13

تهرانگردی در بهترین پارک های غرب تهران : از پردیسان تا نهج البلاغه

  • کد خبر : 10826
  • 20 مرداد 1398 - 16:58
تهرانگردی در بهترین پارک های غرب تهران : از پردیسان تا نهج البلاغه

پارک های غرب تهران، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری و طبیعت گردی استان تهران است که روزانه صدها هزار تن  از هموطنان پایتخت را برای تفریح و گذران وقت،  به سمت خود می کشاند.

بهترین پارک های غرب تهران

پارک های غرب تهران، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری و طبیعت گردی استان تهران است که روزانه صدها هزار تن  از هموطنان پایتخت را برای تفریح و گذران وقت،  به سمت خود می کشاند. غرب  تهران از نظر  امکانات گردشگری و تفریحی سبز، وضعیت خیلی خوب دارد و برخی از پارک ها و بوستان های این منطقه، رکورد ملی و منطقه ای دارد. مثل دریاچه خلیج فارس که بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه است یا باغ گیاه شناسی ایران در جاده کرج که یکی از برترین باغ های گیاه شناسی آسیا محسوب می شود و شما را به جشنواره ای دیدنی از گل و گیاه مناطق مختلف ایران و جهان می برد.

چه در نیمه اول سال و چه برای پاییزی گردی و زمستان گردی های خاطره انگیز با سلفی های دیدنی از طبیعت هزار رنگ و هزار نقش تهران دود آلود این روزها، پارک های غرب تهران، گزینه خوبی برای طبیعت گردها و عاشقان گردشگری  طبیعی است. گزارش امروز تهران گردی ما، نگاهی دارد به بوستان ها و پارک های معروف غرب  تهران. اگر شما هم از خدمات و امکانات این مجموعه ها استفاده کردید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

نمایشگاه گل و گیاه در پارک گفتگو

( بسیاری از بوستان های تهران، پذیرای  نمایشگاه گل و گیاه در طول سال هستند. مثل بوستان گفتگو )

با تهرانگردی امروز ما همراه باشید.

حتما بخوانید : محله های معروف و آدرس ادارات مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران

پارک گردی در پردیسان

یکی از بهترین گزینه های پیاده روی در همه فصول سال در غرب پایتخت، پارک پردیسان است که محیطی دنج و زیبا با چشم اندازهای خوب برای تهران گردی  دارد. بیش از ۴۵  سابقه داشته و توسط سازمان حفاظت از محیط  زیست اداره می شود. این بوستان جنگی زیبا در شمال غرب تهران، چشم اندازی به برج میلاد داشته و پوشش گیاهی دیدنی از مناطق مختلف ایران و کشورهای آسیایی در آن به چشم می خورد. تنوع اقلیمی ایران باعث می شود تا پارک پردیسان، ظرفیت های خوبی  برای آشنایی هموطنان با تنوع گیاهی ایران داشته  و با زیست بوم های کشور آشنا شوند.

روزهای جمعه اگر به پارک پردیسان بروید، شاهد صحنه های جالبی  از بادبادک های رنگارنگ کودکان و نوجوانان هستید که با کمک وزش باد نسبتا زیاد این منطقه  تهران، جلوه هایی از شادی و رنگ را بر پا کرده اند. پارک پردیسان، تنها یک مقصد پیاده روی عالی برای گذران روزهای تعطیل و عصرهای پاییزی یا زمستانی نیست.

اگر شما در رشته های گیاه شناسی یا جانور شناسی یا زیست شناسی تحصیل کرده اید و به این عرصه ها علاقمندید، پارک  پردیسان، امکانات خوب علمی برای شما فراهم کرده است. حیات وحش  پارک پردیسان از گوشتخواران و علف خواران تشکیل شده و مرکز تحقیقات  زیست محیطی پردیسان، از  جمله مراکز مطالعاتی گیاه و جانوران در تهران است.

موزه ملی آب و موزه تاریخ طبیعی ایران در پارک پردیسان

موزه ملی آب و موزه تاریخ طبیعی ایران از جمله موزه هایی هستند که در این پارک قابل بازدید است. موزه تنوع زیستی، مجموعه ای از حیوانان و حشرات تاکسیدرمی شده است که تماشای آن برای کودکان ونوجوانان جالب  توجه خواهد بود. بر خلاف بوستان نهج لبلاغه و بوستان جوانمردان که مملو از فروشگاه های مختلف خوراکی و نوشیدنی است،  این پارک، بوفه های زیادی ندارد.

آدرس پارک پردیسان: بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگراه شیخ فضل الله نوری

برای رفتن به این پارک، می توانید از اتوبان همت شرق استفاده کرده و نرسیده به خروجی بزرگراه شیخ فضل الله  نوری، تابلو پارک پردیسان را شاهد باشید و وارد پارکینگ این منطقه شوید.

بوستان نهج البلاغه

شهرک غرب و سعادت آباد تهران، مملو از بوستان های زیبا و دوست داشتنی هم برای طبیعت گردها و هم برای علاقمندان به پیاده روی روزانه است. خدمات خوبی هم در بوستان های این منطقه ثروتمند نشین تهران در اختیار گردشگران قرار دارد که بخشی از ظرفیت های توریستی شهر را به خود اختصاص داده است. بوستان نهج البلاغه  تهران را باید یکی از بهترین پارک های تهران دانست. هم برای کسانی که عاشق سلفی بازی اینستاگرام در یک  لوکیشن دیدنی هستند، گزینه خوبی است و هم برای علاقمندان به باربیکیو و پیاده روی و بازی و قرارهای دوستانه و دورهمی های شبانه و عصرگاهی.  از جمله پارک هایی که پوشش گیاهی زیبا و طراحی مهندسی  خلاقانه دارد،  همین پارک  است.

بوستان نهج البلاغه دهکده گردشگری تهرانی ها

بوستان نهج البلاغه را باید دهکده گردشگری تهرانی ها دانست که در روزگاری که این منطقه،  خرابه ای بیش  نبود، صنعت گردشگری توانست از این منطقه ، درامد زایی  کرده و به ظرفیت های توریستی  شهر  اضافه کند. پارکی بزرگ که از یک طرف، محدود به شمال بزرگراه حکیم تا همت بود و از طرفی، تا بلوار همیلا طول دارد.

بوستان نهج البلاغه، لوکیشن جالبی دارد. در داخل یک  دره ساخته شده و بخش  های مختلف  پارک، به  دلیل واقع شدن در شیب، طبقاتی است و شما مرتب  باید مثل پارک  ساعی و بوستان جمشیدیه نیاوران،  از  پله ها، بالا و پایین بروید. رودخانه وسط پارک که معمولا زمستان ها پر آب است، بخشی  از زیبایی های این منطقه را به تصویر  می کشد.

بوستان نهج البلاغه، لوکیشن جالبی دارد

دره فرحزاد اگر روزگاری  خبر های بدی از آن شنیده می شد، امروزه  محیط  طبیعت گردی جذابی برای تهرانی ها است که بازدید از ان را به تهرانگردها توصیه می کنیم. بوستان نهج البلاغه، بخش  های مختلفی دارد و هر سال هم به  این ظرفیت ها اضافه می شود. بنابراین هر  سال، با یک تصویر جدید از بوستان زیبا نهج البلاغه مواجه می شویم:

  • پارک بازی مکانیزه برای کودکان با امکان استفاده از ماشین آلات شهرسازی.
  • پیاده رو های هشت گانه با طول بیش از یک هزار متر.
  • پیاده رو عرضی سیصد متری
  • مسیر دوچرخه سواری به طول ۹ کیلومتر
  • فضای ورزش همگانی به مساحت حدود ۱۹۰۰ متر مربع
  • فضای مناسب برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی  و اجتماعی
  • انواع و اقسام کافه و بوفه برای خوردن و نوشیدن گرم و سرد.
  • مجموعه قایق پرش در آب و راپل هوایی و پیست پرواز در آسمان
  • سافاری پارک وحشت که اخیرا به مجموعه امکانات بوستان اضافه شده است.
  • مقبره سه شهید گمنام دفاع مقدس

آدرس بوستان نهج البلاغه: بزرگراه همت،  بزگراه اشرفی اصفهانی،  خیابان گلستان، خیابان پارک- خیابان استاد نظری

برای این که از این پارک دیدنی و پر امکانان پایتخت بازدید کنید، می  بایست به بزرگراه یادگام امام جنوب رفته و خروجی  ایوانک غرب را انتخاب کنید. یا به بزرگراه حکیم غرب رفته  و پس از خروجی بزرگراه یادگار امام، تابلو بوستان نهج البلاغه خودنمایی می کند.

حداقل ۴ ساعت برای گردش در این پارک  زیبا، زمان نیاز دارید. اما حتما تهرانگردی خاطره  انگیزی برای  شما رقم خواهد خورد.

بوستان گفتگو

از جمله بوستان های معروف  تهران که معمولا محل  برگزاری نمایشگاه های گل  و گیاه پر مخاطب  تهران نیز می شود، بوستان گفتگو است. جایی که شما را به  تماشای معماری باغ های ایرانی و انگلیسی و فرانسوی می برد. البته  کمی دسترسی به آن سخت است و باید از اتوبوس بی آر  تی و مترو استفاده کنید. در پارک  گفتگو تهران، شما به  جشنواره ای  از زیبا از سروخمره ای، میخک هندی، ماگنولیا، صنوبر، اقاقیا، درختچه هایی  مثل بربریس و بوداغ و ارغوان و سنجد زینتی دعوت می شوید.

در این پارک مثل بوستان جوانمردان،  تندیس هایی از  بزرگان و مشاهیر ایران نصب شده  است. بوستان گفتگو، علاوه بر امکانات نمایشگاهی،  امکانات خوبی دارد که به شرح زیر است:

زمین بازی بوستان گفتگو

  • زمین بازی کودکان به وسعت ۵۰۰ متر مربع
  • زمین اسکیت
  • آمفی تئاتر روباز
  • مرکز کارآموزی امور جنگل داری و فضای سبز
  • کتابخانه تخصصی مالتی مدیا فضای سبز

آدرس بوستان گفتگو: گیشا (کوی نصر) انتهای خیابان پیروز شرقی.

بوستان گفتگو در زمان برگزاری  نمایشگاه های گل و گیاه و نمایشگاه های بهاره، مخاطبان زیادی جذب می کند و پاتوق اهالی گیشا و مناطق اطراف برای گردشگری روزانه است. نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و تجهیزات پارکی سال ۹۸ نیز اردیبهشت ماه در ضلع جنوبی بوستان گفتگو برگزار می شود که لوکیشن فوق العاده برای عاشقان سلفی های رنگارنگ گل  محور اینستاگرام است.

نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در بوستان گفتگو

گشتی در پارک ژوراسیک

از جمله جدید ترین مقصدهای طبیعت گردی برای تهرانی ها، می توان به پارک ژوراسیک اشاره کردکه سال ۱۳۹۳ احداث شد و در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع، شما را به تماشای دایناسورهای متحرک می بردکه حتما لوکیشنی عالی برای کودکان و نوجوانان است.  جایی در ناحیه ۹ منطقه ۲ شهرداری تهران. محلی آموزشی و تفریحی در منطقه سعادت آباد تهران که هم چون موزه هنرهای معاصر و باغ ایرانی ده ونک، برای تهرانگردها، نامی ناشناخته است.

پارک ژوراسیک جدید ترین مقصد طبیعت گردی برای تهرانی ها

پارک ژوراسیک  تهران، محلی برای آشنایی با دایناسورهایی است که در فیلم دیدنی پارک ژوراسیک شاهد بودیم.  مجسمه های متحرک از بیست و هشت دایناسور که گونه های مختلفی را شامل می شود در ابعاد واقعی در این پارک ارائه شده که با صدا و جلوه های ویژه، فضای جذاب و هیجان انگیزی را برای کودکان به ارمغان می آورد. دایناسورها به گونه ای ساخته شده تا کودکان، پلک زدن و تکان های دست و پا دایناسورها را ببینند. حتی روش خوراکی خوردن دایناسورها و موضوعاتی از این دست، در  ژوراسیک تهرانی ها قابل مشاهده است.

یکی از موضوعات جالب این پارک، تخم دایناسوری است که در بخشی از پارک واقع شده  و یک نوزاد هر از گاهی از آن بیرون می آید.

آدرس پارک ژوراسیک: سعادت آباد. انتهای بلوار پاک نژاد-  میدان بهرود.  بلوار شقایق.

توجه کنید که هنوز ایستگاه مترو شهرک غرب عملیاتی نشده است و شما می توانید از اتوبان نیایش (آیت الله هاشمی رفسنجانی) به سمت سعادت آباد بروید.

پارک ژوراسیک سعادت آباد

گشتی در پارک پرواز

از دیگر نقاط دیدنی تهران برای پارک گرد ها، پارک پرواز است که هم چون پارک ژوراسیک، در ناحیه ۹ منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. این پارک در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده و بیش از ۱۳۱ هزار متر مربع مساحت دارد. به دلیل واقع شده در ارتفاع، مکانی عالی برای تماشای تهران از ارتفاعات منطقه سعادت آباد تهران بوده و لوکیشن خوبی مثل بام تهران (توچال) برای تهرانگ ردها محسوب می شود. اگر به دنبال مکانی برای تماشای شهر از نمای ۳۶۰ درجه هستید، پارک پرواز را توصیه می کنیم که هم برای تابستان گردها و هم پاییز  گردها و زمستان گردهای تهرانی، گزینه خوبی به شمار  می رود.

پارک پرواز سعادت آباد

آدرس پارک پرواز: سعادت آباد، بلوار پیام، میدان بهرود.

بوستان جوانمردان تهران

پارک جوانمردان، یکی  از مکان های گردشگری  غرب استان بوده که روزانه هزاران هموطن تهرانی از آن بازدید می کنند. چشم اندازهای بصری خوبی در این منطقه قرار داشته و نورپردازی آن با پنل های خورشیدی انجام می شود. از  تندیس ها تا فرفورژه ها، زیبایی خاصی به لوکیشن هیجان انگیز بوستان جوانمردان بخشیده که مکانی خوب برای سلفی بازهای اینستاگرام فراهم می کند.

 

بخشی از فضای  پارک، روزهای  تعطیل،در قرق خانواده ها هست تا از آلاچیق ها استفاده کنند. محورهای پیاده روی این پارک  حدود ۳۵ کیلومتر بوده و گاها در تابستان، امکانات درشکه سواری  هم به آن اضافه می شود. اجاره دوچرخه نیز در این مجموعه انجام می شود. برای کودکان زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال، امکانات بازی  گوناگونی پیش بینی شده  است که از اسکیت تا راپل و بازی های مدرن مکانیکی و زمین بازی چند منظوره را شامل می شود.

بوستان جوانمردان تهران

برای ناتوانان جسمی و کودکان نیز فضاهای تندرستی خوبی در این مجموعه احداث شده که در  کنار خانه سلامت ، فضای مطلوبی برای گذران وقت شهروندان در ایام سال است.  باغ گیاه شناسی ۲۶۰۰ متر مربعی و باغ هنرمندان از  جمله دیگر امکانات این منطقه است.

بوستان جوانمردان تهران از مکان های گردشگری غرب تهران

بوستان جوانمردان، هم چون بوستان نهج البلاغه، محیط فرحبخشی داشته  و در نیمه اول سال، پوشش  گیاهی  آن قابل توجه است. اگر قصد گردشگری عصرانه در غرب تهران دارید، بوستان جوانمردان از بهترین انتخاب های ممکن است. بیش از ۹۰۰ واحد پارکینگ روباز و ده ها سرویس  بهداشتی  و چندین مرکز خرید و آلاچیق های متنوع، فرصتی برای تهرانگردی در طبیعت فراهم می کند.

آدرس بوستان جوانمردان ایران: اتوبان همت غرب، جنوب دهکده المپیک.

برای رفتن به این پارک، می توان از  اتوبان حکیم غرب وارد ضلع  شرقی میدان المپیک شد و تابلو بزرگ بوستان را مشاهده کرده. این پارک دارای ورودی های سه گانه ای هم چون: ورود بلوار صدرا،  ورودی بلوار جوانمردان و وردی جنوب بزرگراه همت است.

پارک آبشار تهران

علاوه بر بوستان جوانمردان که محیطی دل  باز و چشم اندازهای  زیبا دارد،  پارک آبشار  تهران نیز از دیگر  مقصدهای تهرانگردی جذاب پایتخت است که به  دلیل قرار گیری یک آبشار  مصنوعی در انجا، به این نام شناخته می شود.  طراحی فضاهای این پارک، الهامی از معماری باغ ایرانی است. منظومه ای باغ ایرانی، اکنون یکی از آثار ثبت شده ایران در میراث جهانی یونسکو است. ساختار پارک، طبقه ای بوده و مملو از آلاچیق،  برکه ها و پوشش گیاهی متنوع و مکان هایی برای استراحت است. اگر به طبقه  بالایی  پارک آبشار تهران بروید،  دریاچه شهدای خلیج فارس و برج های اطراف  را می توان تماشا کرد.

پارک آبشار تهران

همان طور که گفتیم، پوشش گیاهی پارک آبشار  تهران، قابل توجه است. از گل های زینتی گرفته تا بلوط و سپدارو سماق آمریکایی و سید الاشجار، در این مجموعه دیده می شود. برکه های پارک آبشار  تهران، محل حضور مرغابی و ماهی است.

مسیرهای پیاده روی پارک آبشار  تهران،  باغ راه هایی است که شیب مناسب داشته اما برای افرادی که مشکلات مفصل زانو دارند، گزینه خوبی برای پیاده روی نیست. این پارک دارای فضاهای مختلف با کارایی گوناگون است که از آن  جمله  می توان به: باغ ایرانی،  فضای بازی  کودکان، فضای معلولین، برکه های آب و کتفرخانه اشاره  کرد.

آدرس پارک آبشار تهران: ضلغ شمال اتوبان همت، شمال غربی جنگل کن.

پارک آبشار تهران در ضلغ شمال اتوبان همت

پارک شهدای خلیج فارس

بعید است کسی تهرانگرد باشد و دریاچه خلیج فارس را نشناسد. یکی از بهترین مقصدهای گردشگری غرب تهران که روزهای تعطیل، بام لند آن، مقصد لاکچری گردها و شکم گردها شده تا از غذاهای لذیذ فرنگی و ایرانی با چشم انداز دریاچه مصنوعی تهران، استفاده  کنند. جلوه های تماشایی پارک خلیج فارس که  معمولا با صدای پرندگان مهاجر در  فصل مهاجرت همراه می شود، فضای  رمانتیک را برای  تهرانگردها و علاقمندان به طبیعت گردی پایتخت به ارمغان می اورد.

پارک شهدای خلیج فارس

دریاچه خلیج فارس، ۱۳۰ هکتار وسعت داشته و چشم اندازهای زیبایی در روز و شب دارد. اگر به دنبال نایت لایف تهران هستید، این منطقه را توصیه می کنیم. جزایره متفاوتی در این دریاچه تعبیه شده که جزایر تفریحی و آموزشی را شامل می سود. اسکله قایقرانی و تفریحی و باشگاه ورزشی، بخشی از امکانات این پارک است.

چشم اندازهای زیبای دریاچه خلیج فارس

آدرس دریاچه شهدای خلیج فارس: بزرگراه همت غرب- بعد از اتوبان آزادگان

شما می توانید از بزرگراه همت شرق به سمت خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس بروید.

پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار

از دیگر  پارک های تهران می توان به کوهسار اشاره کرد که در انتهای بزرگره آبشناسان، بلوار کوهسار، ابتدای جاده سولقون قرار دارد. نمای ۳۶۰ درجه از تهران در  این پارک بزرگ در دسترس بوده و امکانات خوبی از جمله: پیست دوچرخه سواری،  سایت پاراگلایدر، فضای تندرستی، زمین بازی دارد. باربیکیو و آلاچیق، دو امکان خوب این پارک  است.

تهرانگردی در چیتگر

از مقصدهای طبیعت گردی نوستالژیک شهر است که بیش از شصت سال است که محبوب تهرانی ها به شمار می رود. پوشش گیاهی آن جشنواره ای دیدنی از اقاقیا، نارون، سرو خمره ای و افرای سیاه بوده که با جاده کشی خوبی،  بخش های مختلف  آن را می توان تماشا کرد. مسیر دوچرخه سواری این پارک، تخصصی  ترین مسیر دوچرخه  سواری پایتخت بوده و بخش ویژه ای برای دوچرخه سواری بانوان دارد. دوچرخه سواری استقامت، کوهستان و سرعت، پیست های دوچرخه سواری پارک چیتگر را شامل می شود.  فضای اسب سواری و تیر اندازی، از جمله خدمات این مجموعه است.

آدرس پارک چیتگر : اتوبان تهران – کرج، بعد از خروجی شهرک راه آهن .

دوچرخه سواری در پارک چیتگر

حتما بخوانید :

تهران گردی در پارک های جنوب و مرکز تهران : از پارک ساعی تا بوستان ولایت

همشهری گرامی

اگر شما هم از پارک های  غرب استان تهران استفاده کردید، نظرات و دیدگاه ها و پیشنهادات خود را برای توسعه فضای سبز و خدمات و امکانان این مجموعه ها در اختیار ما قرار دهید.

به نظر شما بهترین پارک  غرب تهران کدام است؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=10826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .