9

۵ هزار بنای غیر مجاز در تهران ساخته شده است/ بذل و بخشش ۱۳ طبقه‌ای آقای بخشدار در رودبار قصران

  • کد خبر : 263684
  • 05 مرداد 1399 - 15:44
۵ هزار بنای غیر مجاز در تهران ساخته شده است/ بذل و بخشش ۱۳ طبقه‌ای آقای بخشدار در رودبار قصران
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در حال حاضر حدود ۵ هزار بنای غیر مجاز در تهران ساخته شده است.

عصر شهروند – محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با اشاره به بناهای غیرمجازی که در کل کشور ساخته شده‌اند، اظهار کرد: در کل تهران حدود ۵ هزار بنای غیرمجاز ساخته شده است که  باید تعیین تکلیف شوند، هتل آیریانا، کلاک و باستی‌هیلز  از جمله این بناهای غیر قانونی هستند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: برای این ساختمان‌ها هزینه‌های میلیاردی شده است و سپس کاشف به عمل آمد که آن‌ها بر خلاف مقررات و به صورت غیرمجاز ساخته شده‌اند. در بخش رودبار قصران آقای بخشداری به یک بنای ۱۳ طبقه مجوز می‌دهد و غائله‌ای ایجاد می‌شود که در حل آن مانده‌ایم.

حتما بخوانید : کلاک لواسان و همه مستندات و تصاویر از این شهرک ؛ تراژدی « پلاک ۱/ ۲۲ »

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف باید به این موضوع توجه داشته باشند، گفت: محیط زیست و سایر دستگاه‌ها از همان ابتدا مخالف ساخت و سازهای غیر قانونی مانند باستی هیلز و کلاک بودند، اما در حال حاضر بناهایی وجود دارد که حتی تخریب آن‌ها هم برای ما هزینه‌های میلیاردی به بار می‌آورد، اما  موضوع مهم این است که در آینده چه باید کرد، آیا این وضع ادامه پیدا می‌کند یا مقامات برای آن تدبیری می‌کنند؟

حشمتی تصریح کرد: برخی اراضی قبلاً به  پروژه‌ها واگذار شدند برای مثال در فرودگاه قم حدود ۳ هزار هکتار زمین اختصاص داده شده و  خیلی جاهای دیگر هم این بذل و بخشش‌ها را دیده‌ایم، پروژه‌هایی که برای احیا و عمران و آبادانی در نظر گرفته شده‌اند، اما باغ و ویلا در آن‌ها ساخته شده است برای مثال در رودبار قصران به بهانه کار فرهنگی ۱۷ هزار هکتار گرفته‌ شده اما در آن ویلا ساخته‌اند.منبع

انتهای پیام /

بنای ۱۹ هزار متری غیرمجاز با جواز ۸۰۰ متری!

بنایی در منطقه رودبار قصران که با مجوز ۲۰۰ متر در ۴ قواره آغاز شده بود، حالا با بیش از ۱۹ هزار متر بنا، از یک زد و بند در منطقه شمیرانات تهران حکایت دارد.

به گزارش عصر شهروند حجت الاسلام حسینی امام جمعه بخش رودبار قصران، در بازدید از این ملک گفت: از رئیس محترم قوه قضائیه و نمایندگان او تقاضا داریم به منطقه سفر کنند و به اوضاع نابسامان ساخت و ساز‌ها در منطقه رسیدگی شود.

شبانی سرپرست شهرداری رودبار قصران گفت: پروانه ۴ پلاک به میزان هر پلاک ۲۰۰ متر صادر شده، اما مالک با ساخت ۵ طبقه پارکینگ میکند، در این حال ۸۰۰ متر بنای مجاز و ۶۶۳۰ متر بنای موجود و با ۵۸۳۰ متر بنای خلاف در کمیسیون مطرح میشود که رای به پرداخت جریمه داده می شود.

او افزود: در سال ۹۶ نیز پروانه توسعه بنا صادر و ۲۸۳۲ متر دیگر احداث میشود و در مجموع مساحت بنای احداث شده به ۹۴۲۷ متر می رسد.

 

شبانی گفت: اما هم اکنون با تخلفاتی که انجام شده مالک اقدام به احداث ۹۳۱۸ متر دیگر بنای اضافه دیگر شده است که ادامه کار متوقف شده باید موضوع در کمیسیون مطرح شود.

او با بیان اینکه این اتفاقات در دوران مدیران قبلی شهرداری صورت گرفته گفت: هم اکنون میزان احداث بنا در این ملک به بیش از ۱۹ هزار متر رسیده است که باید در کمیسیون مطرح شود، اما نظر شهرداری تخریب تخلفاتی است که انجام شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹

انتهای پیام /

ماجرای هتل جنجالی آرینا

تاریخ انتشار خبر ( شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ )سرانجام با دستور دیوان عدالت اداری، حکم تخریب ۳ طبقه از هتل جنجالی آرینا در بستر رودخانه جاجرود اجرا شد. این حکم هفته گذشته با سرو صدای زیاد و با تمکین مالک درحالی اجرا شد این هتل همچنان به عنوان یکی از پرونده‌های کمیسیون ماده ۹۹ حاشیه ساز است. پرحاشیه از این جهت که ساخت این هتل از اساس غیر قانونی محسوب می‌شود و حتی با تخریب این ۳ طبقه نیز، اصل مسأله پاک نخواهد شد. قانون هر نوع ساخت و‌سازی را در بستر رودخانه ممنوع کرده است. اما این هتل در سال ۸۸ با تبانی توانست مجوز ساخت بگیرد.

مجوز اولیه البته برای ۷ هزار متر صادر شده بود که در ادامه تا ۱۶ هزار متر هم پیش رفت. شهریور فرماندار شمیرانات به ایران می‌گوید که در حکم کمیسیون ماده ۹۹ فقط تخریب ۳ طبقه فوقانی لحاظ شده است. ما نیز داخل این ۳ طبقه را تاجایی‌که در توانمان بود، خراب کرده و راه ورود به آن را مسدود کردیم. اما از آنجاکه نمای ظاهری این هتل بسیار محکم و پیچیده طراحی شده، نمی‌توانستیم با وضع موجود ان را تخریب کنیم چراکه هزینه آن بیش از ۱۵ میلیارد تومان تمام می‌شد و حتماً باید جاده و روستای امین‌آباد را هم برای مدت طولانی بسته نگه می‌داشتیم. به گفته وی، مرجع اولیه صدورمجوز برای این هتل، دهیاری بوده است. حالا نیز به دستور محسنی بندپی، استاندار تهران، حکم تخریب اجرا شده است.

وی با بیان این‌که مجوز ساخت این هتل در دولت گذشته صادر شده است، می‌گوید: البته این هتل ۶۹۰ شغل ایجاد می‌کند و برای ساخت آن میلیاردها تومان آن زمان هزینه شده و نباید از ابتدا مجوز می‌دادند. چراکه مالک مقصر نیست و توانسته مجوزهای لازم را اخذ کند. مرجع صدور مجوز باید پاسخگو باشد.

به گفته او، این هتل دارای پیشرفته‌ترین سیستم فاضلاب است که ۹۶ درصد آلودگی‌ها را می‌گیرد و حتی می‌توان از خروجی فاضلاب آن به عنوان آب گوارا استفاده کرد. مجموعه هتل آرینا بر مبنای مصوبه شورای شهرسازی و معماری نسبت به دریافت مجوز ساخت یک هتل رستوران در دو بلوک هفت و سه طبقه در بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات اقدام کرده بود، اما به جای بلوک هفت طبقه، ۱۳ طبقه و برای بلوک سه طبقه پنج طبقه بنای غیر قانونی را در پروسه ساخت وساز خود قرار داده است.

منبع روزنامه ایران

انتهای پیام /

بیشتر بخوانید :

مروری بر سوابق محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران

سمت‌های قضایی حشمتی از سال ۶۱ شروع و تاکنون با عناوین دادیار، جانشین دادستان، دادستان، بازپرس، رئیس دادگاه در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و تهران، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، رئیس کل دادگستری استان گیلان، قاضی دیوانعالی کشور و معاون سازمان بازرسی کل کشور بوده است.

علاوه بر این و با حفظ سمت‌های قضایی، به عنوان عضو و یا رئیس هیأت‌های تخلفات اداری و هسته گزینش فعالیت داشته و چند سالی نیز جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بوده است.

حشمتی لیسانس خود را در دانشکده علوم قضایی و فوق لیسانس را در رشته حقوق خصوصی از دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران (واحد مرکز) و با دفاع از پایان نامه با موضوع «بررسی تطبیقی قاعده ی مایضمن» اخذ کرده است.

در طول تحصیل و کار قضایی علاوه بر پایان نامه، در موضوعاتی مانند «بررسی پیرامون حقوق مدنی جنین»، «مقایسه اجمالی اعاده دادرسی کیفری با اعاده دادرسی مدنی»، «مبانی حقوقی پیشگیری از وقوع جرم » و … بررسی و کار تحقیقی داشته است.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=263684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .