22
آشنایی با حسین حیدری، داماد علیرضا زاکانی

داماد شهردار تهران کیست ؟ / با مریم زاکانی بیشتر آشنا شوید

  • کد خبر : 286055
  • 04 آبان 1400 - 12:00
داماد شهردار تهران کیست ؟ / با مریم زاکانی بیشتر آشنا شوید
علیرضا زاکانی شهردار جدید تهران که پیش از این اعلام کرده بود آمده تا به انتصابات فامیلی پایان دهد، روز گذشته داماد خود حسین حیدری را به سمت دستیار ویژه شهردار منصوب کرد. همین انتصاب با انتقادات فراوانی همراه بود؛ هر چند حامیان نگرش انقلابی علیرضا زاکانی معتقدند داماد او توانمند است.

به گزارش عصرشهروند، علیرضا زاکانی شهردار جدید تهران که پیش از این اعلام کرده بود آمده تا به انتصابات فامیلی پایان دهد، روز گذشته داماد خود حسین حیدری را به سمت دستیار ویژه شهردار منصوب کرد. همین انتصاب با انتقادات فراوانی همراه بود؛ هر چند حامیان نگرش انقلابی علیرضا زاکانی معتقدند داماد او توانمند است.

در کنار همه این موارد نباید از نظر دور داشت که انتصاب داماد توسط آقای زاکانی دقیقاً مانند انتصاب خودش اقدامی خلاف قانون است. براین اساس در ماده ۱۰  مصوبه تعارض منافع در شهرداری تهران به کارگیری بستگان در شهرداری در دوره فعالیت مدیران شهرداری و اعضای شورا ممنوع است.

حتما بخوانید :

مهدی فیاضی ، دیگر دامادِ علیرضا زاکانی پست گرفت

زاکانی ، دامادش را به عنوان مشاور خود در شهرداری منصوب کرد

واکنش زاکانی به انتصاب داماد خود به سمت مشاور ویژه

واکنش مهدی چمران به انتصاب دامادِ شهردار تهران به عنوان مشاور

واکنش کاربران در توییتر به انتصاب داماد شهردار تهران

زاکانی : با افتخار از دامادم مشورت می گیرم! + فیلم

اعتراض اعضای شورا به مداخلات داماد زاکانی

هر چند برای اعضای شورای شهر ششم «قانون» موضوعیت ندارد برخی از آنها معتقدند انتصاب آقای داماد بر اساس رانت نبوده و او توانمند است؛ اما فراموش کرده اند که تنها سابقه داماد شهردار تهران شرکت “عرش” است. شرکتی با شراکتی با رامبد جوان

ماجرای دستمال تمیز !

در کشمکش‌های بین علیرضا زاکانی و تاجگردون بود که نام مریم زاکانی و همسرش حسین حیدری مطرح شد. تاجگردون با گفتن این عبارت که :« شاید من شیشه کثیف باشم؛ اما دستمال شما تمیز نیست. » به قضیه دختر و داماد زاکانی اشاره کرد.

علیرضا زاکانی در مورد وضعیت فرزندان خود می‌گوید که هیچ‌یک از آن‌ها ازدواج سیاسی نداشته‌اند و همگی در ایران ساکن هستند. مریم زاکانی دختر اول او فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف است. او برای ادامه تحصیل در رشته «علوم انسانی دیجیتال» به سوئیس رفته است.

حسین حیدری همسر مریم زاکانی، فرزند یک جانباز جنگی است. حیدری به طور مستقیم در فعالیت‌های سیاسی شرکت نمی‌کند.

حسین حیدری کیست ؟

به گفته خود آقای زاکانی، دامادش حسین حیدری، فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است. دختر و داماد علیرضا زاکانی برای ادامه تحصیل به سوئیس می‌روند تا برای خدمت به کشور علوم تازه را یاد بگیرند.

حسین حیدری همسر دختر زاکانی

زاکانی می‌گوید که فرزندانش از موقعیتش هیچ استفاده‌ای نکرده‌اند و موفقیت‌های آن‌ها نتیجه تلاش‌هایشان است. هرچند که در کشمکشی که بین تاجگردون و زاکانی در مجلس ایجاد شد؛ تاجگردون به نقش زاکانی در قراردادهای شرکت عرش که مریم زاکانی مدیر عامل آن است اشاره کرد.

حتما بخوانید : با سوابق، توییت ها و دیدگاه های علیرضا زاکانی ، شهردار تهران آشنا شوید

شراکت داماد علیرضا زاکانی و رامبد جوان

حسین حیدری همسر مریم زاکانی و رامبد جوان در شرکت «ایده نگار عرش» با هم شریک هستند. (نگار نام همسر رامبد جوان و عرش نام شرکت همسر حسین حیدری است). حسین حیدری مدیرعامل و رامبد جوان رئیس هیات مدیره این شرکت هستند.

شراکت رامبد جوان و داماد و دختر زاکانی

نوه علیرضا زاکانی تابعیت سوئیس دارد

در طول تحصیل خانم زاکانی در سوئیس و زمانی که او ترم دوم بود، باردار می‌شود. به دلیل تقارن زمان زایمان او با امتحانات پایان ترم، مریم زاکانی امکان برگشت به ایران را نداشته است؛ به همین دلیل فرزند خود را در سوئیس به دنیا می‌‎آورد. فرزند مریم زاکانی و حسین حیدری تابعیت سوئیس را دارد.  منبع

نوه علیرضا زاکانی تابعیت سوئیس دارد

مریم زاکانی کیست ؟

مریم زاکانی پرحاشیه‌ترین فرزند علیرضا زاکانی، شهردار تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف با نمره الف است. او مدرک فوق‌لیسانس خود را از دانشکده فناوری فدرال لوزان سوئیس در رشته علوم انسانی دیجیتال گرفته است.

مریم اولین دختر علیرضا زاکانی است و برخلاف اصرارهای پدر به طور مستقیم وارد دنیای سیاست نشد. او یک شرکت دانش‌بنیان به نام عمید رایانه شریف تاسیس کرد. شرکت عمید رایانه شریف (به اختصار عرش) در زمینه طراحی اپلیکیشن، سامانه‌های تحت وب و اینترنت اشیا فعالیت دارد.

پدر و مادر مریم زاکانی

همان‌طور که می‌دانید، مریم زاکانی فرزند علیرضا زاکانی است. مادر او معصومه پاکتچی است. معصومه پاکتچی تحصیلات سطح سه حوزه علمیه دارد و سال‌ها در مدیریت حوزه‌های علمیه تهران مشغول به کار بود. او در سال ۹۱ تندیس دکترین مهدویت را دریافت کرد.

طیبه و زینب دارد. طیبه، فرزند معصومه پاکتچی از همسر اول شهیدش

مریم دو خواهر به نام‌های طیبه و زینب دارد. طیبه، فرزند معصومه پاکتچی از همسر اول شهیدش است. طیبه زاکانی فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران است و اطلاعات زیادی از او در دسترس نیست. زینب خواهر تنی او هم در دانشگاه تهران درس خوانده و با برادر مسعود فیاضی (معاون علیرضا زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس)  ازدواج کرده است.

ازدواج مریم زاکانی

مریم زاکانی با حسین حیدری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف ازدواج کرده است. مهریه مریم زاکانی تنها ۱۴ سکه بهار آزادی است.

او  برای دریافت مدرک فوق‌لیسانس خود در رشته «علوم انسانی دیجیتال» به سوئیس رفت. زاکانی گفته چون این رشته در ایران وجود نداشته، دخترم برای خدمت به کشور و به خرج شخصی برای ادامه تحصیل به سوئیس رفته است. دختر زاکانی از اولین فارغ‌التحصیلان این رشته از دانشگاه لوزان سوئیس است.

دانشگاه فدرال لوزان رشته علوم انسانی دیجیتال را از سال ۲۰۱۷ معادل مهرماه ۹۶ راه‌اندازی کرد. در اسفندماه ۹۶ هم نخستین مرکز علوم انسانی دیجیتال ایران در کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد.

او هنگامی که مشغول به تحصیل در ترم دوم فوق‌لیسانس بود، فرزندش را به دنیا آورد؛ به همین دلیل گفته می‌شود که نوه زاکانی دو تابعیتی است.

عنوان پایانامه دختر زاکانی «تغییر در نیازهای مادران به حمایت از همسالان در شبکه‌های اجتماعی» بود.

او و همسرش شرکت دانش‌بنیانی به نام «عمید رایانه عرش» به اختصار «عرش» را تاسیس کردند. شرکت عرش در زمینه طراحی اپلیکیشن‌های موبایل، سامانه‌های تحت وب و اینترنت اشیا فعالیت دارد.

شرکت دانش‌بنیانی به نام «عمید رایانه عرش» به اختصار «عرش»

عرش با شرکت‌های بزرگ و معتبری چون راه‌آهن، بانک صادرات، همراه اول، بیمه تامین اجتماعی، دانشگاه صنعتی شریف و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد همکاری دارد. برخی از افراد مثل غلامرضا تاجگردون، دلیل همکاری این شرکت‌های بزرگ با یک شرکت دانش‌بنیان تازه تاسیس مثل عرش را وجود آقای زاکانی و رانت او می‌دانند.

شرکت عمید رایانه شریف

آشنایی با حسین حیدری

حسین حیدری داماد اول علیرضا زاکانی است که از دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شده است. آقای حیدری با مریم زاکانی ازدواج کرده است و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر است.

همکاری شرکت عرش با برنامه خندوانه باعث آشنایی رامبد جوان و حسین حیدری شد. جوان و حیدری شرکتی به نام «ایده نگار عرش» را تاسیس کردند. رامبد جوان عضو هیئت مدیره و حسین حیدری مدیر عامل این شرکت هستند.

آشنایی با شرکت عمید رایانه شریف (عرش)

شرکت عمید رایانه شریف در سال ۸۹ توسط چند نفر از فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه صنعتی شریف از جمله دختر علیرضا زاکانی تاسیس شد. فعالیت این شرکت در زمینه طراحی اپلیکیشن و سامانه‌های تحت وب است.

این شرکت اپلیکیشن‌های تلفن همراه «بادوم»، «خندوانه» و «گریپ‌فروت» را طراحی کرده است. شبکه اجتماعی «بادوم» توسط مریم زاکانی طراحی شد ولی با اقبال عمومی روبرو نشد. از ۳ خرداد ۱۴۰۰ سایت بادوم از دسترس خارج شده است.

دیدار دختر علیرضا زاکانی با رهبر

دیدار دختر علیرضا زاکانی با مقام معظم رهبری

مریم زاکانی بعد از گرفتن مدرک فوق‌لیسانس خود از سوئیس به ایران برگشت و به عنوان یکی از جوانان نخبه با مقام معظم رهبری دیدار کرد. در این دیدار نوزاد پسرش، همراه او بود. این همراهی، بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و بسیاری با تیترهایی چون « مادر مومن و نخبه ایرانی» و« ملاقات مادر نخبه و نوزادش با رهبر انقلاب» عکس‌های او را منتشر کردند.

 

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=286055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. شما دیگه چرا واقعا برادر انقلابی

  2. عجب

  3. بعید بدونم از باباش نخبه تر باشه!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .