19

روح الله ایزدخواه ؛ از جوانان مجلس یازدهم شورای اسلامی

  • کد خبر : 262931
  • 28 تیر 1399 - 17:24
روح الله ایزدخواه ؛ از جوانان مجلس یازدهم شورای اسلامی
گزارشی جامع از بیوگرافی روح الله ایزدخواه را در عصر شهروند می خوانید .

روح الله ایزدخواه از جوانان مجلس است. مجلس یازدهم شورای اسلامی با حضور او و چند تن دیگر از جوانان، سرزنده تر و چابک­تر شده است. روح­ الله ایزدخواه اهل بیرجند است. متولد ۱۳۵۷، همسن انقلاب است و چهل و اندی سال سن دارد. البته این سن و سال، نشان از عدم تجربه او نیز نخواهد بود. آن چنان که در پوستر تبلیغاتی­ اش ذکر شده بود، او مشاوری خبره و متخصص در زمینه ­های اشتغال، تولید، توسعه روستایی و پیشرفت منطقه­ ای است. یعنی همان حوزه ­هایی که امروز کشور ما بسیار بدان نیازمند است.

از سویی آمار اشتغال جوانان بسیار نگران­ کننده است، از سوی دیگر ظرفیت روستاها هر روز پایین تر می ­آید و این می­تواند به کشور در زمینه کشاورزی و تولیدات دامی ضربه بزند و از سوی دیگر سال­هاست، نام سال، از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرتبط با تولید انتخاب می­ شود که این نشان از نیاز کشور به پیشرفت در این زمینه است .

تحصیلات روح الله ایزدخواه

او تحصیلات دانشگاهی خود را از سال ۷۶ یعنی در نوزده سالگی آغاز نمود، او در کنکور، موفق به قبولی در دانشگاه صنعتی شریف شد، در رشته کارشناسی مهندسی صنایع، طی چهار سال دوره کارشناسی خود را تمام کرد و در سال ۸۰ موفق به اخذ مدرک کارشناسی شد. همان سال، در دانشگاه صنعتی شریف موفق به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و رشته MBA شد،( MBA، مدیریت ارشد کسب و کار ). او سه سال بعد توانست این دوره تحصیلی را نیز به اتمام برساند و در سال ۸۳  مدرک کارشناسی ارشد گرفت . اما برای دریافت دکتری، چهار سال میان درس و تحصیلش وقفه افتاد و نهایتا در سال ۸۷ موفق به قبولی در رشته دکتری مدیریت تکنولوژی در دانشگاه علامه طباطبایی شد. شش سال بعد نیز توانست، مدرک دکتری خود را از این دانشگاه بگیرد.

روح­ الله ایزدخواه کیست

حتما بخوانید : با الیاس نادران بیشتر آشنا شوید

سوابق

دکتر روح­ الله ایزدخواه به مدت پانزده سال در ارگان­ها و سازمان­های مختلف مسئولیت مشاوره، تدوین استراتژی و سیاست­ پژوهی را بر عهده داشته است. از جمله این سازمان­ ها و ارگان­ ها می­توان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی کشور، وزارت صنایع و معادن، وزارت نفت، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت جعاد کشاورزی، سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع، مرکز پژوهش­ های مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بانک توسعه تعاون و وزارت علوم اشاره کرد .

علاوه بر این سوابق که بیشتر در زمینه پژوهشی و مشاوره­ ای بودند، دکتر روح­ الله ایزدخواه دارای سوابق اجرایی بسیاری نیز هست ، که از جمله آن­ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

رییس هیأت مدیره و مدیر عامل اندیشگاه توسعه منطقه ای فناوران (از سال هشتاد و شش تاکنون)

مشاور و معاون اتحادیه سراسری تعاونی های صنایع پایین دستی پتروشیمی (از سال نود تاکنون)

رییس مرکز رصد سازمان مدیریت صنعتی ایران (سال نود و دو)

مشاور مرکز توسعه و فناوری سازمان انرژی اتمی ایران (از سال نود تا نود و دو)

مشاور معاون برنامه ریزی وزارت صنایع و معادن (سال نود)

مجری پروژه تدوین اقدامات اجرایی نقشه جامع علمی کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (سال هشتاد و نه)

مشاور رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران (از سال هشتاد و هفت تا هشتاد و نه)

مسئول دبیرخانه طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار اراضی خوزستان در موسسه جهاد نصر کشور (سال هشتاد و نه)

مشاور معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان تهران (از سال هشتاد و هفت تا هشتاد و هشت)

کارشناس ارشد دفتر همکاری فناوری ریاست جمهوری (از سال هشتاد و شش تا هشتاد و هشت)

معاون شبکه تحلیلگران فناوری ایران (از سال هشتاد و پنج تا هشتاد و هفت)

مشاور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران (از سال هشتاد و پنج تا هشتاد و شش)

مشاور مرکز مطالعات رسانه معاونت سیما در سازمان صداوسیما (سال هشتاد و شش)

مدیر گروه صنعت مرکز مطالعات فناوری دانشگاه صنعتی شریف (سال هشتاد تا هشتاد و چهار)

آن طور که از این لیست سوابق بر می­ آید، بیشتر سوابق اجرایی او که در دولت و قوه مجریه بوده است، مربوط است به سال­های هشتاد و چهار تا نود و دو، یعنی در دوران ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی ­نژاد. در دولت ­های بعدی یعنی دولت­ تدبیر و امید دکتر روحانی، کمتر مجالی برای او پیدا شده است.

او همچنین سوابقی در نیرو­های مسلح از جمله سپاه و همچنین نهاد­های وابسته به سپاه دارد . از جمله این سوابق او نیز می­توان به عضویت در شورای جهاد اقتصادی بسیج مستضعفین، عضویت در شورای عالی سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور، عصویت در کارگروه راهبردی علم و فناوری ستاد کل نیرو­های مسلح، مدیریت مرکز مطالعات مدیریت جهادی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و مشاور قرارگاه شیخ بهایی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) اشاره کرد.

سوابق فرهنگی

او علاوه بر سوابق در زمینه­ های سیاسی و حکومتی دارای سابقه تدریس، رشته­ های مربوط به تحصیلات خود در دانشگاه علم و صنعت و همچنین دانشگاه المصطفی قم است . در زمینه­ های علمی نباید به همین مقدار بسنده کرد، دکتر روح­ الله ایزدخواه دارای سوابق تحقیقاتی و پژوهشی فراوانی نیز در زمینه­ های محرومیت و اقتصاد داشته است. در این زمینه نیز به استان­ های متعددی برای تحقیقات بیشتر سفر کرده است.

در زمینه فرهنگی هم می­توان به تألیفات او که بیشتر در زمینه موضوعات اقتصادی هستند و هم می­توان به مسئولیت­ هایی که در پست­ های فرهنگی داشته است، مثل عضویت در کمیته انتخاب جشنواره فیلم عمار، مشاور برنامه تلویزیونی ثریا که از شبکه یک بر روی آنتن می­رفت، نویسندگی و کارگردانی مستند تلویزیونی اقتصاد مقاومتی و تعدادی دیگر از مسئولیت­ های مشابه اشاره کرد.

حضور روح ­الله ایزدخواه انتخابات مجلس یازدهم

روح الله ایزدخواه در یازهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس، برای نمایندگی مردم، نامزد شد. شورایی که از سمت اصولگرایان برای ایجاد لیست وحدت، شکل گرفته بود، نام او را نیز داخل این لیست قرار داد. شاید از دلایلی که موجب شده است، اصولگرایان نام او را نیز در این لیست قرار دهند بتوان به تجربه­ ی بالای او و در عین حال، جوانی او به عنوان یک امتیاز نگاه کرد.

همچنین این­که با توجه به فعالیت­ های فرهنگی و رسانه­ای در کنار تجارب اقتصادی، در این دو زمنیه توان لیست را بالا خواهد برد. وی در این انتخابات با کسب ۷۸۴ هزار و ۴۵۶ رای، به عنوان نفر چهاردهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از استان تهران، به مجلس راه یافت.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=262931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .