11

راهنمای سامانه دریافت ‌و پرداخت لیست حقوق و دستمزد بیمه شدگان تامین اجتماعی

  • کد خبر : 73584
  • 25 آذر 1398 - 10:06
راهنمای سامانه دریافت ‌و پرداخت لیست حقوق و دستمزد بیمه شدگان تامین اجتماعی
در این گفتار روش های پرداخت به همراه شیوه ارسال لیست حقوق و دستمزد و هم چنین بازیابی گذر واژه که سوال بسیار از خوانندگان گرامی است، معرفی شده است.

فیش حق بیمه تامین احتماعی را می توان با تلفن ثابت، کد دستوری موبایل و هم چنین اینترنت بانک پرداخت کرد. در این گفتار روش های پرداخت به همراه شیوه ارسال لیست حقوق و دستمزد و هم چنین بازیابی گذر واژه که سوال بسیار از خوانندگان گرامی است، معرفی شده است.

حتما بخوانید: تقویم سال ۱۴۰۰ در یک نگاه

به گزارش پایگاه خبری عصر شهروند ،فیش حق بیمه تامین احتماعی را می توان با تلفن ثابت، کد دستوری موبایل و هم چنین اینترنت بانک پرداخت کرد. اگر شما هم سوالی دارید یا مشاوره بیمه نیاز دارید،‌ مراتب را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما ببینید: راهنمای مشاهده سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی

روش پرداخت فیش  حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت بانک ملت

از طریق سامانه اینترنتی بانک ملت اقدام کنید.  کافی است وارد سامانه اینترنتی بانک ملت شده و عملیات پرداخت را انجام دهید . برای ورود به سامانه، روی این گزینه کلیک کنید.

حتما بخوانید : نقدی بر خدمات پشتیبانی و پس از فروش همکاران سیستم

روش پرداخت فیش  حق بیمه تامین اجتماعی از طریق اینترنت بانک ملت

شما بایستی، شناسه واریز را وارد کرده و شناسه بانک ملت را درج کنید.  مبلغ را دقیقا مطابق فیش وارد کنید و گزینه تایید را کلیک نمایید. اگر شناسه با مبلغ، اشتباه وارد شود، با پیغام خطای شناسه واریز مواجه خواهید شد.

راهنمای سامانه دریافت ‌و پرداخت لیست حقوق و دستمزد

حتما بخوانید : راهنمای مصور ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان به سازمان امور مالیاتی ( دارایی ) 

به منظور جلوگیری از  مغایرت ها، از رندکردن مبالغ، پرهیز کنید.  بایستی:

  • شماره کارت
  • رمز اینترنتی کارت
  • شماره شناسایی دوم
  • تاریخ انقضای کارت
  • حروف تصویر
  • شناسه پرداخت کننده

وارد شود.  سپس روی گزینه پرداخت کلیک کنید.

حتما بخوانید : لیست برترین نرم افزارهای حسابداری ۱۴۰۰ و ۴۰ نکته مهم

پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی از  طریق اینترنت بانک رفاه کارگران

برای ورود مستقیم به سایت بانک رفاه کارگران به منظور پرداخت فیش حق بیمه، به این لینک رجوع کنید.

پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی از  طریق اینترنت بانک رفاه کارگران

شما بایستی شناسه پرداخت و مبلغ قابل پرداخت را وارد کنید. حتما مبلغ فیش را درست واردکرده و سپس روی شناسه پرداخت، کلیک  کنید. اگر  شناسه به اشتباهی وارد شده باشد، پیام خطا به نمایش درخواهد امد.

 زمان ارسال لیست بیمه یا دریافت فیش پرداخت

شماره پیگیری را یادداشت کنید و برای پیگیری های بعدی  در سازمان،  حفظ کنید.

توجه داشته باشید که بهترین زمان ارسال لیست بیمه یا دریافت فیش پرداخت، اول تا بیست و پنجم هر ماه است که فرصت داشته باشید تا برای رفع نقض و مغایرت های احتمالی، اقدام کنید. توجه کنید که ۷۲ ساعت پس از پرداخت فیش حق بیمه، می توانید برای تمدید و صدور دفترچه درمان، به دفاتر کارگزاری و شعب مراجعه کنید. کلیه فیش های تامین اجتماعی جهت دریافت مفاصا حساب، جرایم ادعای سوابق بیمه شدگان و اقساط و خرید حق بیمه دوران سربازی را می توان اینترنت پرداخت کرد.

حتما بخوانید : ارائه خدمات به موسسات در شرکت حسابداری

پرداخت حق بیمه  از طریق موبایل

پرداخت حق بیمه  از طریق موبایل

برای پرداخت حق بیمه از طریق موبایل، از سامانه مبتنی بر USSD‌ استفاده کنید و کد دستوری *۴*۱۴۲۰#  را واردکرده تا وارد منوی پرداخت االکترونیکی حق بیمه سازمان تامین اجتماعی شوید. پس از ثبت اطلاعات قبض، با کارت های عضو شتاب، مبلغ را پرداخت کنید.

روش پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی با تلفن ثابت

روش پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی با تلفن ثابت

در این روش،  شماره : ۰۲۱۸۴۰۳۰۰۰  گرفته  و با استفاده از راهنمایی  سامانه گویا،  فیش خود را پرداخت کنید. ابتدا برای پرداخت  قبوض،  عدد ۳ را انتخاب  کرده و برای  پرداخت قبض تامین اجتماعی، عدد ۲ را انتخاب فرمایید. سپس بایستی شماره کارت ۱۶ رقمی را وارد کنید و در انتها، دکمه ستاره را بزنید.  با این کار، از  شما خواسته می شود که شناسه برگه پرداخت را زده و گزینه ستاره انتخاب شود و سپس مبلغ حق بیمه را وارد کرده و باز گزینه ستاره انتخاب شود و در نهایت، اگر سامانه، مبلغ قابل پرداخت را اعلام کرد و تایید کردید، روی عدد ۱ فشار دهید.

حال باید رمز دوم  کارت را وارد کنید تا پیام ثبت با موفقیت انجام شد را دریافت نمایید. اکنون، شماره پیگیری به شما داده می شود.

راهنمای سامانه پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی

اطلاعات بیش از ۱۴ میلیون بیمه شده سازمان تامین اجتماعی که به صورت اجباری، اختیاری صاحبان حرف و مشاغل آزاد یا بیمه بیکاری، توسط کارفرمایان یا خویش فرمایان یا شعب، بیمه آن ها رد و در سوابق آن ها درج می شود، از طریق سایت tamin.ir قابل مشاهده و ردیابی است.

شما به عنوان بیمه شده اجباری یا اختیاری یا مشمول دریافت بیمه بیکاری، می توانید سوابق خود را در سامانه جدید مشاهده سوابق بیمه شدگان، مشاهده کنید. ماهانه صدها هزار کارفرما، بر اساس کد کارگاه  های مختلف از ۳۱ استان کشور، اطلاعات بیمه شدگان تحت پوشش خود را در سامانه دریافت لیست حقوق و دستمزد اینترنتی بیمه شدگان کارگاهی وارد کرده و بر اساس فیش پرداخت و روش های پرداخت فیش، هزینه  مربوطه را پرداخت می کنند تا نسبت به تمدید دفترچه بیمه شده اصلی و تبعی و تکمیل سوابق آن ها اقدام کنند.

در راستای اهداف قانون دولت الکترونیک و توسعه زیر ساخت های شهر دیجیتالی، اکنون بسیاری از خدمات سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان و کارفرمایان، اینترنت است و شما می توانید از طریق سایت تامین دات آی آر، از  این خدمات بهره مند شوید. ارسال لیست توسط کارفرمایان که قبلا با صف های عریض و طویل و فرم های سبز رنگ عریض همراه شده بود و تحویل دیسکت، اکنون با سامانه های اینترنتی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیک شاپرک، کار آسان شده است.

کارفرمایان محترم کافی است، به منظور دریافت خدمات ارسال لیست حقوق و دستمزد اینترنتی، به یکی از شعب سازمان که کد کارگاه دریافت کرده اند، فرم  تعهدنامه ارسال لیست حقوق و دستمزد را تکمیل کرده و مهر و امضا کنند و آن را به واحد درامد شعبه و کارشناس پرونده خود تحویل داده تا کد کاربری و رمز عبور به منظور ورود به سیستم و ارسال لیست، برایشان فراهم شود.

ثبت نام بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد و اختیاری و کارگران ساختمان و رانندگان به شیوه دیگر  است که در ادامه توضیح می دهیم.

حتما بخوانید : فهرست برترین شرکت‌های حسابداری تهران و ۱۵ نکته مهم

ثبت نام برای ارسال لیست بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد و اختیاری

پس از دریافت کد کاربری و رمز عبور جهت ورود به سامانه دریافت لیست حقوق و دستمزد اینترنتی، بایستی به این لینک بروید.  حتما از مرور گرهای موزیلا فایرکس یا INTERNET EXPLORER نسخه ۹ به بالا استفاده کنید.

ثبت نام برای ارسال لیست بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد و اختیاری

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، ایندکس بخش ورود به سامانه ارسال لیست حقوق و دستمزد بیمه تامین اجتماعی، به این صورت است. پرتال بدهی کارفرمایان نیز در این لینک در دسترس می باشد.

شما بر روی گزینه ثبت نام که در عکس بالا مشاهده می کنید، کلیک می کنید و عکس زیر به نمایش درخواهد آمد .

راهنمای سامانه پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی

شرایط ثبت نام: لطفا توجه داشته باشید حساب کاربری شما بعد از ۱۵ دقیقه فعال خواهد شد. اطلاعات وارد شده توسط شما در فرم ثبت نام از این پس ملاک شناسایی شما در سیستم خواهد بود. کد ملی شما بعنوان نام کاربری و کلمه عبور استفاده خواهد شد.

به جهت امنیت بیشتر پس از اولین ورود به سامانه نسبت به تغییر کلمه عبور اقدام نمایید این سامانه تنها برای گروه های بیمه ای حرف و مشاغل آزاد، اختیاری، کارگران ساختمانی و رانندگان انفرادی می باشد.

 اطلاعات وارد شده توسط شما در فرم ثبت نام

پس از آن که روی گزینه تایید کلیک کردید، صفحه ای که عکس آن را در تصویر بالا مشاهده می کنید، به  نمایش درخواهد امد تا فرمی را پر کنید. در این جا باید: کد ملی، شعبه  تامین اجتماعی، شماره بیمه ، شماره تلفن، همراه و ای میل و حنسیت وارد شود.

سپس روی گزینه ثبت نام  که با فلش قرمز مشخص شده است، کلیک کنید. اتباع خارجی، جهت دریافت شناسه اتباع خارجی حتما بایستی به شعبه مراجعه کنند. اگر  کاربری با کد ملی وارد شده، در سیستم موجودباشد، سامانه از ثبت نام مجدد وی جلوگیری می کند. مسئولیت وارد کردن کد ملی اشخاص دیگر، بر عهده شخص وارد کننده است.

نام شعبه از لیستی که به نمایش در می آید، انتخاب شود. شماره بیمه نیز ۱۰ رقمی وارد شود. پس از تکمیل موارد فوق، سیستم، صحت اطلاعات وارد شده را ارزیابی کرده و در صورت تایید، فرآیند ثبت نام شما در این مرحله تکمیل می شود و پیام: ثبت با موفقیت انجام شد، نمایش داده خواهد شد.

فیلدهای مربوط به نام کاربری و رمز عبور

بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام، سیستم  مجددا شما را به صفحه اول، هدایت میکند.  در این مرحله، لازم است کد ملی خود را در فیلدهای مربوط به نام کاربری و رمز عبور وارد کرده و سپس روی دکمه ورود کلیک کنید.

 بازیابی و اختصاص رمز  عبور جدید

اگر  برای نخستین بار وارد سیستم می شوید، صفحه تغییر رمز عبور شما به نمایش درخواهد آمد.  تغییر رمز هبور حتما انجام شود.  در غیر این صورت، سیستم  از ورود آتی شما به سمانه ممانعت خواهد کرد. همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، در فرم تغییر رمز در فیلد اول، رمز عبور فعلی را که همان  شماره ملی شما  است، وارد کنید. در فیلد دوم، کلمه عبور جدید در فیلد سوم، کلمه عبور جدید را مجددا وارد کنید.

حتما در زمان وارد کردن کلمه عبور، صفحه کلید روی وضعیت انگلیسی قرار بگیرد و دکمه CAPS  LOCK خاموش باشد. در صورت فراموشی کلمه عبور، برای بازیابی و اختصاص رمز  عبور جدید، راهنمای  بازیابی رمز عبور را مطالعه کنید.

فرآیند بازیابی رمز عبور

فرآیند بازیابی رمز عبور هم در فرم مخصوصی در دسترس می باشد.

زمان وارد کردن کلمه عبور

ارسال  لیست حقوق و دستمزد

ارسال  لیست حقوق و دستمزد

اگر  در زمان ورود به سامانه ارسال لیست حقوق و دستمزد، با این صفحه که در بالا نشان دادیم مواجه شدید، روی گزینه  PROCEED کلیک  کنید.

 سامانه ارسال لیست حقوق و دستمزد

صفحه ای به نمایش درخواهد آمد که در عکس بالا مشاهده می کنید. بایستی روی گزینه I UNDERSTAND THE RISK کلیک  کنید.

 روی گزینه I UNDERSTAND THE RISK کلیک  کنید.

سپس  صفحه بالا به نمایش درخواهد آمد که باید روی گزینه ADD EXPECTATIONS کلیک کنید.

دکمه CONFIRM SECURITY EXCEPTION را کلیک کنید

 

بایستی در پنجره نمایش داده شده،  دکمه CONFIRM SECURITY EXCEPTION را کلیک کنید و در بخش LOCATION، این آدرس را بزنید:  SAMT.TAMIN.IR/PORTAL/. سپس روی گزینه GER CERTIFICATE  کلیک  کنید که به مرور گر خود اعلام کنید که این صفحه ، امن هست.

چنانچه از مرورگر “Explorer Internet “استفاده میشود، علاوه بر اینکه باید مرورگر در وضعیت “view Compatibility “قرار گیرد، در صورت نمایش صفحه زیر باید گزینه ” this to Continue website “انتخاب شود.

 استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که شعبه در اختیار شما قرار داده است

سپس با مشاهده صفحه ورود و با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که شعبه در اختیار شما قرار داده است، دسترسی ورود به سامانه ارسال لیست حقوق و دستمزد پرسنل فراهم می شود.

ملاحظه امنیتی: کارفرمای محترم به منظور جلوگیری از سوء استفادههای احتمالی، لطفا حتما پس از اولین ورود به سامانه، رمز عبور خود را تغییر دهید و آن را به خاطر بسپارید. در ورود نام کاربری و رمز عبور خود دقت لازم را مبذول بفرمایید. پس از ۵ بار وارد کردن اشتباه نام کاربری و رمز عبور، حساب شما به مدت ۱۵ دقیقه غیر فعال خواهد شد.

حتما بخوانید : استخدام در شرکت حسابداری ترازمالی

عملیات دریافت لیست بیمه

پس از ورود به سیستم، از منوی «عملیات لیست بیمه»، زیر منوی «بارگذاری لیست بیمه» را انتخاب نموده و در صفحه نمایش داده شده پس از انتخاب نام کارگاه خود، در ابتدا فایل dbf .و یا txt. اطلاعات کارگاه و در بخش بعد فایل اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان را از مسیر ذخیره شده انتخاب و دکمه بارگذاری را کلیک نمایید.

عملیات لیست بیمه

پس از ورود اطلاعات در صفحه بالا، وارد صفحه ای می شوید که اطلاعات فایل کارگاه بارگذاری شده است. در بخش پایین آن،با کلیک روی دکلمه اطلاعات بیمه شدگان، اطلاعات موجود در فایل بیمه شده به نمایش درخواهد آمد.

شماره پیگیری و فیش پرداخت بیمه

در انتهای مرحله ارسال لیست، شماره پیگیری و فیش پرداخت بیمه به نمایش درخواهد آمد.

شیوه ادعای سوابق بیمه

همراه گرامی

اگر درباره شیوه ادعای سوابق بیمه، بازگرداندان حق بیمه هایی که از شما سلب شده است و کارفرما، سهوا یا عمدا پرداخت نکرده است یا بیمه خویش فرما و یا بیمه بیکاری و یا شیوه دریافت تخفیفات در فیش حق بیمه جهت پرداخت جرایم و دریافت مفاصا حساب پیمانکاری ( تعیین یدی و مکانیکی )، سوالی دارید، از کارشناسان ما سوال کنید.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=73584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .