11

توضیحات درباره برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس یازدهم

  • کد خبر : 266298
  • 10 شهریور 1399 - 14:11
توضیحات درباره برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس یازدهم
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران درباره آخرین جزئیات برگزاری انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توضیحاتی داد.

به گزارش عصر شهروند ، شکراله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اظهار داشت: در پی درگذشت فاطمه رهبر نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: انتخابات میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا و همچنین میان دوره خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار عنوان کرد: در استان تهران فقط در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس انتخابات میاندوره‌ای مجلس در زمان مقرر برگزار می‌شود و طبق ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۸ روز سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ به مدت ۷ روز ادامه دارد.

حسن بیگی گفت: بر اساس این ماده قانونی برخی اشخاص و مقامات که مورد اشاره قرار می‌گیرد، باید حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده و به هیچ عنوان در آن پست شاغل نباشند.

بر اساس این گزارش توجه به این نکات ضروری است:

در اجرای تبصره ۶ ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مراتب زیر اعلام می‌شود:

اول: ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه تاریخ ۸ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه می‌یابد.

دوم: با استناد به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاص زیر به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن محرومند:

الف ـ اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه‌ی سراسر کشور محرومند مگر این که حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند:

۱- رئیس جمهور و معاونان و مشاوران وی.
۲- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونان وی.
۳- مشاوران معاونان رئیس جمهور.
۴- رؤسای دفاتر سران سه قوه.
۵- وزرا و سرپرستان وزارتخانه ها.
۶- معاونان و مشاوران وزرا.
۷- مـدیران کل و سرپرستان ادارات کل وزارتخانه‌ها و مدیران کل حوزه وزارتی و رؤسای دفاتر وزرا.
۸- اعضای شورای نگهبان و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات.
۹- رئیس قوه قضاییه و معاونان و مشاوران وی.
۱۰- رئیس دیوان عالی کشور و معاونان و مشاوران وی.
۱۱- دادستان کل کشور و معاونان و مشاوران وی.
۱۲- رئیس دیوان عدالت اداری و معاونان و مشاوران وی.
۱۳- رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاونان و مشاوران وی.
۱۴- رؤسا و سرپرستان سازمان‌ها و ادارات کل و ادارات عقیدتی سیاسی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و جانشینان و معاونان آنان در سراسر کشور.
۱۵- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونان وی.
۱۶- رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و معاونان وی.
۱۷- استانداران.
۱۸- معاونان و مشاوران استانداران.
۱۹- فرمانداران.
۲۰- بخشداران.
۲۱- شهرداران و رؤسای مناطق شهرداری.
۲۲- رؤسا و سرپرستان سازمان‌های دولتی.
۲۳- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی.
۲۴- اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانک‌ها.
۲۵- اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت که حیطه وظایف و اختیارات آن‌ها به کل کشور تسرّی دارد.
۲۶- رئیس کل بانک مرکزی ایران و معاونان و مشاوران وی.
۲۷- رؤسـا و سـرپرستـان بنیاد‌های (مستضعفان، شهید، ۱۵ خرداد، مسکن)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نهضت سوادآموزی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و رؤسای اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن و تعاون ایران، معاونان و مشاوران آنان.
۲۸- شاغلین در نیرو‌های مسلح و وزارت اطلاعات.
۲۹- اعضای شورای اسلامی شهرها.

ب ـ اشـخاص زیر از داوطلـب شـدن در حـوزه‌های انتخابیه قلمرو مأموریت خود محرومند مگر این که شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کرده و بـه هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند:

۱- ائمه جمعه دائمی.
۲-قضات شاغل در امر قضاء و رؤسای دادگستری شهرستان‌ها و استان ها.
۳- مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استان‌ها و معاونان آنان.
۴- مدیران کل و سرپرستان دفاتر و ادارات کل استانداری‌ها و معاونان آنان.
۵- رؤسا و سرپرستان ادارات و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت و معاونان آنان در استان و شهرستان.
۶- رؤسا و سرپرستان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی و رؤسا و سرپرستان واحد‌ها و شعب آن‌ها.
۷- اعضای هیأت مـدیـره و مـدیـران عـامـل شرکت‌های دولتی و وابـسته به دولت در استان و شهرستان.
۸- سرپرستان مناطق و رؤسای شعب بانک‌ها در استان و شهرستان.
۹- سرپرستان دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز استان و شهرستان.
۱۰- مدیران مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
۱۱- اعضاء شورا‌های اسلامی روستا.
۱۲- رؤسای اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی و روسای اتاق‌های اصناف و تعاون در استان.

ج ـ اعضای هیأت‌های اجرائی و ناظرین شورای نگهبان در حوزه‌ی انتخابیه تحت مسئولیت خود.

سوم: به موجب تبصره‌ی ۱ این ماده، کلیه‌ی مقامات دارای عناوین همطراز با عناوین مذکور در بند‌های «الف و ب» مشمول این ماده هستند. تشخیص همطرازی، با سازمان امور اداری و استخدامی کشور است. علاوه بر آن، طبق تبصره ۵ این ماده، هر یک از مسئولین استانی و شهرستانی نظیر رییس ستاد اقامه نماز و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مشمول حکم فوق می‌شوند.

چهارم: بر اساس تبصره‌ ۲ ماده‌ ۲۹ کسانی که طبق قوانین استخدامی و یا تعهد خدمت، استعفای آنان منوط به پذیرش آن از سوی مسئولان مربوطه باشد، قبول استعفا شرط است. استعفای پرسنل نیرو‌های مسلح نیز منوط به قبول فرماندهی کل قوا است.

پنجم: تمامی اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع ماده‌ی ۲۹ هستند، باید به هنگام ثبت نام، گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست و مقام و مشاغل یاد شده را ارائه کنند. قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نیست.

ششم: بر اساس ماده‌ی ۷ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان موظفند حسابی را نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز بانک مرکزی تعیین و هنگام ثبت نام ارائه دهند.

هفتم: بر اساس ماده‌ی ۸ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، نامزد‌ها موظفند شخصی را به عنوان نماینده‌ مالی تعیین و به همراه مشخصات کامل وی در هنگام ثبت نام به وزارت کشور و یا فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه معرفی کنند.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=266298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .