18

با احمد نادری ، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی آشنا شوید

  • کد خبر : 262702
  • 29 تیر 1399 - 17:26
با احمد نادری ، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی آشنا شوید
در عصر شهروند بیوگرافی احمد نادری نماینده تهران در یازدهمین مجلس شورای اسلامی را میخوانید .

بیوگرافی و تحصیلات احمد نادری

احمد نادری از نمایندگان جوان مجلس شورای اسلامی به حساب می­ آید، دو سال از انقلاب کوچک­تر است، متولد ۱۳۵۹ از تهران است . در زمان انقلاب به دنیا نیامدنش، باعث نشده که او خود را انقلابی نداند. از تحصیل­کرده های ویژه مجلس نیز هست. مطالعات ، پژوهش­ ها و مقاله­ های زیادی را به رشته تحریر درآورده ، مقالاتی که ارزش علمی بالایی دارند.

احمد نادری تحصیلات دانشگاهی خود را پس از قبولی در کنکور سراسری در دانشگاه تهران و در رشته انسان شناسی یا همان مردم شناسی، آغاز کرد . پس از پایان دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد خود را نیز از این دانشگاه اخذ نمود. پس از اخذ کارشناسی ارشد ، برای تحصیلات بیشتر راهی آلمان شد و در این کشور، دکتری تخصصی خود را در گرایش انسان شناسی سیاسی از دانشگاه فرایه آلمان گرفت.

در زمینه ­های علمی و فرهنگی نیز دارای سوابق زیادی است که از جمله آن می­توان به مدیریت خانه نشریات وزارت علوم در دولت محمود احمدی­ نژاد در سال­های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ و همچنین ریاست جهاد دانشگاهی واحد تهران در سال ۹۲ و ۹۳ اشاره کرد . او همچنین به مدت چهار سال، مدیر گروه مردم شناسی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بوده است. او همچنین به تدریس در دانشگاه نیز مشغول است، و در حال حاضر به تدریس دروس انسان شناسی سیاسی، انسان شناسی خاورمیانه، جهانی شدن، انسان شناسی قفقاز و آسیای میانه، انسان شناسی اروپا، مبانی علم سیاست؛ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران می­ پردازد.

حتما بخوانید : سید احسان خاندوزی کیست ؟

سوابق تحصیلی احمد نادری

احمد نادری ؛ یک پژوهشگر

به گزارش عصرشهروند ،علاوه بر همه این­ها، بُعد پژوهشگری او را نباید دست کم گرفت، همین بُعد است که باعث شده تاکنون ترجمه­ ها و تألیفات بسیاری را از خود به جای گذاشته باشد، اینها تنها گوشه کوچکی از پژوهش هایی که او انجام داده و مقالاتی که او به رشته تحریر درآورده است. تنها توانایی احمد نادری دست به قلم بودن نیست و در زمینه فن بیان و سخنرانی نیز ید طولایی دارد، او در همایش­ ها، کنفرانس­ های علمی و میز­گرد­های زیادی شرکت داشته است و در طول آن­ها سخنرانی­ های زیادی نیز انجام داده است، البته تنها صحبت­ های مونولوگ و یک نفره مد نظر او نیست، او در مناظره کردن هم دستی دارد ، یکی از مهم­ترین مناظره هایی که در آنها شرکت داشته، مناظره با موضوعات تولید علم و نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها با حضور افراد شاخصی همچون رضا ملک زاده، محمد صادق کوشکی، رضا روستا آزاد و روح الله ایزدخواه که در شبکه یک صداوسیما جمهوری اسلامی ایران بر روی آنتن رفت، است.

کنفرانس­ ها

احمد نادری تنها در کنفرانس­ های درون مرزی شرکت نداشته و با توجه به روحیه پژوهشگری­ که دارد سعی کرده در کنفرانس­ های خارج از کشور نیز حضوری فعال داشته باشد. از جمله این کنفرانس­ ها می­توان به کنفرانس بین المللی علوم پزشکی استان ذی قار عراق، سخنرانی در مرکز فرهنگی اسلامی ایرانیان در برلین با موضوع بیداری اسلامی و مولفه­ های سیاست خارجی از منظر حضرت امام (ره) و سخنرانی در جمع دانشجویان دکتری اتحادیه انجمن­ های اسلامی دانشجویان آلمان، در مرکز اسلامی هامبورگ و با موضوع بیداری اسلامی، ریشه ها، روند و وضعیت فعلی خاورمیانه، اشاره داشت.

توانایی­ ها و افتخارات احمد نادری

احمد نادری علاوه بر مدارک تحصیلی به زبان ­های مختلفی نیز تسلط دارد. دکتر احمد نادری مسلط به زبان­ های انگلیسی و آلمانی است همچنین با زبان عربی نیز در حد تکلم آشناست .

دکتر احمد نادری در سال ۱۳۸۲، با ارائه مقاله ه­ای تحت عنوان جهانی شدن و دین، توانست دانشجوی نمونه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران شود. همچنین در سال ۱۳۸۹ نیز موفق به کسب عنوان جوان نمونه ایرانی در اولین جشنواره ملی جوان ایرانی و سازمان ملی جوانان و همچنین کسب عنوان مقام اول تالیف کتاب گردید.

 مقالات

به گزارش عصرشهروند احمد نادری مقالات زیادی دارد، که در سه زبان فارسی و انگلیسی و آلمانی به تحریر در آورده است؛ در اینجا می­توان تنها چند مورد از مقالات او را به نمایش گذارد:
ارائه مقاله با عنوان “نظریه ریملند شیعی و ژئوپلیتیک نوین شیعه در قرن بیست و یکم“، کنفرانس بین المللی “چند فرهنگ گرایی و جامعه جهانی“، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران مرداد ۱۳۸۹
خرمشاد محمد باقر، نادری احمد، نقش حزب الدعوه الاسلامیه در گفتمان مقاومت جنبش شیعی عراق، مجله علمی- پژوهشی شیعه شناسی (ISC)، شماره ۳۳، بهار ۱۳۹۰
نئومکیندریسم و نظریه ریملند شیعی، دو فصلنامه علمی –پژوهشی دین و ارتباطات، دانشگاه امام صادق (ع)،شماره ۴۰، پاییز و زمستان ۱۳۹۰
گفتمان های قدرت و مقاومت، در صحنه اجتماعی- سیاسی عراق قرن بیستم، فصلنامه علمی-پژوهشی شیعه شناسی، زیر چاپ

Schiitische Staatsräson und die Rolle des Irans als Regionalmacht, Eurasicher magazin, Ausgabe 02,2012, Berlin

The Shia Rimland Theory, State Rationality and the Role of Iran as a Regional Power, Middle East Political Review,2013

 مقالات و دیدگاه های احمد نادری

دیدگاه­ ها

احمد نادری از منتقدان جدی نئولیبرالیسم است و معتقد بود که دولت دکتر حسن روحانی نیز همین رویه را اتخاذ کرده است. او بیان کرده مشکلاتی که در زمینه مسکن بوجود آمده ناشی از سیاست­ های نئولیبرالی دولت حسن روحانی است. او معتقد است آوارگی مستأجران، محصول سیاست غلط نئولیبرال آقای روحانی است و بی‌نظمی موجود در بازار مسکن که طبقات متوسط و پایین جامعه به شدت از آن رنج می‌برند را محصول سیاست غلط نئولیبرال رییس جمهور می­داند که قرار است با اجرای قانون بودجه و اخذ مالیات از صاحبان خانه‌های خالی آن را اصلاح کند، بنابراین دولت باید برای رفع مشکلات این بخش چاره‌اندیشی کند؛ احمد نادری همچنین گفته است که:« ما هم در مجلس از ابعاد قانونگذاری و نظارت به طور جدی به این حوزه ورود پیدا خواهیم کرد»

احمد نادری و انتقاد از استیضاح رئیس جمهور

احمد نادری در پیام اینستاگرامی بیان داشت:« منتقد دولت فعلی هستم، اما با استیضاح رئیس جمهور مخالفم. براساس قانون اساسی و آیین نامه داخلی، وکلای ملت این حق را دارند که کابینه و شخص رئیس جمهور را مورد سوال و حتی استیضاح قرار دهند، اما معتقدم این کار در شرایط فعلی به صلاح کشور و مردم نیست»

احمد نادری در یازهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس، برای نمایندگی مردم، نامزد شد. شورایی که از سمت اصولگرایان برای ایجاد لیست وحدت، شکل گرفته بود، نام او را نیز داخل این لیست قرار داد. در نهایت نیز توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۷۸۳ هزار و ۵۴۵ رای، به عنوان نفر پانزدهم به مجلس راه یابد.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=262702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. دکتر نادری منطقی عزیز و دوست داشتنی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .