1

عروسی باید کمتر از سه ساعت باشد و شام هم داده نشود

  • کد خبر : 66305
  • 25 اردیبهشت 1398 - 12:54
عروسی باید کمتر از سه ساعت باشد و شام هم داده نشود

امام جمعه نقده در آذربایجان غربی و سرپرست اداره ارشاد برای برگزاری مراسم عروسی دستوری صادر کرد که این ابلاغیه جنجال‌برانگیز شد.

به گزارش عصر شهروند، انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر دستور امام جمعه نقده در آذربایجان غربی و سرپرست اداره ارشاد برای برگزاری مراسم عروسی در این شهرستان با واکنش‌های متعددی در فضای مجازی روبه رو شد. ماجرا از این قرار است که در این نامه‌ها اعلام شده، عروسی‌ها باید کمتر از سه ساعت و بدون شام برگزار و قبل از ساعت ۲۴ نیز تمام شود.

در پی واکنش کاربران که برخی این گونه برخورد‌ها را دخالت در امور خصوصی مردم دانسته اند، سرپرست اداره ارشاد نقده ضمن بیان این که این واکنش‌ها شیطنت رسانه‌ای است،  گفت: این موضوع به این شکل صحت ندارد، چون در جلسه شورای فرهنگ عمومی مصوب شد که مراسم عروسی پیش از ساعت ۱۲ شب به پایان برسد و تا دیروقت طول نکشد.

بنا بر تاکید امام جمعه نقده، پس از ساعت ۱۲ شب، به طول کشیدن مراسم عروسی سبب سر و صدا و ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها و اعتراض مردم می‌شود و علاوه بر آن زمانی که عروسی‌ها تا دیروقت ادامه می‌یابد، سبب اختلاط زن و مرد می‌شود؛ بنابراین کسی در این جلسه با دادن شام به مهمانان مخالفتی نکرده است.

در همین حال ابراهیمی امام جمعه نقده نیز توضیحاتی ارائه کرد: برای کاهش هزینه‌های عروسی که از عوامل افزایش طلاق است پیشنهاد شد که اهالی شهرستان هزینه‌های اضافه عروسی‌ها را حذف کنند. پیشنهادی که مطرح شد، این است که مردم برای تسهیل ازدواج جوانان از مهریه بیش از ۱۱۴ سکه و خرید طلا بیش از ۱۰ مثقال خودداری و شام و ناهار را در عروسی‌ها حذف کنند و فقط به نزدیکان ولیمه بدهند. به گفته او با توجه به مفاد قانون، طول کشیدن عروسی‌های بیش از ساعت ۲۴ شب غیر قانونی است و با آن برخورد می‌شود. وی حاشیه سازی‌های به وجود آمده را کار کسانی دانسته که منافع شان با عروسی‌های ساده به خطر افتاده است.

منبع:خراسان

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=66305

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .