20

انتصاب عجیب سید محمد صادق الحسینی : مدیرعامل هلدینگ بهشهر

  • کد خبر : 153582
  • 01 آبان 1398 - 9:51
انتصاب عجیب سید محمد صادق الحسینی : مدیرعامل هلدینگ بهشهر

اوایل مهر ماه نود و هشت بود که برای  اهالی بازار سرمایه و اقتصاد ایران، خبر جابجایی قدرت در دو هلدینگ بزرگ بازار بورس ایران، منتشر شد. سید محمد صادق الحسینی ، جایگزین دکتر یوسیفی در  گروه توسعه  صنایع بهشهر شد که از  هلدینگ های به نام در گروه شوینده های در بازار بورس ایران محسوب می شود.

سید محمد صادق الحسینی ، مدیرعامل جدید شرکت توسعه صنایع بهشهر، جوان دهه شصتی است که سال ۱۳۸۵، مدرک کارشناسی اقتصاد را از دانشگاه تهران گرفت و ۲ سال بعد، کارشناسی ارشد اقتصاد را اخذ کرد.

ایشان از سال ۱۳۹۴ تا کنون، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت توسعه کسب و کار سبا از شرکت های زیر مجموعه سرمایه گذاری بیمه ایران بوده و بین سال های ۹۳ تا ۹۵، مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری کمیته ملی المپیک را بر  عهده داشت.

صادق الحسینی ، پیش از حضور در کمیته ملی المپیک، مشاور مدیرعامل شرکت گلف اجنسی ایران بود.  معاونت مالی و اداری مرکز تحقیقات وزارت علوم از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ و ۵ سال سابقه پژوهشگری در مرکز تحقیقات معاصر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت اول محمود احمدی نژاد، در سوابق وی دیده می شود. صادق الحسینی مثل دکتر علی دیواندری، مسیر رشد را خیلی زود در جوانی طی کرده است.

ایشان، چند کتاب در حوزه اقتصاد و مقالاتی در حوزه  مدیریت منتشر کرده و به زبان انگلیسی و عربی آشنا است. کتاب اقتصاد ایران در تنگنای توسعه و کتاب دانشنامه علوم اقتصادی را به فارسی برگردانده است. صادق الحسینی ، از سال ۱۳۹۰ تا کنون، مشاور ارشد برخی از نهادهای سرمایه گذاری مثل کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و هلدینگ توسعه و عمران شاهد را بر عهده داشت. نوشته های روزانه صادق الحسینی را در سایت وی دنبال کنید.

گزارش امروز اقتصاد شهروند ، نگاهی دارد به سوابق مدیرعامل جوان هلدینگ بهشهر و چند سوال درباره انتصاب او به این سمت. اگر شما خواننده گرامی، با این فرد آشنا هستید و نظر و دیدگاهی درباره فعاالیت ها و هم چنین حضورش در هلدینگ مزبور دارید، از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به  اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

انتصاب عجیب سید محمد صادق الحسینی: مدیرعامل هلدینگ بهشهر

همه چیز درباره سید محمد صادق الحسینی

اوایل مهر ماه نود و هشت بود که برای  اهالی بازار سرمایه و اقتصاد ایران، خبر جابجایی قدرت در دو هلدینگ بزرگ بازار بورس ایران، منتشر شد. سید محمد صادق الحسینی ، جایگزین دکتر یوسیفی در  گروه توسعه  صنایع بهشهر شد که از  هلدینگ های به نام در گروه شوینده های در بازار بورس ایران محسوب می شود.

شرکت توسعه صنایع بهشهر با نماد وبشهر در بازار اول بورس ایران قرار دارد.  شرکتی که اخیرا سید محمد صادق الحسینی ، رهبری آن را بر عهده گرفته است، ۸ میلیارد و ۲۵۰  میلیون قطعه سهم بوده و ده ها هزار سهامدار در سراسر  کشور دارد. قیمت سهم  وبشهر  در مهر ۹۸، ۳۸۲ تومان بود.

همه چیز درباره سید محمد صادق الحسینی

سهامداران اصلی شرکت توسعه  صنایع بهشهر، شرکت سرمایه گذاری  توسعه ملی ایران با ۴۳ درصد سهام، شرکت صندوق بازنشستگی کشوری به ۸.۹ درصد سهام، شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۸ درصد سهام، شرکت سرمایه گذاری  ملی ایران با ۷  درصد سهام و صندوق سرمایه گذاری  گنجینه زرین شهر با ۴ درصد سهام است.

حتما بخوانید: همه چیز درباره شبنم نعمت زاده ملکه داروی ایران

علاوه بر صادق الحسینی ، مرتضی داداش، مدیرعامل هلدینگ سیمانی سیدکو، جای  خود را به مهندس اصل روستا داد. گروه توسعه ملی از جمله سرمایه گذاران  عمده هلدینگ سیدکو و هلدینگ بهشهر محسوب می شود که ریاست آن را  سدیدی بر عهده دارد.

جدید ترین آگهی تغییرات شرکت توسعه صنایع بهشهر

عکس  بالا، جدید ترین آگهی تغییرات شرکت توسعه صنایع بهشهر (سهامی عام) است که در پرتال روزنامه رسمی قوه قضاییه منتشر شده و هنوز اطلاعاتی از حضور سید صادق الحسینی روی آن بارگذاری نشده است.

سید محمد صادق الحسینی ، دانش آموخته رشته اقتصاد از دانشگاه تهران بوده و در گرایش سیاست گذاری اقتصادی در دانشگاهی در ایالات متحده تحصیل کرده است. او پیش از حضور در هلدینگ بهشهر، سابقه  فعالیت در شرکت ها و موسسات سرمایه گذاری و اقتصادی را در کارنامه داشت. سدیدی، مدیرعامل گروه توسعه ملی، در جلسه معارفه این مدیرعامل جوان و جدید شرکت توسعه صنایع بهشهر، وی را یک نظریه  پرداز اقتصادی دانسته بوده و ابزار امیدواری کرد که هیات مدیره بانک ملی با ایشان همکاری داشته باشد.

یکی از سوالاتی که رسانه ها درباره مدیرعاملی سدیدی اخیرا مطرح کردند این است که ایشان چه رزومه مدیریتی قوی دارد که مدیریت هلدینگی به ارزش ۱۶۰۰۰ میلیارد تومان را بر عهده دارد و آیا این عزل و نصب ها، ربطی به ورود سازمان بازرسی کل  کشور دارید یا خیر.

به هر  حال، شرکت توسعه صنایع بهشهر در سال ۱۳۲۳ با نام بازرگانی آرین تاسیس شد و در سال ۱۳۵۳ وارد بازار بورس ایران شد. این گروه را باید از قدیمی ترین شرکت های ایران دانست که که ۴۵ سال پیش وارد بازار سرمایه کشور شد. این شرکت اکنون صاحب چندین شرکت بوده و به صورت هلدینگ اداره می شود که مدیرعاملی آن اخیرا بر عهده  این اقتصاد دان جوان قرار گرفته است.

معروف ترین  فعالیت گروه بهشهر، حوزه بهداشتی و شوینده و تولید روغن است. بخشی از فعالیت های هلدینگ بهشهر در حوزه  بانک و بیمه بود که بیمه نوین و باتک اقتصاد نوین از جمله زیر مجموعه های گروه به شمار می رود.

حتما بخوانید: همه چیز درباره دکتر علی دیواندری، مدیرعامل سابق پارسیان و بانک ملت

سوابق کاری سید محمد صادق الحسینی

سوابق کاری سید محمد صادق الحسینی

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۳۷۳  مورخ هشتم مرداد نود و هفت، سید محمدصادق الحسینی ، نایب رئیس هیات مدیره شرکت توسعه کسب و کار سبا (سهامی خاص) به شماره ثبت ۹۴۹۶۴ است.  او پیش از آن که به مدیرعاملی شرکت هلدینگ بهشهر توسط گروه توسعه ملی منصوب شود، در این شرکت سرمایه گذاری، مشغول به کار بود.

همکاران مدیرعامل جدید گروه توسعه صنایع بهشهر در شرکت توسعه کسب و سبا، به شرح  زیر می باشد که می توان به روابط تجاری واقتصادی وی با شرکت ها و شخصیت های حقیقی مختلف پی برد:

  • محمد باقر نوفلی به نمایندگی از شرکت سهامی بیمه ایران (رئیس هیات مدیره)
  • سید شهاب الدین طباطبایی به نمایندگی از شرکت مدیریت مراکز اقامتی مهرسیاحت سبا (عضو هیات مدیره)
  • سید محمد صادق الحسینی به نمایندگی از شرکت ایده های تجاری هوشمندسیمرغ (نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل)
  • کریم رشیدی پور به نمایندگی از شرکت بیمه ایران معین (عضو هیات مدیره)
  • محمد مهدی اعلایی به نمایندگی از شرکت بازرگانی سباسودا ثمین (عضو هیات مدیره)

سید محمد صادق الحسینی، نایب رئیس هیات مدیره شرکت توسعه کسب وکار سبا

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۹۱۷ مورخ نهم  دی ماه سال نود و پنج، شرکت توسعه کسب وکار سبا، بهروز خدا رحمی را به ریاست هیات مدیره شرکت منصوب کرده بود. در این سال نیز سید محمد صادق الحسینی ، نایب رئیس هیات مدیره این شرکت سرمایه گذاری را بر عهده داشت . محمد باقر نوفلی، هم اکنون قائم مقام سید صادق الحسینی در شرکت توسعه کسب و کار سبا از نهادهای وابسته به  شرکت بیمه  ایران است.

سایت شرکت کسب و کار سبا در این لینک در دسترس  است.

سید صادق الحسینی در چند سال حضور در شرکت توسعه کسب و کار سبا

شرکت توسعه کسب و کار سبا که سکوی پرش این جوان اقتصاد دان به سمت رهبری گروه توسعه صنایع بهشهر شده است، در حوزه بهداشتی، گردشگری، فناوری اطلاعات، سرمایه گذاری بورسی  و غیر بورسی فعالیت دارد.

سید صادق الحسینی در چند سال حضور در شرکت توسعه کسب و کار سبا (سهامی خاص)، بر شرکت مهر سیاحت سبا و شرکت ایده های تجارت هوشمند سمیرغ نیز نظارت می کرد.

چند سوال درباره انتصاب مدیرعامل جوان بهشهر

سید محمد صادق الحسینی پیش از حضور در شرکت توسعه کسب و کار سبا و هم چنین تصدی مسئولیت مدیرعاملی شرکت توسعه صنایع بهشهر، مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی کمیته ملی المپیک (سهامی خاص) بود. طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۷۰۰ مورخ چهاردهم فروردین ماه سال نود و پنج، ایشان به  این سمت منصوب شد. سمتی که ۳ سال بعد جای خود را به هلدینگ بهشهر داد.

حتما بخوانید: با سلطان فولاد ایران آشنا شویم

چند سوال درباره انتصاب مدیرعامل جوان بهشهر

اگر چه بعضی رسانه ها انتخاب و انتصاب سید محمد صادق الحسینی را مصداق ژن خوب و مغایر شایسته سالاری در رهبری  یکی از بزرگ ترین شرکت های بورسی دانستند، اما چند سوال قابل تامل است:

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی که با نماد  وبانک در بازار اول بورس قرار دارد

(۶۳ درصد سهام شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی که با نماد  وبانک در بازار اول بورس قرار دارد و ۱۶ میلیارد قطعه سهم است، در اختیار بانک ملی ایران است. شرکت بیمه مرکزی و موسسه صندوق بازنشستگی کشور نیز ۱۴ و ۱ درصد سهام را در اختیار دارند. علیرضا شریفی، رئیس هیات مدیره سابق  این گروه بود)

  • در مدت اخیر، شاهد تغییرات مستمر مدیریتی در زیر مجموعه گروه توسعه ملی هستیم که بزرگ ترین هلدینگ بانک ملی محسوب می شود. آیا سازمان بازرسی کل کشور، به عزل و نصب ها توجه دارد؟
  • سوال دوم این است که علت این تغییرات گسترده چیست؟ آیا نشان از ضعف تیم مدیریت قبلی در بهشهر بوده است؟ ملاک انتخاب در بهشهر و سیدکو و هم چنین پتروشیمی شازند چه بوده است؟
  • انتخاب سید محمد صادق الحسینی در راس یکی از بزرگ ترین شرکت های بورسی در حال صورت می گیرد که وی سابقه اجرایی مدیریتی در حوزه شرکت های سهامی عام را نداشته و صرفا همان طور که در این گزارش مستند اقتصاد شهروند ارائه شد، در دو شرکت دولتیت و خصوصی تجاری فعالیت کرده است. آیا وی هم بزودی به سرنوشت مدیران معزول صندوق بازنشستگی  کشوری دچار می شود یا اقدامی است برای  بهبود و رشد قیمت وبشهر در تالار اصلی؟
  • آیا ارتباطی بین انتصاب صادق الحسینی و انتصاب علی مرادی به عضویت هیات مدیره شرکت کارگزاری بانک ملی ایران وجود دارد؟
  • آیا این عزل و نصب ها، تعارف هایی مدیریتی در شرکت های بورسی و سرمایه گذاری ایران بین سهامدار عمده است یا معیار شایسته سالاری در چارچوب تعهداتی که هیات مدیره وبشهر در گزارش ۱۲ ماهه عملکرد منتهی به اسفند ۹۷ ارائه کرد،‌ صورت می گیرد؟
  • احتمال موفقیت یک اقتصاد دان کم تجربه که چند سال سابقه مدیریت و مشاوره چند نهاد دولتی و خصوصی را بر عهده داشت، می تواند در سودآوری هلدینگ بزرگ وبشهر موثر باشد یا سابقه دوستی با مدیرعامل هدلینگ سرملی، یکی از معیارهای انتخاب بوده است؟

حتما بخوانید: همه چیز درباره عباس ایروانی، سلطان گروه  عظام

به هر حال، عزل آقای دکتر یوسفی و دکتر دادش که از مدیران موفق و پر سابقه صنعتی کشور هستند و جایگزینی آن با چهره ای که سابقه فعالیت در کمیته ملی المپیک، دولت و شرکت بیمه ایران دارد، نشان می دهد که حاشیه های پر رنگ تر از متن وجود دارد که این رسانه در راستای ماموریت های رسانه ای خود، اطلاع رسانی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=153582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .