11

اعتراض برخی رتبه‌های برتر کنکور به دعوت نشدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

  • کد خبر : 269422
  • 16 مهر 1399 - 21:53
اعتراض برخی رتبه‌های برتر کنکور به دعوت نشدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
برخی داوطلبان کنکور که برخی از آنها رتبه کمتر از ۵۰۰ را کسب کرده‌اند، می‌گویند برای مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشده‌اند و خواستار توضیح مسئولان هستند.

به گزارش عصر شهروند اخبار فرهنگیان  ، برخی داوطلبان کنکور که برخی از آنها رتبه کمتر از ۵۰۰ را کسب کرده‌اند، می‌گویند برای مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشده‌اند و خواستار توضیح مسئولان هستند.
جمعی از داوطلبان کنکور ۹۹ که دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده‌اند و برخی از آنها  جزو رتبه‌های خوب کنکور هستند از عدم دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان خبر می‌دهند.

این داوطلبان در تماس با خبرگزاری ها گفتند: با وجود کسب رتبه خوب و تراز علمی لازم و از سوی دیگر انتخاب پردیس‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان در اولویت‌های نخست فرم انتخاب رشته اما برای مصاحبه دعوت نشده‌اند و خواستار توضیح مسئولان سازمان سنجش درباره دلایل این موضوع هستند.

داوطلبی از استان فارس و شهرستان سرچان می‌گوید: رتبه او در سهمیه ۲۴۸ و ترازش ۱۰۲۶۱ است و ۲۰ کدرشته دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اما به مرحله مصاحبه دعوت نشده است و عملاً رتبه‌های برتر این منطقه به مصاحبه دعوت نشده‌اند.

او می‌گوید: در منطقه ما رتبه ۳۰۰۰ برای مصاحبه دعوت شده است اما مشخص نیست چرا من برای مصاحبه دعوت نشده‌ام.

یاسمن داوطلب دیگری از تربیت حیدریه است. پدر او که یکی از فرهنگیان هم است به ما می‌گوید: رتبه فرزندم ۴۸۶ شده و تراز او بالای ۱۰ هزار است، تمام پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی را انتخاب کرده‌ایم اما متأسفانه برای هیچ کدام دعوت به مصاحبه نشده است.

محمد داوطلب دیگری که در رشته زبان خارجی شرکت کرده است، می‌گوید: بارتبه ۸۱۳ منطقه دو و تراز ۹۳۰۰ برای مصاحبه دعوت نشدم واقعاً این ظلم است در حق ما.

برای بررسی مشکلات این داوطلبان که اسامی آنها از سوی سازمان سنجش برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ارسال نشده است با فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش صحبت و اعتراض این داوطلبان را در قالب یک متن توضیح دادیم اما او در پاسخ گفت: در اطلاعیه روز گذشته سایت سازمان سنجش دلایل آورده شده است.

در بخشی از اطلاعیه سازمان سنجش درباره آن دسته از متقاضیانی که نسبت به انتخاب یک یا چند کدرشته محل از مؤسسات دارای شرایط خاص اقدام کرده ولی در این مرحله “مصاحبه” معرفی نشده‌اند، آمده است:‌ عدم معرفی این افراد به یکی از دلایل ذیل است:

یا شانس قبولی در اولویت‌های بالاتر از کدهای مربوط به رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص را دارا هستند و یا اینکه فاقد حداقل نمره علمی لازم برای معرفی در این مرحله هستند بنابراین دلیل عدم معرفی آنان در این مقطع، در کارنامه نتایج نهایی مشخص خواهد شد.

بنا به دلایل متفاوت (اعم از نمره علمی و ترتیب اولویت انتخاب رشته متقاضی و یا عدم رعایت استان بومی و…) هیچگونه اعتراضی در این مرحله از اعلام نتایج از سوی متقاضیان پذیرفته نیست و پس از اعلام نتایج نهایی، در اوایل آبان ماه، برای متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ که نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود در درگاه این سازمان در زمان مقرر اقدام کرده‌اند، کارنامه نتیجه نهایی تهیه و قابل رؤیت و بهره‌برداری خواهد بود، لذا متقاضیانی که پس از دریافت کارنامه نسبت به مندرجات آن برای آنان سوالاتی وجود دارد، می‌توانند به استناد پرینت کارنامه نتیجه نهایی در موعد مقرر با دلیل، درخواست خود را مطرح کنند.

طبق کارنامه ارسال شده از سوی برخی از این داوطلبان، آنها نمره علمی لازم را برای انتخاب دانشگاه فرهنگیان “تراز بالاتر از ۶۵۰۰” کسب کرده‌اند از سوی دیگر در فرم انتخاب رشته اولویت یک تا ۱۰ آنها پردیس‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان در استان محل اقامت بوده است اما باز هم برای مصاحبه دعوت نشده‌اند.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=269422

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .