21

مهدی شریفیان کیست ؟

  • کد خبر : 272123
  • 02 آبان 1399 - 18:59
مهدی شریفیان کیست ؟
در ادامه این گزارش در عصرشهروند به معرفی مهدی شریفیان نماینده تهران در مجلس یازدهم پرداخته ایم .

مهدی شریفیان از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است . او برای شرکت در یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی در لیستی موسوم به ایران سربلند و به سرلیستی محمد باقر قالیباف قرار گرفت. مانند بسیاری دیگر از جوانان مجلس یازدهم در کنار توانایی­ های مرسوم یک سیاستمدار، پژوهشگر نیز هست ، مقالات بسیاری را به رشته تحریر درآورده است مقالاتیش به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده است .

حتما بخوانید : مروری برای فعالیت های علمی و مدیریتی محمد باقر قالیباف

 سوابق مهدی شریفیان

آنچنان در سیاست، مشاغل دولتی پرسابقه نیست، اما به این معنا هم نیست که تهی از تجربه است، او در دوره­ های نهم و دهم ریاست جمهوری، مدیر سفر های خارجی و استانی بود و از آن جهت که رئیس جمهور وقت، دکتر محمود احمدی­ نژاد، سفر­های استانی زیادی در برنامه کاری خود تنظیم کرده بود، از این جهت می­توان دوران پرکاری را در این مسئولیت برای مهدی شریفیان متصور بود. از دیگر سوابقی که او داشته نیز می­توان به این موضوع اشاره کرد که مهدی شریفیان در شبکه افق، به عنوان مشاور اجرایی، مسئولیت داشته است. شبکه افق یکی از شبکه­ های جمهوری اسلامی ایران است که خط مشی و خط فکر آن نزدیک به جناح اصولگرایان است .

این شبکه از سوی بسیاری از اصلاحطلبان به جبهه گیری و خط گیری سیاسی متهم شده است. باز هم اگر بخواهیم در سوابق او متمرکز کنیم، در جای دیگری از دولت نیز ردی از او پیدا می­ شود، وزارت کشور، البته نه در سطح مرجع و کلان، که این سابقه و حضور، در فرمانداری شهرستانی مانند فیروزکوه بوده است، مهدی شریفیان، سمت معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فیروزکوه را بر عهده داشته است. او در ستاد اربعین نیز فعالیت داشته است و در سمت دبیر اجرایی در نهادهای گوناگون آن مشغول به فعالیت بوده است.

تحصیلات مهدی شریفیان

او در سال ۱۳۸۷، پس از قبولی در کنکور سراسری، در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه مازندران پذیرفته شد، سه سال بعد یعنی در سال نود، پس از اخذ مدرک کارشناسی خود، در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرد و در همین رشته در دانشگاه علم و صنعت ایران پذیرفته شد و شروع به تحصیل کرد . پس از پنج سال و بعد از دریافت مدرک کرشناسی ارشد خود، برای دریافت دکتری، از کشور خارج شد و به وین رفت. در سال نود و پنج در وین و در دانشگاه پلی تکنیک این شهر مشغول به تحصیل در مقطع دکتر شده و پس از دو سال مدرک خود را دریافت کرد و به ایران بازگشت، اما این پایانی بر دوران تحصیلی او نبود، او در سال ۹۷ نیز در همین رشته و در مقطع فوق دکتری در دانشگاه تهران و در رشته مهندسی شیمی مشغول به تحصیل شد.

او علاوه بر مقالات فارسی، تعداد زیادی مقاله انگلیسی را نیز به رشته تحریر درآورده است، که این مقالات در نشریات بین­ المللی چاپ شده­اند. اولین نشریه بین­ المللی که از او در نشریات خارجی به نشر رسیده است مربوط به سال ۲۰۱۱ یا ۱۳۹۰ است یعنی زمانی که در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل بود. آخرین مقاله نوشته شده او نیز مربوط سال ۲۰۲۰ است.

در تعداد زیادی از همایش­ های داخلی و بین­ المللی حضور و ارائه داشته ، اکثر این همایش ها درباره موضوعات روز شیمی بوده است که تعدادی از آنها در شهر کایرو، تعدادی در تهران و چند شهر دیگر بوده اند. البته در یکسری از همایشات داخلی نیز شرکت داشته است که هر سه تای این همایش­ ها در شهر تهران برگزار شده­اند.

آن چه در مورد علایق و مهارت­ هایی که مهدی شریفیان با آن­ها آشنایی داشته است، مواردی در رزومه او ذکر شده است. این مهارت­ ها عبارتند از رئولوژی، طراحی بهینه فرآیندها، مدلسازی و شبیه­سازی فرایندها، جریان­های چند فازی و انرژی و اکسرژی

 مهدی شریفیان از نگاه دیگران

محمدباقر قالیباف نیز که در مجلس یازدهم توانست، ریاست مجلس را عهده­ دار باشد در جمع مردم اسلامشهر، که مهدی شریفیان از اهالی آن جاست، در مورد مهدی شریفیان گفته بود که اقای شریفیان فرزند شهید هستند و الحمدلله که توانستند وارد مجلس شوند و انشاالله همیشه نیز درب خانه شان به روی مردم اسلامشهر برای مصاحبت باز خواهد بود.

لازم به ذکر است که در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برای اولین بار هر کدام از شهرهای اسلامشهر و شهر ری برای خود یک نماینده ای جدا دارند، در گذشته اینگونه بود که نمایندگان این شهرها نیز به همراه نمایندگان تهران انتخاب می­شد و ممکن بود هیچ کدام از سی نفر راه یافته به مجلس از حوزه تهران، از اهالی اسلام شهر و شهرری نباشند و در هر صورت این اتفاق در این دوره برای اولین بار روی داد و مهدی شریفیان نیز بعنوان نماینده اسلام شهر در مجلس حضور خواهد داشت.

سعید قاسمی که یک از رزمنده­ های هشت سال دفاع مقدس و سردار سابق سپاه پاسداران است که هم اکنون نیز مشغول فعالیت جهادی در مناطق محروم، سیل زده و زلزله زده بخصوص در استان کرمانشاه است . او در پیامی توئیتری در خصوص انتخابات نمایندگان مجلس نوشته بود که قصد اعلام توصیه­ ای ندارد، اما جناب مهدی شریفیان از مدیران جوان، انقلابی و با پشت کار است، امیدوارم ایشان در مجلس آینده حضور داشته و خدمت رسان باشند.

حتما بخوانید : بیوگرافی مصطفی آقا میرسلیم

ماهواره نور

پس از ارسال ماهواره نور توسط سپاه پاسداران، مهدی شریفیان در پیام توئیتری این واقعه را تبریک گفت و با تیتر نُّورٌ عَلَی نُورٍ، نوشت: در مدار قرار گرفتن ماهواره نور مظهر تخصص، اقتدار و جهاد خالصانه جوانان انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گام دوم است. اگر مسئولین، شعار ما می توانیم را باور داشتند سالها قبل تر جهش تولید تحقق پیدا می کرد.

حضوور مهدی شریفیان در انتخابات مجلس یازدهم

در نهایت دکتر مهدی شریفیان برای انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی از حوزه انتخابی تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس، برای نمایندگی مردم، نامزد شد. قرار گرفتن نام او در لیست وحدت اصولگرایان به سرلیستی محمد باقر قالیباف توانست کمک زیادی به او در انتخاب شدنش برای مجلس کند. وی توانست با کسب ۷۶۰ هزار و ۱۶ رای به عنوان نفر بیستم از از استان تهران وارد مجلس شورای اسلامی و خانه ملت شود.

لیست قالیباف برای مجلس-min

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=272123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .