12

با الیاس نادران بیشتر آشنا شوید

  • کد خبر : 262878
  • 29 تیر 1399 - 15:25
با الیاس نادران بیشتر آشنا شوید
گزارشی جامع از بیوگرافی الیاس نادران نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی را در عصر شهروند میخوانید .

این عضو از لیست اصولگرایان برای انتخابات دوره یازدهم نمایندگی مجلس، سابقه سه دوره دیگر نمایندگی را نیز در ادوار هفتم، هشتم و نهم مجلس را یدک می­ کشد. الیاس نادران در بین اصولگرایان به فردی که روی فساد حساسیت دارد مشهور است. البته زاکانی نیز که نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی است هم این عنوان را یدک می­ کشد. این دو با افشاگری و مطالبه­ گری­ هایشان در جهت سالم سازی سیستم اقتصادی و برهم زدن بساط مفسدین اقتصادی، مخصوصا در میان مسئولین اجرایی کشور مشهورند. در جریان اخیر رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم گچساران در مجلس، تلاش زیادی نمود و نامش بیش از پیش بر سر زبان ها افتاد. سر خوشی هم با دولتی­ ها ندارد، مثال اخیرش، اعلام آمادگی مناظره با حسام ­الدین آشنا بود که حتی یکسری از اماکن مثل دانشگاه­ تهران آمادگی خود را برای برگزاری این مناظره اعلام کردند ، اما در آخر، آشنا ساز ناسازگازی کوک کرد و حاضر به حضور در این مناظره نشد.

برخلاف نماینده­ های دیگر که مطالب زیادی در مورد زندگی شخصی­ شان وجود دارد، شاید در مورد الیاس نادران بتوان گفت، در زندگی غیرسیاسی­ اش نکات جذابی وجود ندارد، اما زندگی سیاسی­ اش به واسطه فعالیت­ های ضد فسادی، انتقادی و مطالبه­ گرانه­ اش پر از نکات ریز و درشت است. اما گذری کوتاه نیز بر زندگی شخصی اش خواهیم داشت.

حتما بخوانید : آشنایی با اقبال شاکری ؛ نماینده اصولگرای مجلس یازدهم

بیوگرافی الیاس نادران

الیاس نادران ، متولد سال هزار و سیصد و سی و چهار در شهرستان شاهرود در استان سمنان است. پیش از انقلاب اسلامی، در اعتراضات ضد رژیم ستم شاهی، حضوری فعال داشته و حتی در این مسیر از ناحیه دست ، صورت و گردن دچار مجروحیت شده است. سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یعنی در سال ۱۳۶۰ که در بحبوحه جنگ تحمیلی بود، به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

تحصیلات

او مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه تهران و در رشته اقتصاد اخذ کرده است. در سال ۱۳۶۹، پس از قبولی در آزمون دانشگاه تهران، توانست به کمک بورس این دانشگاه، برای ادامه تحصیلات راهی فرانسه و شهر کلرمون فران شود. در سال ۱۳۷۵ مدرک دکترای خود را در رشته اقتصاد از دانشگاهی در شهر کلرمون فران که در مرکز فرانسه واقع است، اخذ نمود و به کشور بازگشت.

بیوگرافی و سوابق الیاس نادران

سوابق الیاس نادران

کلیاتی که در مورد زندگی خصوصی الیاس نادران وجود دارد، شامل مواردی است که در بالا به آن اشاره کردیم، اما زندگی سیاسی او پر است از حواشی قابل تأمل. او یکی از سه کاندیدای تأیید شده برای ریاست دیوان محاسبات نیز بود. برخلاف مجلس ­های هفتم و هشتم و نهم که الیاس نادران پای ثابت این مجلس ها بود، در انتخابات مجلس دهم نتوانست آرای لازم برای ورود به مجلس را بدست بیاورد. خودش دلیل این اتفاق را رأی لیستی می­دانست که البته به گفته خودش ، تعجبی هم برای او نداشت . او در توضیح اینکه چرا اصولگرایان در مجلس دهم نتوانستند رأی بیاورند، بسته شدن غیراصولی لیست اصولگرایان را علت این اتفاق دانست و گفت عده­ ای از بزرگان این طیف بدلیل یک سری مصلحت اندیشی­ ها نتوانستند لیست خوبی را تنظیم کنند.

الیاس نادران در دوره های مجلس­ که حضور داشته، عضو کمیسیون برنامه و بودجه بوده­ است. به جهت مدرک دکترای اقتصادی که از فرانسه دارد، عضو هیأت علمی و دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است. در گذشته نیز مدیر کمیسیون اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است. الیاس نادران ، همچنین از اعضای مؤسس مجموعه مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت است. او به همراه توکلی و تعداد دیگری از دوستان هم طیفش، این مجموعه مردم نهاد را ایجاد کردند که خیلی سریع هم، به دلیل فعالیت­ هایی که داشت، نامش بر سر زبان­ها افتاد. اما این سازمان دقیقا چه کاری انجام می­دهد. این سازمان به منظور مبارزه با فساد تشکیل شد، و شعارش هم «شفاف سازی هر نوع سوءاستفاده از اختیارات و قوانین، برای کسب منافع شخصی و گروهی که مصداق فساد می‌باشد» بیان شده است. الیاس نادران و دوستانش این مجموعه را در سال ۱۳۹۴ بنا نهادند. سایتی دارد که مردم می­ توانند فساد­ها و رانت­ هایی را که مشاهده کرده ­اند در آنجا گزارش بدهند. هر فسادی هم که یک طرف آن به مسئولین حکومتی برسد، این سازمان به آن قضیه ورود می­ کند. البته این مدعا تنها در میدان سخن نبوده است و این مجموعه تا کنون بسیاری از مطالبات مردمی را پیگیری نموده و همچنین از بسیاری از مسئولین و مقامات دولتی و حکومتی به دادگاه شکایت برده است.

از جمله شکایت­ هایی که تاکنون این نهاد، از مسئولین و مقامات به دادگاه برده است می­توان به این موارد اشاره نمود: شکایت از معاون رئیس جمهور روحانی، شکایت از رئیس سازمان خصوصی­سازی، شکایت از وزیر نفت، شکایت از رؤسای بانک مرکزی در دوران ریاست جمهوری اجمدی­نژاد و حسن روحانی و…

حتما بخوانید : با احمد نادری ، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی آشنا شوید

کرسنت

از دیگر موضوعاتی که نام الیاس نادران همواره در کنار آن خودنمایی می­ کند، داستان کرسنت است . کرسنت یک قرارداد، برای فروش گاز ترش میدان سلمان ، که در زمان وزارت بیژن نامدار زنگنه در دولت هفتم و در سال ۱۳۸۱ بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت کرسنت پترولیوم منعقد گردید.

الیاس نادران یکی از مخالفین جدی این قرارداد بوده و معتقد است این قراردادی که در دولت هفتم منعقد شده در تضاد و منافی منافع ملی است و همچنین در آن حاکمیت سرزمینی ما نقض شده و اصول قیمت گذاری هم در آن رعایت نشده است. او همواره بیان کرده که در انعقاد قراردادهای بین­ المللی، صرف بستن قرارداد نمی تواند به کشور کمکی کند، بلکه این قراردادها می­بایست در راستای منافع ملی نیز باشند. الیاس نادران در جهت توقف این قرارداد تلاش بسیاری انجام داد و البته که در نهایت نیز این قرارداد متوقف شد.

حضور الیاس نادران در مجلس نهم

کمیسیون­ هایی که الیاس نادران در مجلس نهم در آنها فعالیت داشته است به شرح زیر است:

سال چهارم؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

سال چهارم؛عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴

سال سوم؛ نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

سال سوم؛ عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴

سال دوم؛ نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

سال اول؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=262878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .