12

عزت الله اکبری تالارپشتی را بهتر بشناسید

  • کد خبر : 268773
  • 11 مرداد 1399 - 14:52
عزت الله اکبری تالارپشتی را بهتر بشناسید
یکی از افراد با سابقه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عزت الله اکبری تالارپشتی است.

به گزارش عصر شهروند ، یکی از افراد با سابقه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عزت الله اکبری تالارپشتی است . سوابق او به اوایل انقلاب برمیگردد و با شروع انقلاب در فعالیت­ ها و مسئولیت­ های زیادی مشغول به کار بوده است. از او به عنوان کسی یاد می­ شود که با وجود این که سوابق و تجربیات زیادی دارد و رزومه اش نیز پروپیمان است، کمتر کسی که او را می شناسد .

در هر صورت نام او در لیست اصولگرایان موسوم به لیست وحدت نیز قرار گرفت. انتقادات زیادی نیز از سوی برخی از افراد که از این لیست جا ماندند نسبت به این لیست و بخصوص حضور تالارپشتی در آن شد. از اصلی­ترین منتقدین تالارپشتی در این جایگاه، می­توان به وحید یامین­ پور و حمید رسایی اشاره داشت. او همچنین سابقه دو دوره دیگر مجلس را در کارنامه خود دارد. عزت­ الله اکبری تالارپشتی متولد ۱۳۳۲ در قائمشهر استان مازندران است. در ادامه توییتی از حمید رسایی را میخوانید که در واکنش به کاندید شدن و حضور وی در کنار دیگر نمایندگان اصولگرا است :

«داماد یکی از اعضای ائتلاف در لیست نهایی است، سابقه اجرایی و سیاسی وفرهنگی وی چیست ؟ آقای اکبری تالارپشتی کیست ؟ این افراد در بزنگاه‌ها کجا بودند ؟»

ادرس عزت الله اکبری تالارپشتی تویتتر را در این لینک میتوانید مشاهده کنید

حتما بخوانید : با بیژن نوباوه وطن بیشتر آشنا شوید

تحصیلات عزت الله اکبری تالارپشتی

با وجود اینکه در برخی از سایت­ها مانند ویکی­پدیا ، تحصیلات او را در حد کارشناسی ارشد بیان داشته اند، اما او دارای مدرک دکتری در رشته حقوق بین­ الملل است و از این لحاظ به خوبی می­تواند با تسلط به قوانین در مجلس، به کار وکالت ملت بپردازد.

البته تخصص و توانایی ­های او بر اساس سابق ه­ای که دارد، بیشتر از حوزه مربوط به تحصیلاتش، مربوط به حوزه صنایع می ­شود .

سوابق عزت الله اکبری تالارپشتی

سوابق او شامل دو بخش می­ شود که تعدادی از آن­ها مربوط به رشته تحصیلی­ اش است و تعدادی دیگر نیز مربوط به تخصص و تجربه اش در زمینه صنایع و معادن ، مسئولیت­ هایی که او در کارنامه خود یدک می­ کشد به شرح زیر است :

  • نماینده دوره های پنجم و هشتم مجلس
  • رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
  • رئیس فراکسیون سرمایه گذاری خارجی مجلس
  • رئیس سازمان صنایع و معادن استان تهران، که به گفته خود، این سازمان به اندازه یک وزارتخانه وسیع است و کار اجرایی زیادی دارد.
  • نماینده قوه مقننه در کمسیون حفاظت و توسعه صنایع ایران
  • عضو کمسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی
  • نماینده قوه مقننه در شورای عالی
  • اشتغال عضو هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی ایران
  • مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت
  • مشاور ارشد اجرایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

همچنین به گفته خود او، عزت الله اکبری تالارپشتی در اوایل انقلاب، در سال ۵۹ دادستان انقلاب بوده است .

نمایندگی ادوار پنجم و هشتم مجلس

او در ادوار پنجم و هشتم مجلس شورای اسلامی، نه به عنوان نماینده تهران، بلکه به عنوان نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ وارد مجلس شده بود و نماینده مردم آن منطقه از کشور، در خانه ملت بود.

او در آن ادوار مجلس در کمیسیون تحقیق و همچنین کمیسیون صنایع و معادن حضور داشته است .

جبهه سیاسی

با توجه به سوابق سیاسی که در کارنامه او ثبت شده است و همچنین قرار گرفتن نام او در لیست انتخاباتی اصولگرایان، در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، می­توان به راحتی به این مهم دست یافت که او دارای خط فکری نزدیک به اصولگرایان است ؛ البته برخی از مخالفان او در میان اصولگرایان بیان داشته اند که افکار او نزدیک به اصولگرایان نیست و اصولگرایی او را به زیر سوال برده اند.

او خود در پاسخ به شبهاتی که در مورد اصولگرایی او وجود دارد بیان داشته است که:« کمتر کسی در اصولگرایی سابقه من را دارد. ما از همان دوره که مقام معظم رهبری در جایگاه ریاست جمهوری بودند، سینه چاک ایشان بودیم چه برسد به حالا که ولی فقیه هستند.» پست های اینستاگرامی این نماینده اصولگرا را در این لینک می توانید دنبال کنید .

داداستان انقلاب در سال ۵۹

او بیان داشته است که در سال ۵۹ دادستان انقلاب بوده است و فشار تبلیغاتی و میدانی بنی صدر، منافقین و ضدانقلاب بیش از حد بود و امکانات آن­ها برای مقابله با ایشان به شدت محدود بوده است.

در دیدارش با شهید بهشتی از بی توجهی ها گلایه کرده است و شهید بهشتی با محبت خاص به خود برخاسته، پیشانی اش را بوسیده و فرموده:“شما موفقید. فعلاً اوضاع کشور همین است. با کمک نیروهای حزب اللهی و روحانیت متعهد در صحنه، منطقه خودتان را حفظ کنید.” عزت الله اکبری تالارپشتی بیان می­کند با این سخن شهید بهشتی، با روحیه مضاعف به کار برگشتند.

نامه به رئیس جمهور

او نیز مانند سایر رؤسای کمیسیون­ ها در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس جمهور، دکتر حسن روحانی، ایشان را مخاطب انتقاداتت خود قرار دادند:« جناب آقای دکتر روحانی . اکنون که در آستانه ورود به هشتمین سال از دوران خدمت شما تحت عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور هستیم و مجلس یازدهم با هدف احیای ارزشهای انقلاب اسلامی کار خود را اغاز نموده ، شاهد وضعیت دردناکی هستیم که آن را شایسته ملت شهید پرور ایران اسلامی نمیدانیم. آیا این حجم گسترده از جوانان بیکار، از کشوری جز ایران بر این خاک قدم میگذارند؟ آیا آنانی که در تامین معیشت خود درمانده اند و برای حداقل‌های زندگی خود مجبور به چند نوبت کار در روز هستند شهروندان ایران نیستند؟ ای کاش در مسیری که به محل کار میروید صورت کودکانی که از فقر مشغول کار هستند یا زباله گردانی که برای لقمه ای نان میجنگند را هم بنگرید آیا از قیمت روز افزون مواد غذایی اطلاع دارید؟ آیا از نسبت حداقل‌های یک سبد غذایی با حقوق یک کارگر، یک کارمند و یک معلم اطلاع دارید؟ افزایش تورم در بخش مسکن اعم از خرید و اجاره به گوشتان رسیده است؟ نرخ رو به فزونی خدمات در بخش حمل و نقل و قیمت تهیه خودرو شخصی را میدانید؟…»

 ریاست کمیسیون صنایع و معادن یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

در جلسه برگزار شده توسط کمیسیون صنایع و معادن، عزت الله اکبری تالارپشتی به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد. همانطور که پیش از این نیز گفته شد، وی دارای تجارب و سوابق بسیاری در زمینه صنایع و معادن است . تحصیلات او نیز در زمینه حقوق، می­تواند کمک بسیاری به او در زمینه وکالت ملت کند.

عزت الله اکبری تالارپشتی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس

در نهایت دکتر عزت الله اکبری تالارپشتی برای انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی از حوزه انتخابی تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس، برای نمایندگی مردم، نامزد شد. عزت الله اکبری تالارپشتی توانست در این دور از انتخابات با کسب ۶۴۲ هزار و ۲۱۴ رای ، به عنوان نفر سی‌ام از حوزه انتخابی خود انتخاب شود . / نمایندگان تهران در مجلس

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=268773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .