2

۴۹ درصد از تصادفات فوتی تهران عابران پیاده هستند!

  • کد خبر : 300336
  • 17 اردیبهشت 1403 - 14:09
۴۹ درصد از تصادفات فوتی تهران عابران پیاده هستند!
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۹ درصد از تصادفات منجر به مرگ معابر شهری پایتخت در فروردین امسال مربوط به عابرین پیاده بود.

به گزارش عصرشهروند در اخبار حوادث ، سرهنگ احسان مومنی گفت: در فروردین جان باختن عابران در تصافات رانندگی تهران ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی اظهار کرد: بررسی‌های بیشتر نشان از این دارد که حدود ۶۵ درصد از این عابران در محور بزرگراهی بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت حدود ۱۲ درصد از تصادفات منجر به مرگ عابران در میادین و تقاطع‌ها و در جاهایی که خط کشی و گذرگاه عابر پیاده داریم، رخ داده است.

او تصریح کرد: عابرین پیاده هنگام تردد‌های روزانه خود می‌بایست از محل و گذرگاه عابر پیاده استفاده و عبور نماید. برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی، گذرگاه عابر پیاده محلی است در تقاطع‌ها و در امتداد پیاده رو‌ها به صورت زیرگذر، روگذر و یا قسمتی از سواره رو‌ها که به وسیله خط کشی‌ها مشخص شده و جهت تردد عابرین پیاده اختصاص پیدا کرده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: گذرگاه عابر پیاده در تقاطع‌ها و در میادین به وسیله خط کشی‌ها به صورت پل‌های هوایی و زیرگذر ایجاد می‌شود تا عابرین پیاده بتوانند به راحتی تردد داشته باشند.

سرهنگ مومنی گفت: گاهی اوقات در برخی محل‌ها و وسط معابر خط کشی‌هایی به همین منظور صورت گرفته و گذرگاه عابر پیاده احداث شده است و آنهم دلیل دارد و علت آن هم این است که بدلیل وجود مجتمع مسکونی و … که وجود دارد و بخاطر تردد زیاد عابرین پیاده و برای راحتی این کاربران ترافیکی جهت عبور از محل‌های مذکور این گذرگاه‌ها احداث می‌شود.   منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .