابات به صورت آنی ارتباط داریم.

فرهادی تبلیغات پیش از موعد را بیشترین تخلفات انتخاباتی نامزد‌ها عنوان کرد و گفت: آموزش و اطلاع رسانی در زمینه تخلفات و جرایم انتخاباتی به نامزد‌ها از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها نقش موثری در پیشگیری از این تخلفات دارد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=204186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .