18

خوشگل ترین باغ تهران برای سلفی بازها و گردشگران بهار ۹۸

  • کد خبر : 38816
  • 07 فروردین 1398 - 16:34
خوشگل ترین باغ تهران برای سلفی بازها و گردشگران بهار ۹۸

جذابترین باغ های تهران برای عکاسی خوشگل ترین باغ تهران برای عاشقان سلفی های اینستاگرام و تهرانگردی در بهار ۹۸ پایتخت٬ باغ ایرانی ده ونک است. جایی که برای برخی از همشهری های تهرانی٬ شناخته شده نیست٬ اما از استوری و سلفی تهرانی های معتاد اینستاگرام بر می‌آید که این مجموعه زیبا٬ مشتریان زیادی در […]

جذابترین باغ های تهران برای عکاسی

خوشگل ترین باغ تهران برای عاشقان سلفی های اینستاگرام و تهرانگردی در بهار ۹۸ پایتخت٬ باغ ایرانی ده ونک است. جایی که برای برخی از همشهری های تهرانی٬ شناخته شده نیست٬ اما از استوری و سلفی تهرانی های معتاد اینستاگرام بر می‌آید که این مجموعه زیبا٬ مشتریان زیادی در طول ۴  فصل سال دارد. محیطی که یادآور معماری باغ ایرانی و تنوع گل و گیاه این مرز و بوم است. اگر به موزه گیاه شناسی ملی ایران در جاده کرج رفته باشید٬ گشتی در خوشگل ترین باغ تهران را در نوروز ۹۸ و پس از آن٬ توصیه می کنیم.

اگر شما هم تا کنون به این مکان دنج تهرانی ها رفتید٬ نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

با باغ گردی امروز ما همراه باشید.

حتما بخوانید: با رمانتیک ترین کافه های تهران آشنا شویم

بوستان باغ ایرانی تهران کجاست؟

بوستان باغ ایرانی تهران٬ در منطقه ۳ شهرداری تهران قرار دارد. مناطق سه گانه بالای شهر را٬ مقصد های جذاب تاریخ گردی و شکم گردی و محبوب لاکچری گردهای ایران می دانند. از نیاوران تا پالادیوم. اما اگر از این مقصد ها خسته شدید٬ بوستان های تهران را توصیه می کنیم که یکی٬ همین مجموعه دوست داشتنی به نام بوستان مهندس علی محمد مختاری است. در محله ده ونک و کوی صابری. ساعت بازدید نیز بیست و چهار ساعته بوده و محدودیتی ندارد. اما کل مجموعه٬ با نیروهای نگهبان٬ محافظت می شود. حمل سگ و دوچرخه نیز ممنوع است. حمل سگ در لواسان و کرج و تهران٬‌ محدودیت دارد.

اگر با خودرو به این مکان می روید٬ به دلیل کمبود جای پارک٬ می بایست خودرو شخصی خود را در خیابان شیخ بهایی پارک کنید یا در کوچه های اطراف. لذا٬ چون برای عزیمت به این منطقه تهران٬ ایستگاه مترو وجود ندارد٬ لذا برای حمل و نقل در ساعاتی که طرح ترافیک و زوج و فرد نیست٬ اقدام کنید. مخصوصا که در نیمه اول سال که طول روز زیاد است٬ مشتریان شب گردی این بوستان بسیار می شود.

بوستان باغ ایرانی تهران کجاست

در سر در ورودی این باغ نوشته شده است: بوستان مهندس علی محمد مختاری. این بوستان٬ شمال تهران بوده و باغی قدیمی با درختان کهنسال بوده و میزبان شایسته ای برای طبیعت گردهای رمانتیک که دوست دارند در یک لوکیشن خاص٬ قدم بزنند و پیاده روی کنند. لاله های رنگارنگ بهاری بوستان علی محمد مختاری٬ خیلی ها را عاشق آن کرده و این را در هشتگ گردی در اینستاگرام ایرانیان می توان فهمید.

اگر در نوروز ۹۸ یا تابستان ۹۸ به  دنبال طبیعت گردی دنج در یک لوکیشن زیبا در پایتخت هستید٬ بوستان علی محمد مختاری را در نظر داشته باشید که امکانات خوبی برای پیک نیک گردی خانوادگی دارد. تجهیزاتش به اندازه بوستان جوانمردان و نهج البلاغه نیست٬ اما انتخاب مطلوبی برای عصر گردی تابستانی است.

خوشگل ترین باغ تهران برای عاشقان سلفی های اینستاگرام

داستان باغ ایرانی ده ونک

باغ ایرانی ده ونک که عنوان زیبا ترین باغ تهران٬ به شایستگی در دوران مگا مال ها به آن داده شده است٬ خصلت باغ ایرانی دارد. معماری باغ ایرانی با معماری ایتالیایی و فرانسوی و انگلیسی٬ فرق دارد. نمونه این سازه ایرانی را بایستی در فین کاشان یا شاهزاده ماهان جست و جو کرد که از شاهکارهای معماری ایرانی محسوب می شوند و ثبت ملی شده اند. معماری باغ ایرانی٬ با حوض و طراحی هندسی خاصی همراه شده است که بسیاری از جهانگردان و ایران شناسان را شیفته ظرافت های خود کرده است.

داستان باغ ایرانی ده ونک اغ های تهران برای عکاسی

این بوستان٬ در داخل کوچه و پس کوچه های ده ونک قرار دارد. لوکیشن نوستالژیک برای تابستان گردهای دهه شصتی و ما قبل که امروزه٬ پاتوق سلفی بازهای اینستاگرام ایرانیان شده و دیوارکشی و حصار ها و ورودی ها و معماری آن٬ نظرهای بسیاری را شیفته کرده است. این مجموعه در زمینی به مساحت سی و چهار هزار متر مربع ساخته شده و آن چه خیلی جذاب است٬ تنوع گل و گیاه و هم  چنین حوض های پر آب و معماری زیبا است که کم تر در این کلانشهر دود آلود مشاهده می کنیم.

در بهار و تابستان٬ باغ ایرانی ده ونک٬ غرق در گل های رنگارنگ خوشبو می شود. بوستان علی محمد مختاری٬ ورودی های سه گانه دارد یعنی شما از سه  جهت می توانید وارد این باغ دل انگیز شوید.

ورودی های آن عبارت است از ورودی غربی٬ ورودی شرقی و ورودی جنوبی که هر یک دارای معماری خاص در طراحی سر در است. اگر وارد شدید٬ اولین لوکیشن برای لایوهای اینستاگرام و سلفی ها٬ زیر طاق های قوسی با گچ بری  های زیبای همین سر در ها است. قدمت برخی از درختان تنومند و سر به فلک کشیده باغ٬ بیش از ۱۲۰ سال است. شناسنامه باغ را مطالعه کنید و اطلاعات بیش تر بدست آورید.

کروکی و اسکیس توسط یکی از دانشجویان

(کروکی و اسکیس  توسط یکی از دانشجویان )

این باغ٬‌ همان طور که گفتیم٬ مصداق باغ ایرانی است و شما را با این معماری کهن٬‌ آشنا می کند. هر جایی از این کهن دیار اهورایی که رفتید٬ از یزد (دیار اولین‌های ایران) تا تبریز (دیار ترین های ایران)٬ اگر با سه خصیصه روبرو شدید٬‌ بدانید که این خانه تاریخی یا باغ٬ مصداق معماری باغ ایرانی است.

اولین معیار تشخیص باغ ایرانی اغ های تهران برای عکاسی

اولین معیار تشخیص باغ ایرانی٬ آبراه با یک حوض طویل است. یعنی باغ ایرانی٬ اولین مولفه ای که دارد٬ آبراه است. حوض است و سپس٬ عمارتی داخل آن. باغ ایرانی بدون عمارت (کوشک) و آبراه٬ معنی ندارد. باغ ایرانی٬ خصلت دیگری هم دارد که آن٬ اصل تقارن است. یعنی طراحی به گونه ای هوشمندانه٬ با طراحی هندسی همراه شده است. کاج و سرو ایرانی٬ اصالت بوستان مهندس علی محمد مختاری را به نیکی روایت می کند.

دو سوم فضای سبز این بوستان ایرانی ده ونک را فضای سبز پوشانده که نعمتی در این نقطه پایتخت محسوب می شود. نقطه  ای که محفل شرکت ها و سازمان های صنعتی است. ورودی شرقی و غربی باغ٬ به صورت قرینه ساخته شده تا روایتی از معماری کهن باغ ایرانی در بالای میدان سئول باشد. این ورودی ها٬ با لوسترهای بزرگی٬ آذین شده اند. البته٬ این لوسترها٬ فریبندگی لوستر معروف تهران (لوستر ورودی مجتمع خرید گالریا ولنجک) را ندارد.

حتما بخوانید: با لوکس ترین مراکز تجاری  تهران آشنا شویم

گشتی در میان فواره ها

در بوستان مهندس علی محمد مختاری٬ معمولا در همه ایام سال٬ آن چه بیش از همه به چشم می خورد٬ حوض و فواره های روشن است.  شب ها وقتی نور های رنگارنگ پروژکتور به آن می خورد٬ جذابیت فوق العاده ای را روایت می کند. حوض و فواره٬ همان طور که اشاره شد٬ معیار تشخیص باغ ایرانی از باغ آفریقایی و اروپایی است.

گشتی در میان فواره ها

حوض هایی که می بینیم٬ فیروزه ای رنگ بوده و به صورت مربعی٬ به همه نقاط باغ رفته است و شما را در پیاده رویی عصرگاهی٬ همراهی می کند. مراقب باشید که اگر با کودکان خود به این نقطه شهر می روید٬ داخل آبراه نیفتاده  و وارد منطقه حفاظت شده گیاهی آن نشوند. همان طور که گفتیم٬ خانه ۲ طبقه بزرگی در این باغ احداث شده که بزرگ ترین حوض نیز اتفاقا روبروی آن قرار دارد.

معیار تشخیص باغ ایرانی از باغ آفریقایی و اروپایی

عمارت بوستان باغ ایرانی

این عمارت٬ قبلا٬ کافه و رستوران بود و اکنون٬ ماموریت یک کتابخانه دارد. کتاب های اهدایی رهبر انقلاب اسلامی٬ در این جا نگهداری می شود و قسمت برادران و خواهران دارد و البته قسمت اداری که تا ساعت ۴ عصر هر روز باز است. توجه کنید که امکان استفاده از این کوشک٬ برای عموم وجود دارد.

عمارت بوستان باغ ایرانی

اگر به حوض میانی باغ بروید٬ طاق قوسی با گچ بری زیبا و لوستری بلند٬ خود نمایی می کند. لوکیشن سلفی بسیاری از بازدید کنندگان٬‌ همین بخش است.

بوستان باغ ایرانی

بازی در بوستان باغ ایرانی

انواع و اقسام ورزش  های توپی  مثل والیبال  و فوتبال و هم  چنین بدمینتون در محوطه اصلی بوستان های تهران٬ ممنوع شده  است. اما برای بازی در بوستان باغ ایرانی٬ به سمت غربی این مجموعه رفته  و زمین محصور استفاده  کنید که برای والیبال و فوتبال و بسکتبال٬ مناسب است. استفاده برای عموم٬ رایگان است. این محوطه٬ برای بازی های گروهی و تیمی٬ توصیه  می شود.

بازی در بوستان باغ ایرانی

در این باغ٬ معمولا عکاسانی مشاهده می کنید که از مدل ها٬‌ عکس برداری می‌کنند یا پرنده دوست هایی را خواهید دید که به آن ها غذا می دهند. شاه طوطی در این منطقه وجود دارد. به خصوص در فصل خزان. عکاسی در باغ ایرانی٬ یک فرصت عالی است و یادآور عکاسی در محوطه سرسبز باغ گیاه شناسی ملی یا اطراف موزه سینما در باغ فردوس یا محوطه باغ نیاوران یا کاخ سعد آباد. سازه های طاقی و فواره ها٬ به اندازه کافی هیجان انگیز است تا تصاویر شما را با طوفانی از لایک و فالو همراه کند. مخصوصا اگر در جشنواره لاله های تهران به این محدوده بروید. ۲ ماه اول سال٬ فراموش نشود!

نکته هایی برای بوستان گردی

حتما بخوانید: با بهترین فود کورت های تهران آشنا شویم

نکته هایی برای بوستان گردی

  • عکس برداری روزانه یا شبانه٬ اصول و اسلوبی دارد. یادتان باشد.
  • از هشتگ بوستان باغ ایرانی در اینستاگرام استفاده کنید تا ببینید دیگر عکاسان٬ چه زوایایی را انتخاب کردند.
  • اگر به این منطقه سر سبز پایتخت رفتید و عکس اینستاگرامی گذاشتید٬ لوکیشن آن را نیز قرار دهید.
  • لاله های باغ ایرانی٬ از اواخر اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت ماه٬ میزبان این مجموعه خواهد بود.
  • در بوستان مهندس علی محمد مختاری٬ شاهد درختان کاج٬ درختچه ها و رونده ها و گل های بهاری و پاییزی هستیم. چنار و سرو و بید مجنون هم دیده می شود. اگر با درختان ژاپنی و خرمالو هم آشنا باشید٬ این ترکیب را در این مجموعه٬‌ تماشا خواهید کرد.

چگونه به باغ ایرانی برویم

  • درختچه های زرشک٬ برگ نو٬ برگ مو از دیگر تنوع گیاهی باغ ایرانی ده ونک محسوب می شود.
  • برای کودکان و نوجوانان٬ زمین بازی اختصاصی وجود دارد.
  • اگر علاقمند به نرمش هستید٬ وسایل بدنسازی نیز در اختیار شما خواهد بود.
  • آلاچیق های این مجموعه٬ به دلیل کوچکی مکان٬ انتخاب خوبی برای کباب و جوجه نیست. اما برای نشستن و چای و غذای آماده مناسب خواهد بود.
  • سرویس بهداشتی و نمازخانه در این مکان در دسترس است.
  • هیچ فروشگاهی در باغ ایرانی و اطراف این مجموعه وجود ندارد. برای خرید٬ بایستی به سمت شمال باغ بروید و از مغازه های کوچه صابری خرید کنید.

حتما بخوانید: با معروف ترین قنادی های تهران آشنا شویم

چگونه به باغ ایرانی برویم؟

چند راه دارید. راه اول این است که از BRT‌ا استفاده کنید. بی آر تی های ولیعصر٬ در ایستگاه ونک٬ توقف دارند. از آنجا با تاکسی های ملاصدرا٬ به  سمت شیخ بهایی رفته و از انجا با تاکسی٬ به شیخ بهایی شمالی و نزدیک میدان سئول بروید.

راه دیگر این است که شما پس از این که خود را به میدان ونک رساندید٬ از تاکسی های پایانه ونک استفاده کرده و به خیابان صابری بروید. اگر هیچ راه دیگری پیدا نکردید٬ توصیه می کنیم که حتما از تاکسی های اینترنتی استفاده کنید. البته مترو خط ۴ نیز گزینه خوبی است. وقتی از ایستگاه  توحید خارج شدید٬ سوار اتوبوس های BRT شده و در ایستگاه پل مدیریت٬ توقف کنید. فاصله این ایستگاه که حدود ۵ ایستگاه از ایستگاه توحید فاصله دارد با باغ ایرانی٬ حدود دویست متر است.

اگر  به این باغ رفتید٬ توجه کنید که گالری یا موزه ای اطراف نیست. اما پارک ملت و نمایشگاه بین المللی پایتخت٬ در فاصله ۵ کیلومتری آن قرار دارد. اگر به تماشای  بوستان مهندس علی محمد مختاری رفتید٬ طبیعت گردی در بوستان آب و آتش و قدم زدن در پل طبیعت را فراموش نکنید. پارک قیطریه٬ جمشیدیه و ملت و نیاوران و جوانمردان٬ ۵ مقصد طبیعت گردی و نوروز گردی محبوب تهرانی ها محسوب می شود که در نظر داشته باشید.

حتما بخوانید: با پارک های غرب تهران آشنا شوید

همراهان گرامی

تصاویر و نظرات و دیدگاه های خود را درباره بهار گردی و تابستان گردی پایتخت در اختیار ما قرار دهید.

جذاب ترین مقصدهای شکم گردی و طبیعت گردی و لاکچری گردی تهران را در سرویس گردشگری عصر شهروند مشاهده کنید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=38816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .