23

با بیژن نوباوه وطن بیشتر آشنا شوید

  • کد خبر : 268746
  • 11 مهر 1399 - 13:34
با بیژن نوباوه وطن بیشتر آشنا شوید
یکی از افراد با سابقه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در میان لیست اصولگرایان، بیژن نوباوه وطن می­باشد که سابقه حضور در دوره دیگر مجلس، یعنی دوره­های هشتم و نهم را نیز در کارنامه خود دارد اما او در دوره نهم مجلس نیز نامزد شد، اما مانند سایر اصولگرایان نتوانست رأی کافی را برای رسیدن به این جایگاه بدست بیاورد.

به گزارش عصر شهروند ، یکی از افراد با سابقه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در میان لیست اصولگرایان، بیژن نوباوه وطن می­باشد که سابقه حضور در دوره دیگر مجلس، یعنی دوره­های هشتم و نهم را نیز در کارنامه خود دارد اما او در دوره نهم مجلس نیز نامزد شد، اما مانند سایر اصولگرایان نتوانست رأی کافی را برای رسیدن به این جایگاه بدست بیاورد. البته که جناب آقای بیژن نوباوه وطن هرگز تنها در چارچوب سیاست نخواهد گنجید.

ایشان اهل رسانه هم هستند، حال سینما باشد، تلویزیون باشد و یا روزنامه. به همین دلیل است که اگر او را در حوزه سیاست هم بخواهید قرار دهید، بهترین مکان و حوزه برای او، عرصه فرهنگی می­باشد.

سوابق بیژن نوباوه وطن

بیژن نوباوه وطن متولد سال ۳۸ در تهران می­باشد. او در ادوار هشتم و نهم مجلس نیز نماینده مردم تهران بوده است. همچنین در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز فعالیت داشته است و نایب رئیس دوم آن کمیسیون بوده است. اگر از جناح سیاسی او بخواهیم صحبت کنیم به جبهه پایداری می­رسیم. جبهه پایداری، پس از حوادث سال ۸۸ توسط عده­ای از روحانیون و مسئولین سابق دولت­های هشتم و نهم تشکیل شد، که از جمله آن­ها می­توان به حجت­الاسلام والمسلمین مرتضی آقاطهرانی اشاره کرد که دبیر این جبهه نیز می­باشد.

مبانی و اصول اصلی این جریان را می­توان پیروی از مقام ولایت فقیه، بیزاری جستن از فتنه­گران و سران فتنه و بیزار از جریان انحرافی بیان کرد. از نگاه جبهه پایداری، جریان انحرافی را می­توان بعنوان جریان احمدی­نژاد تفسیر کرد. چون بسیاری از اعضای جبهه پایداری، از کسانی تشکیل شده که روزی در کنار احمدی­نژاد بودند اما پس از وقایع پیش آمده در در قضایای بقایی و مشایی و همچنین قهر و خانه­نشینی چند روزه او، از او جدا شدند و نسبت به این اعمالش موضع گرفتند. بیژن نوباوه وطن و سایر اعضای جبهه پایداری اندیشه­های خود را اکثرا از استاد مصباح می­گیرند و خط تفکری و اعتقادی آیت­الله مصباح یزدی را پیش گرفته­ اند.

حتما بخوانید : با ابوالفضل عمویی نماینده جوان دوره یازدهم مجلس آشنا شوید

دیگر سوابق

علاوه بر این­ها نوباوه وطن خبرنگار سابق صداوسیما نیز بوده است. و در گذشته مدیر دفتر سیاسی در شهرهای نیویورک آمریکا، انگلیس و سازمان ملل بوده است. البته تحصیلات او نیز بیشتر مربوط به امور رسانه­ای و فرهنگی می­باشد تا امور سیاسی، وی دارای مدرک فوق لیسانس در رشته تولید تلویزیون و از دانشگاه صدا و سیما می­باشد. او در هر چهار سال مجلس نهم شورای اسلامی، عضو کمیسیون فرهنگی و نایب رئیس دوم آن بوده است.

ترور بیولوژیکی بیژن نوباوه وطن در آمریکا

همانطور که گفته شده، نوباوه وطن، مدتی در ایالات متحده حضور داشته است. آن طور که او ادعا می­کند در زمان حضور در ایالات متحده برای یک عمل جراحی سه ساعت بیهوش بوده است و احتمالا در این زمان بوده است که مورد تهاجم بیولوژیک قرار گرفته و سم به بدن وی تزریق شده است. او بیان کرده است، زمانی که در ایران آزمایش داده است، دو نوع سم آمریکایی در بدن او شناسایی شده است که یکی از آن­ها سم باغبانی بوده است. او همچنین مدعی شده، طبق بیانات پروفسور کرمی که در زمینه حملات بیولوژیک، دارای تخصص است، نادر طالب زاده نیز قبلا به این روش در آمریکا، مورد تهاجم بیولوژیکی قرار گرفته است. او همچنین بیان داشته که این امر موضوع تازه­ای نیست و آمریکا و رژیم صهیونیستی در این زمینه ید طولایی دارند و حتی در ایران هم، تعدادی از روحانیونی که به آمریکا سفر داشته اند دچار این حملات شده­اند و پرونده­شان اکنون در دادگاه وجود دارد. به بیان او رژیم ایالات متحده هرگاه نتواند از افرادی همچون نادر طالب زاده در جهت منافع خود استفاده کند، آن­ها را مورد تهاجم بیولوژیک قرار می­دهد.

مجری­گری بیژن نوباوه وطن در برنامه ماه نشان

ماه نشان یک برنامه تلویزیونی است که در سال ۱۳۹۵ در ماه رمضان اجرا شد، اجرای این برنامه بر عهده حاج حسین یکتا و بیژن نوباوه وطن بود. این برنامه در جهت نشان دادن فعالیت­ها و خدمات اجتماعی که از سوی گروه­های مردمی و خیرین انجام می­شد شکل گرفته بود. این برنامه در ژانر و گونه دیالوگ محور یا گفتگو محور اجرا شد. افرادی به نمایندگی از گروه­های مردمی و جهادی­ای که در جریان فعالیت­هایی نظیر فعالیت­های محرومیت زدایی و امدادی حضور داشتند و فعالیت می­کردند، مهمان این ویژه­برنامه بودند. این برنامه در شبکه افق پخش می­شد.

برنامه پیش رو

یکی دیگر از برنامه­ های تلویزیونی که در آن بیژن نوباوه مسئولیت اجرا و مجری­گری آن را بر عهده داشته است، برنامه «پیش رو» می­باشد. در این برنامه افرادی از گروه­ها و احزاب مختلف و یا شخصیت­های نام آشنای حوزه فرهنگ و یا روزنامه­های مختلف دعوت می­شدند و یک موضوع در زمینه چالش­های فرهنگی روز کشور مطرح می­شد و مهمانان به بحثی چالشی در آن زمینه می­پرداختند. این برنامه از شبکه چهار سیما بر روی آنتن می­رفت.

دیدگاه­ها

بیژن نوباوه وطن با توجه به عضویتش در شورای نظارت بر صداوسیما، همواره انتقاداتی نسبت به عملکرد این سازمان داشته است. بیشتر دیدگاه­های او شامل موضوعات فرهنگی کشور می­شود.

یکی از موضوعاتی که همواره به آن انتقاد داشته است، عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد در زمینه فعالیت شبکه­های خانگی بوده است. او در نطقی در مجلس بیان کرد که بر اساس نص صریح قانون، تمام فعالیت­های فرهنگ و تصویری که در بستر­هایی خارج از تلویزیون، مانند اینترنت و شبکه­های خانگی شکل می­گیرد باید با اجازه و مجوز از صداوسیما باشد، حال وزارت ارشاد چگونه این تعداد مجوز برای فعالیت در شبکه­های خانگی بدون اطلاع صدا و سیما صادر کرده است.

 انتخابات مجلس یازدهم

نوباوه وطن، در سال ۹۸، تصمیم گرفت، در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کند. شورایی که از سمت اصولگرایان برای ایجاد لیست وحدت، شکل گرفته بود، نام او را نیز داخل این لیست قرار داد. یکی از دلایلی که ممکن است بیژن نوباوه وطن به خاطر آن در این لیست قرار گرفته باشد، سابقه او در حضور در دو دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین تجربیات و تحصیلاتی که در عرصه فرهنگ و رسانه دارد باشد.

در هر صورت او توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۷۹۲ هزار و ۵۶۵ رأی مأخوذه، به عنوان نفر دهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از استان تهران برای نمایندگی مردم در مجلس انتخاب گردد. نمایندگان تهران در مجلس

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=268746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. این چه مملکتی است که به نماینده ای رای دادی نمیشه باهاش ملاقات حضوری داشته باشی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .